.animate-view{opacity: 1 !important;}

GPT-4 – rewolucja dla Chatu GPT?

4min.

Komentarze:0

GPT-4 – rewolucja dla Chatu GPT?
21 marca 2023

4min.

Komentarze:0

Stworzyliśmy GPT-4, najnowszy kamień milowy w wysiłkach OpenAI na rzecz skalowania głębokiego uczenia się. GPT-4 to duży multimodalny model (akceptujący dane wejściowe w postaci obrazu i tekstu, emitujący dane wyjściowe w postaci tekstowej), który, choć mniej zdolny niż ludzie w wielu sytuacjach z życia wziętych, wykazuje wydajność na poziomie człowieka w różnych profesjonalnych i akademickich testach porównawczych. – OpenAI

GPT-4 a GPT-3.5 – różnice

Różnica w codziennym użytkowaniu między GPT-3.5 a GPT-4 może wydawać się subtelna, natomiast Open AI zapewnia:

GPT-4 jest bardziej niezawodny, kreatywny i jest w stanie obsłużyć znacznie bardziej szczegółowe instrukcje niż GPT-3.5. – OpenAI

Multimodalność

Nowy model jest multimodalny, tzn. ma być w stanie posługiwać się różnymi typami danych – tekstem, obrazem, dźwiękiem czy video. GPT-3.5 wykorzystywał tylko tekst. W mojej opinii to właśnie multimodalność odpowiada za wzrost liczby parametrów.

Aby łatwiej było zrozumieć multimodalność, pokażę Ci jak to wyglądało w praktyce – użytkownik rozrysował na kartce, jak ma wyglądać strona internetowa, zrobił jej zdjęcie, przesłał do Discorda łączącego się przez API z GPT-4 i w odpowiedzi dostał gotowy, działający kod tej strony.

W dalszym ciągu jednak jeśli chodzi o zakres danych, GPT-4 jest ograniczony do stanu wiedzy na wrzesień 2021. Nie mamy więc do czynienia z modelem posiadającym znacząco większą wiedzę, jednak umiejącym nią lepiej operować.

Chcesz zgłębić temat AI w pracy marketerów i marketerek? Dowiedzieć się, komu Chat GPT może odebrać pracę? Zapraszamy do wysłuchania rozmowy dwóch Specjalistów: Wojciecha i Mateusza.

Odpowiedzi Chatu GPT

GPT4 jest w stanie przetworzyć o wiele dłuższe prompty (zapytania, które do niego kierujemy) i wygenerować dłuższe odpowiedzi. Dalej niestety “halucynuje” – tzn. może zmyślać, co jest jedną z jego największych wad według specjalistów SEO i marketingu.

Choć nadal jest to realny problem, GPT-4 znacząco zmniejsza halucynacje w stosunku do poprzednich modeli (które z kolei były ulepszane z każdą iteracją). GPT-4 uzyskał wynik o 40% wyższy niż nasz najnowszy GPT-3.5 w wewnętrznych ocenach kontradyktoryjności. – OpenAI

GPT-4 i GPT-3.5 były testowane zarówno na egzaminach akademickich i zawodowych przeznaczonych dla ludzi, do których nie szkolono narzędzi oraz na testach przeznaczonych dla uczenia maszynowego.

OpenAI przedstawia wykres w wynikami testów:

graph showing gpt4 exam results

Źródło: https://openai.com/research/gpt-4

Jak widać, GPT-4 w wielu kategoriach wypadł znaczniej lepiej od swojego poprzednika. Dokładne wyniki OpenAI udostępnia w swoim raporcie technicznym.

Przetestowano również możliwości GPT-4 w różnych językach. Tak wyglądają wstępne wnioski:

graph showing gpt4 results using other languages

Źródło: https://openai.com/research/gpt-4

Dostęp do GPT-4

Dostęp do GPT-4 nie jest otwarty. OpenAI udostępnił zapisy na waitlistę, na której na priorytetowych pozycjach są programiści, którzy mogą wnieść największą wartość w rozwój modelu oraz naukowcy zajmujący się społecznym wpływem AI.

Posiadacze ChatGPT Plus – czyli płatnej wersji, niedostępnej jeszcze w Polsce (pst. od czego jest VPN) – mogą skorzystać z GPT-4.

OpenAI udostępnia również open-sourcing OpenAI Evalls, która umożliwa każdemu użytkownikowi zgłaszanie niedociągnięć w modelach, aby pomóc w dalszych ulepszeniach.

Materiały o GPT-4

GPT-4 jest bardzo świeżym tematem. Polecam obejrzeć livestream z prezentacją GPT-4, a także zapisać się na waitlistę oczekujących na dostęp.

Więcej o GPT-4 dowiesz się również z oficjalnego raportu technicznego nowego modelu.

Podsumowanie

Podobnie jak poprzednia iteracja, GPT-4 jest stale rozwijającą się technologią. Warto więc  śledzić wiadomości z nim związane, żeby zawsze być na bieżąco!

Zachęcam do obserwowania naszego bloga, na którym stale pojawiają się nowe informacje o technologiach dotyczących SEO i Google Ads, w tym oczywiście AI.

Autor
Wojciech Urban SEO R&D Specialist
Autor
Wojciech Urban

SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Autor
Wojciech Urban SEO R&D Specialist
Autor
Wojciech Urban

SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM