.animate-view{opacity: 1 !important;}

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #1 Kwiecień 2024

2min.

Komentarze:0

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #1 Kwiecień 2024
05 kwietnia 2024
Przekonaj się, co nowego w świecie PPC przyniósł ostatni tydzień - nowy segment odbiorców w Meta Ads i transparentność cen w Google Ads!

2min.

Komentarze:0

Segment odbiorców “Aktywni klienci” w kampanii zakupowej Advantage+

Dotychczas w ramach kampanii zakupowej Advantage+ w Meta Ads zdefiniować można było segmenty odbiorców takie jak „Nowi klienci” i „Aktualni klienci”. Nowością jest pojawienie się wśród nich segmentu „Aktywni klienci”, czyli osób, które już wiedzą o istnieniu danej firmę lub wchodziły w interakcje z jej produktami, ale nie dokonały one zakupu.

Segment Aktywni klienci w Meta Ads

źródło: Panel Meta Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

W nowo dodanym segmencie mogą znaleźć się, na przykład, osoby wyświetlające daną witrynę internetową lub przeglądające produkty w sekcji zakupów na Facebooku lub Instagramie.

Po zdefiniowaniu segmentów odbiorców możliwe będzie raportowanie wyników kampanii zakupowych Advantage+ uwzględniając podział wyników na poszczególne segmenty (nowych, aktualnych i aktywnych klientów) w filtrze raportowania.

Przejrzystość cen w Google Ads

Na poziomie konta pojawiła się nowa sekcja „Przejrzystość cen”, w której do zaznaczenia dostępne są dwie opcje:

  • dostęp do niezagregowanych danych o cenach,
  • udostępnienie wydawcom danych o cenach.
Przejrzystość cen w Google Ads

źródło: Panel Google Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Jako wydawca (w Europejskim Obszarze Gospodarczym) możesz uzyskać dostęp do szczegółów cen reklam wyświetlanych użytkownikom w regionie EOG (dane w formie pliku CSV dostępne będą do pobrania w ciągu 48 godzin od włączenia tej opcji), a także udostępnić te informacje dotyczące własnych reklam innym wydawcom.

Raport uwzględniać może koszty takie jak: CPC, CPM, CPA, CPV.

Zaznaczając pierwsze z pól, na ekranie pojawi się komunikat – należy za jego sprawą potwierdzić, że nie będzie się rozpowszechniało żadnych szczegółów dotyczących pliku danych o cenach – jest to wyraźnie zabronione.

Z kolei przy zaznaczeniu drugiego pola, wyraża się zgodę na udostępnianie:

  • kwoty zapłaconej za daną reklamę;
  • potrąceń i dopłat naliczonych przez Google;
  • danych, na podstawie których obliczane są te kwoty.
Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM