OpenAI potwierdziło prace nad kolejną wersją AI Chatbota! ChatGPT-5, bo o nim mowa, ma zadebiutować pod koniec 2024 roku lub na początku 2025. Sam Altman, dyrektor generalny OpenAI, podkreśla, że ChatGPT-5 ma na celu przybliżenie sztucznej inteligencji do ludzkiego charakteru. W swoich wypowiedziach zaznacza, że nowy model znacznie poprawi zdolności AI do rozumienia i przetwarzania języka naturalnego. Dzięki temu zmniejszy się liczba tzw. “halucynacji”, a użytkownicy będą mieli wrażenie, że rozmawiają z człowiekiem, a nie maszyną.
Podobnie jak przy wcześniejszych premierach modeli ChatGPT, również teraz w sieci krąży wiele spekulacji na temat funkcjonowania nowego modelu. Co już o nim wiemy? Oto kilka najważniejszych punktów:
Źródło: https://twitter.com/Jousefm2/status/1613154963160432642
Już obecna wersja ChatGPT-4 jest wykorzystywana w wielu codziennych czynnościach. Przykładowo, używam jej do pisania obszerniejszych odpowiedzi, tłumaczenia klientom w prostszych słowach technicznych zagadnień oraz generowania treści, które oczywiście nadal wymagają „ludzkiego wkładu”. ChatGPT-5, dzięki zaawansowanym możliwościom personalizacji i większym zdolnościom integracyjnym z zewnętrznymi narzędziami, ma jeszcze bardziej ułatwić nam życie, np.:
Nie jest jasne, czy ChatGPT-5 będzie dostępny w darmowej wersji. Prawdopodobnie dostęp do pełnych możliwości modelu będzie wymagał subskrypcji, podobnie jak w przypadku GPT-4 . Obecnie subskrypcja miesięczna kosztuje 20$, co moim zdaniem nie jest wysoką ceną za możliwości, które daje nam to narzędzie.
Czy obawiam się wprowadzenia ChatGPT-5? Zdecydowanie nie! To narzędzie otworzyło wiele nowych możliwości przed specjalistami SEO, a jego kolejne wersje mogą jedynie przyspieszyć naszą pracę, co przełoży się na jeszcze lepsze wyniki dla naszych klientów. Skrócenie czasu na research, szybsze i bardziej precyzyjne odpowiedzi na wiadomości oraz lepsze przetwarzanie danych – wszystko to zwiększy naszą efektywność.
Wielu obawiało się, że wprowadzenie ChatGPT osłabi znaczenie branży SEO, ale rzeczywistość okazała się zupełnie inna. Specjalistyczna wiedza i kreatywność nadal tkwią w ludziach, a maszyny nie zastąpią ludzkiej zdolności do łączenia faktów czy empatii. Rola ekspertów SEO z pewnością się zmienia, ale na lepsze.
Po wprowadzeniu na rynek ChatGPT-5 nasz specjalista R&D Wojciech Urban i nasz CEO Mateusz Calik rozmawiali o tym, komu i czy ChatGPT-odbierze pracę. Wywiad – jak najbardziej aktualny:
Obserwując rynek, widzimy dwie grupy specjalistów: tych, którzy uwielbiają technologię i potrafią przekuć ją na korzyści dla klienta (choć często klient nie do końca rozumie, co robią, ale widzi efekty), oraz tych, którzy pracują blisko z pierwszą grupą, ale są bardziej zorientowani na biznes, pomagając firmom iść naprzód (wiecie, że Delante w języku hiszpańskim to “naprzód” (z hiszpańskiego: adelante?).
ChatGPT-5, z jego zaawansowanymi możliwościami personalizacji i integracji z zewnętrznymi narzędziami, z pewnością będzie cennym wsparciem w codziennych działaniach, jeszcze bardziej podnosząc naszą wydajność i skuteczność.