Google Chrome

Czym jest Google Chrome? – Definicja

Google Chrome to darmowa przeglądarka internetowa, stworzona przez przedsiębiorstwo Google LLC w 2008 roku. Jest prosta w obsłudze, posiada minimalistyczny interfejs oraz szybki czas działania i wczytywania stron internetowych. Według statystyk, jest najpopularniejszą przeglądarką internetową na świecie – korzysta z niej blisko 62% internautów. Podobnie w Polsce – aktualizację Google Chrome corocznie pobiera około 77% internautów.

Rozwiązania systemowe przeglądarki opierają się na rozwiązaniach open source, a Chrome działa w oparciu o własny silnik Blink. Z założenia przeglądarka ta miała być przede wszystkim funkcjonalna. Kierowana jest dla każdego – do codziennego używania, do pracy indywidualnej, dla szkół i uczelni, a także dla programistów i specjalistów. Odznacza się dużą funkcjonalnością i przejrzystością.

Przeglądarka Google Chrome - definicja

Google Chrome i ułatwienia dla użytkowników

Dla użytkowników przeglądarki internetowej, Google przygotował takie rozwiązania jak: rozszerzenia, czyli dodatki (nazywane kolokwialnie wtyczkami), dzięki którym korzystanie z zasobów internetowych jest prostsze (np. Send to Kindle, Pinterest); motywów, które pozwalają spersonalizować wygląd darmowej przeglądarki oraz opcję tłumaczenia stron, w 52 językach.

Przydatne rozszerzenia dla SEOwców

Wspomniane narzędzia mogą również wspierać codzienną pracę webmasterów. W Chrome Web Store dostępna jest cała gama narzędzi przydatnych dla SEO.

Dodatki warte uwagi to m.in.:

  • NoFollow, który pokazuje linki posiadające atrybut nofollow;
  • Wappalyzer, rozpoznający system CMS oraz skrypty zastosowane na stronie;
  • Link Redirect Tracker, do sprawdzania przekierowań;
  • SEO Meta in 1 CLICK, do szybkiego sprawdzania podstawowych elementów strony pod kątem SEO;
  • Check My Links, który sprawdza stronę pod kątem działających linków;
  • Tag Assistant, potrzebny do weryfikowania kodów śledzących wdrożonych na stronie.
Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej