Safari

Co to jest Safari? – Definicja

Safari to przeglądarka internetowa, stworzona dla produktów posiadających system operacyjny OS X, zainicjowany przez firmę Apple. Safari jest domyślną przeglądarką zainstalowaną w wersji mobilnej w iPhonach, iPodach czy iPadach oraz komputerach Mac. Została ona stworzona w oparciu o silnik WebKit działający na zasadzie open source. Po raz pierwszy zaprezentowano ją w 2003 roku w wersji na komputery. Aktualnie nie jest dostępna dla komputerów z systemem Windows – wersja dostosowana do tego oprogramowania działała jedynie w latach 2007-2012.

Co to jest Safari? - definicja

Funkcje przeglądarki

Przeglądarka ta rozwijana jest już wiele lat, dzięki czemu może pochwalić się szerokim wachlarzem funkcji. Jej użytkownikom zdecydowanie spodoba się możliwość synchronizacji z chmurą, uruchomienia prywatnego trybu przeglądania oraz korzystania z managera pobierania. Możliwości Safari można również poszerzyć korzystając z darmowych rozszerzeń. Sama definicja Safari wskazuje jednak, że z tej przeglądarki nie mogą skorzystać właściciele sprzętu marki innej niż Apple.

Popularność przeglądarki Safari

W Polsce

W Polsce nie cieszy się ona zbyt dużą popularnością. Według danych na czerwiec 2019, z tej przeglądarki korzysta zaledwie 2,3% użytkowników komputerów, co sprawia, że przeglądarka zalicza się raczej do niszowych programów. Może się to wiązać z popularnością marki Apple w Polsce – według statystyk Gemiusa z lipca 2019 roku, tylko co dziesiąty użytkownik korzysta z urządzenia z systemem OS.

Na świecie

Na świecie przyciąga nieco większą rzeszę użytkowników. Według danych z czerwca 2019, dostarczonych przez gs.statcounter.com, z tej przeglądarki korzysta 5,64% wszystkich internautów. Ta liczba pokrywa się z popularnością systemu operacyjnego OS, który został zainstalowany na nieco ponad 5% komputerów na całym świecie.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej