.animate-view{opacity: 1 !important;}

+70% wzrostu wyświetleń strony
rok do roku na rynku amerykańskim

SEO Software House

Cele klienta

1.

Poprawa widoczności na rynku amerykańskim

MCS Rental Software jest firmą działającą na wielu rynkach zagranicznych. Skontaktowali się z nami, ponieważ chcieli wzmocnić swoją obecność i stać się lepiej widocznymi dla amerykańskich klientów.

2.

Zwiększenie sprzedaży na rynku amerykańskim

Mimo tego, że w momencie skontaktowania się z nami MCS Rental Software działał już przez pewien czas w Stanach Zjednoczonych, nie dawał jeszcze rady uzyskiwać satysfakcjonujących wyników sprzedażowych. Optymalizacja ich strony miała przyczynić się do zwiększenia przychodów firmy.

Zespół SEO

MCS Rental Software to klient, który doskonale wie, czego chce. Dysponuje własnym zespołem, który aktywnie wdraża nasze zalecenia i nie boi się zadawać pytań. To sprawia, że nasza współpraca nie tylko przynosi owoce, ale także jest naprawdę przyjemna.

Bartek Kubala
Bartek Kubala SEO Specialist
Porozmawiajmy o SEO dla Twojej strony
Nasza współpraca

Naszą współpracę z MCS Rental Software rozpoczęliśmy od audytu. Dzięki temu udało nam się zidentyfikować elementy, które w pewien sposób uniemożliwiały dotarcie klientowi do szerszego grupy odbiorców. Kiedy już opracowaliśmy plan działania, wysyłaliśmy rekomendacje i sugestie do zespołu DEV klienta. MCS Rental Software samodzielnie wdraża wszystkie zmiany.

Strategia On-Site

Optymalizacja tytułów i opisów meta

Na początek przyjrzeliśmy się tytułom i opisom meta, żeby sprawdzić, w jaki sposób są wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego
to ważne

Tytuł i opisy meta to jedne z tych elementów optymalizacji strony, które pomagają przyciągnąć użytkowników na stronę. Dlatego warto je zoptymalizować w taki sposób, żeby zawierały słowa kluczowe i zachęcające CTA.

W przypadku tytułów stron problem stanowiła ich długość – były albo zbyt długie, albo zbyt krótkie. Co więcej większość z nich nie zawierała żadnych kluczowych słów, które były istotne dla klienta.

seo for it us market title before optimization

Opisy meta również były na ogół za długie. Dodatkowo nie zawierały żadnych CTA , które zachęcałby użytkowników do wejścia na stronę.

too long meta description - before optimization

Poniżej przykład opisów meta i tytułów stron po wprowadzeniu naszych zmian:

title and meta description after optimization

Zbudowanie nowej struktury nagłówków

Kiedy wszystkie tytuły i opisy meta zostały już poprawione, mogliśmy zająć się opracowywaniem hierarchii nagłówków.

Dlaczego
to ważne

Nagłówki oraz ich hierarchia jest istotna zarówno dla botów Google jak i dla zwykłych użytkowników internetu. Kiedy struktura nagłówków jest poprawnie zbudowana, ułatwia szybsze zrozumienie treści zamieszczonych na stronie – ponownie, tyczy to zarówno butów jak i użytkowników.

Struktura nagłówków na stronie MCS Software Rental była częściowo poprawna. Jednak dla lepszego SEO, wymagała wprowadzenia kilku znaczących poprawek.

W pierwszej kolejności skupiliśmy się na skonstruowaniu poprawnej hierarchii nagłówków, ponieważ ta zastosowana na stronie mogła być myląca dla botów Google i użytkowników. W wielu przypadkach nagłówki, które były oznaczone jako H3, powinny być H2, natomiast H4 powinny zostać zamienione na H3.

Poniżej przykład poprawnej struktury nagłówków:

incorrect header structure seo case study

Po drugie w większości nagłówków brakowało słów kluczowych, które byłyby dopasowane do poszczególnych podstron. Tam, gdzie było to stosowne, dodaliśmy frazy kluczowe.

Po trzecie poziom duplikacji treści zamieszczonych w nagłówkach był zdecydowanie za wysoki. Wiele identycznych nagłówków pojawiało się kilkukrotnie na różnych podstronach, czego na ogół powinno się unikać.

Poziom duplikacji nagłówków H1 – 14%

duplication in headings H1 seo in us market case study

Poziom duplikacji nagłówków H2 – 90%

duplication in headings H2

Nasz plan na optymalizację nagłówków składał się w dużej mierze z 3 kroków:

  • poprawa hierarchii nagłówków,
  • dodanie najważniejszych słów kluczowych,
  • stworzenie unikalnych nagłówków dla każdej podstrony.

Uproszczenie adresów URL

Struktura adresów URL na stronie MCS Rental Software nie wpływała korzystnie na zaufanie użytkowników. Nie usprawniła także indeksacji.

Dlaczego
to ważne

Adresy URL powinny być proste i jasno określać, o czym jest strona do której są przypisane. Krótkie i precyzyjne URLe są preferowane przez użytkowników i crawlery. Ci pierwsi są zazwyczaj niechętni do klikania w adresy stron, które są długie i składają się z ciągu przypadkowych liter i cyfr.

Z naszego audytu jasno wynikało, że ponad 23% adresów URL na stronie klienta zawierało powtarzające się fragmenty ścieżki. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, ponieważ nie spełnia obecnych standardów SEO. Dublujące się frazy nie pomagają tworzyć prostych i logicznych adresów URL.

it company seo case study Example of incorrect URLs

Zleciliśmy klientowi wprowadzenie niezbędnych zmian w adresach URL. Nasze sugestie miały za zadanie uprościć URLe, głównie poprzez usunięcie powtarzających się elementów.

Poprawa hreflangów

Kolejnym elementem wymagającym naszej uwagi były atrybuty HTML.

Dlaczego
to ważne

Hreflangi pomagają robotom Google rozróżnić poszczególne wersje językowe strony internetowej. Jest to szczególnie ważne, kiedy dana strona zawiera niezbyt zróżnicowane treści skierowane na różne rynki, w których używa się tego samego języka.

Strona internetowa MCS Software Rental działa na kilku rynkach zagranicznych. Dla każdego z nich ma dedykowaną wersję językową.

incorrect hreflangs on msc software rentals website

Zauważyliśmy cztery główne nieprawidłowości związane ze strukturą hreflangów: jedna z nich dotyczyła kompletnie niepotrzebnej linii, która nie powinna być częścią całego kodu; drugą rzeczą było to, że niektóre adresy URL dedykowane na rynek Amerykański tworzyły błędy 404; po trzecie wiele hreflangów nie było wcale dodanych. I wreszcie po czwarte, niektóre adresy nie posiadały atrybutu X-Default.

example of incorrect hreflang structure

Zleciliśmy dokładniejsze przyjrzenie się hreflangom i ich właściwe wdrożenie. W ten sposób mogliśmy pomóc klientowi przeciwdziałać duplikacji treści w obrębie jego strony.

Jak się okazało, system zarządzania treścią klienta niestety mocno utrudnia poprawne zastosowanie hreflangów. W dalszym ciągu staramy się wypracować odpowiednią metodę na rozwiązanie tego problemu. Ostatecznym rozwiązaniem może być migracja strony do innego systemu zarządzania treścią.

Niemniej jednak przygotowaliśmy rekomendacje dotyczące poprawnego wdrożenia hreflangów. Żeby ułatwić monitorowanie postępów, stworzyliśmy specjalny dokument Excel z sugestiami i instrukcjami.

Example of recommendations prepared for MSC Software Rental

Porozmawiajmy o Twojej strategii SEO

Strategia contentowa

Optymalizacja treści na stronie

Dlaczego
to ważne

Kiedy treści są dobrze zoptymalizowane, wpływają pozytywnie na ranking strony, pomagając stronie uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo takie treści mają szansę przyciągnąć więcej ruchu organicznego oraz dotrzeć do nowych osób należących do grupy docelowej. Ponadto optymalizacja treści pod kątem UX i czytelności zwiększa zaangażowanie użytkowników, zachęcając ich do interakcji ze stroną. To z kolei pomaga osiągnąć cele biznesowe.

Jednym z najważniejszych zadań, które realizujemy dla firmy MCS Rental Software jest pomoc w procesie tworzenia i optymalizacji treści.

Podczas audytu strony odkryliśmy sporą, bo aż 46% duplikację wszystkich treści opublikowanych na stronie klienta.

Tak wysoki procent powtarzających się treści wynikał w dużej mierze z dwóch powodów. Jak już wspominaliśmy, hreflangi były źle wdrożone, w wyniku czego Google nie postrzegał wersji angielskich strony jako witryn skierowanych do różnych regionów (USA, Wielka Brytania i Australia), lecz jako zduplikowane wersje tej samej podstrony.

Po drugie większość opisów dotyczących oferowanych programów powtarzała się na wielu podstronach.

Przykład zduplikowanej treści:

example of duplicated content software seo case study

Żeby pomóc klientowi osiągnąć jeden z jego celów biznesowych – zwiększyć widoczność i ruch na stronie – przygotowaliśmy dwuetapową strategię contentową. Pierwszy element tyczył się  opracowania planu treści, drugi natomiast zakładał wyszukiwanie słów kluczowych, które miały  ułatwić proces tworzenia treści. Przygotowaliśmy również zalecenia dotyczące optymalizacji tekstów, które były już opublikowane na stronie klienta.

Poniżej fragment przygotowanego arkusza, który zawierał informacje o wybranych słowach kluczowych:

Keyword research results presented in the form of excel spreadsheet

Jedną z najważniejszych kwestii związanych z treściami na stronie Klienta był dość niski poziom ich zróżnicowania – problem ten był zdecydowanie najpoważniejszy na podstronach dedykowanym softwarowy. Choć z założenia miały opisywać różne opcje oprogramowania, treść na tych podstronach była prawie identyczna. To oczywiście prowadziło do wysokiej kanibalizacji treści.

Dla każdej z podstron zleciliśmy stworzenie nowych treści zoptymalizowanych pod konkretne słowa kluczowe. Zasugerowaliśmy również dodanie do treści w katalogu językowym informacji o regionie dla którego są kierowane dane opisy. W ten sposób łatwiej jest odróżnić treści między różnymi wersjami językowymi.

Poniżej przykład zoptymalizowanej treści na jednej z podstron prezentujących oprogramowanie stworzone przez MCS Rental Software:

Example of optimized content on a software page seo case study

Ponadto zasugerowaliśmy klientowi dodanie więcej tekstu na stronę główną, która pomogłaby osobom odwiedzającym stronę szybsze zrozumienie, czym zajmuje się firma i jakie usługi oferuje. Dobrym pomysłem jest wyeksponowanie celów i wartości firmy, co również poleciliśmy klientowi do dodania na stronę główną.

content on the main page mcs rental software

Ulepszenie bloga firmowego

Dlaczego
to ważne

Prowadzenie bloga firmowego pomaga w osiąganiu zadowalających wyników SEO. Dzieje się tak z kilku powodów: treści publikowane na blogu są regularne aktualizowanie, co jest jedną z technik white hat SEO. Co więcej wpisy blogowe są miejscem, w którym można używać wielu słów kluczowych i budować linkowanie wewnętrzne. Blog również pomaga uzyskiwać backlinki. Wszystko to podnosi autorytet strony i pozycje w wynikach wyszukiwania.

W momencie rozpoczęcia prac nad poprawą SEO dla MCS Rental Software, klient prowadził już  bloga firmowego, co było ogromnym plusem. Minusem zaś było to, że wpisy na blogu nie były regularnie publikowane. Artykuły również pojawiały się dość sporadycznie.

Zleciliśmy publikowanie co najmniej 2-3 artykułów miesięcznie, korzystając jednocześnie z odpowiednio dobranych słów kluczowych. Określiliśmy również wagę poprawnego formatowania tekstu oraz używania linkowania wewnętrznego.

Nasze zalecenia obejmowały także dodanie kilku usprawnień UX i SEO do samego bloga – mało to na celu ułatwić i uprzyjemnić użytkownikom korzystanie i czytanie wpisów. To z kolei miało zachęcić użytkowników do pozostania na stronie dłużej, wzmacniając jej autorytet.

Zdecydowaliśmy się dodatkowo na usprawnienie nawigacji na stronie bloga poprzez dodanie co najmniej trzech wyróżników z najnowszymi wpisami na blogu, zlokalizowanych poniżej głównej sekcji. Zalecaliśmy również dodanie:

  • informacji o autorze wraz z jego krótkim opisem i zdjęciem
  • CTA
  • sekcji z powiązanymi wpisami
  • spisu treści
  • oceny wpisu przez użytkownika

Example of blog improvements seo case study for usa market

Stworzymy dla ciebie strategię contentową
Strategia Off-Site

Cały czas prowadzimy działania związane z budowaniem linków zewnętrznych dla MCS Rental Software. W ten sposób stopniowo zwiększamy autorytet strony klienta oraz poprawiamy jej widoczność i ruch.

Ponad to co miesiąc tworzymy 2 artykuły sponsorowane i publikujemy je na renomowanych stronach internetowych należących do branży klienta. W ten sposób dodatkowo zwiększamy rozpoznawalność marki.

Profil linków przed wprowadzeniem strategii off-site:

Przed rozpoczęciem naszej współpracy z MCS Rental Software, do strony https://mcsrentalsoftware.com/us prowadziło 161 linków zewnętrznych pochodzących z 31 domen.

link profile before cooperation

reffering domains and pages before cooperation

Profil linków po wprowadzeniu strategii off-site:

Obecnie do strony https://mcsrentalsoftware.com/us prowadzi już 184 blaklinków z 26 domen. Strona klienta wyświetla się w TOP3 wynikach wyszukiwania na 401 słowa kluczowe.

Link profile in ahrefs now

reffering domains now

organic keywords in ahrefs

 

Wyniki

WYNIK 1 70% wzrostu wyświetleń strony na rynku amerykańskim rok do roku

WYNIK 2 64% wzrostu słów kluczowych w TOP10 rok do roku

Widoczność strony i ruch organiczny (Semrush):

graph from semrush showing visibility increase

increase in organic keywords mcs software rental

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM