Safari

Co to jest Safari? – Definicja

Safari to przeglądarka internetowa, stworzona dla produktów posiadających system operacyjny OS X, zainicjowany przez firmę Apple. Safari jest domyślną przeglądarką zainstalowaną w wersji mobilnej w iPhonach, iPodach czy iPadach oraz komputerach Mac. Została ona stworzona w oparciu o silnik WebKit działający na zasadzie open source. Po raz pierwszy zaprezentowano ją w 2003 roku w wersji na komputery. Aktualnie nie jest dostępna dla komputerów z systemem Windows – wersja dostosowana do tego oprogramowania działała jedynie w latach 2007-2012.

Co to jest Safari? - definicja

Funkcje przeglądarki

Przeglądarka ta rozwijana jest już wiele lat, dzięki czemu może pochwalić się szerokim wachlarzem funkcji. Jej użytkownikom zdecydowanie spodoba się możliwość synchronizacji z chmurą, uruchomienia prywatnego trybu przeglądania oraz korzystania z managera pobierania. Możliwości Safari można również poszerzyć korzystając z darmowych rozszerzeń. Sama definicja Safari wskazuje jednak, że z tej przeglądarki nie mogą skorzystać właściciele sprzętu marki innej niż Apple.

Popularność przeglądarki Safari

W Polsce

W Polsce nie cieszy się ona zbyt dużą popularnością. Według danych na czerwiec 2019, z tej przeglądarki korzysta zaledwie 2,3% użytkowników komputerów, co sprawia, że przeglądarka zalicza się raczej do niszowych programów. Może się to wiązać z popularnością marki Apple w Polsce – według statystyk Gemiusa z lipca 2019 roku, tylko co dziesiąty użytkownik korzysta z urządzenia z systemem OS.

Na świecie

Na świecie przyciąga nieco większą rzeszę użytkowników. Według danych z czerwca 2019, dostarczonych przez gs.statcounter.com, z tej przeglądarki korzysta 5,64% wszystkich internautów. Ta liczba pokrywa się z popularnością systemu operacyjnego OS, który został zainstalowany na nieco ponad 5% komputerów na całym świecie.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej