Nowa aktualizacja algorytmu Google, która tym razem uderza w linki spamerskie, będzie wchodziła w życie wyszukiwarki przez kolejne 2 tygodnie. Czego będzie dotyczyć i jakie strony dotknie?
26.07.2021 Google ogłosiło wdrożenie nowej aktualizacji dotyczącej linków spamerskich, update będzie całkowicie wdrożony w przeciągu kolejnych 2 tygodni. Jak pisze Duy Nguyen, aktualizacja ma być szeroka i dotyczyć wielu języków.
O co dokładnie chodzi w aktualizacji dotyczącej linków spamerskich?
Jak możemy przeczytać na blogu Google, aktualizacja, która została wdrożona ma za zadanie identyfikację spamerskich linków i zignorowanie ich w ocenie strony, do której linkują. To oznacza, że strona, do której prowadzi sporo linków niskiej jakości nie będzie ukarana, a jedynie linki zostaną zignorowane.
W praktyce jednak, może się okazać, że pozycje takiej strony spadną. To kontynuacja podejścia, które wniósł do wyszukiwarki update Pingwin 4.0.
In our continued efforts to improve the quality of the search results, we're launching a new link spam fighting change today — which we call the "link spam update." This algorithm update, which will rollout across the next two weeks, is even more effective at identifying and nullifying link spam more broadly, across multiple languages. Sites taking part in link spam will see changes in Search as those links are re-assessed by our algorithms.
Jak linkować, żeby nie oberwać?
Wytyczne dotyczące linkowania pozostają wciąż te same. Pisaliśmy o nich na naszym blogu już wiele razy, wypuściliśmy też raport: Najczęstsze błędy w link buildingu w 2021 roku). O najważniejszych zasadach możesz również przeczytać na wspomnianym wcześniej blogu Google. Żebyś nie musiał-a uciekać z naszej strony, szybko streszczę Ci, co radzi wujaszek:
Linki afiliacyjne są spoko. Innymi słowy, jeśli ktoś umieszcza dobrowolnie link do Ciebie na swojej stronie w celach monetyzacji, to jest to ok. Google zachęca, żeby takie linki były oznaczane atrybutem rel="sponsored".
Linki sponsorowane i posty gościnne też są ok, o ile nie naruszają zasad wymiany linków.
Teraz kilka słów o tym, czego nie robić (tutaj streszczę Ci dokumentację Google o systemie wymiany linków, żebyś nie musiał-a jej czytać):
Nie kupuj linków przekazujących PageRank, ogólnie nie kupuj linków innych niż posty sponsorowane - to się nie opłaca ;) .
Nie wymieniaj się linkami na dużą skalę (ja Cię podlinkuję, a Ty mnie). Kilka takich linków nie zaszkodzi stronie, ale to nie jest system warty skalowania.
Nie przesadzaj z linkami w postach sponsorowanych i gościnnych, szczególnie uważaj z anchorami. Jeden link w zupełności wystarczy.
Nie używaj automatów do tworzenia linków.
Nie wymagaj linków ze strony w ramach współpracy, szczególnie z zastrzeżeniem braku kwalifikowania linków.
Dodatkowo Google określa jakie linki uznawane są za nienaturalne. Należą do nich między innymi
linki umieszczane w stopkach,
komentarze na forum brzmiące "to świetny artykuł, dzięki!",
teksty mające kilka(naście) linków na słowach kluczowych. Ile razy widzieliśmy takie kwiatki jak ten w przykładzie od Google:
linki z dużą liczbą słów kluczowych, ukryte linki czy linki na widżetach.
Podsumowując, najlepszą drogą na pozyskanie dobrego linka jest otoczenie go jakościową i unikalną treścią oraz pozyskanie go w sposób naturalny. Linkowanie nadal ma sens i według badań MOZ stanowi aż 30% sukcesu SEO. To całkiem dużo :)
W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.
Komentarze
Nie powiem, ma to sens i może namieszać. Ale ile razy ja to mówiłem? 🙂
Czyli nie linkuj? I jednak wydaje mi się że „Google zachęca, żeby takie linki były oznaczane atrybutem rel=”sponsored” ” Jest bardzo delikatne. Zachęty już były ta alkalizacja jest już wyraźną reprymenda aby tak oznaczać wszelkie linki płatne. Istnieje jedno bardzo istotne pytanie jak Google interpretuje rel=”sponsored” ile mocy przekazuje. Czy tyle samo co zwykły link czy więcej czy mniej a może tyle samo co rel=”nofollow”.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Nie powiem, ma to sens i może namieszać. Ale ile razy ja to mówiłem? 🙂
Czyli nie linkuj? I jednak wydaje mi się że „Google zachęca, żeby takie linki były oznaczane atrybutem rel=”sponsored” ” Jest bardzo delikatne. Zachęty już były ta alkalizacja jest już wyraźną reprymenda aby tak oznaczać wszelkie linki płatne. Istnieje jedno bardzo istotne pytanie jak Google interpretuje rel=”sponsored” ile mocy przekazuje. Czy tyle samo co zwykły link czy więcej czy mniej a może tyle samo co rel=”nofollow”.