.animate-view{opacity: 1 !important;}

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #1 Kwiecień 2024

2min.

Komentarze:0

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #1 Kwiecień 2024d-tags
05 kwietnia 2024
Przekonaj się, co nowego w świecie PPC przyniósł ostatni tydzień - nowy segment odbiorców w Meta Ads i transparentność cen w Google Ads!

2min.

Komentarze:0

Segment odbiorców “Aktywni klienci” w kampanii zakupowej Advantage+

Dotychczas w ramach kampanii zakupowej Advantage+ w Meta Ads zdefiniować można było segmenty odbiorców takie jak „Nowi klienci” i „Aktualni klienci”. Nowością jest pojawienie się wśród nich segmentu „Aktywni klienci”, czyli osób, które już wiedzą o istnieniu danej firmę lub wchodziły w interakcje z jej produktami, ale nie dokonały one zakupu.

Segment Aktywni klienci w Meta Ads

źródło: Panel Meta Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

W nowo dodanym segmencie mogą znaleźć się, na przykład, osoby wyświetlające daną witrynę internetową lub przeglądające produkty w sekcji zakupów na Facebooku lub Instagramie.

Po zdefiniowaniu segmentów odbiorców możliwe będzie raportowanie wyników kampanii zakupowych Advantage+ uwzględniając podział wyników na poszczególne segmenty (nowych, aktualnych i aktywnych klientów) w filtrze raportowania.

Przejrzystość cen w Google Ads

Na poziomie konta pojawiła się nowa sekcja „Przejrzystość cen”, w której do zaznaczenia dostępne są dwie opcje:

  • dostęp do niezagregowanych danych o cenach,
  • udostępnienie wydawcom danych o cenach.
Przejrzystość cen w Google Ads

źródło: Panel Google Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Jako wydawca (w Europejskim Obszarze Gospodarczym) możesz uzyskać dostęp do szczegółów cen reklam wyświetlanych użytkownikom w regionie EOG (dane w formie pliku CSV dostępne będą do pobrania w ciągu 48 godzin od włączenia tej opcji), a także udostępnić te informacje dotyczące własnych reklam innym wydawcom.

Raport uwzględniać może koszty takie jak: CPC, CPM, CPA, CPV.

Zaznaczając pierwsze z pól, na ekranie pojawi się komunikat – należy za jego sprawą potwierdzić, że nie będzie się rozpowszechniało żadnych szczegółów dotyczących pliku danych o cenach – jest to wyraźnie zabronione.

Z kolei przy zaznaczeniu drugiego pola, wyraża się zgodę na udostępnianie:

  • kwoty zapłaconej za daną reklamę;
  • potrąceń i dopłat naliczonych przez Google;
  • danych, na podstawie których obliczane są te kwoty.
Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022