Co czytają nasi specjaliści SEO?
- DuckDuckGo kontynuuje stały wzrost wyszukiwań zapytań przez użytkowników, jednak 11 stycznia po raz pierwszy osiągnął 100 milionów wyszukiwań dziennie.
- Wyszukiwarka ta odnotowała średnio około 52 mln dziennych wyszukiwań w styczniu 2020 r. co oznacza wzrost o 73% rok do roku.
- DuckDuckGo na urządzeniach mobilnych znajduje się na drugim miejscu za Google pod względem udziału w rynku wyszukiwarek mobilnych, po nim są Bing i Yahoo.
- DuckDuckGo jest oficjalnie drugą wyszukiwarką w USA na urządzeniach mobilnych.
- DuckDuckGo przeżywa tempo wzrostu, którego nie widziało w swojej 12-letniej historii.
- Co to oznacza? Prawdopodobnie jest to część większej zmiany w kierunku platform prywatnych.
- Główną zaletą DuckDuckGo w porównaniu z innymi wyszukiwarkami są funkcje prywatności. Użytkownicy mogą przeprowadzać wyszukiwania bez gromadzenia ich danych osobowych i sprzedawania ich reklamodawcom.
- Od teraz możemy dowiedzieć, się jak dobrze nasza witryna radzi sobie w Google News i aplikacji Google News.
- Ten raport będzie widoczny na lewym pasku bocznym w sekcji „Skuteczność” dla każdej witryny, która pojawia się w Google News.
- Raport pokazuje kliknięcia, wyświetlenia i współczynniki klikalności dla Twoich wyników w Google News z news.google.com oraz z aplikacji Google News na Androida i iOS.
- Ile razy moje artykuły były wyświetlane użytkownikom w Google News?
- Które artykuły uzyskały dobre wyniki w Google News?
- Jak zachowania użytkowników różnią się w zależności od kraju?
- Wyszukaj blogi w swojej branży, tak aby móc napisać w pełni ekspercki artykuł.
- Stwórz evergreen content, czyli treści, które stale będą generować ruch na stronie.
- Znajdź mocne strony o wysokich parametrach: weź pod uwagę Domain Authority, Domain Rating, ruch na stronie.
- Zbuduj pozytywne relacje z innymi blogerami z Twojej branży.
- Pisząc artykuł, nigdy nie zapominaj o zasadach SEO i wskazówkach dla webmasterów od Google.
- Stwórz odpowiednio długi artykuł, w którym będziesz mógł odnieść się do innych stron i podawać źródła.
- Promuj artykuł na swoich profilach w mediach społecznościowych.
- Odnieś się do Twojej strony w artykule, pozostaw link.
- Chroń swój artykuł: pozostaw jego kopię dla siebie albo opublikuj go na swoich własnych kanałach: w książce, na stronie, e-booku.
Czego możemy się dowiedzieć?
- W przeszłości folder w adresie URL miał końcowy ukośnik, a plik był pozbawiony końcowego ukośnika. Folder wskazywał na to, że jest w nim więcej plików i zazwyczaj był tam plik indeksu (index.html, index.php), z którego ładowana była zawartość strony. Tak więc treść pochodziła z domena.com/page/index.html, ale domena.com/page/ była pokazywana użytkownikom. Natomiast w przypadku pojedynczych plików mieliśmy nazwę pliku bez końcowego ukośnika. Obecnie adresy URL w większości systemów nie wskazują plików.
- Ukośniki po nazwie domeny nie mają znaczenia.
- W przypadku innych adresów URL końcowe ukośniki mają znaczenie - dla każdego przypadku oprócz końcowego ukośnika bezpośrednio po domenie głównej, końcowy ukośnik będzie traktowany jako oddzielny adres URL .
- W większości przypadków, jeśli dodamy końcowy ukośnik do pliku, takiego jak .html, .php, .js plik nie zostanie załadowany. Dzieje się tak, ponieważ system zrozumie, że plik jest folderem.
- Przy określaniu, czy użyć końcowego ukośnika, czy nie, należy wziąć pod uwagę raportowanie. Na przykład w Google Search Console możemy skonfigurować usługę domeny lub prefiksu adresu URL . Jeśli nie dodamy ukośnika na końcu podczas konfigurowania właściwości prefiksu adresu URL, Google i tak doda jeden. W rezultacie wszystkie wizyty na domenie.com/folder nie zostaną zgłoszone, ponieważ domena.com/folder/ jest poziom wyżej.
- Google Analytics ma ten sam problem, gdy próbujemy przeprowadzić analizę zawartości według folderów, jeśli strony główne nie mają ukośnika. Jeśli wersje z ukośnikiem i bez ukośnika adresów URL działają jednocześnie, obie mogą być raportowane w GA.
- Możemy też dodać filtr, aby wymusić końcowe ukośniki w adresach URL w raportach analitycznych, jeżeli chcemy skonsolidować dane:
- Nowym czynnikiem rankingowym Google jest Core Web Vitals, czyli zbiór wskaźników mierzący sposób, w jaki użytkownicy postrzegają interakcję ze stroną internetową.
- Google ogłosił nową technologię wyszukiwania "Google Passage", która umożliwia niezależne oceniane określonych sekcji strony.
- Polecane fragmenty z odpowiedzią ułatwiają wyszukiwanie informacji.
- W 2021 duży nacisk kładziony będzie na rozwój wyszukiwania wizualnego.
- Wskaźnik Domain Authority 2.0 będzie oceniać witrynę na podstawie fachowej wiedzy i wiarygodności.
- Według prognoz wideo online będzie stanowić 82% całego ruchu internetowego do 2022 roku.
- Przy analizie słów kluczowych warto określić ich zamiar wyszukiwania.
- Tytuły, które odnosiły się do emocji, miały stosunkowo wysoki CTR.
- 33% ruchu e-commerce pochodzi z organicznych ruchów wyszukiwań;
- Tagi kanoniczne pozwalają unikać duplikacji na stronie i informują Google, która strona jest główna i ma zostać uwzględniona w rankingu;
- Należy umieścić unikalny opis meta dla każdej strony;
- Warto umieszczać na całej stronie słowa kluczowe odnoszące się do treści, które się na niej znajdują;
- Korzystna może się okazać "nawigacja okruszkowa", która wpływa na CTR oraz ułatwia robotom Google zrozumienie strony;
- Stosowanie sitelinks poprawia współczynnik klikalności;
- Recenzje na stronie produktu przekładają się na dostarczanie przydatnych informacji użytkownikom o produkcie, a także na poprawę wskaźnika CTR;
- Optymalizacja szybkości witryny może przełożyć się na zdobycie przewagi konkurencyjnej;
- Dodawanie treści informacyjnych na bloga oczekiwanych przez klientów stawia stronę w pozycji eksperta i zachęca do zakupu produktów lub usług.
- W listopadzie 2020 roku Google uruchomiło nowy raport ze statystykami indeksowania. Raport statystyk indeksowania przedstawia statystyki dotyczące historii indeksowania Google w danej witrynie.
- Google zaktualizowało raport, aby pokazać więcej typów indeksowań. Odnosi się to do różnych typów Googlebota np. Adbot czy Imagebot. Rezultatem tych działań jest wzrost liczby indeksowań zgłaszanych dla danej witryny. Nie oznacza to, jednak dodatkowego indeksowania witryny a zmianę w raportowaniu.
- Poniżej zrzut ekranu z panelu GSC: