Budżet konta Google Ads

Czym jest budżet konta Google Ads?

Budżety kont możesz znać także pod ich starszą nazwą – zamówienia budżetowe.

Jeśli prowadzisz kampanię w Google Ads i rozliczasz się za pomocą fakturowania miesięcznego, możesz skorzystać z określenia budżetu konta za dany okres czasu. W innym przypadku, pozostaje ci kontrolowanie wydatków za pomocą budżetów kampanii.

Czym jest budżet konta Google Ads?

Co daje jego zastosowanie?

Określenie budżetu konta Google Ads sprawia, że reklamy przestaną być wyświetlane w sytuacji wyczerpania salda albo upłynięcia wyznaczonej daty zakończenia. Oznacza to większą kontrolę nad wydatkami i możliwość przeznaczania na miesięczne kampanie Google Ads tylko określonej kwoty pieniężnej.

W przypadku budżetów dziennych Google Ads sposób rozliczania wygląda inaczej.

Przykład

Załóżmy, że na miesięczne działania na koncie w marcu przeznaczasz 1500 zł. Jeśli w trakcie tego miesiąca Twoje kampanie wygenerują wartość 1500 zł przed 31 marca emisja reklam zostanie automatycznie wstrzymana, a na koncie pojawi się komunikat o wyczerpanym saldzie.

Jak obsłużyć budżet konta Google Ads?

Możliwość ustawiania budżetu konta przysługuje zarówno administratorom, jak i użytkownikom z dostępem standardowym do konta Google Ads (wliczając w to konto menedżera).

Masz do niego dostęp z poziomu Ustawień. Wejdź w Rozliczenia i płatności, stamtąd na „Budżety konta” i kliknij biały plus na niebieskim kole. W sekcji „Umowa o świadczenie usług” wybierz interesującą Cię opcję i uzupełnij wymagane dane. Przejdź do pola „Kwota budżetu”, wybierz jedną z opcji: nieograniczony (bez ograniczeń wydatków na konto) lub ustaw limit budżetu. Określ datę rozpoczęcia i zakończenia, ustaw nazwę i wypełnij brakujące pola. Zapisz.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej