- Kiedy rozpocząć kampanię Google/Facebook Ads na Black Friday?
- Wskazówki dotyczące pisania reklamy na Black Friday w Google Ads
- Rozszerzenia kampanii
- Błędy w strategii marketingowej na Black Friday
- Podsumowanie
Kiedy rozpocząć kampanię Google/Facebook Ads na Black Friday?
Przygotowania do kampanii reklamowej najlepiej rozpocząć z dużym wyprzedzeniem, miesiąc lub nawet 2 miesiące przed Black Friday. Pewnie zastanawiasz się, dlaczego tak wcześnie? Im wcześniej zaczniesz, tym będziesz miał więcej czasu aby starannie i precyzyjnie zastanowić się nad dobrą strategią marketingową oraz przygotować sklep pod rabaty. Jeśli chodzi o start kampanii, najlepiej rozpocząć ją dwa tygodnie przed tym świętem. Nigdy nie wiadomo, co może pójść nie tak, dlatego trzeba zadbać o czas na ewentualne naprawienie błędów np. odrzucenie reklam przez Google. Warto zaznaczyć, że kampanie potrzebują czasu aby nazbierać danych i dobrze współpracować z algorytmami. Nie martw się, jeśli spadnie Ci sprzedaż, bądź będziesz miał dużą ilość porzuconych koszyków przed Black Friday. Wiele osób, specjalnie czeka na tą okazję i poluje na promocje. Użytkownicy zapisują produkty do listy ulubionych, a następnie w dzień promocji dokonują zakupu.Wskazówki dotyczące pisania reklamy na Black Friday w Google Ads
Dobra kampania z okazji Black Friday daje wiele możliwości sprzedaży firmom w Internecie, ale jak konkurować z innymi? Nie martw się, dzięki tym wskazówkom Google Ads zrobisz to doskonale!Przeanalizuj kampanie prowadzone rok temu, porównaj i utwórz testy A/B
Właściwie najlepszą opcją wyciągania wniosków jest analiza poprzednich kampanii, a testy A/B to świetny sposób na zrozumienie, jakie cechy są najbardziej cenione przez użytkowników. Zadaj sobie te pytania:- Która reklama osiągnęła najlepsze wyniki? Jakie teksty reklam bardziej przemawiały do użytkowników?
- Które dopasowanie słów kluczowych najlepiej konwertowało?
- Jaka podstrona przyciągała najwięcej użytkowników?
- Czy kampania osiągnęła sukces?
- Jakie rozszerzenia były najchętniej “klikane”?
- Czy budżet był wystarczający czy jednak za niski w tym okresie?
- W których lokalizacjach było najwięcej transakcji?
- Czy struktura kampanii była dobrze przygotowana i dostosowana pod to święto?
- Lepiej konwertowały kampanie remarketingowe, czy kampanie kierowane na nowych odbiorców?
Jaki budżet na kampanie?
Nie ma idealnego, określonego budżetu, który powinniśmy przeznaczyć na kampanię. Naturalnym zjawiskiem jest to, że im wyższy budżet, tym lepszych wyników możemy się spodziewać. Warto zaznaczyć, że koszty reklamy w tym okresie wzrastają. Ruch w wyszukiwarce znacznie zwiększa się podczas Black Friday. Istnieje jednak możliwość pozyskania większej liczby klientów, więc nie powinniśmy korzystać z kampanii o ograniczonym budżecie lub niskim budżecie dziennym. Ustawienie niewielkiego budżetu lub oszczędnej strategii maks. CPC spowoduje, że wyświetlenia Twojej kampanii będą ograniczone.Jaki rodzaj kampanii, jakie teksty reklam?
Zanim stworzysz reklamę, zbierz informację na temat:- Dat i godzin trwania akcji.
- Adresu URL z informacjami o promocji (jeśli będzie tworzony osobny Landing Page lub jeśli chcesz kierować ruch na konkretną podstronę).
- Kodów rabatowych i/lub wysokości zniżek.
- Produktów/usług jakich będzie dotyczyć promocja.
- Warunków skorzystania z promocji.
Odbiorcy
Oprócz kierowania reklam na nowych odbiorców, ważne jest aby nie zapomnieć o kampaniach remarketingowych (kierowanych na grupę użytkowników, która kiedyś weszła w interakcję z Twoją witryną). Stwórz listę takich odbiorców i kieruj na nią reklamy. Możesz użyć list stworzonych kilka miesięcy temu, lub utworzyć nową listę działającą np. przez 3 miesiące przed rozpoczęciem Black Friday. Przykład: klient dodał produkt do koszyka, ale jeszcze go nie kupił - możesz wysłać mu przypomnienie za pomocą reklamy GDN, aby użył kodu promocyjnego przeznaczonego specjalnie na tą okazję.Rozszerzenia kampanii
Wykorzystaj rozszerzenia/zasoby czyli “dodatki” do reklam. Rozszerzenia zwiększają atrakcyjność reklam, a także mogą skusić klienta na dodatkowy zakup np. produktów komplementarnych do przedmiotu/usługi, którego aktualnie szuka. W przypadku Czarnego Piątku, rozszerzenia/zasoby pozwalają wyróżnić wyprzedaże i promocje w dedykowany sposób.Rozszerzenie promocji
Rozszerzenie objaśnień
Błędy w strategii marketingowej na Black Friday
- Zbyt późne wystartowanie kampanii
- Oferta skierowana tylko do nowych klientów
- Oferta tylko dla klientów powracających
- Reklamowanie w jednym czasie kampanii dedykowanej Black Friday jak i ogólnej
- Brak monitorowania działających kampanii i ich optymalizacji
- Źle dobrani odbiorcy
- Zła strategia stawek
- Niezachęcające teksty reklam
- Brak rozszerzeń
- Grafiki nienawiązujące do wyprzedaży