Dlaczego Google wprowadza zmiany algorytmów?
Jak już wspominałam, zmiany w algorytmie Google pojawiają się niemal każdego dnia. Większość tych zmian nie ma aż tak dużego znaczenia na pozycje stron w wynikach wyszukiwania, a na pewno nie powoduje ich drastycznych spadków. Są to drobne zmiany, często niezauważalne, których celem jest jak najlepsze dostosowanie wyników wyszukiwania do zapytania użytkownika. Inaczej dzieje się w przypadku tzw. core updates, czyli zmian głównego algorytmu Google. Nierzadko powodują one wzrost ciśnienia u SEO-wców i właścicieli stron internetowych. Po dużej zmianie głównego algorytmu Google, może np. okazać się, że to, co do tej pory działało, nagle działać przestało lub nie zmieniając na stronie nic, nagle spadła ona na odległą pozycję w wyszukiwarce. Zmiany głównego algorytmu mogą pojawiać się raz na kilka miesięcy. Celem core updates jest pomoc stronom zawierającym dobry i jakościowy content znaleźć się na najwyższych pozycjach w Google. Wiąże się to z główną ideą wyszukiwarki, aby dostarczać jak najbardziej jakościowych treści dla użytkowników. Więcej o tym, czym charakteryzują się algorytmy Google przeczytasz w jednym z naszych blogpostów.Czy można przewidzieć zmiany algorytmu?
Wiesz już dlaczego Google wprowadza zmiany czy update’y algorytmu. Pojawia się kolejne pytanie, czy można te zmiany w jakiś sposób przewidzieć i się na nie przygotować? Niekiedy Google sam informuje o następujących zmianach. Dzieje się tak w sytuacji, kiedy zmiany dotyczą rzeczy, które webmasterzy lub specjaliści SEO mogą zmienić na stronie i przygotować się na update. Częściej, zmiany te pojawiają się nagle i nie mamy możliwości przygotowania stron pod dany update. Co więcej, nieraz nie wiemy czego konkretnie dotyczy dana aktualizacja algorytmu. To, że dana strona spadła w wynikach wyszukiwania, nie zawsze oznacza, że posiada ona błędy lub działania SEO podejmowane na niej są nieprawidłowe. Jak więc reagować na zmiany algorytmu i co zrobić, aby strona po tych zmianach wróciła na wcześniejszą, wyższą pozycję?Jak reagować na update algorytmu Google?
Ważna rzecz, którą podkreśla Google to to, że strona, na której widoczne są spadki po zmianie algorytmu często nie musi nic naprawiać - dotychczasowe rzeczy znajdujące się na stronie mogą być poprawne. Warto jednak zwrócić uwagę na to, co dla Google jest najważniejsze, czyli na content i sprawić, aby był jeszcze lepszy.Skup się na contencie!
Twoja strona musi zapewniać jakościowy content. To element, na który Google zwraca szczególną uwagę. Jeśli odpowiesz w prawidłowy sposób na zapytania użytkowników, masz duże szanse znaleźć się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Google podaje nam szereg wskazówek dotyczących treści. Jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach Twojej strony, powinieneś zadbać, aby treści na Twojej stronie były dobre jakościowo, czyli:- unikalne, przedstawiające oryginalne, niekopiowane treści, informacje, badania i raporty,
- odpowiedniej długości, odpowiadające obszernie na dany temat,
- ciekawe i angażujące dla czytelnika,
- treści, w których powołujemy się na inne źródła nie mogą być kopiowane,
- nagłówek i tytuł strony powinny odpowiadać rzeczywistej tematyce treści, a nie tylko przyciągać uwagę użytkowników.
- prezentowane treści są wiarygodne, czyli czy są podane źródła, z których czerpaliśmy informacje lub pojawia się jakakolwiek wzmianka o autorze artykułu,
- po przeczytaniu treści na stronie można stwierdzić, że przekazuje ona prawidłowe informacje i można ją uznać za autorytet w danej dziedzinie,
- treści są napisane przez eksperta lub osobę dobrze znającą dany temat,
- content jest poprawny pod względem merytorycznym,
- treści na stronie są godne zaufania.
- w tekstach nie pojawiają się literówki, błędy językowe, gramatyczne i interpunkcyjne,
- treść jest dobrze przemyślana i wygląda na profesjonalną,
- treść wygląda jak napisana przez eksperta w danej dziedzinie, a nie jest pisana masowo, zlecona do copywriterów,
- w tekście nie ma masowo użytych reklam, które odwracają uwagę od głównej treści,
- treści dobrze wyświetlają się zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopowych i są czytelne.