Safari

Co to jest Safari? – Definicja

Safari to przeglądarka internetowa, stworzona dla produktów posiadających system operacyjny OS X, zainicjowany przez firmę Apple. Safari jest domyślną przeglądarką zainstalowaną w wersji mobilnej w iPhonach, iPodach czy iPadach oraz komputerach Mac. Została ona stworzona w oparciu o silnik WebKit działający na zasadzie open source. Po raz pierwszy zaprezentowano ją w 2003 roku w wersji na komputery. Aktualnie nie jest dostępna dla komputerów z systemem Windows – wersja dostosowana do tego oprogramowania działała jedynie w latach 2007-2012.

Safari przeglądarka definicja

Funkcje

Przeglądarka ta rozwijana jest już wiele lat, dzięki czemu może pochwalić się szerokim wachlarzem funkcji. Jej użytkownikom zdecydowanie spodoba się możliwość synchronizacji z chmurą, uruchomienia prywatnego trybu przeglądania oraz korzystania z managera pobierania. Możliwości Safari można również poszerzyć korzystając z darmowych rozszerzeń. Sama definicja Safari wskazuje jednak, że z tej przeglądarki nie mogą skorzystać właściciele sprzętu marki innej niż Apple.

Popularność przeglądarki Safari

W Polsce

W Polsce nie cieszy się ona zbyt dużą popularnością. Według danych na czerwiec 2019, z tej przeglądarki korzysta zaledwie 2,3% użytkowników komputerów, co sprawia, że przeglądarka zalicza się raczej do niszowych programów. Może się to wiązać z popularnością marki Apple w Polsce – według statystyk Gemiusa z lipca 2019 roku, tylko co dziesiąty użytkownik korzysta z urządzenia z systemem OS.

Na świecie

Na świecie przyciąga nieco większą rzeszę użytkowników. Według danych z czerwca 2019, dostarczonych przez gs.statcounter.com, z tej przeglądarki korzysta 5,64% wszystkich internautów. Ta liczba pokrywa się z popularnością systemu operacyjnego OS, który został zainstalowany na nieco ponad 5% komputerów na całym świecie.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej