Edytor tekstów Semstorm – czy dobrze działa?

Edytor tekstów Semstorm – czy dobrze działa?

Działania SEO to złożony proces, na który składa się wiele czynników. Jednym z nich bez wątpienia są treści publikowane na stronie wraz z odpowiednią optymalizacją. Aby ułatwić sobie to zadanie, można wykorzystać różnorodne narzędzia, które usprawnią tworzenie treści i polepszą ich jakość pod kątem SEO. Jednym z nich jest edytor tekstów oferowany przez narzędzie Semstorm. Sprawdzimy, czy warto z niego korzystać!

Ostatnio na naszym blogu: Grudniowy update algorytmu Google - December 2020 Update

Jakie funkcje oferuje edytor tekstu Semstorm?

Edytor Semstorm możemy wykorzystać na dwa sposoby. Zacząć budować tekst od początku lub przeprowadzić wstępny audyt treści, która już została wdrożona na stronę internetową. Biorąc pod uwagę pierwszy sposób, mamy do dyspozycji bardzo czytelny edytor treści. Umożliwia on dodawanie tytułu, własnych słów kluczowych, pogrubień, pochyleń, linków na anchor, czy zdjęć. Po napisaniu, klikając w przycisk “Sprawdź” system oceni wytworzoną treść.

W tym drugim przypadku analizy możemy dokonać poprzez wczytanie adresu URL, na którym jest opublikowany tekst lub zwyczajnie przekopiować go z innego dokumentu. Tutaj dużym atutem jest fakt, iż treść nie straci swojego formatowania.

analiza tekstu semstorm

Po wczytaniu tekstu narzędzie przedstawia sugestie, które zaleca się, aby zostały wprowadzone np. tytuł, nagłówki lub pogrubienia, czy pochylenia.

Ciekawym elementem są sugestie słów kluczowych. Narzędzie podpowiada słowa kluczowe, które warto dodać do treści. Te dwie funkcje dostępne są w lewym rogu edytora, co możemy zobaczyć na powyższej grafice.

Po lewej stronie znajdziemy oceny oraz statystyki analizowanej treści. Jeśli chodzi o ocenę, to system dokonuje jej w trzech kryteriach:

  • poprawność – pod kątem występowania błędów ortograficznych.
  • czytelność – czyli jasność oraz prostota przedstawionego tematu. Czy jest zrozumiały dla szerszej grupy odbiorców? Czy dysponuje wiedzą specjalistyczną? W zależności od stopnia trudności ocena będzie maleć.
  • SEO – tutaj system sprawdza ilość oraz użycie słów kluczowych.

Sekcja statystyki wskazuje elementy, które zaniżają ocenę ogólną wprowadzonego tekstu. Przede wszystkim sekcja ta wylicza ilość błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. Wskazuje, czy występują zbyt długie zdania, które ciężko się czyta.

Kolejnym ciekawym elementem jest ocena pod kątem współczynnika FOG. Wskazuje on, które fragmenty tekstu są zbyt specjalistycznie sformułowane.  Jest to bardzo cenna funkcja, jeśli omawiamy temat skomplikowany, a naszą grupą docelową są przeciętni użytkownicy bez kwalifikacji w danej dziedzinie. Narzędzie zaznaczy te fragmenty, które są niezrozumiałe i zbyt branżowo przedstawione.

Ostatnim elementem tej sekcji są dane odnośnie tekstu. Liczba słów, paragrafów, znaków, czy zdań. Dzięki niej szybko sprawdzimy, czy nasz tekst jest wystarczająco długi.

Korzyści edytora tekstów Semstorm dla SEOwca

Po wstępnej analizie edytora tekstów Semstorm można wysunąć co najmniej kilka dla SEO copywritera:

  • Automatyzacja – to narzędzie pozwala na zoptymalizowanie tworzenia treści, w jednym miejscu sprawdzamy ilość słów, nagłówków, a także szybciej dobierzemy słowa kluczowe. Dodatkowo sprawdzenie i ewentualna korekta nie będzie tak czasochłonna. Nawet bez czytania tekstu wprowadzonego na stronę, edytor wykaże błędy i niedociągłości.
  • Oszczędność czasu – nie marnujemy go na “ręczne” przeglądanie treści oraz wyszukiwanie błędów, co skróci nasz czas pracy. Także niweluje ewentualne niedociągnięcia, zarówno jeśli chodzi o pisownie, jak i o optymalizację pod kątem SEO. Dzięki temu zaoszczędzimy czas na ewentualnych poprawkach.
  • Wyższa jakość przygotowanego materiału – podczas przygotowywania treści, wszelkie wskazówki SEO mogą zostać wdrożone w momencie jej tworzenia. To poprawi jej jakość. Dodatkowo sugestie słów kluczowych pomogą je dobrać w odpowiedni sposób.

Zadbaj o widoczność swojej strony z Delante!

Analiza treści wprowadzonej na stronę pod kątem poprawności SEO

Teraz sprawdzimy, czy narzędzie działa w praktyce! Przeanalizujmy już gotową treść, która została wprowadzona na witrynę internetową.

Po wczytaniu linka pobrała się treść, która wyświetliła się w edytorze. Tytuł  automatycznie został wczytany i wyświetlony. System ocenił dość wysoko poprawność, czytelność oraz liczbę słów kluczowych w artykule. Jednak nie zostały wyświetlone sugestie dotyczące słów kluczowych.

analiza treści semstorm

Po ręcznym wprowadzeniu słów kluczowych, dobranych do artykułu oraz ponownym sprawdzeniu treści, edytor wskazał propozycje słów kluczowych oraz zdecydowanie obniżył ocenę pod kątem SEO z 8 na 5.5.

edytor tekstu semstorm sugestie

edytor tekstu semstorm słowa kluczoweW sugestiach zostają wyświetlone różnorodne propozycje słów kluczowych. Część z nich jest zaznaczona na zielono oraz podana jest ilość ich wykorzystania. Edytor sugeruje, że ich optymalna  ilość to trzykrotne wykorzystanie ich w treści. Słowa kluczowe użyte mniej niż trzy razy zaznacza kolorem żółtym, a brak użycia sugerowanych słów kluczowych szarym.

Taka sytuacja nie powinna nas jednak wystraszyć. Sugerowane słowa kluczowe poddają wiele propozycji, ale to my musimy zdecydować, czy są one adekwatne do treści. Jeśli artykuł nie odnosi się do danej tematyki, to zdecydowanie takie słowo kluczowe nie powinno być brane pod uwagę. Po kliknięciu na ikonę “kosza” możemy usunąć słowo z listy, a ocena SEO wzrośnie.

Po usunięciu z sugestii niepasujących słów kluczowych ocena tekstu znacznie wzrosła, na jeszcze wyższą niż bezpośrednio po wczytaniu jej z adresu URL, bez uzupełnienia treści.

Jeśli chodzi o błędy ortograficzne i interpunkcyjne, to edytor Semstorm podkreśla je na odpowiedni kolor już bezpośrednio w tekście. Po najechaniu na ten fragment ukazuje się wskazówka odnośnie tego, jak poprawić ten fragment. Jest to przydatny element, który pozwala na wcześniej wymienianą automatyzację korekty treści.

edytor tekstu semstorm blędy interpunkcyjne

Jednak powinniśmy każdą sugestię przeanalizować, a niektóre z nich potraktować z przymrużeniem oka. Nie zawsze są one trafne. W szczególności, jeśli artykuł jest napisany językiem potocznym.

Przy błędach ortograficznych oraz literówkach dostajemy propozycje słów, które sugerują poprawną wersję. Jak widać, w poniższym przypadku, nie jest ona do końca przydatna. Jeśli jednak zależy nam na formalnym języku, warto zmienić konstrukcję zdania.

Edytowany tekst można również zapisać, tak aby zmiany nie zostały utracone i wrócić do niego później.

edytor tekstu w semstormie

Edytor tekstu oferowany przez Semstorm z pewnością jest przydatnym narzędziem audytu treści. Jego główne funkcje dobrze działają, a co więcej są pomocne przy pracy z tekstem, w szczególności przy dobieraniu słów kluczowych, rozbudowie tekstu, czy jego korekcie.

Jest to narzędzie, które w szczególności będzie przydatne dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO copywritingiem lub dla osób, które zajmują się edycją lub korektą już gotowych tekstów. Warto jednak traktować wszelkie wskazówki “z głową” i wykorzystywać je w zależności od potrzeb i charakteru treści.

Inne narzędzia do edytowania tekstu

Internetowe narzędzia przydatne w pisaniu, które przydają się podczas tworzenia w ramach content marketingu oraz SEO mogą usprawnić i polepszyć ten proces.

Istnieje wiele programów, które sprawdzą poprawność gramatyczną, na przykład:

Jeśli chodzi o sprawdzanie ilości znaków lub wyrazów, to jednym z najbardziej funkcjonalnych narzędzi jest Word Counter, który automatycznie zapamiętuje nasz tekst. Po wyłączeniu zakładki możemy liczyć, że ostatnia edycja tam pozostanie. Będziemy mogli do niej wrócić, przy kolejnym otwarciu narzędzia.

Innymi narzędziami, które mają podobne funkcjonalności do edytora tekstu Semstorm i w szczególności będą ułatwiać pracę SEO copywriterów i SEO specjalistów to na przykład:

  • Content Editor SurferSEO – zawiera specjalną sekcję z frazami tematycznymi, które ułatwiają pisanie tekstu i są pomocne przy eliminacji powtórzeń.
  • SEO Content Editor – darmowe narzędzie, w którym skonstruujesz także Page Title i Meta Description.

Podsumowanie

Edytor tekstów Semstorm oraz pozostałe narzędzia, mogą być bardzo przydatne w pracy copywritera, SEOwca oraz w każdej profesji, która opiera się na tworzeniu treści pisanej. Warto z nich korzystać i dopracowywać swoje treści na tip top! To dzięki nim mamy większą szansę, że nasza witryna stanie się bardziej widoczna w wyszukiwarce Google.

FAQ

Tak, narzędzie to cechuje się wieloma funkcjonalnościami, które pomogą w pracy copywriterom oraz specjalistom SEO. Między innymi:

  • wyszukuje słowa kluczowe,
  • poprawia poprawność językową,
  • sprawdza, czy tekst jest zrozumiały dla naturalnej grupy odbiorców.

Umożliwia on automatyzację sprawdzania poprawności treści, usprawnia proces pisania i sprawdzania tekstów, pozwalając na oszczędność czasu. Wpływa pozytywnie na jakość treści.

Programy sprawdzające poprawność gramatyczną to Ortograf, LanguageTool oraz Hemingway App. Word Count to świetny program do zliczania ilości znaków oraz wyrazów. Pracę SEO copywriterów i SEO specjalistów ułatwią programy takie jak Semstorm, SurferSEO oraz SEO Content Editor.

(2)
Autor
Junior SEO Specialist - Karolina

Junior SEO Specialist

Studentka Marketingu i komunikacji rynkowej na Uniwersytecie Ekonomicznym. W Delante rozpoczęła przygodę z SEO w marcu 2019 roku. Uzależniona od podróżniczych przygód i poznawania inspirujących osób. Największą przyjemność sprawia jej kupowanie biletów lotniczych. Uwielbia biegać i chodzić po górach. Nie wyobraża sobie życia bez sushi i białego wina. Zakochana w języku hiszpańskim i kulturze latynoamerykańskiej.
Komentarze (2)
  1. Ehh a już liczyłem na analizę czy sugestie odnośnie zawartości słów kluczowych są trafne czy losowe. I czy teksty pisane pod gęstość słów kluczowych podana w tym edytorze maja siłę przebicia czy nie?
    Nie wspomnieliście tylko jednym mankamencie
    kopiując teksty bezpośrednio z tego edytora kopiuje się je wraz z formatowaniem. Na które czasem trzeba bardzo uważać

    1. Edytor Semstorm pomaga dobierać słowa kluczowe i sugeruje dodatkowe propozycje do tych, które już użyliśmy w tekście. Niestety nie dobiera ich automatycznie. Jest to baza słów dobrana na postawie tego, jakie słowa wprowadzimy sami. Siła przebicia zależy od wielu czynników, przede wszystkim od wolumenu danego słowa kluczowego, a nie jedynie od ilości użycia ich w tekście. Edytor sugeruje, iż optymalna ilość danego słowa kluczowego to trzykrotne jego użycie i jest to jak najbardziej trafna sugestia.

      Tak dokładnie! Do edytora można przekleić tekst, który nie straci swojego formatowania – analogicznie działa to również w drugą stronę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.