.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak zwiększyć wartość koszyka w sklepie internetowym?

6min.

Komentarze:4

Jak zwiększyć wartość koszyka w sklepie internetowym?
22 marca 2021
Prowadzisz sklep? Z pewnością zależy Ci na tym, żeby klienci robili w nim jak największe zakupy. Jednym z Twoich celów powinno być osiąganie coraz wyższego przychodu z zamówień. Co jednak musisz zrobić, aby to osiągnąć? Jak zwiększyć wartość koszyka w sklepie internetowym?

6min.

Komentarze:4

Spis treści:

Jak ułatwić użytkownikom zakupy w sklepie WWW?

Żeby w ogóle internauta zainteresował się Twoim sklepem, musisz go najpierw odpowiednio przygotować. Użytkownik nie zawsze wybiera witrynę, na której znajdzie dany produkt w najniższej cenie. Na decyzje zakupowe wpływa wiele czynników i tylko dbając o te kwestie, a także nieustannie dopasowując sklep do oczekiwań kupujących online, możesz osiągać bardzo dobre wyniki. Kto właściwie robi zakupy w sieci? Tego możesz się dowiedzieć z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. 51 proc. zamawiających online to kobiety, a 49 proc. – mężczyźni. Ponad 90 proc. z nich ma dobrą lub bardzo dobrą sytuację materialną. Jeśli chodzi o wiek, to:
  • od 35 do 49 lat – 32 proc.,
  • powyżej 50 lat – 28 proc.,
  • od 25 do 34 lat – 22 proc.,
  • od 15 do 24 lat –17 proc.
kupowanie w sieci a wartosc koszyka zakupowego Zatem powinieneś stworzyć taki sklep, który będzie jednocześnie odpowiadać na potrzeby młodzieży, jak i seniorów.

UX w sklepie internetowym

Pamiętaj o user experience (UX), czyli takim projektowaniu serwisu, którego celem jest zwiększenie satysfakcji klienta. W praktyce chodzi o dostarczenie mu strony, która będzie zaspokajać jego oczekiwania i zapewni mu zadowalające rozwiązania. Co zrobić, żeby strona spełniała wymogi UX? Zwróć uwagę na następujące kwestie:
  • Filtrowanie wyników – Twoim celem powinno być ułatwienie klientowi znalezienia produktu, którego szuka. Możesz uprościć proces poszukiwania, wprowadzając filtrowanie wyników. Dzięki temu zainteresowany będzie mógł np. ustalić minimalną i maksymalną cenę, markę, wybrać typ produktu itd. Oczywiście filtry musisz dopasować do danej kategorii.
filtrowanie wyników a wartość koszyka zakupowego
  • Odpowiednio zaprojektowane menu – należy je podzielić na kategorie i podkategorie, do których będzie można łatwo dotrzeć, a dzięki nim łatwiejsze stanie się też odnalezienie produktów. Dobre, rozbudowane menu ma np. sklep empik.com. Po najechaniu kursorem na dane hasło rozwijają się dostępne podkategorie.
budowa menu a wartość koszyka zakupowego
  • Dobre pierwsze wrażenie – to od niego zależy, czy klient zostanie na stronie sklepu i w ogóle weźmie pod uwagę zrobienie w nim zakupów. Według Conversion XL masz zaledwie 17 tysięcznych sekundy na przekonanie internauty, że wygląd Twojej witryny jest atrakcyjny. Wybór bardzo oryginalnego designu może być złym rozwiązaniem, gdyż wielu odbiorców może zareagować na niego negatywnie. Sklepy stawiają głównie zarazem na atrakcyjne, jak i proste rozwiązania graficzne (chociaż w niektórych branżach odbiorcy mogą oczekiwać czegoś więcej, np. w branży modowej).
  • Koszyk w sklepie – musi on zawierać nie tylko informacje o tym, co się w nim znajduje. Istotna jest wzmianka o dostępnych promocjach – w poniższym przypadku jest to darmowy transport. Sklep powinien oferować różne rodzaje dostawy/odbioru, a następnie formy płatności – wszystko na jednej podstronie. To sposób na skrócenie drogi do zakupu.
wartość koszyka w sklepie internetowym
  • Umożliwienie zakupu jako gość – należy dawać użytkownikom możliwość zamówienia produktów czy usług bez konieczności rejestracji. Samo założenie konta powinno być łatwe i szybkie. Możesz zachęcić do rejestracji, proponując rabat na pierwszy zakup. Jednak internauta powinien mieć wybór.
zakupy jako gość a wartość koszyka w sklepie online
  • Stopka sklepu – jest to część strony, w której powinieneś umieścić odnośniki do mediów społecznościowych czy linki do takich podstron jak Kontakt, O nas, Formy płatności.
stopka a wartość koszyka w sklepie internetowym Na UX sklepu składają się różne rzeczy i tak naprawdę powinieneś zwrócić uwagę na wiele szczegółów witryny, rozmieszczenie elementów, kolory i nie tylko. W zasadzie nieustannie należy prowadzić testy, których celem będzie ustalenie, które działania pomogą Ci osiągać najlepsze wyniki.
Delante will help you with SEO in Ireland - contact us

Sposoby na zwiększenie wartości koszyka w sklepie internetowym

Co należy zrobić, żeby zwiększyć wartość koszyka w sklepie internetowym? Efekty mogą przynieść przeróżne działania, takie jak:

1. Darmowa przesyłka przy zakupach na określoną kwotę

Jak wynika z badania Deloitte, 40 proc. kupujących zamówiłoby dodatkowe produkty, gdyby przesyłka była darmowa. Możesz ustalić, że jeśli klient zrobi u Ciebie zakupy np. za 100 zł, to wówczas nie zapłaci za dostawę. Może to spowodować, że dołoży on drugi ten sam produkt albo jakiś inny, żeby nie ponosić kosztów wysyłki. Oczywiście kwota, w przypadku której możliwa będzie darmowa dostawa powinna być ustalona na rozsądnym poziomie. Jeśli będzie ona bardzo wysoka, to nie odniesiesz z tej promocji dużych korzyści - wiele zależy tu od cen samych produktów. Warto przy podsumowaniu zamówienia podkreślić, ile klient zapłaci i ile musi jeszcze wydać, żeby skorzystać z darmowej dostawy. Dobrym rozwiązaniem może być wyświetlenie produktów, które są związane z tymi, jakie kupuje, a po dodaniu których dostawa byłaby już bezpłatna. darmowa przesyłka a wartość koszyka w sklepie

2. Cross-selling

Polega na oferowaniu klientowi wybrania dodatkowych produktów czy usług w tym samym sklepie. Możesz zaproponować użytkownikowi rzeczy, które zamawiali inni klienci, którzy decydowali się na taki sam zakup. Kolejnym sposobem na osiągnięcie zamierzonych celów jest proponowanie dóbr komplementarnych, czyli takich, które się uzupełniają i najczęściej są kupowane razem. Np. osoba wkładająca do koszyka spodnie, może potrzebować do nich paska. Zamawiający wędkę, może też chcieć kupić przynętę, a ten, który zdecydował się na rower, być może szuka pompki. cross-selling a wartość koszyka

3. Up-selling

W tym przypadku działania polegają na zaproponowaniu klientowi droższego produktu niż ten, którym jest zainteresowany. Jeśli sprzedajesz laptopy, to zaoferuj internaucie zwiększenie ilości pamięci RAM. W przypadku gdy klient chce zamówić karmę dla psa, to zasugeruj mu większe opakowanie, które w przeliczeniu na kilogramy będzie go kosztować mniej. Innym sposobem jest wskazanie lepszego urządzenia wielofunkcyjnego do biura. Może to mieć formę porównania produktów, w którym widać, jakie korzyści odniesie klient, jeśli wybierze droższy sprzęt. Czytaj: Cross-selling, up-selling – co wybrać? up-selling a wartość koszyka

4. Social Proof

Czyli społeczny dowód słuszności. Warto, żeby internauta miał możliwość sprawdzenia opinii o produkcie. Jeśli będą one pozytywne, to może go to skutecznie zachęcić do zakupu. Efekty mogą przynosić również komunikaty, takie jak: „Ten produkt kupiło dzisiaj 8 osób”, „Ten hotel zarezerwowało dzisiaj 3 klientów” lub „Ktoś z Warszawy właśnie kupił ten stół bilardowy”. social proof a wartość koszyka w sklepie internetowym

5. Kolejny produkt o X procent taniej

To promocja często prowadzona przez sklepy ze sprzętem RTV/AGD. Za pierwszą rzecz klient płaci cenę podstawą, a im więcej urządzeń kupi, tym wyższy rabat otrzyma na najtańszy produkt. W poniższym przypadku piąty sprzęt kupujący dostanie za darmo. Jeśli klient zamierzał kupić urządzenia na różnych stronach, to dzięki tej promocji może się zdecydować na jedno zamówienie – w Twoim sklepie. rabat a zwiększanie wartości koszyka w sklepie internetowym

6. Dodatkowe możliwości finansowania

Klient może początkowo zakładać, że stać go na dany produkt, ale po namyśle może dojść do wniosku, że jednak obecnie nie podoła finansowo temu zakupowi i odłoży go na przyszłość. Pozostawi w koszyku tylko te produkty, na które go stać. Jeśli jednak dasz mu możliwość zakupu na raty, to być może zdecyduje się na realizację zamówienia. Zerknij na poniższy przykład – sklep oferuje opcję rozłożenia zapłaty nawet na 36 rat 0 proc. i w dodatku do maja 2021 roku nie trzeba jeszcze rozpoczynać spłaty kredytu. Takie warunki mogą spełnić oczekiwania internauty. zwiększanie wartości koszyka w sklepie internetowym

7. Produkt gratis

Możesz zaoferować w swoim sklepie internetowym gratisy, ale w przypadku zakupu droższych rzeczy z asortymentu. Może być tak, że klient, który zauważy, że do danego produktu może otrzymać jakiś gratis, zdecyduje, że będzie to w jego przypadku bardziej opłacalne.

8. Rabat obowiązujący kilka godzin

Dzięki temu klient może zdecydować się na rzecz, o której w ogóle nie myślał, kiedy zaczął przeglądać ofertę sklepu. Jednak odliczanie do zakończenia promocji, niska cena i zachęcający opis produktu mogą zainteresować go propozycją. rabat a zwiększanie wartości koszyka

9. Social shopping

Czyli wspólny koszyk. Ten efektowny sposób polega na tym, że robiący zakupy możesz zaprosić do tego inne osoby, przesyłając im odpowiedni link. Wówczas wszystkie wybrane przez klientów produkty trafią do jednego koszyka. Tylko co to daje? Załóżmy, że w danym sklepie darmowa dostawa jest dostępna np. od 199 zł. Robiąc zakupy wspólnie, można wydając mniej, uniknąć kosztu przesyłki. social shopping a zwiększanie wartości koszyka

Zwiększ wartość koszyka w sklepie internetowym!

Zanim internauta ostatecznie zdecyduje się na zakup danych produktów, najczęściej doda je do koszyka. To bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż może on dalej przeglądać sklep, a jednocześnie umieszczać w koszyku kolejne rzeczy, które chce zamówić. W tym wpisie omówiliśmy najciekawsze naszym zdaniem sposoby na zwiększenie wartości koszyka w sklepie. Znasz inne działania, które mogą przynieść efekty? Koniecznie podziel się nimi w komentarzu!
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Komentarze

  1. Z pojęciem social shoppingu spotykam się pierwszy raz, ale faktycznie, może to fajnie działać. Koszty przesyłki w sklepach potrafią nieźle odstraszyć.

  2. Fajne rady. Ale na pewno trzeba mieć na uwadze to, że aby zwiększyć wartość koszyka, najpierw trzeba w ogóle do niego doprowadzić i zachęcić użytkownika do zakupu. Dobry UX w sklepach online to podstawa 🙂

  3. social shopping brzmi bardzo zachęcająco 😉 sama chętnie bym z tego skorzystała, ale chyba niewiele sklepów internetowych umożliwia taką opcję – a przynajmniej ja do tej pory się z taką nie spotkałam

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM