Jak znaleźć dobrą agencję do pozycjonowania stron w Krakowie?

Jak znaleźć dobrą agencję do pozycjonowania stron w Krakowie?

W dobie internetu każda marka chcąca zaistnieć na rynku powinna mieć swoje stałe miejsce w sieci. By wyróżnić się na tle konkurencji i zostać zauważonym przez potencjalnych klientów, należy zadbać o odpowiednie pozycjonowanie swojej strony www. Warto w tym zakresie skorzystać ze wsparcia profesjonalnej agencji SEO. Jak wybrać właściwą i czym różni się ona od tradycyjnej agencji marketingowej?

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Rynek SEO to jeden z najprężniej rozwijających się sektorów usług w branży internetowej. Nic dziwnego, sklepów online przybywa, a co za tym idzie – coraz trudniej wyróżnić się w sieci i być widocznym na pierwszych wynikach wyszukiwania. Z pomocą przychodzą agencje SEO, które oferują profesjonalne usługi pozycjonowania stron w Krakowie i innych miastach.

Z roku na rok firm tego typu jest coraz więcej, co generuje problem: z którą z nich zdecydować się podjąć współpracę? Ważne, by przy dokonywaniu wyboru zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii, które zostaną przedstawione poniżej.

Agencja SEO a agencja marketingowa

Kluczowym pytaniem, jakie powinieneś sobie zadać w pierwszej kolejności, jest to o zakres usług, z jakich chciałbyś skorzystać. Jeśli zależy Ci na obszernej kampanii reklamowej obejmujących nie tylko działania w internecie, lecz także przykładowo projekt identyfikacji wizualnej, tworzenie treści reklamowych czy klasyczną promocję w przestrzeni publicznej, powinieneś zwrócić się do agencji marketingowej typu 360. To wygodne rozwiązanie ze względu na to, że masz możliwość skorzystania z kompleksowej obsługi przez jedną firmę.

Pamiętaj jednak, że jeśli zależy Ci na tym, by zaistnieć w sieci, a Twoja strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania, powinieneś skupić się nie na ogóle, a na szczególe, czyli zdecydować się na firmę specjalizującą się w pozycjonowaniu stron www w Krakowie lub innym mieście.

Agencje SEO świadczą profesjonalne usługi mające na celu zwiększenie widoczności Twojej witryny w sieci. Więcej na temat rozróżnienia agencji 360 i agencji SEO przeczytasz w artykule na naszym blogu: https://delante.pl/agencja-360-czy-agencja-seo/

Wybór odpowiedniej agencji SEO: na co zwrócić uwagę?

W związku z obecnością na rynku coraz to większej liczby agencji SEO, należy wiedzieć, które aspekty są najistotniejsze przy podejmowaniu decyzji w sprawie nawiązania współpracy z którąś z nich. Poniżej znajdują się kwestie kluczowe niezwiązane bezpośrednio z samym procesem pozycjonowania strony, takie jak cena usług, rodzaj umowy podpisywanej z firmą, a także prawa autorskie nałożone na treści publikowane na Twojej stronie przez agencję SEO.

Dowiedz się, o co pytać w firmach, którymi się zainteresujesz. Być może to właśnie odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci zdecydować, na usługi której z nich się zdecydujesz.

Cena za usługę i typ rozliczenia

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że proces pozycjonowania stron jest dosyć długotrwały. Pierwszych widocznych efektów współpracy z agencją SEO możesz spodziewać się po około trzech miesiącach. To ważne, byś nie martwił się tym, że Twoje pieniądze, które zainwestowałeś w ten typ usług, poszły na marne.

Nie zrażaj się także pozornie wysoką ceną. Składa się na nią bowiem szereg działań prowadzonych na Twojej stronie: od jej analizy (audyt SEO), przez optymalizacje techniczne, tworzenie i wdrażanie treści, aż po dolinkowanie zewnętrzne. Decydując się na usługi konkretnej agencji SEO, dowiedz się, jakie czynności będą wykonywane na Twojej stronie w ramach oferowanej ceny.

Istotną kwestią pozostaje jeszcze typ rozliczenia. Najpopularniejsze w polskiej branży SEO jest model abonamentowy oraz tzw. rozliczenie efektowe, czyli płatność za konkretne efekty.

Rodzaj umowy i okres wypowiedzenia

Kiedy już zdecydujesz się na dany model rozliczenia, powinieneś zadbać także o to, by sporządzona umowa była dostosowana do rodzaju prowadzonego przez Ciebie biznesu online. Warto zdecydować się na abonament, w ramach którego agencja może prowadzić sprawdzone i bezpieczne działania wpływające na wzrost widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach. Upewnij się też, czy data od której naliczana jest opłata zgadza się z tym, co ustaliliście na rozmowie.

Zwróć uwagę, czy został jasno określony okres wypowiedzenia umowy. Często zdarza się, że dopiero w trakcie współpracy będziesz w stanie ocenić, czy dany typ usług odpowiada Twoim potrzebom czy nie. Warto zostawić sobie otwartą furtkę i mieć możliwość zrezygnowania z korzystania usług agencji w dowolnym momencie, a nie pozostawać związanym umową przez rok, dwa lata lub nawet dłużej.

Prawa autorskie

Podpisując umowę z agencją SEO, zwróć także uwagę na to, komu przysługują prawa autorskie do treści zamieszczanych na stronie internetowej. Tworzone przez agencję SEO, zostają publikowane w ramach Twojej witryny, dlatego warto zatroszczyć się o to, by prawa do nich przysługiwały Tobie. Dzięki temu będziesz miał możliwość wykorzystywania ich podczas prezentacji dla partnerów biznesowych czy szkoleń – zarówno w obrębie firmy, jak i poza nią.

Raportowanie okresowe

Decydując się na współpracę z daną agencją, upewnij się także, czy możesz liczyć na otrzymywanie z jej strony comiesięcznych raportów z wykonanych prac w danym okresie. Warto, byś dostał szczegółowy raport z Google Analytics, a także miał możliwość wglądu do narzędzie Google Search Console. Dobrym rozwiązaniem jest także otrzymywanie tzw. próbki linków, stworzonej przez specjalistę w konkretnym miesiącu. W ten sposób będziesz w stanie ocenić, jakiej jakości treści są generowane dla Twojej strony.

Zadania agencji SEO: co obejmują?

Przed wyborem konkretnej agencji SEO, dowiedz się, czego możesz od niej oczekiwać w ramach podpisanej umowy. Poniższe podpunkty to podstawowe działania, które powinny być wykonywane przez każdą dobrą firmę zajmującą się pozycjonowaniem stron w Krakowie i w innych miastach.

  • Elastyczność w działaniu

Kwestia, na którą rzadko zwraca się uwagę, a jest ona niezwykle istotna. Warto zwrócić na nią uwagę ze względu na to, że to bardzo wygodne rozwiązanie dla Ciebie jako właściciela strony. Dobrze by było, byś miał możliwość modyfikowania fraz kluczowych, na które pozycjonowana ma być Twoja strona, oraz podstron, które w danym okresie roku będą dla Ciebie najistotniejsze.

  • Audyt techniczny

Jednym z pierwszych działań wykonanych przez agencję SEO powinno być przeprowadzenie audytu technicznego Twojej strony internetowej. Na jego podstawie będzie ona w stanie ocenić kondycję witryny i zaplanować dla niej odpowiednią strategię SEO.

Pamiętaj o tym, że pozycjonowanie polega także na współpracy pomiędzy specjalistami z agencji a Tobą jako właścicielem strony. Czasem Twoje wsparcie może okazać się niezbędne, chociażby przy nadawaniu uprawnień w CMS-ie czy w narzędziach powiązanych z witryną, takimi jak Google Search Console czy Google Analytics.

  • Dobór słów kluczowych

Na początku pracy na stronie istotne jest także sporządzenie bazy słów kluczowych istotnych dla strategii pozycjonowania witryny. Wykonuje ją agencja, jednak przed wdrożeniem jej do procesu powinieneś ją otrzymać do zaakceptowania. Może się zdarzyć tak, że niektóre frazy czy podstrony nie zostaną uwzględnione przez narzędzia, a są one dla Ciebie ważne i to właśnie na nich chciałbyś się skupić. Powiadom o tym specjalistów z agencji, by mogli oni zmodyfikować listę słów kluczowych stosownie do oczekiwanych przez Ciebie efektów.

  • Działania on-site i dolinkowanie zewnętrzne

Proces pozycjonowania składa się w dużej mierze z działań on-site i off-site. Przed podjęciem współpracy z daną agencją SEO, dowiedz się, jakie zmiany mogą być wprowadzane na Twojej stronie. To ważne, byś miał świadomość tego, że specjaliści będą chcieli ingerować w zamieszczone dotychczas na stronie treści, obrazy itp. Przygotuj się na to i określ zakres działań jeszcze przed podpisaniem umowy.

Dopytaj także o sposób budowania profilu linków przychodzących. Jeśli agencja w głównej mierze kupuje linki lub automatycznie generuje spamowe treści na blogach czy forach, należy trzymać się od niej z daleka. Takie działania szybko doprowadzą do nałożenia filtra przez Google na Twoją stronę internetową.

  • SEO copywriting

Coraz częściej agencje SEO mają w swojej ofercie także usługi copywriterskie. Nic dziwnego, w końcu tworzenie treści jest ściśle związane z pozycjonowaniem stron www. Jeśli prowadzisz bloga firmowego lub chciałbyś dołączyć takiego do swojej witryny, warto, byś zdecydował się na usługi agencji mającej w swoich szeregach także doświadczonych copywriterów. Ich umiejętności na pewno przydadzą się w wyżej wspomnianych przypadku, jak i przy okazji publikowania zewnętrznych artykułów sponsorowanych.

Jak znaleźć dobrą agencję pozycjonowania w Krakowie?

Kiedy już wiesz, na co należy zwracać uwagę, poszukując dobrej agencji SEO, i jakie są jej zadania, nasuwa się pytanie, w jaki sposób zbadać wiarygodność danej firmy i jak w ogóle ją znaleźć? Poniżej kilka istotnych kwestii, na których powinieneś się skupić, chcąc nawiązać współpracę z rzetelnymi specjalistami.

Skorzystaj z rekomendacji

Zapytaj znajomych, którzy otwarli własne firmy, czy korzystają z pozycjonowania stron internetowych w Krakowie. To miasto, w którym wielu przedsiębiorców decyduje się na taką usługę. Skorzystaj z pomocy firmy polecanej przez kogoś, komu ufasz. Dzięki temu dowiesz się o plusach i minusach danej agencji oraz uzyskasz pewne informacje na temat metod jej działania.

Rekomendacja to najlepsze źródło informacji, ponieważ bazuje na doświadczeniu konkretnego klienta.

Jeśli nikt z Twoich znajomych nie współpracuje z agencją SEO, możesz także poszukać pomocy w internecie: na forach branżowych, grupach w social mediach, a także w samej wyszukiwarce, o czym mowa niżej.

Poszukaj opinii

Jeśli Twoi znajomi nie wiedzą, kogo mogliby Ci polecić, możesz też zapytać o zdanie wyszukiwarkę. To właśnie tam znajdziesz ocenę firmy i opinie klientów na jej temat. Być może na witrynie agencji znajdziesz także nazwy przedsiębiorstw, które ta obsługuje – w takim przypadku możesz obejrzeć efekty jej pracy na “żywym materiale”, czyli tzw. case studies. Upewnij się jednak wcześniej, za jakie usługi dla danej firmy agencja odpowiada – pozycjonowanie off-site, graficzną stronę www, copy na stronie, bloga, a może media społecznościowe?

Pozycjonowanie stron WWW w Krakowie
Case studies, czyli opis strategii SEO przyjętych dla poszczególnych klientów oraz rezultatów, jakie one przyniosły (https://delante.pl/klienci/)

Szukaj nie tylko w swoim mieście

Pamiętaj, że agencja niekoniecznie musi obsługiwać Cię w tym samym miejscu – możesz też skorzystać z obsługi zdalnej. Nie mając szansy na kontakt osobisty, warto wiedzieć, na którą z agencji SEO się zdecydować. Sprawdzaj rekomendacje i antyrekomendacje w Google czy na Facebooku – to właśnie tam możesz znaleźć największą liczbę opinii na temat konkretnych firm i świadczonych przez nie usług.

Rekomendacje pozycjonowania sklepów w Krakowie

Opinie pozycjonowania www w Krakowie

Sprawdź doświadczenie agencji

Wybierając agencję SEO, zwróć uwagę na to, jak długo dana firma jest na rynku, czy się rozwija, jak wielu pracowników zatrudnia. Oczywiście liczby te nie świadczą niezawodności poszczególnych agencji, jednakże pozwalają ocenić poziom ich doświadczenia. Jeśli firma jest stosunkowo młoda, nie skreślaj jej wyłącznie ze względu na wiek – może się okazać, że jej pracownicy zjedli już zęby na SEO, jednakże pracując gdzie indziej. To, że firma istnieje na rynku już wiele lat, także nie oznacza, że jest ona jedną z lepszych. Upewnij się, że pracujący w niej specjaliści orientują się w google’owskich nowinkach, takich jak np. aktualizacje algorytmów, znacznie wpływające na proces pozycjonowania stron.

Jak uzyskać takie informacje, nie uciekając się do bezpośrednich pytań? Mało kto zdecydowałby się na wiadomość w formularzu kontaktowym: “Czy ogarniacie algorytmy?”. Warto zatem zwrócić uwagę na to, czy agencja publikuje na swojej stronie czy mediach społecznościowych wspomniane już case studies, bierze udział w wydarzeniach branżowych, takich jak konferencje, szkolenia, oraz czy prowadzi bloga będącego solidną bazą wiedzy na tematy związane z pozycjonowaniem stron.

Doświadczenie agencji SEO w Krakowie
Słownik SEO z terminami związanymi z tematyką SEO (https://delante.pl/definicje/)

Zwróć uwagę na pierwszy kontakt z agencją

Kiedy już wybierzesz agencję, która najbardziej Cię zainteresowała, wyślij do niej zapytanie przez formularz kontaktowy, który powinien być dostępny na stronie.

Napisz na przykład, że interesuje Cię pozycjonowanie stron internetowych w Krakowie. Możesz także zadzwonić. Zdarza się, że firmy pozycjonujące jeszcze przed rozpoczęciem współpracy zapewniają bezpłatną analizę strony oraz wycenę dopasowanej do niej usługi. Warto skorzystać z takiej okazji, ponieważ nic nie tracisz, a wręcz przeciwnie – możesz świadomie zdecydować się na usługi danej agencji, wiedząc, ile dokładnie za nie zapłacisz.

Pierwszy kontakt z agencją SEO z Krakowa

Czekając na odzew, zastanów się nad odpowiedzią na podstawowe pytania, które padną podczas pierwszej nadarzającej się okazji kontaktu:

  • Jakie są Twoje oczekiwania wobec agencji – co chciałbyś osiągnąć?
  • Czy posiadasz stronę internetową i jeśli tak, to jaka jest jej kondycja (ile czasu istnieje już w sieci, jak często była aktualizowana, czy ktoś pozycjonował ją wcześniej)?
  • Jakie są najważniejsze produkty/usługi/artykuły na Twojej stronie, których widoczność chcesz zwiększyć?
  • Jaka jest grupa docelowa Twoich usług?
  • W jakim obszarze chcesz działać (na przykład SEO on-site czy off-site, content marketing, social media)?

Zbadaj, jak poważnie do przedstawienia swojej oferty podejdzie agencja i czy dostosuje ją indywidualnie do Twoich potrzeb. Bardzo ważne jest to, aby sprawdzić, czy pracownicy firmy wzbudzają zaufanie i czy czujesz do nich sympatię – przecież nie chcesz współpracować z ludźmi, z którymi trudno się dogadać.

Podsumowanie

Wybór dobrej agencji SEO to nie lada wyzwanie, szczególnie że z roku na rok jest ich na rynku coraz więcej. Wymienione w artykule kwestie, na które warto zwrócić uwagę, powinny ułatwić podjęcie tej decyzji. Nie bój się negocjować i wymagać konkretnych informacji – w końcu masz prawo wiedzieć, za co będziesz płacił. Stawiaj na elastyczność, transparentność działań i dobre relacje – dzięki nim współpraca z wybraną firmą zajmującą się SEO w Krakowie czy innych miastach będzie przyjemnością, a Ty będziesz mógł cieszyć się zadowalającymi wynikami, rosnącymi z miesiąca na miesiąc.

(8)
Autor
SEO Specialist - Kinga

SEO Specialist

W Delante od października 2018 roku. Kiedyś zapalona studentka edytorstwa, teraz – szczęśliwa absolwentka. Dobrze wie, gdzie wstawić przecinek i gdzie smacznie zjeść w Krakowie. Frela ze Ślonska, miłośniczka snu, kotletów z szałotym i Friendsów. Wychodzi na dwór, nie na pole.
Komentarze (2)
  1. Czy majac sklep internetowy, ktory ma siedzibe w Krakowie, ale sprzedaje w calej Polsce, lepiej jest wspolpracowac z firma Seo z Krakowa czy to nie ma znaczenia?

    1. Cześć, to generalnie nie ma znaczenia. Robota firmy SEO jest w dużej mierze zdalna, więc możesz to zlecić firmie z każdego miejsca, nie tylko w Polsce.
      Współpraca z firmą z tego samego miasta ma swoje oczywiste zalety. Jeśli masz duży sklep i jest przy nim dużo pracy, to można się spotykać np. raz na 2-3 miesiące i omawiać bieżące tematy. Osobisty kontakt na spotkaniach czasem sporo ułatwia. Nam się tak dobrze pracuje z klientami.
      Jeśli chcesz pogadać o jakimś konkretnym przykładzie to pisz do mnie na j.blaut@delante.pl 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej