Lead Ads

Czym jest Lead Ads? – definicja

Lead Ads jest to reklama nastawiona na pozyskanie kontaktów na Facebooku i Instagramie. Lead Ads zawiera formularz błyskawiczny, dzięki któremu odbiorca pokazuje zainteresowanie danym produktem bądź usługą firmy. Formularz może zawierać dane takie jak: imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, nazwa firmy, miejsce zamieszkania, jak i dodatkowe pytania potrzebne dla danej branży/specyfiki zapytania.

Tu uwaga – Zaleca się, aby formularz miał jak najmniej pól do wypełnienia – zbyt duża liczba wymaganych okienek może zniechęcić potencjalnego klienta do wypełnienia go. Warto też poinformować na początku formularza o tym, że uzupełnia się on automatycznie na bazie informacji profilowych użytkownika.

Przykład Lead Ads
Przykład reklamy Lead Ads, źródło: własny zrzut ekranu z Facebooka

Tworzenie reklamy Lead Ads

Aby stworzyć reklamę Lead Ads należy:

  • umieścić na stronie internetowej informację na temat zasad ochrony prywatności w firmie, które zawierają wyjaśnienie zasad zbierania i przetwarzania danych użytkowników,
  • w polu “wypełnij wstępnie pytanie”, poinformować użytkownika, w jakim celu zbiera dane kontaktowe i w jaki sposób będzie je wykorzystywał,
  • wybrać wymagane pola, utworzyć własne pytania lub pytania z propozycjami odpowiedzi – część danych pobiera informacje z profilu użytkownika na Facebooku lub Instagramie,
  • zastanowić się nad dodaniem opcjonalnej sekcji powitalnej u góry formularza – pozwala ona opisać dany produkt/usługę czy też poinformować użytkownika czego powinien się spodziewać po wypełnieniu formularza np. kontaktu telefonicznego z firmą w ciągu 24h,
  • wybrać “silniejszy zamiar”, który dodaje do formularza kartę z podsumowaniem wprowadzonych danych do akceptacji. Wówczas zwiększymy szansę na to, by zapytanie było bardziej wartościowe i dokonane świadomie przez użytkownika,
  • dodać wymagane treści i materiał reklamowy.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej