Czym jest budżet konta Google Ads?
Budżety kont możesz znać także pod ich starszą nazwą – zamówienia budżetowe.
Jeśli prowadzisz kampanię w Google Ads i rozliczasz się za pomocą fakturowania miesięcznego, możesz skorzystać z określenia budżetu konta za dany okres czasu. W innym przypadku, pozostaje ci kontrolowanie wydatków za pomocą budżetów kampanii.
Co daje jego zastosowanie?
Określenie budżetu konta Google Ads sprawia, że reklamy przestaną być wyświetlane w sytuacji wyczerpania salda albo upłynięcia wyznaczonej daty zakończenia. Oznacza to większą kontrolę nad wydatkami i możliwość przeznaczania na miesięczne kampanie Google Ads tylko określonej kwoty pieniężnej.
W przypadku budżetów dziennych Google Ads sposób rozliczania wygląda inaczej.
Przykład
Załóżmy, że na miesięczne działania na koncie w marcu przeznaczasz 1500 zł. Jeśli w trakcie tego miesiąca Twoje kampanie wygenerują wartość 1500 zł przed 31 marca emisja reklam zostanie automatycznie wstrzymana, a na koncie pojawi się komunikat o wyczerpanym saldzie.
Jak obsłużyć budżet konta Google Ads?
Możliwość ustawiania budżetu konta przysługuje zarówno administratorom, jak i użytkownikom z dostępem standardowym do konta Google Ads (wliczając w to konto menedżera).
Masz do niego dostęp z poziomu Ustawień. Wejdź w Rozliczenia i płatności, stamtąd na „Budżety konta” i kliknij biały plus na niebieskim kole. W sekcji „Umowa o świadczenie usług” wybierz interesującą Cię opcję i uzupełnij wymagane dane. Przejdź do pola „Kwota budżetu”, wybierz jedną z opcji: nieograniczony (bez ograniczeń wydatków na konto) lub ustaw limit budżetu. Określ datę rozpoczęcia i zakończenia, ustaw nazwę i wypełnij brakujące pola. Zapisz.