Strony internetowe - statystyki
Badania jasno pokazują, że 90% z nas poszukuje opinii o firmach, usługach lub produktach w Internecie. Sam tak masz, prawda? Gdzie najczęściej szukasz informacji? Czyżbyś wpisywał poszukiwane frazy w tym małym polu “Wyszukaj” na Facebooku lub “Search” na Instagramie? Nie! Szukasz ich w Google - 98% Polaków korzysta właśnie z tej przeglądarki. 67% decyzyjnej podróży Klienta w B2B odbywa się w internecie. Przeciętny decydent w B2B potrzebuje od kilku do kilkunastu punktów styku z marką i jej konkurentami w sieci, aby dokonać wyboru. Dla większości z nas firma bez strony WWW przestaje być wiarygodna. Są i tacy, dla których brak firmowej strony internetowej dyskwalifikuje możliwość współpracy. Czy warto ryzykować utratę potencjalnych leadów?Ile kosztuje strona internetowa?
Wahasz się, czy warto mieć swój własny serwis WWW w sieci, bo obawiasz się wysokich kosztów stworzenia, prowadzenia, a potem pozycjonowania strony? Sprawdźmy to! Strona internetowa w zależności od stopnia skomplikowania i wykonawcy usługi może kosztować od 1000 / 1500 PLN (przy zamówieniu projektu od freelancera, który sam zajmie się całym konceptem, front-endem, back-endem i UX/UI) do nawet kilkunastu tysięcy złotych (jeśli to np. duży sklep e-commerce, nad którym pracuje sztab programistów). Do tego potrzebna będzie Ci domena (pierwszy rok zwykle za złotówkę, kolejne lata za ok. 100 PLN rocznie), serwer, na którym będą osadzone treści i silnik strony (od 50 PLN do kilkuset złotych rocznie) oraz content - opisy produktów i usług - który możesz przygotować bezkosztowo osobiście lub zlecić profesjonalnym copywriterom. Wycena pozycjonowania to już szerszy temat, o którym piszemy w osobnym artykule na blogu Delante. W pierwszym momencie jednak kluczowe będzie dla Ciebie samo stworzenie strony WWW, jeśli Twoja firma jeszcze nie ma swojego miejsca w sieci. Łącznie daje nam to zatem jednorazową inwestycję od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, a do tego kilkaset złotych rocznie kosztów istnienia strony WWW. W wypadku współpracy B2B taka kwota zwraca się po kilku dobrych leadach i udanych transakcjach, które być może bez strony internetowej nigdy nie pojawiłyby się w Twoim portfelu. Sklep online z tańszymi produktami lub/i niższymi marżami dłużej musi powalczyć o “wyjście na zero”, jednak potem jest już tylko “z górki”. Jeśli to nie koszty powstrzymują Cię przed decyzją, czy warto prowadzić firmową stronę internetową, zobacz, jakie cele i zadania może spełniać Twoja witryna!Po co mi strona internetowa?
Oto 9 powodów, dla których strona internetowa to must have w planie marketingowym i budżecie operacyjnym Twojej firmy. Jeśli jesteś na etapie biznes planu i dopiero zakładasz własny biznes, koniecznie pamiętaj o tym, aby ująć koszt powstania takiego serwisu w swoich wyliczeniach.1. Wyższe dochody pasywne firmy
Ty śpisz, a Twoja strona WWW sama na Ciebie zarabia. To nie żart. W końcu dziś zakupy online robimy przez całą dobę. Formularze kontaktowe wypełniamy o dowolnej porze. Zarówno w B2B, jak i B2C. E-commerce, IT, HR, logistyka… w każdej branży dobrze zoptymalizowana i wypozycjonowana strona WWW zwiększa pasywne dochody firmy.2. Więcej Klientów z bezpłatnego ruchu organicznego
Ruch organiczny z Google działa podobnie jak ruch uliczny, tzw. traffic, w wypadku sklepu stacjonarnego. Jeśli masz dobrą lokalizację, często przechodnie wchodzą “przy okazji” do Twojego sklepu, a wielokrotnie wychodzą z zakupami. Dobry content na stronie przyciąga organicznie i bezpłatnie do Ciebie takich internetowych przechodniów, którzy potem zamieniają się na konwersje lub bazę potencjalnych Klientów do remarketingu. Pozyskanie Klienta to zawsze najdroższy proces w całym systemie sprzedaży. Dzięki stronie WWW potencjalni kupujący mogą przypadkowo, organicznie i bezpłatnie “wpaść” do Ciebie w poszukiwaniu interesującego contentu np. z Twojego firmowego bloga. Finalnie podczas takiej wizyty istnieje szansa, że zamienią się w podgrzanego leada lub kupią coś w Twoim sklepie. Strona internetowa to świetna, całodobowa reklama Twojego brandu, nad którą masz pełną kontrolę. To także skuteczny magnes na leady.3. Większa wiarygodność
Strona WWW lub chociaż wizytówka Google to większa wiarygodność dla Twojej marki w sieci. Jako Klient, gdy masz do wyboru firmę ze stroną internetową lub bez niej, którą wybierzesz?4. Dodatkowe możliwości reklamowe - remarketing
Systemy reklamowe Facebooka, Google i LinkedIn pozwalają na “wpięcie” na Twoją stronę WWW pikseli, krótkich fragmentów kodu źródłowego strony. Dzięki nim możesz remarketingowo podążać z targetowanymi reklamami za użytkownikiem, który odwiedził Twoją stronę i kliknął w konkretną zakładkę. Google Remarketing to w praktyce zawsze trafiona i skuteczna, a jednocześnie opłacalna forma reklamy.5. Lepsze zrozumienie Klienta dzięki analizie ruchu na stronie
Analizy nigdy za wiele. Zaimplementowany na Twojej stronie Google Analytics da Ci ogromne pokłady wiedzy na temat Twoich Klientów i produktów. Bez strony WWW nie dowiesz się, kto, dlaczego, czego szukał i jak trafił do Twojego sklepu. [caption id="attachment_29231" align="aligncenter" width="750"] Bez strony WWW nie dowiesz się, kim są Twoi Klienci, skąd pochodzą, które produkty najchętniej “klikają”, w które dni ruch jest największy (czyli kiedy “dopalać” działania sprzedażowe promocjami), itd., itd. - jednym zdaniem: bez strony WWW sam pozbawiasz się cennej wiedzy i analizy danych.[/caption]6. Przydatne uzupełnienie materiałów handlowych offline
Masz Zespół handlowców, którzy rozdają Twoje katalogi “od drzwi do drzwi” i sam preferujesz oferty na papierze? Świetnie. Być może jednak Twój potencjalny Klient będzie chciał poszerzyć swoją wiedzę nie tylko o papierowe materiały, ale także o poradniki, tutoriale czy recenzje produktu w sieci. Gdzie wujek Google powinien pokierować go w pierwszej kolejności? Oczywiście, na Twoją firmową stronę internetową. A co, jeśli jej nie znajdzie, a po tej konkretnej frazie trafi na Twojego konkurenta? Wtedy papier może nie wystarczyć.7. Automatyzacja kontaktu i sprzedaży
Strona WWW to najlepsze narzędzie do obsługi Klienta i automatyzacji sprzedaży. To tam możesz zamieścić FAQ lub Q&A z najpopularniejszymi pytaniami i odpowiedziami od Klientów. Tam możesz zainstalować chatbota, z którym potencjalny Klient może porozmawiać online o dowolnej porze. To tam możesz umieścić prosty formularz kontaktowy do pozyskiwania bezpośrednich kontaktów do kupujących. Twoja firmowa strona WWW to Twój świat, więc możesz… wszystko.8. Twoja własna przestrzeń do content marketingu i budowania wizerunku eksperta
Jako Klienci chcemy kupować produkty i zamawiać usługi u tych, którzy naprawdę znają się na rzeczy. Case study, testimoniale i eksperckie wpisy blogowe na Twojej stronie pokażą odwiedzającym, że trafili na speca w danej dziedzinie.9. Dostęp do Klientów z całego świata
Internet to dostęp do globalnej wioski i Klientów z całego świata. Kilka wersji językowych na Twojej stronie WWW (dziś język angielski to już must have) mogą zdziałać cuda. Sprawią, w połączeniu z odpowiednim, międzynarodowym pozycjonowaniem strony, że Twoje produkty będziesz już za chwilę wysyłać w najróżniejsze zakątki globu. Bez strony WWW i z jednym sklepem stacjonarnym, choćby i w centrum Krakowa, może być ciężko podbić zagraniczne rynki, prawda?Strona WWW - obalamy mity i obiekcje
Ile razy słyszeliśmy, że “mi strona internetowa jest niepotrzebna”? A przecież, parafrazując polskiego wieszcza, Juliana Tuwima, “Wnet i tak skończymy w necie”. Czy warto się przed tym bronić? Jakie są najczęstsze obiekcje przed posiadaniem firmowej strony WWW?- Klienci znajdą mnie bez strony
- Wszyscy są teraz w social mediach
- Strona WWW to wydane bez sensu duże pieniądze
- Nie potrzebuję więcej Klientów