Przeglądarka internetowa

Co to jest przeglądarka internetowa? – Definicja

Przeglądarka internetowa, zwana również przeglądarką WWW – jak sama nazwa wskazuje, jest narzędziem umożliwiającym przeglądanie treści zawartych w internecie. Jej zadaniem jest pobranie zawartości danej strony internetowej, a następnie wyświetlenie jej na ekranie użytkownika.

Większość przeglądarek WWW wymienia informacje z serwerem za pośrednictwem protokołów HTTP oraz HTTPS, rzadziej przy pomocy FTP itp. Nowoczesne przeglądarki oprócz swojej pierwotnej funkcji udostępniają swoim użytkownikom także szereg dodatkowych usług. Spośród nich wymienić można np. bogaty zbiór funkcjonalnych wtyczek czy menadżer zakładek.

Najpopularniejsze przeglądarki internetowe

Do najpopularniejszych przeglądarek WWW zaliczyć można między innymi:

Wymienione wyżej przeglądarki stron internetowych występują w różnych wersjach. Część z nich może być instalowana i wykorzystywana na urządzeniach mobilnych z różnymi systemami.

Sprawdź także co to jest wyszukiwarka internetowa.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej