Opera (przeglądarka)

Co to jest Opera? – Definicja

Opera (przeglądarka) działa na rynku od 1996 roku. Produkt Opera Software ASA, norweskiej spółki, działa w ramach darmowej licencji freeware.

Historia przeglądarki internetowej Opera

Pierwsze próby stworzenia Opery datowane są na rok 1994. Skandynawski potentat w dziedzinie telefonii, Telenor, sponsorował tworzenie darmowej przeglądarki internetowej. Nowa osłona produktu, Opera 2.0, powstała już jako dzieło niezależnej firmy ASA. Wyszukiwarka wprowadziła innowacyjny (jak na swoje czasy) interfejs opierający się na rozwiązaniu MDI, czyli otwieraniu kilku kart w ramach jednego okna. Aktualizacja Opery z 2000 roku pozwoliła z kolei połączyć ją z kontem poczty e-mail.

Opera przeglądarka definicja

Aktualizacje i innowacyjne rozwiązania

Opera 8.0, którą oddano do użytku w 2005 roku, zachwycała rozwiązaniami w duchu UX. Największym minusem przeglądarki Opera była obecność dużych banerów reklamowych. Aktualizacja 8.5 przyniosła prawdziwą rewolucję – produkt rozpoczął działania w ramach licencji freeware (zastępując dotychczasową, adware, opierającą się na wpływach z reklam). Przeglądarka Opera posiada swoją wersję dla największych systemów operacyjnych.

Możliwości przeglądarki

Jako oprogramowanie wieloplatformowe, działa na urządzeniach mobilnych i sprzęcie przenośnym (m.in. konsolach gier wideo czy telewizji interaktywnej). Opera posiada 37 wersji językowych.

Darmowa przeglądarka dba o prywatność swoich użytkowników – oprócz możliwości szybkiego czyszczenia danych prywatnych i wyszukiwania, wyszukiwarka oznacza również stopień zaufania dla strony pojawiającej się w wynikach wyszukiwania – przy pomocy specjalnego barometra. Dzięki temu chroni internautów przez phishingiem czy złośliwym oprogramowaniem.

Zaciekawiony historią największych przeglądarek internetowych? Dowiedz się co nieco na temat znanych narzędzi: Internet Explorer i Google Chrome!

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej