.animate-view{opacity: 1 !important;}

Wyszła nowa aktualizacja Google Helpful Content

2min.

Komentarze:0

Wyszła nowa aktualizacja Google Helpful Content
07 grudnia 2022
5. grudnia 2022 Google wypuściło kolejną aktualizację Helpful Content Update. Jej pełne wdrożenie ma zająć dwa tygodnie. Ma to jeszcze ulepszyć działanie helpful content system, który został wprowadzony po raz pierwszy w sierpniu tego roku.

2min.

Komentarze:0

Aktualizacja dotycząca przydatnych treści (helpful content system) powstała w celu ułatwiania znajdowania oryginalnych i wartościowych treści, stworzonych w głównej mierze dla użytkowników internetu, wykrywając teksty niepisane przez ludzi. Kiedy po raz pierwszy wprowadzono system rankingu treści, roboty analizowały jedynie teksty napisane w języku angielskim. Jednak teraz Google potwierdziło, że zakres pracy algorytmu został rozszerzony o pozostałe języki. Zakłada się również, że ostatnia aktualizacja Helpful Content analizuje więcej informacji i przetwarza więcej sygnałów, niż miało to miejsce kilka miesięcy temu. Tym samym, możemy spodziewać się, że od teraz Google będzie lepiej radzić sobie ze znajdowaniem i nagradzaniem treści pisanych przez ludzi, dla ludzi. Zatem dzięki aktualizacji, Google powinien łatwiej wykrywać treści pisane m.in. przez AI i wyżej od nich wyświetlać te, które cechują się ekspertyzą i wnoszą coś nowego - czego algorytmy jeszcze się nie nauczyły. [embed]https://twitter.com/googlesearchc/status/1600171901669605376[/embed]

Co Helpful Content Update oznacza dla posiadaczy stron internetowych?

System przydatnych treści został stworzony, żeby nagradzać te teksty, które użytkownicy Google uznają za przydatne, pouczające, zabawne. Innymi słowy, artykuły najlepiej zaspokajające intencje wyszukiwania użytkowników będą pojawiały się wyżej w wynikach wyszukiwania. Nie powinno to dziwić, ponieważ firma Google zawsze jasno komunikowała, że dokłada wszelkich starań, żeby pomóc swoim użytkownikom w łatwym znalezieniu dokładnie tych informacji, których szukają. Oznacza to, że jeśli jakiś artykuł
  • nie odpowiada intencjom oraz nie uwzględnia potrzeb użytkownika
  • nie jest unikatowy i/lub wnikliwy
  • wygenerowany całkowicie przez AI
to istnieje niewielka szansa, że Google wyświetli go na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Ponadto, im więcej wątpliwej jakości tekstów jest opublikowanych na jednej domenie, tym większe prawdopodobieństwo, że helpful content system będzie miał negatywny wpływ na stronę, spychając ją w dół SERP.

Czy Helpful Content Update wpłynie negatywnie na widoczność treści?

Jak już pisaliśmy w sierpniu, kiedy pojawiła się pierwsza aktualizacja algorytmu "Helpful Content", Ci, którzy publikują unikatowe i wnikliwe artykuły na swoich stronach, powinni spać spokojnie. Jednak ci, którzy mają przeczucie, że niektóre z ich treści mogą nie spotkać się z aprobatą od robotów Google (np. ich wartość merytoryczna jest znikoma), powinni rozważyć usunięcie tych artykułów ze swojej witryny, To może mieć pozytywny wpływ na ogólną widoczność kontentu opublikowanego na stronie. Przynajmniej tak sugeruje Google w jednym ze swoich wpisów o aktualizacji materiałów pomocy w wyszukiwarce Google.
Autor
Gosia Chłopicka Marketing Delante
Autor
Gosia Chłopicka

Copywriter

Tłumaczka i copywriterka, która od 2015 roku jest związana z marketingiem. Dzięki doświadczeniu zdobytym jako lektor języka angielskiego wie, jak pisać o zawiłych kwestiach w klarowny sposób. Czyta wszystko, co dotyczy Skandynawii i od czasu do czasu robi reportaże ślubne/sportowe.

Autor
Gosia Chłopicka Marketing Delante
Autor
Gosia Chłopicka

Copywriter

Tłumaczka i copywriterka, która od 2015 roku jest związana z marketingiem. Dzięki doświadczeniu zdobytym jako lektor języka angielskiego wie, jak pisać o zawiłych kwestiach w klarowny sposób. Czyta wszystko, co dotyczy Skandynawii i od czasu do czasu robi reportaże ślubne/sportowe.

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM