.animate-view{opacity: 1 !important;}

MoFu – Middle of the Funnel

Middle of the Funnel definicja – czym jest środek lejka sprzedażowego?

Skrót MoFu pochodzi od angielskiego terminu Middle of the Funnel oznaczającego środek lejka sprzedażowego. Jest to środkowy etap ścieżki zakupowej, klient w tej fazie jest już świadomy istnienia marki, jej produktów lub usług i wykazuje wstępne zainteresowanie, nie jest jednak jeszcze gotowy do dokonania zakupu – próbuje dopasować swoją potrzebę do oferty.

MoFu - Middle of the Funnel

Czego oczekuje klient na etapie MoFu?

W fazie Middle of the Funnel kluczowa jest dobra identyfikacja grupy docelowej i jej potrzeb. Treści powinny cechować się wysoką jakością i merytoryką.

Monika Czaplicka, autorka książki „Tworzenie treści w mediach społecznościowych” podkreśla: MoFu to etap, na którym należy skupić się na edukacji i angażowaniu odbiorców. Treści takie jak raporty, szczegółowe poradniki i webinary mogą pomóc w budowaniu zaufania i przygotowaniu potencjalnych klientów do podjęcia decyzji zakupowej.

Rodzaje treści w fazie MoFu

Monika Czaplicka, jak i inni specjaliści w obszarze marketingu podkreślają, że wartościowe i odpowiednio dopasowane treści w środkowym etapie lejka marketingowego są kluczowe w kontekście pozyskiwania klientów.

Jakie są więc najlepsze rodzaje contentu w fazie Mofu?

  • Poradniki odpowiadające na potrzeby potencjalnych klientów, prezentujące przy tym produkt lub usługę.
  • Webinary poszerzające wiedzę odbiorców w tematyce związanej z działalnością firmy.
  • Case study przedstawiające rzeczywiste wykorzystanie produktu lub usługi.

W podobnym tonie wypowiadają się również autorytety marketingowe z całego świata, Seth Godin, autor książki „This Is Marketing” stwierdza: “W środkowej fazie lejka sprzedażowego kluczowe jest zbudowanie relacji z potencjalnym klientem i zaufania. To moment, w którym musisz dostarczyć szczegółowy opis i case studies, które pokazują prawdziwą wartość tego, co oferujesz”. 

Z kolei Jay Baer, autor książki „Youtility: Why Smart Marketing Is about Help Not Hype” podkreśla efekt takich działań: “Dostarczanie wartościowych treści, jak webinary i poradniki sprawia, że konsumenci zaczną postrzegać twoją ofertę jako wartościowe rozwiązanie”. 

Powiązane definicje

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM