.animate-view{opacity: 1 !important;}

Dobra reklama na Black Friday

4min.

Komentarze:0

PPC
Dobra reklama na Black Fridayd-tags
10 listopada 2022
Wielkimi krokami zbliża się sezon świąteczny, a Czarny Piątek tuż tuż. Czy masz już zaplanowaną kampanię marketingową na ten wielki dzień? Odpowiednia strategia marketingowa na Czarny Piątek jest kluczem do wyróżnienia się z wielkiego tłumu reklam. Dzięki niej właściciele firm mogą znacznie zwiększyć swoje przychody i wywrzeć dobre wrażenie na przyszłych klientach.

4min.

Komentarze:0

Spis treści: Czarny Piątek wypada każdego roku mniej więcej pod koniec listopada. Jego celem jest przygotowanie się do Świąt Bożego Narodzenia. W tym dniu możemy spotkać wiele zniżek i produktów w atrakcyjnych cenach. Pozostań ze mną, a poznasz taktyki pisania dobrej reklamy w Google i Facebook Ads

Kiedy rozpocząć kampanię Google/Facebook Ads na Black Friday?

Przygotowania do kampanii reklamowej najlepiej rozpocząć z dużym wyprzedzeniem, miesiąc lub nawet 2 miesiące przed Black Friday. Pewnie zastanawiasz się, dlaczego tak wcześnie? Im wcześniej zaczniesz, tym będziesz miał więcej czasu aby starannie i precyzyjnie zastanowić się nad dobrą strategią marketingową oraz przygotować sklep pod rabaty. Jeśli chodzi o start kampanii, najlepiej rozpocząć ją dwa tygodnie przed tym świętem. Nigdy nie wiadomo, co może pójść nie tak, dlatego trzeba zadbać o czas na ewentualne naprawienie błędów np. odrzucenie reklam przez Google. Warto zaznaczyć, że kampanie potrzebują czasu aby nazbierać danych i dobrze współpracować z algorytmami. Nie martw się, jeśli spadnie Ci sprzedaż, bądź będziesz miał dużą ilość porzuconych koszyków przed Black Friday. Wiele osób, specjalnie czeka na tą okazję i poluje na promocje. Użytkownicy zapisują produkty do listy ulubionych, a następnie w dzień promocji dokonują zakupu. skuteczna reklama baner

Wskazówki dotyczące pisania reklamy na Black Friday w Google Ads

Dobra kampania z okazji Black Friday daje wiele możliwości sprzedaży firmom w Internecie, ale jak konkurować z innymi? Nie martw się, dzięki tym wskazówkom Google Ads zrobisz to doskonale!

Przeanalizuj kampanie prowadzone rok temu, porównaj i utwórz testy A/B

Właściwie najlepszą opcją wyciągania wniosków jest analiza poprzednich kampanii, a testy A/B to świetny sposób na zrozumienie, jakie cechy są najbardziej cenione przez użytkowników. Zadaj sobie te pytania:
  1. Która reklama osiągnęła najlepsze wyniki? Jakie teksty reklam bardziej przemawiały do użytkowników?
  2. Które dopasowanie słów kluczowych najlepiej konwertowało?
  3. Jaka podstrona przyciągała najwięcej użytkowników?
  4. Czy kampania osiągnęła sukces?
  5. Jakie rozszerzenia były najchętniej “klikane”?
  6. Czy budżet był wystarczający czy jednak za niski w tym okresie?
  7. W których lokalizacjach było najwięcej transakcji?
  8. Czy struktura kampanii była dobrze przygotowana i dostosowana pod to święto?
  9. Lepiej konwertowały kampanie remarketingowe, czy kampanie kierowane na nowych odbiorców?
Jak widzisz, takich pytań może być mnóstwo. Istotne jest, aby przeanalizować je zgodnie z poprzednią kampanią, aby móc wyeliminować niepotrzebne błędy i zwiększyć tegoroczne zyski.

Jaki budżet na kampanie?

Nie ma idealnego, określonego budżetu, który powinniśmy przeznaczyć na kampanię. Naturalnym zjawiskiem jest to, że im wyższy budżet, tym lepszych wyników możemy się spodziewać. Warto zaznaczyć, że koszty reklamy w tym okresie wzrastają. Ruch w wyszukiwarce znacznie zwiększa się podczas Black Friday. Istnieje jednak możliwość pozyskania większej liczby klientów, więc nie powinniśmy korzystać z kampanii o ograniczonym budżecie lub niskim budżecie dziennym. Ustawienie niewielkiego budżetu lub oszczędnej strategii maks. CPC spowoduje, że wyświetlenia Twojej kampanii będą ograniczone.

Jaki rodzaj kampanii, jakie teksty reklam?

Zanim stworzysz reklamę, zbierz informację na temat:
  1. Dat i godzin trwania akcji.
  2. Adresu URL z informacjami o promocji (jeśli będzie tworzony osobny Landing Page lub jeśli chcesz kierować ruch na konkretną podstronę).
  3. Kodów rabatowych i/lub wysokości zniżek.
  4. Produktów/usług jakich będzie dotyczyć promocja.
  5. Warunków skorzystania z promocji.
Przede wszystkim należy zadbać o reklamy w sieci wyszukiwania. Zrób osobną kampanię dedykowaną Black Friday - pozwoli uzyskać przejrzyste wyniki oraz lepiej i łatwiej zarządzać budżetem. Jeśli nie zdecydujesz się na utworzenie osobnej kampanii, możesz utworzyć również reklamy w obecnych kampaniach lub nowych grupach reklam i wstrzymać pozostałe. W kampaniach tekstowych unikaj ogólnych haseł. Stwórz dedykowane reklamy tekstowe, dodaj dopisek “Black Friday”, “Promocje”, “Zniżka na Black Friday”. Warto także postawić na słowa kluczowe brandowe + Black Friday jak np. „Black Friday w Delante”. reklamy-black-friday Warto też zastanowić się nad kampanią zasięgową w sieci GDN lub wideo, aby zmaksymalizować liczbę wyświetleń i poinformować jak najwięcej użytkowników o aktualnej promocji. W przypadku filmu, musi on być dostępny jako "Publiczny” na Youtube.

Odbiorcy

Oprócz kierowania reklam na nowych odbiorców, ważne jest aby nie zapomnieć o kampaniach remarketingowych (kierowanych na grupę użytkowników, która kiedyś weszła w interakcję z Twoją witryną). Stwórz listę takich odbiorców i kieruj na nią reklamy. Możesz użyć list stworzonych kilka miesięcy temu, lub utworzyć nową listę działającą np. przez 3 miesiące przed rozpoczęciem Black Friday. Przykład: klient dodał produkt do koszyka, ale jeszcze go nie kupił - możesz wysłać mu przypomnienie za pomocą reklamy GDN, aby użył kodu promocyjnego przeznaczonego specjalnie na tą okazję.

Rozszerzenia kampanii

Wykorzystaj rozszerzenia/zasoby czyli “dodatki” do reklam. Rozszerzenia zwiększają atrakcyjność reklam, a także mogą skusić klienta na dodatkowy zakup np. produktów komplementarnych do przedmiotu/usługi, którego aktualnie szuka. W przypadku Czarnego Piątku, rozszerzenia/zasoby pozwalają wyróżnić wyprzedaże i promocje w dedykowany sposób.

Rozszerzenie promocji

rozszerzenie promocji black friday

Rozszerzenie objaśnień

reklama black friday rozszerzenia objaśnień

Błędy w strategii marketingowej na Black Friday

  1. Zbyt późne wystartowanie kampanii
  2. Oferta skierowana tylko do nowych klientów
  3. Oferta tylko dla klientów powracających
  4. Reklamowanie w jednym czasie kampanii dedykowanej Black Friday jak i ogólnej
  5. Brak monitorowania działających kampanii i ich optymalizacji
  6. Źle dobrani odbiorcy
  7. Zła strategia stawek
  8. Niezachęcające teksty reklam
  9. Brak rozszerzeń
  10. Grafiki nienawiązujące do wyprzedaży

Podsumowanie

Wyprzedaż przedświąteczna tj. Black Friday to czas na uzyskanie wzmożonego ruchu i przyciągnięcia do sklepu wielu klientów, być może na dłuższy okres czasu. Dzięki skutecznej kampanii reklamowej można zbudować lepszą świadomość marki i zwiększyć znaczne przychody firmy. Jednak, należy pamiętać, że dobra kampania promocyjna i wcześniej ustalona strategia marketingowa to nie wszystko. Ważne jest również poprawne działanie strony w tym czasie i zadbanie o inne szczegóły, gdy ruch stanie się znacznie większy. Więcej o tym znajdziesz tutaj. Mamy nadzieję, że dzięki wyżej podanym wskazówkom odnośnie prowadzenia kampanii z okazji Czarnego Piątku, masz teraz większą szansę na osiągnięcie sukcesu kampanii reklamowej na nadchodzący sezon promocyjny.
Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.


Warning: Attempt to read property "url" on array in /home/platne/serwer311749/public_html/delante.co/wp-content/themes/delante/inc/config/json-schemas.php on line 127