Chcesz zacząć w SEO? Kursy online, które polecamy na start

Chcesz zacząć w SEO? Kursy online, które polecamy na start

Jeśli planujesz rozpocząć swoją przygodę z SEO, ale nie wiesz, gdzie zacząć… możesz to zrobić tutaj. 🙂 Zebraliśmy dla Ciebie kilka wartościowych kursów i źródeł wiedzy o pozycjonowaniu – wybierz jeden z nich i ruszaj do pracy!

Spis treści

Chcesz wdrożyć się w SEO, poznać tajniki pozycjonowania i zrozumieć, z czym to się w ogóle je? Potrzebujesz, żeby ktoś wytłumaczył Ci, co to indeks i co na naszych stronach robią roboty Google, a potem pokazał, jak możesz oddziaływać na wszystkie aspekty pozycjonowania i osiągać zamierzone efekty?

Wiemy, jak łatwo zagubić się na początku w branży, dlatego zebraliśmy tu kilka wartych polecenia kursów, by ułatwić Ci poruszanie się w gąszczu informacji. Zobacz, jakie kursy online polecamy dla tych, którzy chcą wejść do branży z przytupem.

Polecane kursy online dla początkujących

Papa SEO

Profesjonalny, nowoczesny kurs dla osób początkujących? Dokładnie taki jest kurs Papa SEO

To lekcje online, które powstały jako kontynuacja serii ponad 40 stacjonarnych szkoleń przeprowadzonych przez Grzegorza Strzelca pod nazwą SEOtour. Ogromną zaletą platformy jest to, że w każdej chwili można wrócić do obejrzanych już lekcji i powtórzyć materiał. Papa SEO to kursy dla osób początkujących, zaprojektowane tak, by ich treść zrozumiał każdy, jednocześnie przekazując mnóstwo cennej (i aktualnej!) wiedzy także dla osób już osłuchanych z podstawami.

Papa SEO to docelowo 300 tematów i 70 godzin kursu, od podstaw do poziomu PRO. Szkolenia obejmują tematykę analityki, researchu, działań off- oraz on-site, tworzenia treści i wiele innych. Pełną listę tematów znajdziesz tutaj: https://papaseo.com/lista-tematow-w-kursie-seo.

Cena:

Cena netto dostępu do platformy, na której znajdziesz wszystkie kursy, to:

  • 90 zł za miesiąc
  • 990 zł za rok przy płatności z góry (1 miesiąc gratis)

Poziom trudności:

  • dla początkujących
  • dla średnio zaawansowanych
polecane szkolenia SEO -papa SEO
Źródło: https://papaseo.com/

Certyfikat:
Tak

Google Analytics Academy

Inteligentne gromadzenie i analiza danych już nie będą stanowić dla Ciebie tajemnic!

Nie za każdą cenną wiedzę musisz płacić – Google oferuje liczne bezpłatne kursy pomagające poznać różne narzędzia, w tym Analytics. Dzięki Google Analytics Academy nauczysz się korzystać z analityki od podstaw:  poznasz najważniejsze funkcje narzędzi pomiarowych Google, a także absolutne podstawy, takie jak tworzenie konta, implementowanie kodu śledzenia na stronie, konfigurowanie celów, czytanie raportów i inne.

Jeśli to wszystko już wiesz, możesz zacząć od kolejnego kursu – Google Analytics dla zaawansowanych, który wprowadzi Cię w bardziej zaawansowane narzędzia analityczne oraz zbieranie,  konfigurowanie i przetwarzanie danych.

Cena:

Kurs jest całkowicie darmowy.

Poziom trudności:

W zależności od wybranego modułu:

  • dla początkujących
  • dla zaawansowanych

Certyfikat:
Tak

Wskazówka: Jeszcze więcej kursów znajdziesz w języku angielskim. Wystarczy, że przełączysz język w ustawieniach swojego konta.

szkolenia SEO a akademia analytics
Źródło: https://analytics.google.com/analytics/academy/

Internetowe Rewolucje

Moc bezpłatnych materiałów edukacyjnych, które przydadzą się początkującym marketerom i właścicielom firm.

Kto nauczy nas lepiej podstaw marketingu internetowego i SEO niż sam Google? Internetowe rewolucje to ponad 25 różnych kursów. Flagowe szkolenie, Podstawy marketingu internetowego, to aż 40 godzin nauki, 26 modułów i możliwość uzyskania certyfikatu. Niektóre (patrzymy na Ciebie, 3-godzinny kursie Ułatw klientom znalezienie Twojej firmy w internecie!) mówią bardzo dużo o SEO, szczególnie o jego podstawach, inne nieco mniej.

Wszystkie kursy z cyklu Internetowe Rewolucje są całkowicie darmowe, a ich przejście bardzo elastyczne – sam wybierasz kiedy i gdzie je realizujesz, nie masz też obowiązku realizowania wszystkich modułów. Po kursach umożliwiających otrzymanie certyfikatu czeka Cię krótki test potwierdzający zdobyte umiejętności.

Cena:

Każdy kurs z cyklu jest darmowy.

Poziom trudności:

  • dla początkujących
  • dla średnio zaawansowanych

Certyfikat:
W zależności od kursu

kursy SEO na start od Google
Źródło: https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje/course/digital-marketing

Karol Dziedzic i jego szkolenia z analityki

Podnieś swoje kwalifikacje z zakresu Google Analytics i naucz się, jak efektywnie działać  w sieci.

Lubisz jasne zasady i prostotę przekazu? Świetnie się składa – szkolenia z analityki internetowej Karola Dziedzica to 6 modułów, 6 godzin konkretów, bez lania wody. Do każdej lekcji otrzymasz dodatkowe materiały do samodzielnej lektury, które pozwolą Ci jeszcze bardziej poszerzyć wiedzę. Wykupiony kurs będzie dla Ciebie dostępny przez cały rok, a w tym okresie będziesz mieć także możliwość odbycia konsultacji z Karolem, doświadczonym szkoleniowcem i specjalistą od Google Analytics oraz Google Ads.

Co konkretnie da Ci kurs? Nauczysz się sprawnie analizować efektywność prowadzonych przez firmy działań marketingowych, poznasz podstawy ROI oraz zasady działania Google Analytics (łącznie z praktycznymi zastosowaniami w pracy SEOwca czy specjalisty ds. marketingu).

Cena:

699 zł netto (dostępny także w pakiecie z kursem Google Ads za 1249 zł netto)

Poziom trudności:

  • dla początkujących
  • dla średnio zaawansowanych

Certyfikat:
Tak

kurs SEO na początek od Karola Dziedzica
Źródło: https://www.karoldziedzic.pl/

Szkolenia z podstaw z HTML i CSS (Udemy)

SEO to także cała masa pracy w kodzie strony.

Udemy to platforma, na której znajdziesz moc regularnie aktualizowanych, prowadzonych przez specjalistów kursów. Polecamy je m.in. do podszkolenia się z zakresu podstaw języków HTML i CSS. Co ważne, poza informacjami pozwalającymi stworzyć Ci krok po kroku własną (całkowicie funkcjonalną!) stronę internetową, zdobędziesz też mnóstwo wskazówek dotyczących odpowiedniego pozycjonowania witryn.

Do tego unikniesz częstych u początkujących osób błędów dzięki praktycznym wskazówkom od programisty mającego do czynienia z HTML-em i CSS-em od lat! Zakup kursu daje Ci dożywotni dostęp do 7,5 godzin treści wideo. Otrzymasz także certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena:

Regularna cena: 299 zł, często w promocji nawet za 47,99 zł.

Poziom trudności:

  • dla początkujących

Certyfikat:
Tak

kursy HTML i CSS na początek
Źródło: https://www.udemy.com/course/kurs-tworzenia-stron-www-w-html-i-css-od-podstaw-do-eksperta/

Learning SEO

Witryna pełna darmowej wiedzy, która krok po kroku poprowadzi Cię przez edukację SEO – wszystko bez żadnych opłat. Świetne dla początkujących i zaawansowanych.

Learningseo.io nie jest kursem samym w sobie, ale to świetne miejsce na rozpoczęcie swojej przygody z SEO. Dzięki rozbudowanej ścieżce pokazującej, jak krok po kroku zdobyć coraz szerszą i bardziej zaawansowaną wiedzę z zakresu pozycjonowania, każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Ta ogromna baza wiedzy korzysta ze sprawdzonych źródeł: artykułów, webinarów i innych mediów przygotowanych przez specjalistów takich firm jak np. MOZ, Ahrefs czy Semrush. Pokazuje także narzędzia niezbędne do prowadzenia procesów SEO w najróżniejszych obszarach i prowadzi Cię przez naukę od absolutnych podstaw SEO, przez strategie, audyty, CMS-y, analizę fraz kluczowych i wiele innych.

Cena:

Darmowe

Poziom trudności:

  • dla początkujących
  • dla średnio zaawansowanych
  • dla zaawansowanych
kurs SEO a Learning SEO
Źródło: https://learningseo.io/

Certyfikat:
Nie

Lexy

Lexy, czyli Marta Gryszko, to specjalistka z zakresu marketingu internetowego, z branżą SEO związana od 2005 r. Jej kurs SEO to obszerny e-book (dostępny w formie PDF, EPUB i MOBI, a więc świetny do wydrukowania, czytania na komputerze, tabletach i czytnikach), który w wersji dla początkujących zawiera ponad 160 stron praktycznej wiedzy. Jego ogromną zaletą jest to, że jest aktualizowany kilka razy do roku, więc zawsze pozostaje aktualny.

Sprawdzi się jako dodatek do nauki dla osób, które chcą samodzielnie poznać podstawy pozycjonowania albo chcą odświeżyć posiadaną już wiedzę i potrzebują zestawienia aktualnej wiedzy SEO zebranej w jednym miejscu. Dowiesz się między innymi jak dobierać słowa kluczowe i przeprowadzać optymalizację pod Core Web Vitals i Mobile-First Index, poznasz narzędzia SEO i nauczysz diagnozować błędy na stronie.

Cena:

180 zł brutto

Poziom trudności:

  • dla początkujących

Certyfikat:
Tak

Wskazówka: Dostępny jest też pakiet obejmujący kurs dla początkujących + średnio zaawansowanych.

kurs SEO jaki warto wybrać a Lexy
Źródło: https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/kurs-pozycjonowania-dla-poczatkujacych

Robię SEO

Spośród wielu form kursów SEO dla początkujących, jedną z popularniejszych są lekcje wideo. Dlatego nie możemy zapomnieć o vlogu Gosi, czyli Robię SEO, który stanowi cenną dawkę konkretnej wiedzy.

Czym jest link building i jak robić go dobrze? Jak analizować konkurencję w Google? Na co zwracać uwagę podczas optymalizacji treści na blogu? Jakie narzędzia SEO warto znać?  Gosia odpowiada na te – i inne – pytania w bardzo przystępnej formie, która będzie odpowiednia zarówno dla osób początkujących, jak i np. pracowników działu marketingu, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o strategii SEO.

Cena:

Darmowe

Poziom trudności:

  • dla początkujących

Certyfikat:
Nie

Co poza kursami?

Chcesz poszerzać swoją wiedzę nie tylko poprzez szkolenia? Świetnie! Pamiętaj, że w branży SEO wszystko szybko się zmienia, dlatego zawsze należy mieć rękę na pulsie. Jak możesz to zrobić?

  • zapisz się do newsletterów związanych z pozycjonowaniem, chociażby tych Senuto czy Semstorma, a do Twojej skrzynki mailowej regularnie będzie wpadała masa sensownej, aktualnej wiedzy;
  • obserwuj konta SEOwców na LinkedInie, by być na bieżąco z nowinkami z branży;
  • uczestnicz w webinarach organizowanych przez specjalistów oraz agencje SEO;
  • czytaj portale branżowe, np. SearchEngineLand, czy blogi firmowe (np. Delante 😊);
  • wybieraj się na konferencje – te online są równie wartościowe;
  • pamiętaj, że Google lubi dzielić się wiedzą i w dziale Google Developers czy Google Support znajdziesz odpowiedź na wiele popularnych pytań, a nawet cały przewodnik dla początkujących i – co niezmiernie ważne – informacje o oficjalnych aktualizacjach.

Kursy SEO, które polecamy na start – podsumowanie

Na koniec zostawiamy przestrzeń na Twoje sugestie – jeśli uczestniczyłeś już w wartościowych kursach online, które uważasz za godne polecenia, bo przyniosły Ci wiedzę i doświadczenie na początku przygody z SEO, zostaw namiary na nie w komentarzach – niech społeczność początkujących SEOwców rośnie w siłę!

 

FAQ

Szczególnie polecamy kursy od Google – Internetowe Rewolucje oraz Akademię Analytics.

Nie rzucaj się na głęboką wodę – ilość wiedzy, którą musi posiadać specjalista SEO, potrafi przytłoczyć. Dlatego warto zacząć od najmniejszych rzeczy i najprostszych kursów i dopiero przechodzić dalej.

Jeśli jeszcze nie jesteś pewien, czy SEO to Twój konik, albo nie masz możliwości zakupu kursu, korzystaj z możliwości darmowego doszkalania się. Czytaj blogi branżowe, korzystaj z możliwości uczestnictwa w bezpłatnych webinarach, oglądaj vlogi albo zostań częścią Internetowych Rewolucji.

(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (2)
  1. Bardzo konkretna wiedza, polecam „Delante” za profesjonalizm i podejście do tematu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj inne historie

Jak rekrutować inhouse SEO?

Jak rekrutować inhouse SEO?

Firma, która chce zdobywać coraz większą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania Google ma kilka możliwości, by zrealizować ten cel. Może zawrzeć umowę z agencją SEO, która przejmie wszystkie obowiązki związane z tym zadaniem, zatrudnić specjalistę SEO i jednocześnie współpracować z agencją bądź postawić wyłącznie na inhouse SEO. Jak rekrutować SEOwca, jeśli nie masz w firmie nikogo z dużym doświadczeniem w tej branży? Kto byłby w stanie ocenić kompetencje kandydata?

Czytaj więcej