Google Core Web Vitals Update – Czy już pora zastąpić FID?

Google Core Web Vitals Update – Czy już pora zastąpić FID?

Nieraz pisaliśmy już o tym, że Google stale aktualizuje swoje algorytmy. Nie tak dawno Google przedstawił wskaźniki Core Web Vitals, które mają duże znaczenie dla SEO. Jednak już zaledwie po kilku miesiącach, Google ogłasza aktualizację jednego z nich. Czy nadeszła pora, by zastąpić wskaźnik FID?

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Spis treści:

Co to jest FID?

First Input Delay (FID) to jeden z wskaźników Core Web Vitals, który odpowiada za mierzenie szybkości reagowania strony. Inaczej mówiąc –  mierzy czas, jaki mija od pierwszego kliknięcia użytkownika w link lub przycisk do rzeczywistej odpowiedzi przeglądarki na interakcję.

Od tego roku FID ogrywa ważną rolę w SEO. Google bardzo wyraźnie zaznaczył, że w doświadczenie użytkownika mocno wpływa na pozycję strony w rankingach.

Jakie jest zatem odpowiednie FID? Żeby zapewnić użytkownikowi odpowiedni poziom satysfakcji – reakcja strony nie powinna przekroczyć 100 milisekund. Wyższe wyniki dla tego wskaźnika, warto wziąć pod lupę i zoptymalizować.

first input delay
Źródło: https://web.dev/vitals/

Wskaźnik ten stracił jednak swoją funkcjonalność – jak wskazuje autor nowego artykułu HTTP Archive Almanac. Według niego wszystkie główne systemy zarządzania treścią jak np. WordPress wypadają dobrze pod kątem First Input Delay. Dlatego właśnie, już po kilku miesiącach od wprowadzenia przez Google Core Web Vitals, Google rozważa pierwsze aktualizacje.

zmiany-algorytmu-baner

Nowy miernik Input Delay Metric – czym jest?

FID okazało się nie być aż tak wartościowym wskaźnikiem Core Web Vitals, dlatego Google planuje zastąpić go nowym. Główna różnica polega na tym, że nowy miernik nie mierzy tylko pojedynczej interakcji, a pogrupowane indywidualne interakcje użytkownika.

W artykule web.dev możemy znaleźć informacje, że:

Za pomocą nowego wskaźnika planujemy rozszerzyć pomiar doświadczeń użytkownika (UX), aby uchwycić pełny czas trwania zdarzenia, od początkowej interakcji użytkownika, aż do zakończenia procedury obsługi całego zdarzenia.

2 możliwe podejścia do Total Interaction Latency

Zespół Google rozważa dwie możliwości mierzenia Total Interaction Latency (całkowitego opóźnienia interakcji):

  1. Maximum Event Duration  (maksymalne trwanie zdarzenia) – na podstawie najdłuższego trwania zdarzenia spośród grupy wielu zdarzeń, które tworzą całą interakcję.
  2. Total Event Duration (całkowite trwanie zdarzenia)  – na podstawie sumy wszystkich długości zdarzenia.

Po co ta aktualizacja?

Google, jak zwykle, stara się poprawić doświadczenie użytkownika. W związku z tym dostrzegł potrzebę pojawienia się nowego wskaźnika, który zapewni bardziej wartościowe wyniki.

Chcemy zaprojektować wskaźnik, który będzie bardziej kompleksowo mierzył opóźnienie pojedynczych zdarzeń i pokazywał całościową responsywność strony przez cały okres jej istnienia.  – web.dev

Jak przygotować się na zmiany w Core Web Vitals?

Zespół dev Google dalej zbiera informacje zwrotne o aktualizacji.  Informacja, że wskaźnik FID zniknie na stałe nie jest jeszcze potwierdzona. Nie wiemy też na pewno, jak będą wyglądały zmiany w algorytmie.

Ten news jest jednak zapowiedzią zmian. Wiemy, że podejście do mierzenia opóźnienia interakcji może się zmienić w niedalekiej przyszłości, więc możemy dowiedzieć się więcej na ten temat i odpowiednio przygotować.

Jak zawsze, najlepiej obserwować oficjalne wytyczne Google – to najlepsza reakcja na każdą zmianę.

(1)
Autor
Jr. Marketing Specialist  - Ania

Jr. Marketing Specialist

Absolwentka Studiów Dalekowschodnich i Zarządzania Reklamą i Mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim. Do Delante dołączyła w 2021 roku, gdzie rozwija się jako Junior Marketing Specialist. W wolnym czasie udziela korepetycji z języka japońskiego, dużo czyta i podróżuje po świecie. Interesuje się content marketingiem, japońską kulturą i sztuką oraz geopolityką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej