.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak zarabiać na Google AdSense?

0min.

Komentarze:0

Jak zarabiać na Google AdSense?d-tags
13 marca 2023
Google AdSense to rozwiązanie pozwalające na monetyzację ruchu ze strony poprzez łatwą implementację reklam w obrębie strony i uzyskanie przychodów związanych z ich wyświetleniem.

0min.

Komentarze:0

Spis treści

Google AdSense – co to?

Google AdSense to darmowy system reklamowy umożliwiający wyświetlanie reklam na Twojej witrynie. Takie reklamy mogą przyjąć dowolną formę – tekstu, grafiki czy wideo. Emitowane reklamy przechodzą weryfikację Google, co zapewnia ich wysoką jakość i trafność względem tematyki Twojej strony.

Z tego rozwiązania mogą korzystać wszystkie osoby prowadzące blogi i wydawcy serwisów internetowych. AdSense umożliwia elastyczną obsługę wyświetlanych reklam i wybór tych, które trafiają w Twoje gusta lub pasują tematycznie do treści na Twojej stronie. Możesz też określić miejsca ich wyświetlania.

Czytaj także: Co to jest Google Ads?

Wady i zalety rozwiązania

Główną zaletą AdSense jest właśnie łatwość implementacji reklam w obrębie strony: Google AdSense udostępnia proste narzędzia, które umożliwiają szybkie przystąpienie do programu, a nie wymagają od Ciebie praktycznie żadnej wiedzy technicznej. Reklamy są skalowane i dostosowane do witryny wydawcy (czyli Twojej). Jest to jeden z najpopularniejszych i najbardziej dochodowych systemów reklamowych, z którego korzystanie jest całkowicie darmowe. Z kolei wadą narzędzia są niskie przychody w przypadku stron o niewielkim ruchu.

Jak wyglądają płatności w AdSense?

Jak działa AdSense pod kątem płatności? Google płaci za wyświetlane reklamy na podstawie liczby kliknięć lub wyświetleń – wszystko zależy od typu reklamy i wybranej formy rozliczenia. Co ważne dla początkujących osób, AdSense nie wymaga od Ciebie samodzielnego pozyskiwania reklamodawców – jeśli Twoja witryna kwalifikuje się do programu, zyskujesz natychmiastowy dostęp do puli reklamodawców.

Bądź na bieżąco z newsami ze świata Google Ads i SEO. Zapisz się do Newslettera!

Google AdSense, Google AdMob i Google AdManager – które narzędzie będzie dla Ciebie odpowiednie?

AdSense to nie jedyna sieć reklamowa, która jest dostępna w ofercie Google. Do popularnych programów należą także AdMob i AdManager – kiedy warto wybrać poszczególne rozwiązania?

Wybierz Google AdSense, jeśli:

  • szukasz prostej, darmowej usługi, która pozwoli Ci zmonetyzować ruch na witrynie,
  • masz bloga, forum lub portal internetowy,
  • zależy Ci na wysokim zautomatyzowaniu procesu,
  • oczekujesz przystępnych raportów o skuteczności poszczególnych reklam.

Wybierz Google AdMob, jeśli:

  • jesteś deweloperem aplikacji mobilnej i chcesz wyświetlać w niej reklamy,
  • potrzebujesz formatów reklam dostosowanych do wyświetlania w obrębie urządzeń mobilnych i aplikacji,
  • chcesz zmaksymalizować przychody reklamowe i nie jest dla Ciebie wyzwaniem zapośredniczenie kaskadowe,
  • zależy Ci na zachowaniu równowagi między przychodami z korzystania z aplikacji a zyskami z wyświetlanych w niej reklam (Google będzie optymalizował to za Ciebie).

Wybierz Google AdManager, jeśli:

  • jesteś wydawcą dużego serwisu internetowego,
  • sprzedaż bezpośrednia jest dla Ciebie istotnym źródłem przychodu,
  • chcesz zarządzać jednocześnie reklamami w witrynie, aplikacji, a nawet w filmach czy grach,
  • zależy Ci na kontrolowaniu reklam także z serwisów zewnętrznych (nie od Google) w jednym miejscu,
  • potrzebujesz dostępu do szczegółowych statystyk i bardziej zaawansowanej analityki.

Pamiętaj, że możesz wyświetlać wysokiej jakości reklamy korzystając ze wszystkich trzech platform, najważniejsze jest więc dla Ciebie określenie, czego tak naprawdę oczekujesz od swojego narzędzia. W tym artykule skupimy się na AdSense, czyli prostym, darmowym narzędziu pomagającym zmaksymalizować zyski z działalności internetowej blogerów, właścicieli forum oraz mniejszych serwisów internetowych.

Jak działa Google AdSense?

Przejdźmy teraz do konkretów, czyli tego, jak działa AdSense.

Swoją przygodę z tym narzędziem zaczynasz od rejestracji, która jest bardzo prosta. Do stworzenia konta AdSense potrzebujesz konta Google (jeśli go jeszcze nie masz, koniecznie je załóż) oraz swoją witrynę.

Wskazówka: konto w AdSense możesz założyć nawet jeśli strona jeszcze nie funkcjonuje oficjalnie – pozwoli Ci to na spokojnie zapoznać się z możliwościami narzędzia.

Aby utworzyć konto, wejdź na stronę https://www.google.com/adsense/start/ i kliknij znajdujący się w prawym górnym rogu przycisk Rozpocznij.

W kolejnym kroku wybierzesz konto Google, na którym założysz swój AdSense, a potem Google zapyta Cię jeszcze o kilka szczegółów:

  • nazwa strony (lub opcja i don’t have a website yet),
  • decyzja o wyrażeniu lub braku zgody na przesyłanie spersonalizowanych sugestii dotyczących wydajności,
  • nazwa kraju, w którym prowadzisz swoją działalność – to bardzo ważne, nie możesz tego później już zmienić!,
  • wyrażenie zgody na warunki świadczenia usług Google AdSense Online.

W kolejnych krokach Google przeprowadzi Cię przez proces weryfikacji płatności, personalizację reklam i połączenie Twojej strony z AdSense – wszystko jest bardzo intuicyjne i od A do Z wytłumaczone przez Google. Jak zarabiać z Google AdSense? Zacznij od konfiguracji.

Panel konfiguracyjny Google AdSense

Źródło: panel onboardingowy Google AdSense

Pamiętaj, aby wybrać takich reklamodawców, których profil treści jest zgodny z Twoimi wartościami – wyłącz od razu reklamy tych treści i produktów, z którymi nie chcesz być kojarzony.

Czytaj także: Metody kierowania w sieci GDN AdWords!

Ile można zarobić na reklamach Google AdSense?

Na swoim koncie znajdziesz raport dotyczący analizy zarobków, a w nim:

  • Szacunkowe zarobki, czyli przybliżone dane szacunkowe dla ostatniego okresu aktywności;
  • Saldo, sekcję podzieloną na dwa poziomy zarobków: aktualne saldo (pieniądze, które nie zostały jeszcze wypłacone) oraz Twoją ostatnią wypłatę.

Możesz też skorzystać z kalkulatora zarobków, który na podstawie lokalizacji użytkowników i tematyki treści przewidzi w przybliżeniu Twoje potencjalne przychody roczne – natomiast warto uwzględnić, że jest to wartość wyłącznie szacunkowa, a Google informuje:

Nie ma żadnej gwarancji, że zarobisz tę kwotę. Szacunkowe wartości są obliczane na podstawie wybranych przez Ciebie kategorii treści i regionu. Rzeczywiste przychody zależą od wielu czynników, np. liczby zainteresowanych reklamodawców, lokalizacji i urządzenia użytkownika, kategorii treści, sezonu, rozmiaru reklamy oraz kursu wymiany walut

(Kalkulator AdSense)

Potencjalne przychody roczne dla średniej strony mającej 50 000 wyświetleń miesięcznie w tematyce Hobby i wypoczynek będą wynosić nieco ponad 3 tysiące dolarów. Zauważ, że liczba wyświetleń to nie liczba unikalnych użytkowników, a operacji wczytania stron Twojej witryny i wyświetlenia ich przez użytkowników.

Jak wypłacić i rozliczyć pieniądze z reklam AdSense?

Aby otrzymać swoje płatności, musisz uzupełnić wszystkie najważniejsze dane z kategorii payments:

  • podaj dane podatnika,
  • potwierdź swoje dane osobowe,
  • wybierz formę płatności
  • osiągnij próg płatności, przy którym środki mogą zostać wypłacone.

Jak wypłacić pieniądze z Google AdSense? Kiedy to dokładnie nastąpi?

Pamiętaj, że płatności rozliczane są w cyklu miesięcznym, natomiast sama wypłata następuje między 21 a 26 dniem miesiąca następnego po tym, w którym uzyskałeś dane zarobki. Czyli jeśli np. Twoje przychody z reklam w styczniu wyniosły 200 $, to (jeśli spełniasz wszystkie warunki) ta kwota zostanie Ci przelana między 21 a 26 stycznia.

Pozostaje jeszcze jedna kwestia – jak rozliczyć dochody z Google AdSense? Gdzie plasują się one w Twoim zeznaniu podatkowym? To na szczęście dość proste – przychody z Google AdSense powinieneś ująć w rocznym zeznaniu podatkowym jako przychody z innych źródeł i opodatkować tak jak wszystkie inne przychody. Oczywiście możesz tutaj brać pod uwagę ewentualne koszty uzyskania przychodu.

Chcesz wykorzystać reklamy w Google, żeby zwiększyć swoją sprzedaż?

Skontaktuj się

Google AdSense – podsumowanie

Jak widzisz, Google AdSense to proste i sprawdzone narzędzie dla początkujących. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, nawet dotyczące bardzo szczegółowych kwestii, bez obaw – poradnik supportu Google na pewno Ci pomoże!

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Zostaw komentarz

FAQ

Czy korzystanie z AdSense jest darmowe?

Tak, dołączenie do programu AdSense jest darmowe, podobnie jak wszystkie funkcje związane z korzystaniem z narzędzia.

Czy reklamy Google AdSense wpłyną na SEO strony?

Nie, reklamy AdSense są neutralne względem działań SEO. Natomiast musisz pamiętać, że należy zachować tu rozsądek – zbyt duża liczba reklam popsuje doświadczenia użytkownika (UX) związane z Twoim serwisem, co z kolei może przełożyć się na spadek ruchu.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM