Przeglądarka internetowa

Co to jest przeglądarka internetowa? – Definicja

Przeglądarka internetowa, zwana również przeglądarką WWW – jak sama nazwa wskazuje, jest narzędziem umożliwiającym przeglądanie treści zawartych w internecie. Jej zadaniem jest pobranie zawartości danej strony internetowej, a następnie wyświetlenie jej na ekranie użytkownika.

Większość przeglądarek WWW wymienia informacje z serwerem za pośrednictwem protokołów HTTP oraz HTTPS, rzadziej przy pomocy FTP itp. Nowoczesne przeglądarki oprócz swojej pierwotnej funkcji udostępniają swoim użytkownikom także szereg dodatkowych usług. Spośród nich wymienić można np. bogaty zbiór funkcjonalnych wtyczek czy menadżer zakładek.

Najpopularniejsze przeglądarki internetowe

Do najpopularniejszych przeglądarek WWW zaliczyć można między innymi:

Wymienione wyżej przeglądarki stron internetowych występują w różnych wersjach. Część z nich może być instalowana i wykorzystywana na urządzeniach mobilnych z różnymi systemami.

Sprawdź także co to jest wyszukiwarka internetowa.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej