Google Chrome

Czym jest Google Chrome? – Definicja

Google Chrome to darmowa przeglądarka internetowa, stworzona przez przedsiębiorstwo Google LLC w 2008 roku. Jest prosta w obsłudze, posiada minimalistyczny interfejs oraz szybki czas działania i wczytywania stron internetowych. Według statystyk, jest najpopularniejszą przeglądarką internetową na świecie – korzysta z niej blisko 62% internautów. Podobnie w Polsce – aktualizację Google Chrome corocznie pobiera około 77% internautów.

Rozwiązania systemowe przeglądarki opierają się na rozwiązaniach open source, a Chrome działa w oparciu o własny silnik Blink. Z założenia przeglądarka ta miała być przede wszystkim funkcjonalna. Kierowana jest dla każdego – do codziennego używania, do pracy indywidualnej, dla szkół i uczelni, a także dla programistów i specjalistów. Odznacza się dużą funkcjonalnością i przejrzystością.

Przeglądarka Google Chrome - definicja

Google Chrome i ułatwienia dla użytkowników

Dla użytkowników przeglądarki internetowej, Google przygotował takie rozwiązania jak: rozszerzenia, czyli dodatki (nazywane kolokwialnie wtyczkami), dzięki którym korzystanie z zasobów internetowych jest prostsze (np. Send to Kindle, Pinterest); motywów, które pozwalają spersonalizować wygląd darmowej przeglądarki oraz opcję tłumaczenia stron, w 52 językach.

Przydatne rozszerzenia dla SEOwców

Wspomniane narzędzia mogą również wspierać codzienną pracę webmasterów. W Chrome Web Store dostępna jest cała gama narzędzi przydatnych dla SEO.

Dodatki warte uwagi to m.in.:

  • NoFollow, który pokazuje linki posiadające atrybut nofollow;
  • Wappalyzer, rozpoznający system CMS oraz skrypty zastosowane na stronie;
  • Link Redirect Tracker, do sprawdzania przekierowań;
  • SEO Meta in 1 CLICK, do szybkiego sprawdzania podstawowych elementów strony pod kątem SEO;
  • Check My Links, który sprawdza stronę pod kątem działających linków;
  • Tag Assistant, potrzebny do weryfikowania kodów śledzących wdrożonych na stronie.
Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej