Google Chrome

Czym jest Google Chrome? – Definicja

Google Chrome to darmowa przeglądarka internetowa, stworzona przez przedsiębiorstwo Google LLC w 2008 roku. Jest prosta w obsłudze, posiada minimalistyczny interfejs oraz szybki czas działania i wczytywania stron internetowych. Według statystyk, jest najpopularniejszą przeglądarką internetową na świecie – korzysta z niej blisko 62% internautów. Podobnie w Polsce – aktualizację Google Chrome corocznie pobiera około 77% internautów.

Rozwiązania systemowe przeglądarki opierają się na rozwiązaniach open source, a Chrome działa w oparciu o własny silnik Blink. Z założenia przeglądarka ta miała być przede wszystkim funkcjonalna. Kierowana jest dla każdego – do codziennego używania, do pracy indywidualnej, dla szkół i uczelni, a także dla programistów i specjalistów. Odznacza się dużą funkcjonalnością i przejrzystością.

Przeglądarka Google Chrome - definicja

Google Chrome i ułatwienia dla użytkowników

Dla użytkowników przeglądarki internetowej, Google przygotował takie rozwiązania jak: rozszerzenia, czyli dodatki (nazywane kolokwialnie wtyczkami), dzięki którym korzystanie z zasobów internetowych jest prostsze (np. Send to Kindle, Pinterest); motywów, które pozwalają spersonalizować wygląd darmowej przeglądarki oraz opcję tłumaczenia stron, w 52 językach.

Przydatne rozszerzenia dla SEOwców

Wspomniane narzędzia mogą również wspierać codzienną pracę webmasterów. W Chrome Web Store dostępna jest cała gama narzędzi przydatnych dla SEO.

Dodatki warte uwagi to m.in.:

  • NoFollow, który pokazuje linki posiadające atrybut nofollow;
  • Wappalyzer, rozpoznający system CMS oraz skrypty zastosowane na stronie;
  • Link Redirect Tracker, do sprawdzania przekierowań;
  • SEO Meta in 1 CLICK, do szybkiego sprawdzania podstawowych elementów strony pod kątem SEO;
  • Check My Links, który sprawdza stronę pod kątem działających linków;
  • Tag Assistant, potrzebny do weryfikowania kodów śledzących wdrożonych na stronie.
Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej