Safari

Co to jest Safari? – Definicja

Safari to przeglądarka internetowa, stworzona dla produktów posiadających system operacyjny OS X, zainicjowany przez firmę Apple. Safari jest domyślną przeglądarką zainstalowaną w wersji mobilnej w iPhonach, iPodach czy iPadach oraz komputerach Mac. Została ona stworzona w oparciu o silnik WebKit działający na zasadzie open source. Po raz pierwszy zaprezentowano ją w 2003 roku w wersji na komputery. Aktualnie nie jest dostępna dla komputerów z systemem Windows – wersja dostosowana do tego oprogramowania działała jedynie w latach 2007-2012.

Co to jest Safari? - definicja

Funkcje przeglądarki

Przeglądarka ta rozwijana jest już wiele lat, dzięki czemu może pochwalić się szerokim wachlarzem funkcji. Jej użytkownikom zdecydowanie spodoba się możliwość synchronizacji z chmurą, uruchomienia prywatnego trybu przeglądania oraz korzystania z managera pobierania. Możliwości Safari można również poszerzyć korzystając z darmowych rozszerzeń. Sama definicja Safari wskazuje jednak, że z tej przeglądarki nie mogą skorzystać właściciele sprzętu marki innej niż Apple.

Popularność przeglądarki Safari

W Polsce

W Polsce nie cieszy się ona zbyt dużą popularnością. Według danych na czerwiec 2019, z tej przeglądarki korzysta zaledwie 2,3% użytkowników komputerów, co sprawia, że przeglądarka zalicza się raczej do niszowych programów. Może się to wiązać z popularnością marki Apple w Polsce – według statystyk Gemiusa z lipca 2019 roku, tylko co dziesiąty użytkownik korzysta z urządzenia z systemem OS.

Na świecie

Na świecie przyciąga nieco większą rzeszę użytkowników. Według danych z czerwca 2019, dostarczonych przez gs.statcounter.com, z tej przeglądarki korzysta 5,64% wszystkich internautów. Ta liczba pokrywa się z popularnością systemu operacyjnego OS, który został zainstalowany na nieco ponad 5% komputerów na całym świecie.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej