Jak powiedział Kyle Byers, Semrush Director of Organic Search:
Zrozumienie potrzeb i wartości odbiorców będzie kluczem do sukcesu content marketingu w 2023 roku.
A tworzenie dobrych treści w 2024 roku zasadniczo sprowadza się do budowania na tym, co działało w zeszłym roku – oczywiście mówię o roku 2023.
Wyobraź więc sobie rok 2023 jako swojego przewodnika – co wtedy zadziałało, co zaskoczyło. To podstawa, na bazie której w 2024 roku, możesz dodawać swoje akcenty Krótko mówiąc: utrzymuj swoje treści stosunkowo krótkie – tam, gdzie ma to sens – i dołóż wszelkich starań, aby były warte przewijania i udostępniania.
Ale jakie pomysły / wskazówki należy zastosować, aby content marketing w 2024 roku był wartey udostępnienia?
Zanim przejdziemy do 10 trendów content marketingu 2024 roku, pozwól zwrócić uwagę na to, co działa bez względu na niszę lub branżę, w której pracujesz.
Pamiętaj, że autentyczność jest kluczowa ?, więc niech Twoje treści w 2024 roku będą właśnie takie. Ponadto przedkładaj jakość nad ilość – nie spiesz się i upewnij się, że Twoje treści się wyróżniają. Jak to zrobić? Wykorzystaj storytelling ?. Dziel się swoimi doświadczeniami, sukcesami i potknięciami, aby budować autentyczne więzi z odbiorcami. Niech twoje historie będą pomostem do twoich docelowych odbiorców?.
Mając na uwadze te podstawy, przejdźmy dalej i zobaczmy 10 pomysłów na content marketing w 2024 roku.
Tworząc treści w 2024 roku – w tym oferty sprzedaży lub regularne informacje na swojej stronie internetowej – pomyśl o wykorzystaniu ich do rozwiązania problemów, z którymi borykają się Twoi odbiorcy. Zadaj sobie pytanie: Dlaczego szukali tej informacji w Google? lub Czego szukają teraz moi docelowi odbiorcy? Spraw, by Twoje treści odpowiadały na te potrzeby, tworząc poradniki, przewodniki i przydatne infografiki.
Jest to bardzo ważne, ponieważ samo przyciągnięcie ludzi do witryny za pomocą takich działań jak SEO to dopiero początek. Chcesz również, aby docelowi odbiorcy pozostali w pobliżu i angażowali się.
Przykład: Wyobraź sobie, że szukasz najlepszych ćwiczeń, a witryna fitness nie tylko oferuje świetne ćwiczenia, ale także wskazówki dotyczące utrzymania motywacji – to rodzaj treści, które utrzymują zainteresowanie. Google zwraca na to uwagę i ty też powinieneś.
Tworząc dobry content marketing w 2024 roku, pamiętaj o personalizacji. Ludzie lubią treści, które są tylko dla nich – treści, które odpowiadają ich zainteresowaniom i potrzebom. Aby to zrobić, mądrze wykorzystaj dane i Google Analytics. Staraj się tworzyć niestandardowy content, który naprawdę przyciągają zainteresowanie ludzi. Jak?
? WSKAZÓWKA ? Pomyśl o tym jak o aplikacji fitness sugerującej treningi w oparciu o Twój poziom sprawności i cele – to utrzymuje Twoje zainteresowanie. Tak więc, kiedy tworzysz treści w 2024 roku, bądź osobisty, bądź inteligentny i utrzymuj zainteresowanie odbiorców.
Potencjalni klienci muszą znaleźć powód, aby nawiązać kontakt z Twoją marką, a nadmiernie zoptymalizowane treści mogą w rzeczywistości zniechęcić ich do zaangażowania się w Twoją firmę. Praktyki takie jak upychanie słów kluczowych nie wpłyną korzystnie na reputację marki. Google również nie będzie ich fanem.
Ponadto, według WebsiteBuilderExpert:
? WSKAZÓWKA ? Otwórz Google Analytics 4 (Site Content → All Pages → Average Time on Page), aby śledzić, ile czasu docelowi odbiorcy spędzają na Twoich stronach internetowych. Wybierz strony, które są najbardziej popularne i spróbuj dowiedzieć się, co zatrzymuje widzów na danej stronie.
Jeśli chcesz podzielić się swoją praktyczną wiedzą na temat związany z Twoją niszą, ale wiesz, że spostrzeżenia są zbyt złożone, aby pomieścić je w kilku krótkich akapitach – nie martw się. Możesz utrzymać zaangażowanie odbiorców, sprawiając, że długie treści będą łatwe do zrozumienia. Co możesz zrobić? Możesz na przykład dodać klikalny spis treści, aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po stronie. Ponadto:
Pamiętaj, że celem jest tworzenie treści, które są nie tylko pouczające, ale także łatwe do przyswojenia. Mieszaj i dopasowuj te strategie w zależności od typu treści i odbiorców, aby zwiększyć ogólną czytelność.
Zacznij tworzyć content marketing w 2024 roku, porzucając przestarzałe sposoby, zwłaszcza jeśli chodzi o radzenie sobie z nowoczesną niechęcią do tradycyjnej reklamy. Jak mądrze ujął to George Parker: Jedynymi ludźmi, którym zależy na reklamie, są ludzie, którzy pracują w reklamie.
A oto kolejna rzecz do zrobienia, a mianowicie zapomnij o twardej sprzedaży. Tworzenie treści w 2024 roku polega na prowadzeniu autentycznych rozmów o produktach i kwestiach, które rezonują z docelowymi odbiorcami. Konsumenci chcą wartości i autentyczności, a nie nachalnych taktyk sprzedażowych. Twoim zadaniem jest teraz tworzenie tych naturalnych rozmów, budowanie emocjonalnych więzi, które przynoszą realne rezultaty.
Jak wyjaśniliśmy w naszym kompleksowym przewodniku po content marketingu, istnieje zapotrzebowanie na naprawdę dobre i unikalne treści, które docelowi odbiorcy uznają za przydatne. Trendy w content marketingu w 2024 roku pokazują, że lepiej jest prezentować solidną bazę wiedzy zamiast wielu krótkich tekstów.
Teraz możesz się zastanawiać, czy nie kłóci się to z ideą tworzenia krótkich i szybkich treści, tak jak lubią to internauci – w końcu ich uwaga jest dość krótka. Nie mówimy jednak, by pisać tylko po to, by osiągnąć określoną liczbę słów. Celem jest prawdziwe odpowiadanie na pytania użytkowników. Dzięki temu ludzie pozostaną na Twojej stronie, ponieważ nie będą musieli szukać gdzie indziej – masz wszystkie potrzebne informacje.
Ponadto, o ile to możliwe, staraj się, aby Twoje treści były powiązane, ponieważ konsumenci stają się coraz bardziej sceptyczni wobec reklam i komunikatów marketingowych.
Doświadczenie użytkownika (UX) to spójna całość – od kliknięcia linku w wynikach wyszukiwania po znalezienie fajnego posta w mediach społecznościowych. Dlatego musisz dać użytkownikom to, czego chcą, w sposób, który im się podoba.
Niech Twoje treści w 2024 roku będą proste, zapadające w pamięć i bez tanich sztuczek – zrezygnuj z używania clickbaitów. Jeśli Twój potencjalny klient znajdzie dokładnie to, czego szukał po kliknięciu w Twój link w SERPach – to ogromna wygrana. Wyobraź sobie również, że widzisz post w mediach społecznościowych, który przyciąga twoją uwagę i daje ci coś przydatnego – to rodzaj doświadczenia, które utrzymuje zainteresowanie docelowych odbiorców.
Zapewnienie dobrego działania treści na urządzeniach mobilnych jest absolutnie kluczowe – w końcu kto w dzisiejszych czasach nie korzysta z telefonów komórkowych do przeglądania sieci? Oto dlaczego optymalizacja treści pod kątem urządzeń mobilnych ma znaczenie:
Treści wideo rządzą Internetem, stanowiąc niewiarygodne 82,5% ruchu w sieci w 2023 roku. Oznacza to, że ponad cztery na pięć osób online ogląda filmy na platformach takich jak YouTube, Facebook, Instagram, TikTok i innych.
Oczekuje się, że trend ten utrzyma się w 2024 roku, zwłaszcza wraz z rozwojem krótkich filmów na platformach takich jak TikTok i YouTube Shorts, które według raportu HubSpot są „najbardziej efektywnym rodzajem treści w mediach społecznościowych”.
Niewątpliwie treści wideo są strzałem w dziesiątkę, zwykle radząc sobie lepiej niż tekst (np. artykuły), obrazy (np. zdjęcia statystyk) i audio (np. podcasty). Jeśli więc chcesz dotrzeć do odbiorców online, musisz zacząć korzystać z wideo.
⚠️ Nie zapominaj o innych rodzajach treści ⚠️ Mimo że filmy są obecnie najczęściej wybierane przez większość ludzi, inne treści są nadal dobre, aby przyciągnąć więcej potencjalnych klientów do Twojej witryny. Pomagają one również ludziom rozpoznać i zaufać Twojej marce.
To prowadzi nas do kolejnej wskazówki, o której należy pamiętać, zastanawiając się, jak tworzyć dobry content marketing w 2024 r., czyli…
Aby zachować ciekawość i dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców, którzy chcieliby skorzystać z Twojego produktu lub usługi, pomyśl o mieszaniu treści. Eksperymentowanie z różnymi formatami może nadać Twojej marce świeżości.
Poza tym powinieneś spełniać oczekiwania swoich docelowych odbiorców, co oznacza, że jeśli ktoś lubi słuchać tego, co masz do powiedzenia podczas dojazdów do pracy, daj mu to. Podobnie, jeśli inna osoba woli czytać o twoich doświadczeniach jako eksperta niszowego, daj mu to. Rozumiesz, o co chodzi, prawda?
Dlatego warto rozważyć nagrywanie podcastów, tworzenie wszelkiego rodzaju infografik, publikowanie e-booków i pisanie postów na blogu, aby utrzymać zaangażowanie odbiorców.
?️ 3 Największe plusy nagrywania podcastów ?
3 Największe zalety projektowania infografik ✏️
3 Największe zalety publikowania ebooków ?
✍️ 3 Największe zalety pisania postów na blogu ?
Interaktywne treści są jednym z najbardziej przyjemnych i niezapomnianych doświadczeń użytkownika, jakie można zapewnić docelowym odbiorcom. Zachęcają odwiedzających do aktywnego uczestnictwa w dowolnym rodzaju treści, które konsumują na Twojej stronie internetowej / platformach mediów społecznościowych.
Jednym z najlepszych przykładów takich interaktywnych treści jest Black Mirror: Bandersnatch.
Oczywiście nie każdy ma zasoby, a nawet potrzeby, aby stworzyć interaktywny odcinek serialu i jest to całkowicie w porządku. Zobaczmy więc inne pomysły na interaktywne treści, których możesz użyć, aby Twoje treści w 2024 roku były naprawdę nieodparte i angażujące:
W 2024 roku sztuczna inteligencja będzie obecna, zwłaszcza w tworzeniu treści. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji mogą teraz tworzyć wszelkiego rodzaju treści – blogi, artykuły, wiersze, kody, skrypty, muzykę, e-maile – możesz wymienić wszystko. Narzędzia AI dla copywriterów zdecydowanie robią dużą różnicę, pozwalając firmom i osobom prywatnym tworzyć niesamowite treści znacznie szybciej.
Nie można jednak zapominać, że ludzie nadal są potrzebni. Nawet jeśli sztuczna inteligencja pomaga, redaktorzy muszą sprawdzić treść, aby upewnić się, że jest dobrej jakości. Narzędzia sztucznej inteligencji pobierają informacje z różnych miejsc, czasami powodując pomyłki, które wymagają ludzkiego oka.
Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że narzędzia AI pracują z istniejącymi danymi, więc nie mogą wymyślać zupełnie nowych pomysłów. Sprawia to, że tworzenie świeżych treści na najnowsze, gorące tematy jest nieco trudne. Podczas gdy sztuczna inteligencja przyspiesza proces tworzenia treści, kreatywna część – wymyślanie nowych rzeczy – jest nadal czymś, co prawdziwi twórcy robią najlepiej.
Aby zwiększyć widoczność online w 2024 roku, po prostu miksuj swoje treści!
Twórz różne rodzaje contentu, zwłaszcza filmy i elementy interaktywne. Dlaczego? Cóż, oto trzy najważniejsze powody:
Oczywiście nie należy zaniedbywać treści starego typu, takich jak posty na blogu, podcasty i eBooki. Bądź obecny dla swoich odbiorców i daj im to, czego potrzebują w danym momencie!
A jeśli brakuje ci czasu lub po prostu wolisz, aby eksperci stworzyli unikalną strategię treści dla twojej marki, skorzystaj z naszych usług content marketingu. W ten sposób zbliżysz się do swoich docelowych odbiorców, uzyskasz więcej organicznego ruchu w sieci i obniżysz współczynnik odrzuceń.