Dotychczas w ramach kampanii zakupowej Advantage+ w Meta Ads zdefiniować można było segmenty odbiorców takie jak „Nowi klienci” i „Aktualni klienci”. Nowością jest pojawienie się wśród nich segmentu „Aktywni klienci”, czyli osób, które już wiedzą o istnieniu danej firmę lub wchodziły w interakcje z jej produktami, ale nie dokonały one zakupu.
Co to dla Ciebie oznacza?
W nowo dodanym segmencie mogą znaleźć się, na przykład, osoby wyświetlające daną witrynę internetową lub przeglądające produkty w sekcji zakupów na Facebooku lub Instagramie.
Po zdefiniowaniu segmentów odbiorców możliwe będzie raportowanie wyników kampanii zakupowych Advantage+ uwzględniając podział wyników na poszczególne segmenty (nowych, aktualnych i aktywnych klientów) w filtrze raportowania.
Na poziomie konta pojawiła się nowa sekcja „Przejrzystość cen”, w której do zaznaczenia dostępne są dwie opcje:
Co to dla Ciebie oznacza?
Jako wydawca (w Europejskim Obszarze Gospodarczym) możesz uzyskać dostęp do szczegółów cen reklam wyświetlanych użytkownikom w regionie EOG (dane w formie pliku CSV dostępne będą do pobrania w ciągu 48 godzin od włączenia tej opcji), a także udostępnić te informacje dotyczące własnych reklam innym wydawcom.
Raport uwzględniać może koszty takie jak: CPC, CPM, CPA, CPV.
Zaznaczając pierwsze z pól, na ekranie pojawi się komunikat – należy za jego sprawą potwierdzić, że nie będzie się rozpowszechniało żadnych szczegółów dotyczących pliku danych o cenach – jest to wyraźnie zabronione.
Z kolei przy zaznaczeniu drugiego pola, wyraża się zgodę na udostępnianie: