Załóżmy, że chcesz kupić jakąkolwiek pastę do zębów. Wchodzisz do sklepu, idziesz do alejki z produktami do higieny jamy ustnej i widzisz, że masz do wyboru około 20 różnych past. Może nawet tego nie zauważasz, ale jedna z nich jest lepiej wyeksponowana niż reszta – powiedzmy, że jest fajnie podświetlona. Nie ma szans, żebyś nie zwrócił na nią swojej uwagi. A skoro już przyglądasz jej się dłużej, to prawdopodobnie właśnie ją wrzucisz do koszyka.
Pytanie do Ciebie: Jak myślisz, dlaczego właściciel sklepu wyeksponował akurat te pastę do zębów?
Może dlatego, że producent tej pasty do zębów dał właścicielowi stand + dodatkową prowizję za jej sprzedaż.
Tak właśnie w bardzo dużym uproszczeniu działa trade marketing. Ale jak możemy odnieść te metodę zwiększania sprzedaży w internecie? Oczywiście poprzez SEO i SEM. Ale zanim o tym, musisz zrozumieć…
Trade marketing to działania, które mają na celu zwiększenie sprzedaży produktów w sklepach, hurtowniach czy innych punktach sprzedaży. To nie jest marketing skierowany bezpośrednio do konsumenta, lecz do osób lub firm, które sprzedają produkty.
W skrócie…
W ramach trade marketingu firma produkująca pastę do zębów współpracuje ze sklepem, żeby jej produkt był lepiej wyeksponowany. Może firma ta zaproponowała specjalne rabaty dla sklepu lub dostarczyła atrakcyjne materiały promocyjne, które pomagają wyróżnić jej produkt.
Poniżej znajdziesz trzy podstawowe strategie trade marketingowe, które pomagają zwiększyć widoczność i sprzedaż Twoich produktów w sklepach online.
Chcoiaż może nie wydaje się to oczywiste, SEO i SEM w trade marketingu są naprawdę istotne.
Dzięki płatnym kampaniom SEM produkty mogą być widoczne na samej górze wyników wyszukiwania, przyciągając więcej odwiedzających. Można powiedzieć, że:
Obie strategie zwiększają szanse na konwersje i sprzedaż, ponieważ przyciągają bardziej zainteresowanych klientów. Nie da się zaprzeczyć, że…
Jak możesz wykorzystać SEO w trade marketingu do zwiększenia widoczności Twoich produktów w sieci?
Dlaczego warto wykorzystać SEM w trade marketingu?
SEO i SEM w trade marketingu wzajemnie się uzupełniają. SEO zapewnia długoterminowe korzyści poprzez budowanie świadomości marki i Twoich produktów/usług, podczas gdy SEM oferuje szybkie wyniki i pozwala na bieżąco dostosowywać kampanie. Razem wspierają trade marketing, zwiększając widoczność Twoich produktów w internecie.
Nie raz przekonaliśmy się, że wykorzystanie SEO i SEM w trade marketingu przynosi niesamowite rezultaty, jak np.:
Jeśli chciałbyś wykorzystać SEO i SEM w trade marketingu i zauważyć podobne – lub nawet lepsze – wzrosty u siebie, koniecznie daj nam znać. Z chęcią porozmawiamy z Tobą o Twoim biznesie i razem wypracujemy strategię, która pomoże Ci sprzedawać więcej swoich produktów lub usług.