.animate-view{opacity: 1 !important;}

Helpful Content Update – co nowego we wrześniu 2023?

0min.

Komentarze:1

Helpful Content Update – co nowego we wrześniu 2023?d-tags
15 września 2023
Google 14 września 2023 opublikował kolejną aktualizację swoich algorytmów. Co zmienia się tym razem? Sprawdźmy, co nowego przyniesie nam aktualizacja Helpful Content. 

0min.

Komentarze:1

Dlaczego Helpful Content jest ważny?

Przypomnijmy – Helpful Content Update ma na celu wyeliminowanie treści napisanych wyłącznie w celu pozycjonowania w wyszukiwarkach, które nie wnoszą żadnej wartości dla użytkowników. Aktualizacja ma gwarantować, że treści niskiej jakości nie będą zajmowały wysokiej pozycji w SERPach.

Więcej o pierwotnej aktualizacji przeczytasz w naszym newsie Wyszła nowa aktualizacja Google Helpful Content.

Ale nie skupiajmy się na przeszłości, bo to o 14 września 2023 chcemy tutaj porozmawiać. Co takiego wnosi najnowsza aktualizacja do Helpful Content?

Zmiany po aktualizacji Helpful Content. Jak wpłynął na Twoje pozycjonowanie?

wrześniowa aktualizacja Helpful Content

Źródło: https://twitter.com/googlesearchc

Koniec z farmami linków?

Aktualizacja wymierzona jest m.in. w spamerskie farmy linków, zakładane np. na subdomenach WP czy Blogspota. Co to oznacza dla Ciebie? Warto się przyjrzeć, czy w Twoim procesie linkbuildingowym pojawiają się miejscówki o takim charakterze i obserwować, co się z nimi stanie — czy np. zgodnie z poleceniem Google będą blokowane i nie poddawane indeksacji?

Aktualizuj treści, ale tak na serio

Update ma karać także strony manipulujące rankingami przez zmianę dat bez rzeczywistej aktualizacji treści. Jeśli więc próbowałeś poprawić kondycję swojego bloga, zmieniając wyłącznie datę, takie praktyki nie będą już działać, wręcz przeciwnie – mogą przynieść Ci więcej szkody niż korzyści.

AI na pierwszym planie (znowu)

Co ciekawe, z dokumentacji zniknęło sformułowanie „written by people” – możemy podejrzewać, że otworzy to drogę do działań na treściach AI; pozostaje pytanie, na jak długo, nie ufałabym więc temu update’owi w 100%.

Czy Google wspiera AI? Helpful Content Update

Źródło: https://twitter.com/rustybrick/

Już nie tylko nagradzanie, lecz także karanie?

Jak możemy przeczytać np. na SE Roundtable, „Ta aktualizacja promuje przydatny content, ale wkrótce obniży pozycje contentu nieprzydatnego”. Google nie mówi wprost o karach, ale po przeczytaniu dokumentacji możemy się spodziewać, że nie będzie to tylko zachęcanie do tworzenia lepszych treści.

Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

I co dalej?

Tradycyjnie — czekamy! Jeśli wiesz, że na Twojej stronie są treści, które mogą zostać dotknięte tym algorytmem, zajmij się ich edycją. Szczególnie dotyczy to materiałów edukacyjnych online, rozrywki, zakupów (czyli tak naprawdę szeroko rozumianego e-commerce) i treści związanych z technologią.

Czy aktualizacja przyniesie więcej dobrego stronom, które tworzą wartościowe treści? Być może. Aktualizacja, jak widać po dokumentacji, skupia się na kilku głównych aspektach un-helpful contentu, nie wiemy jednak wiele więcej o pozytywnym wpływie na świetne treści tworzone z myślą o użytkownikach.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022