.animate-view{opacity: 1 !important;}

FAQ is dead? Google obniża widoczność HowTo i najczęściej zadawanych pytań!

FAQ is dead? Google obniża widoczność HowTo i najczęściej zadawanych pytań!
09 sierpnia 2023
Od 2019 roku Google wspierał wyświetlanie sekcji FAQ oraz HowTo w wynikach wyszukiwania w postaci rich snippet, jednak od jakiegoś czasu pojawiały się głosy, że sekcja ta nie jest tak chętnie wyświetlana jak kiedyś.

W końcu Google się do tego odniósł i zapowiedział aktualizację tego elementu, która będzie miała miejsce w przyszłym tygodniu (bez zmian byłoby nudno, prawda?). Co to oznacza dla właścicieli stron internetowych? Czy jest się czego obawiać?

Obniżenie widoczności HowTo i FAQ w wynikach wyszukiwania

Choć zmniejszenie widoczności sekcji FAQ użytkownicy zauważyli już w kwietniu 2023 roku, to Google dopiero teraz oficjalnie zapowiedział aktualizację, która dotyczy tego elementu. Już w przyszłym tygodniu, na całym świecie zostanie wprowadzony update, poprzez który wyświetlanie FAQ zostanie wycofane z większości stron internetowych. HowTo natomiast, całkowicie zniknie z urządzeń mobilnych, a elementem tym będą mogli cieszyć się wyłącznie użytkownicy urządzeń stacjonarnych.

Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

FAQ tylko dla stron rządowych i medycznych?

Dlaczego w ogóle Google zmniejsza widoczność FAQ i HowTo w wynikach wyszukiwania? Głównym celem tego działania jest zapewnienie użytkownikom jak najbardziej przejrzystych i adekwatnych wyników.  Elementy te będą wyświetlane głównie dla stron rządowych oraz medycznych, posiadających wysoki autorytet.

Czy to koniec FAQ dla stron?

Czy już można powiedzieć, że FAQ is dead? Zdecydowanie nie! Choć widoczność tych elementów będzie zmniejszona (a tym samym może spowodować spadek ruchu niektórych witryn), nie zaleca się usuwania już wdrożonych danych strukturalnych ze strony. Wyświetlanie tych elementów będzie ograniczone, jednak dla niektórych witryn wyniki z elementami rozszerzonymi w dalszym ciągu będą wyświetlane, dlatego nie warto się ich pozbywać.

Milena Fietko
Autor
Milena Fietko

SEO Strategy Manager

Specjalistka od branż specjalnych, które wymagają nieszablonowego podejścia do procesu, albo obejmują tematy, których inni by się nie podjęli. W Delante pracuje od 2016 roku. Prywatnie uwielbia taniec w karaibskich rytmach.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist