Opera (przeglądarka)

Co to jest Opera? – Definicja

Opera (przeglądarka) działa na rynku od 1996 roku. Produkt Opera Software ASA, norweskiej spółki, działa w ramach darmowej licencji freeware.

Historia przeglądarki internetowej Opera

Pierwsze próby stworzenia Opery datowane są na rok 1994. Skandynawski potentat w dziedzinie telefonii, Telenor, sponsorował tworzenie darmowej przeglądarki internetowej. Nowa osłona produktu, Opera 2.0, powstała już jako dzieło niezależnej firmy ASA. Wyszukiwarka wprowadziła innowacyjny (jak na swoje czasy) interfejs opierający się na rozwiązaniu MDI, czyli otwieraniu kilku kart w ramach jednego okna. Aktualizacja Opery z 2000 roku pozwoliła z kolei połączyć ją z kontem poczty e-mail.

Opera przeglądarka definicja

Aktualizacje i innowacyjne rozwiązania

Opera 8.0, którą oddano do użytku w 2005 roku, zachwycała rozwiązaniami w duchu UX. Największym minusem przeglądarki Opera była obecność dużych banerów reklamowych. Aktualizacja 8.5 przyniosła prawdziwą rewolucję – produkt rozpoczął działania w ramach licencji freeware (zastępując dotychczasową, adware, opierającą się na wpływach z reklam). Przeglądarka Opera posiada swoją wersję dla największych systemów operacyjnych.

Możliwości przeglądarki

Jako oprogramowanie wieloplatformowe, działa na urządzeniach mobilnych i sprzęcie przenośnym (m.in. konsolach gier wideo czy telewizji interaktywnej). Opera posiada 37 wersji językowych.

Darmowa przeglądarka dba o prywatność swoich użytkowników – oprócz możliwości szybkiego czyszczenia danych prywatnych i wyszukiwania, wyszukiwarka oznacza również stopień zaufania dla strony pojawiającej się w wynikach wyszukiwania – przy pomocy specjalnego barometra. Dzięki temu chroni internautów przez phishingiem czy złośliwym oprogramowaniem.

Zaciekawiony historią największych przeglądarek internetowych? Dowiedz się co nieco na temat znanych narzędzi: Internet Explorer i Google Chrome!

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej