Przeglądarka internetowa

Co to jest przeglądarka internetowa? – Definicja

Przeglądarka internetowa, zwana również przeglądarką WWW – jak sama nazwa wskazuje, jest narzędziem umożliwiającym przeglądanie treści zawartych w internecie. Jej zadaniem jest pobranie zawartości danej strony internetowej, a następnie wyświetlenie jej na ekranie użytkownika.

Większość przeglądarek WWW wymienia informacje z serwerem za pośrednictwem protokołów HTTP oraz HTTPS, rzadziej przy pomocy FTP itp. Nowoczesne przeglądarki oprócz swojej pierwotnej funkcji udostępniają swoim użytkownikom także szereg dodatkowych usług. Spośród nich wymienić można np. bogaty zbiór funkcjonalnych wtyczek czy menadżer zakładek.

Najpopularniejsze przeglądarki internetowe

Do najpopularniejszych przeglądarek WWW zaliczyć można między innymi:

Wymienione wyżej przeglądarki stron internetowych występują w różnych wersjach. Część z nich może być instalowana i wykorzystywana na urządzeniach mobilnych z różnymi systemami.

Sprawdź także co to jest wyszukiwarka internetowa.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej