Budżet konta Google Ads

Czym jest budżet konta Google Ads?

Budżety kont możesz znać także pod ich starszą nazwą – zamówienia budżetowe.

Jeśli prowadzisz kampanię w Google Ads i rozliczasz się za pomocą fakturowania miesięcznego, możesz skorzystać z określenia budżetu konta za dany okres czasu. W innym przypadku, pozostaje ci kontrolowanie wydatków za pomocą budżetów kampanii.

Czym jest budżet konta Google Ads?

Co daje jego zastosowanie?

Określenie budżetu konta Google Ads sprawia, że reklamy przestaną być wyświetlane w sytuacji wyczerpania salda albo upłynięcia wyznaczonej daty zakończenia. Oznacza to większą kontrolę nad wydatkami i możliwość przeznaczania na miesięczne kampanie Google Ads tylko określonej kwoty pieniężnej.

W przypadku budżetów dziennych Google Ads sposób rozliczania wygląda inaczej.

Przykład

Załóżmy, że na miesięczne działania na koncie w marcu przeznaczasz 1500 zł. Jeśli w trakcie tego miesiąca Twoje kampanie wygenerują wartość 1500 zł przed 31 marca emisja reklam zostanie automatycznie wstrzymana, a na koncie pojawi się komunikat o wyczerpanym saldzie.

Jak obsłużyć budżet konta Google Ads?

Możliwość ustawiania budżetu konta przysługuje zarówno administratorom, jak i użytkownikom z dostępem standardowym do konta Google Ads (wliczając w to konto menedżera).

Masz do niego dostęp z poziomu Ustawień. Wejdź w Rozliczenia i płatności, stamtąd na „Budżety konta” i kliknij biały plus na niebieskim kole. W sekcji „Umowa o świadczenie usług” wybierz interesującą Cię opcję i uzupełnij wymagane dane. Przejdź do pola „Kwota budżetu”, wybierz jedną z opcji: nieograniczony (bez ograniczeń wydatków na konto) lub ustaw limit budżetu. Określ datę rozpoczęcia i zakończenia, ustaw nazwę i wypełnij brakujące pola. Zapisz.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuł artykułu to pierwsze, co widzi potencjalny czytelnik. I… czasem także ostatnie. A przeciętnych, płaskich tytułów użytkownik niemal nie zauważa scrollując wyniki wyszukiwania, Google News czy social media. Jeśli nie zadbasz odpowiednio o pierwsze wrażenie, możesz nie mieć szansy na kolejne - dlatego sprawdź, jak pisać chwytliwe tytuły artykułów i zatrzymywać użytkowników na dłużej.

Czytaj więcej
Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Emocje po Festiwalu SEO jeszcze nie opadły, a my już nadchodzimy z podsumowaniem! Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce organizowane w Katowicach - w tym roku 15. października. Oto kilka wniosków z każdej prelekcji.

Czytaj więcej
Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Nie zawsze pod artykułami w sieci znajdziesz informację o tym, kto jest autorem publikacji. Tymczasem prawdopodobnie zależy Ci, aby content, z którym się zapoznajesz był przygotowany przez specjalistę z danej dziedziny. Mając m.in. to na uwadze, portale internetowe dodają BIO autora. Co to jest, z czego powinno się składać i co przemawia za jego umieszczeniem na Twojej stronie?

Czytaj więcej