Architektura strony

Co to jest architektura strony? Definicja

Architektura strony to sposób, w jaki zorganizowana jest strona internetowa. Polega na odpowiednim rozmieszczeniu informacji oraz zaprojektowaniu strony w taki sposób, by użytkownik mógł korzystać bez problemu ze wszystkich opcji i narzędzi oferowanych przez witrynę.

Dziedziny, których znajomość pozwala stworzyć odpowiednią architekturę strony to AI, UX, UI.

Jak wygląda poprawna architektura strony?

Strona główna powinna być punktem wyjścia do dalszego przemieszczania się po poszczególnych podstronach i jednocześnie informować użytkownika, czego dotyczą znajdujące się na niej treści. Dlatego właśnie ścieżka pomiędzy konkretnymi podstronami powinna być dobrze oznaczona (breadcrumbs). Konieczna jest przejrzystość i logiczna ciągłość w poruszaniu się po stronie. Należy także podkreślić, że ważne są aspekty wizualne takie jak typografia i opracowanie graficzne, a także praktyczne linkowanie wewnętrzne.

architektura strony definicja

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej