Czy warto mieć stronę w 2020 roku? 9 powodów, dla których Twój biznes potrzebuje strony internetowej

Czy warto mieć stronę w 2020 roku? 9 powodów, dla których Twój biznes potrzebuje strony internetowej

Pamiętasz, jak jeszcze kilka lat temu, na przełomie I i II dekady XXI wieku, marketerzy wróżyli koniec ery stron WWW i namawiali do “przeniesienia” ich na Facebook’owe i Instagramowe tablice? Social media miały przejąć schedę po witrynach internetowych. Większe i mniejsze firmy przestawały opłacać domeny i rezygnowały z nich na rzecz inwestycji w rozwój profili na Fejsie. Czy postawiły na właściwego konia?

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Strony internetowe – statystyki

Badania jasno pokazują, że 90% z nas poszukuje opinii o firmach, usługach lub produktach w Internecie. Sam tak masz, prawda? Gdzie najczęściej szukasz informacji? Czyżbyś wpisywał poszukiwane frazy w tym małym polu “Wyszukaj” na Facebooku lub “Search” na Instagramie? Nie! Szukasz ich w Google – 98% Polaków korzysta właśnie z tej przeglądarki.

67% decyzyjnej podróży Klienta w B2B odbywa się w internecie. Przeciętny decydent w B2B potrzebuje od kilku do kilkunastu punktów styku z marką i jej konkurentami w sieci, aby dokonać wyboru. Dla większości z nas firma bez strony WWW przestaje być wiarygodna. Są i tacy, dla których brak firmowej strony internetowej dyskwalifikuje możliwość współpracy. Czy warto ryzykować utratę potencjalnych leadów?

Ile kosztuje strona internetowa?

Wahasz się, czy warto mieć swój własny serwis WWW w sieci, bo obawiasz się wysokich kosztów stworzenia, prowadzenia, a potem pozycjonowania strony? Sprawdźmy to!

Strona internetowa w zależności od stopnia skomplikowania i wykonawcy usługi może kosztować od 1000 / 1500 PLN (przy zamówieniu projektu od freelancera, który sam zajmie się całym konceptem, front-endem, back-endem i UX/UI) do nawet kilkunastu tysięcy złotych (jeśli to np. duży sklep e-commerce, nad którym pracuje sztab programistów).

Do tego potrzebna będzie Ci domena (pierwszy rok zwykle za złotówkę, kolejne lata za ok. 100 PLN rocznie), serwer, na którym będą osadzone treści i silnik strony (od 50 PLN do kilkuset złotych rocznie) oraz content – opisy produktów i usług – który możesz przygotować bezkosztowo osobiście lub zlecić profesjonalnym copywriterom.

Wycena pozycjonowania to już szerszy temat, o którym piszemy w osobnym artykule na blogu Delante. W pierwszym momencie jednak kluczowe będzie dla Ciebie samo stworzenie strony WWW, jeśli Twoja firma jeszcze nie ma swojego miejsca w sieci.

Łącznie daje nam to zatem jednorazową inwestycję od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, a do tego kilkaset złotych rocznie kosztów istnienia strony WWW. W wypadku współpracy B2B taka kwota zwraca się po kilku dobrych leadach i udanych transakcjach, które być może bez strony internetowej nigdy nie pojawiłyby się w Twoim portfelu. Sklep online z tańszymi produktami lub/i niższymi marżami dłużej musi powalczyć o “wyjście na zero”, jednak potem jest już tylko “z górki”.

Jeśli to nie koszty powstrzymują Cię przed decyzją, czy warto prowadzić firmową stronę internetową, zobacz, jakie cele i zadania może spełniać Twoja witryna!

Po co mi strona internetowa?

Oto 9 powodów, dla których strona internetowa to must have w planie marketingowym i budżecie operacyjnym Twojej firmy. Jeśli jesteś na etapie biznes planu i dopiero zakładasz własny biznes, koniecznie pamiętaj o tym, aby ująć koszt powstania takiego serwisu w swoich wyliczeniach.

1. Wyższe dochody pasywne firmy

Ty śpisz, a Twoja strona WWW sama na Ciebie zarabia. To nie żart. W końcu dziś zakupy online robimy przez całą dobę. Formularze kontaktowe wypełniamy o dowolnej porze. Zarówno w B2B, jak i B2C. E-commerce, IT, HR, logistyka… w każdej branży dobrze zoptymalizowana i wypozycjonowana strona WWW zwiększa pasywne dochody firmy.

2. Więcej Klientów z bezpłatnego ruchu organicznego

Ruch organiczny z Google działa podobnie jak ruch uliczny, tzw. traffic, w wypadku sklepu stacjonarnego. Jeśli masz dobrą lokalizację, często przechodnie wchodzą “przy okazji” do Twojego sklepu, a wielokrotnie wychodzą z zakupami. Dobry content na stronie przyciąga organicznie i bezpłatnie do Ciebie takich internetowych przechodniów, którzy potem zamieniają się na konwersje lub bazę potencjalnych Klientów do remarketingu.

Zwiększymy ruch na Twojej stronie! Delante

Pozyskanie Klienta to zawsze najdroższy proces w całym systemie sprzedaży. Dzięki stronie WWW potencjalni kupujący mogą przypadkowo, organicznie i bezpłatnie “wpaść” do Ciebie w poszukiwaniu interesującego contentu np. z Twojego firmowego bloga. Finalnie podczas takiej wizyty istnieje szansa, że zamienią się w podgrzanego leada lub kupią coś w Twoim sklepie. Strona internetowa to świetna, całodobowa reklama Twojego brandu, nad którą masz pełną kontrolę. To także skuteczny magnes na leady.

3. Większa wiarygodność

Strona WWW lub chociaż wizytówka Google to większa wiarygodność dla Twojej marki w sieci. Jako Klient, gdy masz do wyboru firmę ze stroną internetową lub bez niej, którą wybierzesz?

4. Dodatkowe możliwości reklamowe – remarketing

Systemy reklamowe Facebooka, Google i LinkedIn pozwalają na “wpięcie” na Twoją stronę WWW pikseli, krótkich fragmentów kodu źródłowego strony. Dzięki nim możesz remarketingowo podążać z targetowanymi reklamami za użytkownikiem, który odwiedził Twoją stronę i kliknął w konkretną zakładkę. Google Remarketing to w praktyce zawsze trafiona i skuteczna, a jednocześnie opłacalna forma reklamy.

5. Lepsze zrozumienie Klienta dzięki analizie ruchu na stronie

Analizy nigdy za wiele. Zaimplementowany na Twojej stronie Google Analytics da Ci ogromne pokłady wiedzy na temat Twoich Klientów i produktów. Bez strony WWW nie dowiesz się, kto, dlaczego, czego szukał i jak trafił do Twojego sklepu.

Analiza ruchu na stronie - Google Analytics
Bez strony WWW nie dowiesz się, kim są Twoi Klienci, skąd pochodzą, które produkty najchętniej “klikają”, w które dni ruch jest największy (czyli kiedy “dopalać” działania sprzedażowe promocjami), itd., itd. – jednym zdaniem: bez strony WWW sam pozbawiasz się cennej wiedzy i analizy danych.

6. Przydatne uzupełnienie materiałów handlowych offline

Masz Zespół handlowców, którzy rozdają Twoje katalogi “od drzwi do drzwi” i sam preferujesz oferty na papierze? Świetnie. Być może jednak Twój potencjalny Klient będzie chciał poszerzyć swoją wiedzę nie tylko o papierowe materiały, ale także o poradniki, tutoriale czy recenzje produktu w sieci. Gdzie wujek Google powinien pokierować go w pierwszej kolejności? Oczywiście, na Twoją firmową stronę internetową. A co, jeśli jej nie znajdzie, a po tej konkretnej frazie trafi na Twojego konkurenta? Wtedy papier może nie wystarczyć.

7. Automatyzacja kontaktu i sprzedaży

Strona WWW to najlepsze narzędzie do obsługi Klienta i automatyzacji sprzedaży. To tam możesz zamieścić FAQ lub Q&A z najpopularniejszymi pytaniami i odpowiedziami od Klientów. Tam możesz zainstalować chatbota, z którym potencjalny Klient może porozmawiać online o dowolnej porze. To tam możesz umieścić prosty formularz kontaktowy do pozyskiwania bezpośrednich kontaktów do kupujących. Twoja firmowa strona WWW to Twój świat, więc możesz… wszystko.

8. Twoja własna przestrzeń do content marketingu i budowania wizerunku eksperta

Jako Klienci chcemy kupować produkty i zamawiać usługi u tych, którzy naprawdę znają się na rzeczy. Case study, testimoniale i eksperckie wpisy blogowe na Twojej stronie pokażą odwiedzającym, że trafili na speca w danej dziedzinie.

9. Dostęp do Klientów z całego świata

Internet to dostęp do globalnej wioski i Klientów z całego świata. Kilka wersji językowych na Twojej stronie WWW (dziś język angielski to już must have) mogą zdziałać cuda. Sprawią, w połączeniu z odpowiednim, międzynarodowym pozycjonowaniem strony, że Twoje produkty będziesz już za chwilę wysyłać w najróżniejsze zakątki globu. Bez strony WWW i z jednym sklepem stacjonarnym, choćby i w centrum Krakowa, może być ciężko podbić zagraniczne rynki, prawda?

Strona WWW – obalamy mity i obiekcje

Ile razy słyszeliśmy, że “mi strona internetowa jest niepotrzebna”? A przecież, parafrazując polskiego wieszcza, Juliana Tuwima, “Wnet i tak skończymy w necie”. Czy warto się przed tym bronić? Jakie są najczęstsze obiekcje przed posiadaniem firmowej strony WWW?

  • Klienci znajdą mnie bez strony

Konkurencja jest ogromna. W dowolnej branży. Możesz być pewien, że Twoi konkurenci już mają, lub za chwilę będą mieć własne strony i sklepy internetowe. Cały świat, szczególnie w dobie pandemii COVID-19, przeszedł z rzeczywistości offline do online. Chcesz zostać zapomniany i porzucony na tyle tego peletonu?

  • Wszyscy są teraz w social mediach

To prawda i… nieprawda. Konsumujemy internet na różnych urządzeniach, przy użyciu wielu aplikacji mobilnych, w bardzo zróżnicowanych celach. W social media nie zawsze chcemy kupować. Jako użytkownicy internetu ścieżkę zakupową najczęściej zaczynamy w Google. Dlatego właśnie strona WWW powinna być punktem wyjścia, a kanały w social media Twojej marki powinny jedynie prowadzić użytkownika “za rękę” właśnie na strony lądowania, tzw. landing page, w Twoim serwisie w internecie.

  • Strona WWW to wydane bez sensu duże pieniądze

Wiesz już, że to nieprawda. Już za kilka tysięcy złotych możesz mieć swoje własne “poletko” w sieci do uprawiania i pielenia grządek. Strona internetowa firmy to inwestycja na długie lata. Plony będziesz zbierać już zawsze.

  • Nie potrzebuję więcej Klientów

Koniunktura zawsze może się zmienić na gorsze. Co, jeśli jednak nadejdą gorsze czasy lub będziesz chciał skalować swoją działalność i poszerzać horyzonty? Wtedy strona internetowa stanie się świetnym źródłem pozyskiwania nowych kontaktów.

Firmowa strona internetowa – czy warto?

Dla nas sprawa jest jasna. W końcu, gdybyśmy nie mieli firmowej strony Delante, nie czytałbyś tego wpisu i nie spędził tutaj z nami kilku minut swojego życia. Więc, kiedy już będziesz dumnym posiadaczem firmowej strony WWW, napisz do nas i porozmawiajmy o jej pozycjonowaniu. Dobre SEO czyni cuda! 😉

FAQ

Strony internetowe są ważne zarówno dla sektora B2B, jak i B2C. Dziś model handlu zmienił się w H2H, czyli human to human. W końcu za każdą marką i za każdym służbowym mailem stoi żywy człowiek. Strona internetowa to dla niego jeden z pierwszych punktów styku z Twoją marką. Nie odmawiaj mu tej przyjemności.

Tak. Unikaj jednak generatorów stron internetowych, w których graficznie poskładasz ją “z klocków”. Pozycjonowanie takiej strony jest bardzo ograniczone i w rzeczywistości nie masz szans na topowe pozycje w Google. Poszukaj bezpłatnych kursów online w sieci z kodowania stron internetowych lub weź udział w profesjonalnym szkoleniu, np. “WP dla zielonych” Eweliny Muc. Jeśli jednak nigdy nie robiłeś własnej strony WWW i nie jesteś miłośnikiem IT, polecamy na pierwszy ogień kontakt z developerem – freelancerem lub agencją, tworzącą strony internetowe.

Tak, strona WWW pozyskuje dla Ciebie formularze kontaktowe i sprzedaje produkty poprzez sklep online. Buduje świadomość Twojej marki i jest kolejnym punktem styku Klienta z Twoim brandem. Wspiera firmowe personal brandy i ich ekspercki wizerunek. To wszystko przekłada się finalnie na sprzedaż.

(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (1)
  1. Osobiście nie wyobrażam sobie, że są jeszcze osoby, które nie widzą wartości w posiadaniu strony internetowej dla biznesu. Dobrze pokazaliście te korzyści 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej