Safari

Co to jest Safari? – Definicja

Safari to przeglądarka internetowa, stworzona dla produktów posiadających system operacyjny OS X, zainicjowany przez firmę Apple. Safari jest domyślną przeglądarką zainstalowaną w wersji mobilnej w iPhonach, iPodach czy iPadach oraz komputerach Mac. Została ona stworzona w oparciu o silnik WebKit działający na zasadzie open source. Po raz pierwszy zaprezentowano ją w 2003 roku w wersji na komputery. Aktualnie nie jest dostępna dla komputerów z systemem Windows – wersja dostosowana do tego oprogramowania działała jedynie w latach 2007-2012.

Co to jest Safari? - definicja

Funkcje przeglądarki

Przeglądarka ta rozwijana jest już wiele lat, dzięki czemu może pochwalić się szerokim wachlarzem funkcji. Jej użytkownikom zdecydowanie spodoba się możliwość synchronizacji z chmurą, uruchomienia prywatnego trybu przeglądania oraz korzystania z managera pobierania. Możliwości Safari można również poszerzyć korzystając z darmowych rozszerzeń. Sama definicja Safari wskazuje jednak, że z tej przeglądarki nie mogą skorzystać właściciele sprzętu marki innej niż Apple.

Popularność przeglądarki Safari

W Polsce

W Polsce nie cieszy się ona zbyt dużą popularnością. Według danych na czerwiec 2019, z tej przeglądarki korzysta zaledwie 2,3% użytkowników komputerów, co sprawia, że przeglądarka zalicza się raczej do niszowych programów. Może się to wiązać z popularnością marki Apple w Polsce – według statystyk Gemiusa z lipca 2019 roku, tylko co dziesiąty użytkownik korzysta z urządzenia z systemem OS.

Na świecie

Na świecie przyciąga nieco większą rzeszę użytkowników. Według danych z czerwca 2019, dostarczonych przez gs.statcounter.com, z tej przeglądarki korzysta 5,64% wszystkich internautów. Ta liczba pokrywa się z popularnością systemu operacyjnego OS, który został zainstalowany na nieco ponad 5% komputerów na całym świecie.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej