Share buttons, czyli jak zwiększyć ruch na stronie?

Share buttons, czyli jak zwiększyć ruch na stronie?

Jak właściwie wybrać share buttons? Gdzie je umieścić? Jeśli zależy ci na tym, aby zwiększyć ruch na stronie lub blogu, koniecznie zapoznaj się z naszymi radami i dowiedz się, na które wtyczki warto zwrócić uwagę.

Ostatnio na naszym blogu: Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Prowadzisz stronę internetową lub bloga i zależy ci na tym, aby więcej osób czytało twoje treści? Jeśli tak, powinieneś zadbać o share buttons (przyciski udostępniania). W poniższym wpisie przybliżymy korzyści związane z ich używaniem w oraz opiszemy, jak dodać je do konkretnych CMS-ów. Odpowiemy również na pytanie, w którym miejscu najlepiej umieścić share buttons, żeby zwiększyć klikalność w przyciski. Pamiętajcie – sharing is caring. Do dzieła!

Czym są share buttons?

share buttons

Na pewno przeglądając blogi lub strony internetowe, zauważyłeś niewielkie ikonki odsyłające do Pinteresta, Facebooka czy Instagrama. To właśnie share buttons. Dzięki nim czytelnicy w szybki i łatwy sposób mogą polecić dany wpis w serwisach społecznościowych. Wystarczy, że przeskanują wzrokiem twoją treść, odnajdą interesującą ich ikonkę i udostępnią wpis swoim znajomym. Jest to niezwykle skuteczny sposób promowania strony i zwiększenia świadomości swojej marki wśród internautów. A przecież na tym nam właśnie zależy.

Jakie korzyści niesie ze sobą dodawanie przycisków udostępniania na stronie lub blogu?

Lajki i udostępnienia są obecnie najpopularniejszą walutą internetu. Świadczą one nie tylko o popularności witryny internetowej, ale także o jakości treści, które są na niej umieszczane. Jakie korzyści przynosi umieszczanie share buttons na blogach i stronach internetowych?
online marketing screen z google analitics

  • Szersze grono odbiorców – udostępnienie treści, powoduje reakcję łańcuszkową.
  • Wartościowe, naturalne linki – im więcej linków pochodzących z social media ma nasza strona, tym jest ona bardziej wartościowa dla wyszukiwarek. Liczba share’ów, tweetów i polubień przekłada się na atrakcyjność strony oraz na jej siłę przebicia.
  • Rekomendacja marki lub produktów.
  • Liczba udostępnień i lajków pomaga wyznaczyć, ukierunkować lub poprawić strategię marketingową firmy.
  • Zwiększenie ruchu na stronie lub blogu.
  • Udostępnienie treści przez użytkowników daje praktycznie 100% pewność, że powrócą oni na witrynę.
  • Zwiększenie UX (Users Experience) witryny. W celu skomentowania i polubienia treści użytkownicy nie muszą przechodzić procesu rejestracji, ponieważ mogą to zrobić za pomocą share buttons i mediów społecznościowych.

Gdzie umieszczać share buttons?

Przede wszystkim muszą to być miejsca, które użytkownik łatwo zauważy. Nie chcemy przecież, aby trudności związane ze znalezieniem przycisku ostudziły entuzjazm czytelnika lub całkowicie pozbawiły go chęci dzielenia się naszą treścią ze światem. Zadbajmy więc o to, żeby ikonki przykuwały wzrok i były łatwe do znalezienia. Gdzie najczęściej umieszcza się te przyciski?

    • Przed nagłówkiem
      – jest to popularne rozwiązanie, jednak zanim zdecydujemy się na share buttons w tym miejscu, warto zastanowić się, czy po przeczytaniu tekstu użytkownik wróci tu by udostępnić artykuł;

share buttons nad nagłówkiem

    • Po nagłówku, ale przed treścią posta
      – użytkownik zauważy ikonki zaraz po przeczytaniu tytułu wpisu. Może zaistnieć tu podobny problem, jak przy pierwszym rozwiązaniu (patrz wyżej);

share buttons pod nagłówkiem

    • Na lewo/na prawo od posta
      -plusem jest to, że czytelnik będzie widział te ikonki podczas czytania tekstu;

share buttons z boku strony

    • Pod postem: użytkownik widzi ikonki od razu po zakończeniu czytania tekstu

share buttons pod postem

Warto zdać sobie sprawę, że czasami użycie share buttons nie ma większego sensu . Umiejscowienie ich w zakładce, w której się przedstawiamy („about me”) prawdopodobnie nie rozpromuje naszego bloga.

Eyetracking – gdzie patrzą użytkownicy

Eshare buttons i wykorzystanie eyetrackinguyetracking jest nowoczesną metodą śledzenia najmniejszych ruchów gałek ocznych podczas przeglądania stron internetowych. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, które miejsca na stronie w pierwszej kolejności przyciągają wzrok klienta. Korzystając z wyników przeprowadzonych badań można umieścić share buttons właśnie w miejscach, na które najczęściej pada wzrok użytkownika więcej TUTAJ. Zwiększa to szanse na udostępnienie przez osobę odwiedzającą treści strony lub po prostu jej polubienie. Dla każdej strony powinien zostać przeprowadzony osobny eyetracking, którego wynikiem będzie sporządzenie mapy fiksacji – trajektorii ruchu gałek ocznych. Eyetracking ma bardzo szerokie zastosowanie szczególnie w dziedzinie reklamy – badania udowodniły, że korzystanie z mapy fiksacji ma wpływ na wzrost sprzedaży oraz zadowolenie klientów.

Co za dużo, to niezdrowo? Czym grozi nagromadzenie share buttons?

share buttons jak to nie powinno wyglądać

Mimo korzyści, jakie niesie za sobą używanie przycisków udostępniana, nadmiar share buttons może przynieść naszej stronie więcej szkody niż pożytku. Dlaczego tak się dzieje?

UX czyli user experience wpływa na to, jak czytelnik postrzega nasz blog. O tym, czy prezentowane treści go interesują, może się przekonać już w ciągu kilku sekund, skanując wzrokiem stronę. Co jednak, gdy użytkownik znudzi się jeszcze zanim ona się otworzy? Warto pamiętać o tym, że nadmiar share buttons może zwiększyć czas ładowania strony. Każdy przycisk korzysta z JavaScript, a im więcej przycisków umieścimy na stronie, tym więcej skryptów będzie musiało zostać wykorzystanych do jej otworzenia.

Nie lubimy czekać na załadowanie się strony. Nie lubimy też wybierać spośród zbyt wielu opcji. Chyba każdy z nas zna to uczucie towarzyszące nam przed półką sklepową, na której znajdują się różne wersje podobnych produktów. Co zrobić, żeby osoba odwiedzająca naszą stronę nie czuła się podobnie? Aby zapobiec konsternacji czytelnika, warto zadbać o to, aby nie mnożyć bezmyślnie share buttonów.

Pamiętamy o tym, że duża liczba udostępnień zwiększa prestiż naszego bloga. Ten proces działa w obie strony – cyfra O przy ikonce przycisku może zniechęcić osobę odwiedzającą naszą stronę do zapoznania się z jej treścią. Warto przemyśleć, które share buttony mogą wygenerować największy ruch, a które nie tylko będą zbędne, ale też przyniosą odwrotny skutek do zakładanego.

Ranking share buttons dla najpopularniejszych CMS-ów.

Webaholic przebadało 50 stron internetowych i blogów pod kątem używanych przez nich przycisków udostępniania. Analiza pozwoliła na stworzenie rankingu najpopularniejszych share buttonów używanych w witrynach internetowych. Wyniki tego badania prezentujemy poniżej (liczby wskazują na ilość stron, na których pojawił się dany przycisk):

share buttons wykres popularności

Top 8 najpopularniejszych wtyczek Social Media

Do niedawna najpopularniejszą wtyczką stosowaną na większości blogów i stron internetowych był Shareholic. Obecnie coraz więcej użytkowników skarży się na powolne ładowanie skryptów – udostępnienie postu, czy polubienie artykułu zajmuje dużo więcej czasu. Stojąc naprzeciw temu wyzwaniu, chcemy Wam top 7 najlepszych alternatyw dla tego pluginu. Większość z nich dostępna jest dla każdego CMS-a, nie tylko WordPressa.

  1. WP Social Sharing – to wtyczka, w której łatwo zmienisz wielkość share buttons. Największą zaletą pluginu jest jego 100% responsywność.sahre buttons dla pluginu WP Social Sharing
  2. Social Media Feather – to wtyczka o najmniejszej wadze, dlatego udostępnienie treści przy jej wykorzystaniu jest bardzo szybkie.share buttons dla wtyczki social media feather
  3. AddThis – popularna wtyczka WordPressa. Pozwala udostępnić treść mailowo lub przez media społecznościowe (możemy wybierać z 330 platform).share buttons dla wtyczki addthis
  4. Simple Share Buttons – wtyczka oferuje 11 różnych ustawień (w tym wersja retro przycisków!) – każde z nich dopasowane jest również do mobilnej wersji strony. Oferuje elegancki i uproszczony wygląd share buttonów.share buttons dla wtyczki simple share buttons
  5. SumoMe Share – jest to popularna wtyczka przede wszystkim ze względu na intuicyjny interfejs i możliwość rozmieszczenia przycisków w wielu miejscach. Dodatkowo plugin daje możliwość ukrycia liczników, co jest dużą zaletą w porównaniu, np. do wtyczki AddToAny. SumoMe umożliwia także udostępnienie treści na bardzo szerokiej gamie portali społecznościowych.share buttons dla wtyczki sumome
  6. Digg Digg – to “pływająca wtyczka” – share buttons “płyną” wraz z przewijaniem strony. To plugin często spotykany na blogach. Umożliwia dodanie przycisków udostępniania nie tylko z boku strony, ale także na dole i górze strony.share buttons dla wtyczki digg digg
  7. AddToAny – jest to wtyczka, z którą poradzą sobie nawet początkowi użytkownicy CMS-a. Przyciski, które obsługuje wtyczka: Facebook Like, Pintrest Pin It, Share Google+, Twitter Tweet, Google +1. Ponadto wtyczka pozwala na zliczanie polubień/udostępnień oraz umożliwia umieszczenie przycisku w wybranym miejscu na blogu lub stronie. Wadą pluginu jest jednak jego wydajność. Ponadto kiedy nie mamy udostępnień albo lajków, wtyczka będzie wyświetlała “0”.share buttons dla wtyczki addtoany

Instalacja wtyczek w każdym CMSie wygląda podobnie. Zazwyczaj po pobraniu wtyczki ze strony dewelopera, dodaje się ją przez zakładkę Extensions w kokpicie strony – jest tak w przypadku CMS takich jak: WordPressa, Jommla i Drupal.

Podsumowanie

Share buttons to niezwykle łatwy i dostępny dla każdego sposób na wypromowanie swojej strony. Wstawienie przycisków nie wymaga od nas specjalistycznej wiedzy, wystarczy skorzystać z dostępnych w Internecie, bezpłatnych rozwiązań. Dzięki nim nasza strona będzie bardziej widoczna w sieci, a my otrzymamy cenny feedback, który pozwoli monitorować odbiór konkretnych wpisów przez czytelników. Dzielenie się treścią jeszcze nigdy nie było tak łatwe. Wykorzystaj ten fakt na swoją korzyść.

(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Słyszałeś o pozycjonowaniu w Google? Masz świadomość, że konkurujące z Tobą firmy inwestują w takie działania i w związku z tym ich strony pojawiają się na wysokich pozycjach w wynikach organicznych na istotne dla Ciebie frazy? Dzięki temu marki te prawdopodobnie docierają do wielu klientów. Mimo tej wiedzy boisz się inwestować w SEO? Czy masz się przed czym wzbraniać? Sprawdziliśmy, dlaczego przedsiębiorcy obawiają się SEO.

Czytaj więcej
Edytor tekstów Semstorm - czy dobrze działa?

Edytor tekstów Semstorm - czy dobrze działa?

Działania SEO to złożony proces, na który składa się wiele czynników. Jednym z nich bez wątpienia są treści publikowane na stronie wraz z odpowiednią optymalizacją. Aby ułatwić sobie to zadanie, można wykorzystać różnorodne narzędzia, które usprawnią tworzenie treści i polepszą ich jakość pod kątem SEO. Jednym z nich jest edytor tekstów oferowany przez narzędzie Semstorm. Sprawdzimy, czy warto z niego korzystać!

Czytaj więcej