Opera (przeglądarka)

Co to jest Opera? – Definicja

Opera (przeglądarka) działa na rynku od 1996 roku. Produkt Opera Software ASA, norweskiej spółki, działa w ramach darmowej licencji freeware.

Historia przeglądarki internetowej Opera

Pierwsze próby stworzenia Opery datowane są na rok 1994. Skandynawski potentat w dziedzinie telefonii, Telenor, sponsorował tworzenie darmowej przeglądarki internetowej. Nowa osłona produktu, Opera 2.0, powstała już jako dzieło niezależnej firmy ASA. Wyszukiwarka wprowadziła innowacyjny (jak na swoje czasy) interfejs opierający się na rozwiązaniu MDI, czyli otwieraniu kilku kart w ramach jednego okna. Aktualizacja Opery z 2000 roku pozwoliła z kolei połączyć ją z kontem poczty e-mail.

Opera przeglądarka definicja

Aktualizacje i innowacyjne rozwiązania

Opera 8.0, którą oddano do użytku w 2005 roku, zachwycała rozwiązaniami w duchu UX. Największym minusem przeglądarki Opera była obecność dużych banerów reklamowych. Aktualizacja 8.5 przyniosła prawdziwą rewolucję – produkt rozpoczął działania w ramach licencji freeware (zastępując dotychczasową, adware, opierającą się na wpływach z reklam). Przeglądarka Opera posiada swoją wersję dla największych systemów operacyjnych.

Możliwości przeglądarki

Jako oprogramowanie wieloplatformowe, działa na urządzeniach mobilnych i sprzęcie przenośnym (m.in. konsolach gier wideo czy telewizji interaktywnej). Opera posiada 37 wersji językowych.

Darmowa przeglądarka dba o prywatność swoich użytkowników – oprócz możliwości szybkiego czyszczenia danych prywatnych i wyszukiwania, wyszukiwarka oznacza również stopień zaufania dla strony pojawiającej się w wynikach wyszukiwania – przy pomocy specjalnego barometra. Dzięki temu chroni internautów przez phishingiem czy złośliwym oprogramowaniem.

Zaciekawiony historią największych przeglądarek internetowych? Dowiedz się co nieco na temat znanych narzędzi: Internet Explorer i Google Chrome!

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej