Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #3

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #3

I w tym miesiącu zapytaliśmy naszych Specjalistów, co ciekawego na temat SEO przeczytali w ostatnim czasie. Wyszło nam z tego całkiem niezłe zestawienie! Czytaj dalej i dowiedz się, co w SEO piszczy.

Ostatnio na naszym blogu: Jak porównać oferty agencji SEO?

Co czytają nasi specjaliści SEO?

Monika - dział SEO

Monika – Junior SEO Specialist

DuckDuckGo Hits New Record: 100 Million Searches Per Day – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • DuckDuckGo kontynuuje stały wzrost wyszukiwań zapytań przez użytkowników, jednak 11 stycznia po raz pierwszy osiągnął 100 milionów wyszukiwań dziennie.
  • Wyszukiwarka ta odnotowała średnio około 52 mln dziennych wyszukiwań w styczniu 2020 r. co oznacza wzrost o 73% rok do roku.
  • DuckDuckGo na urządzeniach mobilnych znajduje się na drugim miejscu za Google pod względem udziału w rynku wyszukiwarek mobilnych, po nim są Bing i Yahoo.
  • DuckDuckGo jest oficjalnie drugą wyszukiwarką w USA na urządzeniach mobilnych.

prasówka delante - duck duck go

  • DuckDuckGo przeżywa tempo wzrostu, którego nie widziało w swojej 12-letniej historii.
  • Co to oznacza? Prawdopodobnie jest to część większej zmiany w kierunku platform prywatnych.
  • Główną zaletą DuckDuckGo w porównaniu z innymi wyszukiwarkami są funkcje prywatności. Użytkownicy mogą przeprowadzać wyszukiwania bez gromadzenia ich danych osobowych i sprzedawania ich reklamodawcom.

Piotrek – Stażysta SEO

Google News performance report added to Google Search Console – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Od teraz możemy dowiedzieć, się jak dobrze nasza witryna radzi sobie w Google News i aplikacji Google News.
  • Ten raport będzie widoczny na lewym pasku bocznym w sekcji „Skuteczność” dla każdej witryny, która pojawia się w Google News.
  • Raport pokazuje kliknięcia, wyświetlenia i współczynniki klikalności dla Twoich wyników w Google News z news.google.com oraz z aplikacji Google News na Androida i iOS.

Google twierdzi, że pomaga wydawcom wiadomości odpowiadać na takie pytania, jak:

  • Ile razy moje artykuły były wyświetlane użytkownikom w Google News?
  • Które artykuły uzyskały dobre wyniki w Google News?
  • Jak zachowania użytkowników różnią się w zależności od kraju?

Jak wygląda panel? Poniżej zrzut ekranu:

Prasówka delante - google news

Pisaliśmy też o tym na naszym blogu: Wiadomości Google – nowy raport Google Search Console


Wojtek - Junior SEO Specialist

Wojtek – Junior SEO Specialist

Guest Posting in 2021: Amplify Brand First, Build Links Second – searchenginejournal.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Wpisy gościnne cieszą się ogromną popularnością – polegają na gościnnym publikowaniu artykułów na czyimś blogu albo zaproszeniu innych blogerów do napisania gościnnego artykułu na naszej stronie. Działają świetnie pod kątem marketingowym, jak i usprawniają SEO.

Planując wpis gościnny, należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:

  • Wyszukaj blogi w swojej branży, tak aby móc napisać w pełni ekspercki artykuł.
  • Stwórz evergreen content, czyli treści, które stale będą generować ruch na stronie.
  • Znajdź mocne strony o wysokich parametrach: weź pod uwagę Domain Authority, Domain Rating, ruch na stronie.
  • Zbuduj pozytywne relacje z innymi blogerami z Twojej branży.
  • Pisząc artykuł, nigdy nie zapominaj o zasadach SEO i wskazówkach dla webmasterów od Google.
  • Stwórz odpowiednio długi artykuł, w którym będziesz mógł odnieść się do innych stron i podawać źródła.
  • Promuj artykuł na swoich profilach w mediach społecznościowych.
  • Odnieś się do Twojej strony w artykule, pozostaw link.
  • Chroń swój artykuł: pozostaw jego kopię dla siebie albo opublikuj go na swoich własnych kanałach: w książce, na stronie, e-booku.

Eliza - Stażystka SEO

Eliza – Stażystka SEO

Should You Have a Trailing Slash at the End of URLs? – ahrefs.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  1. W przeszłości folder w adresie URL miał końcowy ukośnik, a plik był pozbawiony końcowego ukośnika. Folder wskazywał na to, że jest w nim więcej plików i zazwyczaj był tam plik indeksu (index.html, index.php), z którego ładowana była zawartość strony. Tak więc treść pochodziła z domena.com/page/index.html, ale domena.com/page/ była pokazywana użytkownikom. Natomiast w przypadku pojedynczych plików mieliśmy nazwę pliku bez końcowego ukośnika. Obecnie adresy URL w większości systemów nie wskazują plików.
  2. Ukośniki po nazwie domeny nie mają znaczenia.
  3. W przypadku innych adresów URL końcowe ukośniki mają znaczenie – dla każdego przypadku oprócz końcowego ukośnika bezpośrednio po domenie głównej, końcowy ukośnik będzie traktowany jako oddzielny adres URL .
  4. W większości przypadków, jeśli dodamy końcowy ukośnik do pliku, takiego jak .html, .php, .js plik nie zostanie załadowany. Dzieje się tak, ponieważ system zrozumie, że plik jest folderem.

Co to znaczy dla SEO?

  • Przy określaniu, czy użyć końcowego ukośnika, czy nie, należy wziąć pod uwagę raportowanie. Na przykład w Google Search Console możemy skonfigurować usługę domeny lub prefiksu adresu URL . Jeśli nie dodamy ukośnika na końcu podczas konfigurowania właściwości prefiksu adresu URL, Google i tak doda jeden. W rezultacie wszystkie wizyty na domenie.com/folder nie zostaną zgłoszone, ponieważ domena.com/folder/ jest poziom wyżej.
  • Google Analytics ma ten sam problem, gdy próbujemy przeprowadzić analizę zawartości według folderów, jeśli strony główne nie mają ukośnika. Jeśli wersje z ukośnikiem i bez ukośnika adresów URL działają jednocześnie, obie mogą być raportowane w GA.
  • Możemy też dodać filtr, aby wymusić końcowe ukośniki w adresach URL w raportach analitycznych, jeżeli chcemy skonsolidować dane:

prasówka Delante - filtr w GA


Ania - Junior SEO Specialist

Ania – Junior SEO Specialist

The Definitive Guide To SEO In 2021 – backlinko.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • Nowym czynnikiem rankingowym Google jest Core Web Vitals, czyli zbiór wskaźników mierzący sposób, w jaki użytkownicy postrzegają interakcję ze stroną internetową.
  • Google ogłosił nową technologię wyszukiwania „Google Passage”, która umożliwia niezależne oceniane określonych sekcji strony.
  • Polecane fragmenty z odpowiedzią ułatwiają wyszukiwanie informacji.
  • W 2021 duży nacisk kładziony będzie na rozwój wyszukiwania wizualnego.
  • Wskaźnik Domain Authority 2.0 będzie oceniać witrynę na podstawie fachowej wiedzy i wiarygodności.
  • Według prognoz wideo online będzie stanowić 82% całego ruchu internetowego do 2022 roku.
  • Przy analizie słów kluczowych warto określić ich zamiar wyszukiwania.
  • Tytuły, które odnosiły się do emocji, miały stosunkowo wysoki CTR.

Przemek - Junior SEO Specialist

Przemek – Junior SEO Specialist

Eight great ways to audit your ecommerce site’s SEO – searchenginewatch.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • 33% ruchu e-commerce pochodzi z organicznych ruchów wyszukiwań;
  • Tagi kanoniczne pozwalają unikać duplikacji na stronie i informują Google, która strona jest główna i ma zostać uwzględniona w rankingu;
  • Należy umieścić unikalny opis meta dla każdej strony;
  • Warto umieszczać na całej stronie słowa kluczowe odnoszące się do treści, które się na niej znajdują;
  • Korzystna może się okazać „nawigacja okruszkowa”, która wpływa na CTR oraz ułatwia robotom Google zrozumienie strony;
  • Stosowanie sitelinks poprawia współczynnik klikalności;
  • Recenzje na stronie produktu przekładają się na dostarczanie przydatnych informacji użytkownikom o produkcie, a także na poprawę wskaźnika CTR;
  • Optymalizacja szybkości witryny może przełożyć się na zdobycie przewagi konkurencyjnej;
  • Dodawanie treści informacyjnych na bloga oczekiwanych przez klientów stawia stronę w pozycji eksperta i zachęca do zakupu produktów lub usług.

Specjalista SEO

Magda – Junior SEO Specialist

Google crawl stats report now showing more crawls – searchengineland.com

Czego możemy się dowiedzieć?

  • W listopadzie 2020 roku Google uruchomiło nowy raport ze statystykami indeksowania. Raport statystyk indeksowania przedstawia statystyki dotyczące historii indeksowania Google w danej witrynie.
  • Google zaktualizowało raport, aby pokazać więcej typów indeksowań. Odnosi się to do różnych typów Googlebota np. Adbot czy Imagebot. Rezultatem tych działań jest wzrost liczby indeksowań zgłaszanych dla danej witryny. Nie oznacza to, jednak dodatkowego indeksowania witryny a zmianę w raportowaniu.
  • Poniżej zrzut ekranu z panelu GSC:

więcej danych crawl


karolina - Junior SEO Specialist

Karolina – Junior SEO Specialist

21 Smart Google SEO Tips for 2021 – moz.com

Czego możemy się dowiedzieć?

Artykuł został podzielony na cztery kategorie:

1. Zwiększanie liczby kliknięć

W tej sekcji została zwrócona uwaga na odpowiednią optymalizację „favikon”, czyli ikon danej strony lub brandu w wyszukiwaniu mobile. Podkreślona zostało także znaczenie ścieżki breadcrumbs – warto sprawdzić, czy Google wyświetla ją w odpowiedni dla witryny sposób i dokonanie małego „audytu” struktury linków i breadcrumbsów. Dodatkowo nacisk na poprawną optymalizację meta description, naturalne dodawanie liczb do tytułów oraz na wprowadzanie FAQ.

2. Wskazówki SEO odnośnie treści lub witryn

Tutaj wrzucono wskazówki odnośnie odświeżenia starych treści na przykład sprzed kilku lat i aktualizacji bez zmiany adresu URL, zwiększaniu liczby linków wewnętrznych, aktualizacji starych treści nowymi linkami, przy jednoczesnym usuwaniu zbędnych linków takich jak na przykład odnośniki do strony głównej w każdym wpisie, czy do kontaktu. Zwrócono uwagę na tworzenie grup „clustrów” tematycznych, które się na wzajem przenikają i uzupełniają, w szczególności przy tworzeniu treści blogowych.

3. Techniczne SEO

Głównymi wskazówkami w technicznym SEO to m.in. utrzymanie Core Web Vitals na dobrym poziomie, ograniczenie sitemapy do 10 000 URLi oraz wykorzystanie dynamicznej mapy witryny.

4. Link building

Warto tworzyć pasywne łącza, czyli treści (np. ogólnie dane, przewodniki, definicje, instrukcje), które inni sami z siebie chcą udostępniać np. w Social Mediach oraz tworzyć treści, które będą „ostatnim kliknięciem”, czyli będą wyczerpujące i sprawią, że użytkownik nie będzie szukał już więcej.

(4)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej