Budżet konta Google Ads

Czym jest budżet konta Google Ads?

Budżety kont możesz znać także pod ich starszą nazwą – zamówienia budżetowe.

Jeśli prowadzisz kampanię w Google Ads i rozliczasz się za pomocą fakturowania miesięcznego, możesz skorzystać z określenia budżetu konta za dany okres czasu. W innym przypadku, pozostaje ci kontrolowanie wydatków za pomocą budżetów kampanii.

Czym jest budżet konta Google Ads?

Co daje jego zastosowanie?

Określenie budżetu konta Google Ads sprawia, że reklamy przestaną być wyświetlane w sytuacji wyczerpania salda albo upłynięcia wyznaczonej daty zakończenia. Oznacza to większą kontrolę nad wydatkami i możliwość przeznaczania na miesięczne kampanie Google Ads tylko określonej kwoty pieniężnej.

W przypadku budżetów dziennych Google Ads sposób rozliczania wygląda inaczej.

Przykład

Załóżmy, że na miesięczne działania na koncie w marcu przeznaczasz 1500 zł. Jeśli w trakcie tego miesiąca Twoje kampanie wygenerują wartość 1500 zł przed 31 marca emisja reklam zostanie automatycznie wstrzymana, a na koncie pojawi się komunikat o wyczerpanym saldzie.

Jak obsłużyć budżet konta Google Ads?

Możliwość ustawiania budżetu konta przysługuje zarówno administratorom, jak i użytkownikom z dostępem standardowym do konta Google Ads (wliczając w to konto menedżera).

Masz do niego dostęp z poziomu Ustawień. Wejdź w Rozliczenia i płatności, stamtąd na „Budżety konta” i kliknij biały plus na niebieskim kole. W sekcji „Umowa o świadczenie usług” wybierz interesującą Cię opcję i uzupełnij wymagane dane. Przejdź do pola „Kwota budżetu”, wybierz jedną z opcji: nieograniczony (bez ograniczeń wydatków na konto) lub ustaw limit budżetu. Określ datę rozpoczęcia i zakończenia, ustaw nazwę i wypełnij brakujące pola. Zapisz.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej