Przeglądarka internetowa

Co to jest przeglądarka internetowa? – Definicja

Przeglądarka internetowa, zwana również przeglądarką WWW – jak sama nazwa wskazuje, jest narzędziem umożliwiającym przeglądanie treści zawartych w internecie. Jej zadaniem jest pobranie zawartości danej strony internetowej, a następnie wyświetlenie jej na ekranie użytkownika.

Większość przeglądarek WWW wymienia informacje z serwerem za pośrednictwem protokołów HTTP oraz HTTPS, rzadziej przy pomocy FTP itp. Nowoczesne przeglądarki oprócz swojej pierwotnej funkcji udostępniają swoim użytkownikom także szereg dodatkowych usług. Spośród nich wymienić można np. bogaty zbiór funkcjonalnych wtyczek, czy menadżer zakładek.

Najpopularniejsze przeglądarki internetowe

Do najpopularniejszych przeglądarek WWW zaliczyć można między innymi:

Wymienione wyżej przeglądarki stron internetowych występują w różnych wersjach. Część z nich może być instalowana i wykorzystywana na urządzeniach mobilnych z różnymi systemami.

Sprawdź także co to jest wyszukiwarka internetowa.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej