.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak dodać listę klientów w Meta Ads

3min.

Komentarze:0

Jak dodać listę klientów w Meta Ads
27 marca 2024
Dowiedz się, czym jest lista klientów w Meta Ads i jak w kilku prostych krokach możesz ją dodać do swojego konta reklamowego.

3min.

Komentarze:0

Czym są listy klientów i do czego mogą służyć? 

Lista klientów to spis użytkowników, która obejmuje nie tylko osoby lub firmy, które korzystały z usług, ale również osoby, które wypełniły formularze, zapisując się na newsletter, uczestnicząc w badaniach rynkowych lub wyrażając zainteresowanie produktem lub usługą firmy. Taka lista może zawierać tylko adresy e-mail użytkowników i numery telefonu. Warto rozważyć  dodanie w tabeli wartości „value”, która da sygnał algorytmom, w jakich cenach produkty pokazywać danej osobie. Może być tutaj wpisana całościowo wydana kwota lub cena pojedynczego produktu (jeśli użytkownik kupował jednocześnie drogie i tanie produkty – warto uśrednić). 

Każdy użytkownik na Facebooku ma swoje unikalne ID, co umożliwia platformie określenie, czy użytkownik często dokonuje zakupów, czy też kupuje rzadziej, oraz ustalenie średniej wartości koszyka zakupowego danego klienta.

Przed dodaniem listy (w formacie .csv lub .txt) do Menedżera Reklam należy upewnić się, czy poprawnie wpisaliśmy dane według odpowiednich identyfikatorów. Jest to potrzebne do tego, by Meta mogła przetworzyć zaszyfrowane dane i znaleźć do nich odpowiednie dopasowania (konkretnych użytkowników). 

Dostępne główne identyfikatory

główne identyfikatory fb ads

Źródło: Grafika własna na podstawie danych ze strony: centrum pomocy dla firm

Dostępne dodatkowe identyfikatory

Dodatkowe identyfikatory Fb aDS

Źródło: Grafika własna na podstawie danych ze strony: centrum pomocy dla firm

Zaleca się, aby lista klientów zawierała dane co najmniej 1000 użytkowników. Jeśli jest ona mniejsza, nie robimy wtedy kampanii wyłącznie na listę klientów, tylko dodajemy ją do kampanii z innymi grupami odbiorców. 

Dzięki takim listom możemy efektywniej trafiać do osób, które miały już styczność z naszą firmą i istnieje spore prawdopodobieństwo, że ponownie skorzystają z naszych usług.

Jak dodać listę klientów na konto?

  1. Otwieramy Excela lub Arkusze Google i tworzymy listę z danymi naszych klientów.
  2. Przechodzimy do Menedżera Reklam Meta Ads – wchodzimy w zakładkę Odbiorcy.
grupa odbiorców Fb Ads

Źródło: panel Meta Ads

3. Wybieramy Utwórz grupę odbiorców > Grupy niestandardowych odbiorców.

grupa odbiorców Fb Ads

Źródło: panel Meta Ads

4. Jako źródło danych wybieramy Lista klientów. Klikamy dalej.

źródło grupy odbiorców Fb Ads

Źródło: panel Meta Ads

5. Klikamy Dalej (jeśli jeszcze nie utworzyliśmy listy klientów, w tym miejscu możemy pobrać szablon pliku z danymi).

przykładowy plik listy klientów Fb Ads

Źródło: panel Meta Ads

Tak prezentuje się przykładowy poprawnie wypełniony plik z danymi klientów: 

lista klientów Fb Ads

Źródło: panel Meta Ads

6. Dodajemy plik z listą klientów.

dodawanie listy klientów Fb Ads

Źródło: panel Meta Ads

7. Po dodaniu pliku zaznaczamy Tak/Nie – w zależności od tego, czy dodaliśmy kolumnę wartości klientów – oraz wpisujemy nazwę tworzonej przez nas grupy odbiorców (możemy do niej dodać także opis). Klikamy Dalej.

dodawanie listy klientów Fb Ads

Źródło: panel Meta Ads

8. W następnym kroku widzimy, jak zaimportowano podane przez nas dane – możemy sprawdzić, czy są poprawne. Jeśli tak, klikamy Importuj i utwórz.

mapowanie identyfikatorów Fb Ads

Źródło: panel Meta Ads

9. Lista została dodana, dopasowanie Twoich klientów do osób na Facebooku może zająć kilka minut. Kliknij Gotowe.

dodana lista klientów Fb Ads

Źródło: panel Meta Ads

Grupa podobnych odbiorców do listy klientów

Platforma Meta Ads umożliwia również tworzenie podobnych grup odbiorców do listy klientów poprzez wykorzystanie zaawansowanych narzędzi. Dzięki temu reklamodawcy mogą skutecznie dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, którzy wykazują podobne cechy i zachowania do istniejącej bazy klientów. Jeśli liczba klientów jest poniżej 1000 w grupie bazowej, na przykład 600, istnieje mniejsza szansa na utworzenie grupy podobnych klientów, wynosząca około 1/2 procent. W takim przypadku należy przyjąć szerszy zakres procentowy, na przykład 5% lub więcej.  Natomiast gdy liczba klientów przekracza 1000, można korzystać z bardziej precyzyjnych procentowych zakresów, takich jak 1%, 2% lub 3%.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM