Informacje, które możesz wyciągnąć z Video Indexing Report
Video indexing report wygenerowany w GSC pokazuje, w jaki sposób roboty Google indeksują kontent wideo.
Dodatkowo raport pomaga również zrozumieć przyczyny, które uniemożliwiają poprawne zaindeksowane materiałów wideo na stronie. A kiedy nie są zaindeksowane, to tracą swoją moc dotarcia do szerszej publiczności.
Co sprawia, że roboty Google nie są w stanie zaindeksować video na Twojej stronie?
Problemy z indeksacją video
Żeby sprawdzić, czy filmy wrzucone na Twoją stronę internetową spełniają swoją funkcję, otwórz GSC i kliknij na Coverage (lewy pasek nawigacji). Jeśli GSC znajdzie video, wyświetli on raport dokładnie w tym miejscu.
Ze względu na to, że ten update jest ciągle w fazie wdrażania, nie wszyscy użytkownicy będą mogli skorzystać z funkcji wygenerowania raportu dotyczącego ich kontentu wideo.
Niemniej jednak, kiedy to się uda, to poza wyświetlaniem ilości dobrze działających filmów, raport wskaże również problemy, które uniemożliwiają ich poprawną indeksację.
Problemami z wideo w Google mogą być:
- za duże lub za małe video,
- brak miniaturki URL,
- niepoprawny URL do video,
- niewspierany lub nieznany format video,
- różne problemy związane z miniaturkami (szczegółowo wymienione w raporcie).
Mając wreszcie wszystkie wytyczne i wskazówki, wiesz jakie kroki podjąć, żeby pomóc robotom Google poprawnie zaindeksować kontent, który wrzucasz na swoją stronę.
A kiedy już poprawisz wszystkie błędy, znacząco zwiększysz szansę na znalezienie Twojego filmu przez tych, którzy chcą się czegoś nauczyć, albo zwyczajnie szukają rozrywki. W skrócie, z łatwością znajdą to, co dla nich przygotowałeś.
Siła przyciągania i skupiania uwagi odwiedzających strony – jaką niewątpliwie mają filmy – nie powinna być ignorowana, zwłaszcza teraz, kiedy treści wideo stają się coraz bardziej popularne.
Pamiętaj, by przygotować content plan, który pomoże Ci zwiększyć liczbę osób, którzy odwiedzają Twoją stronę.
Nie da się ukryć, że coraz więcej ludzi woli oglądać niż czytać, dlatego też strony internetowe zawierające materiał wideo są atrakcyjniejsze dla odbiorców. A kiedy są atrakcyjniejsze, to rankują wyżej i generują większy ruch!