Architektura strony

Co to jest architektura strony? Definicja

Architektura strony to sposób, w jaki zorganizowana jest strona internetowa. Polega na odpowiednim rozmieszczeniu informacji oraz zaprojektowaniu strony w taki sposób, by użytkownik mógł korzystać bez problemu ze wszystkich opcji i narzędzi oferowanych przez witrynę.

Dziedziny, których znajomość pozwala stworzyć odpowiednią architekturę strony to AI, UX, UI.

Jak wygląda poprawna architektura strony?

Strona główna powinna być punktem wyjścia do dalszego przemieszczania się po poszczególnych podstronach i jednocześnie informować użytkownika, czego dotyczą znajdujące się na niej treści. Dlatego właśnie ścieżka pomiędzy konkretnymi podstronami powinna być dobrze oznaczona (breadcrumbs). Konieczna jest przejrzystość i logiczna ciągłość w poruszaniu się po stronie. Należy także podkreślić, że ważne są aspekty wizualne takie jak typografia i opracowanie graficzne, a także praktyczne linkowanie wewnętrzne.

architektura strony definicja

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasu

5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasu

Jeśli to czytasz, zapewne myślisz o tym, że potrzebujesz działań SEO dla Twojego biznesu. Czujesz już, że lepsza pozycja w Google to więcej Klientów i większe zyski. Tylko… dlaczego to musi aż tyle trwać? Zewsząd słyszysz, że to praca na miesiące, a nawet lata, a Ty chcesz efektów tu i teraz. Czy to możliwe, aby inwestycja w SEO w ciągu miesiąca przyniosła Ci wymierne korzyści na lata?

Czytaj więcej
SEO dla branży edukacyjnej. Jak ją pozycjonować?

SEO dla branży edukacyjnej. Jak ją pozycjonować?

W post-pandemicznej rzeczywistości większość biznesów z branży edukacyjnej przeniosła się ze świata offline do online. Konkurencja w internecie rośnie z dnia na dzień. Codziennie pojawiają się tam nowe szkolenia, platformy edukacyjne, trenerzy i coachowie. Publiczne i prywatne uczelnie przeszły na tryb zdalny nauki i pozyskują nowych studentów online. Te nowe rynkowe realia wymuszają na branży edukacyjnej inwestycję w SEO.

Czytaj więcej