Dlaczego Helpful Content jest ważny?
Przypomnijmy – Helpful Content Update ma na celu wyeliminowanie treści napisanych wyłącznie w celu pozycjonowania w wyszukiwarkach, które nie wnoszą żadnej wartości dla użytkowników. Aktualizacja ma gwarantować, że treści niskiej jakości nie będą zajmowały wysokiej pozycji w SERPach.
Więcej o pierwotnej aktualizacji przeczytasz w naszym newsie Wyszła nowa aktualizacja Google Helpful Content.
Ale nie skupiajmy się na przeszłości, bo to o 14 września 2023 chcemy tutaj porozmawiać. Co takiego wnosi najnowsza aktualizacja do Helpful Content?
Zmiany po aktualizacji Helpful Content. Jak wpłynął na Twoje pozycjonowanie?
Koniec z farmami linków?
Aktualizacja wymierzona jest m.in. w spamerskie farmy linków, zakładane np. na subdomenach WP czy Blogspota. Co to oznacza dla Ciebie? Warto się przyjrzeć, czy w Twoim procesie linkbuildingowym pojawiają się miejscówki o takim charakterze i obserwować, co się z nimi stanie — czy np. zgodnie z poleceniem Google będą blokowane i nie poddawane indeksacji?
Aktualizuj treści, ale tak na serio
Update ma karać także strony manipulujące rankingami przez zmianę dat bez rzeczywistej aktualizacji treści. Jeśli więc próbowałeś poprawić kondycję swojego bloga, zmieniając wyłącznie datę, takie praktyki nie będą już działać, wręcz przeciwnie – mogą przynieść Ci więcej szkody niż korzyści.
AI na pierwszym planie (znowu)
Co ciekawe, z dokumentacji zniknęło sformułowanie „written by people” – możemy podejrzewać, że otworzy to drogę do działań na treściach AI; pozostaje pytanie, na jak długo, nie ufałabym więc temu update’owi w 100%.
Już nie tylko nagradzanie, lecz także karanie?
Jak możemy przeczytać np. na SE Roundtable, „Ta aktualizacja promuje przydatny content, ale wkrótce obniży pozycje contentu nieprzydatnego”. Google nie mówi wprost o karach, ale po przeczytaniu dokumentacji możemy się spodziewać, że nie będzie to tylko zachęcanie do tworzenia lepszych treści.
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera
I co dalej?
Tradycyjnie — czekamy! Jeśli wiesz, że na Twojej stronie są treści, które mogą zostać dotknięte tym algorytmem, zajmij się ich edycją. Szczególnie dotyczy to materiałów edukacyjnych online, rozrywki, zakupów (czyli tak naprawdę szeroko rozumianego e-commerce) i treści związanych z technologią.
Czy aktualizacja przyniesie więcej dobrego stronom, które tworzą wartościowe treści? Być może. Aktualizacja, jak widać po dokumentacji, skupia się na kilku głównych aspektach un-helpful contentu, nie wiemy jednak wiele więcej o pozytywnym wpływie na świetne treści tworzone z myślą o użytkownikach.