MCS Rental Software jest firmą działającą na wielu rynkach zagranicznych. Skontaktowali się z nami, ponieważ chcieli wzmocnić swoją obecność i stać się lepiej widocznymi dla amerykańskich klientów.
Mimo tego, że w momencie skontaktowania się z nami MCS Rental Software działał już przez pewien czas w Stanach Zjednoczonych, nie dawał jeszcze rady uzyskiwać satysfakcjonujących wyników sprzedażowych. Optymalizacja ich strony miała przyczynić się do zwiększenia przychodów firmy.
MCS Rental Software to klient, który doskonale wie, czego chce. Dysponuje własnym zespołem, który aktywnie wdraża nasze zalecenia i nie boi się zadawać pytań. To sprawia, że nasza współpraca nie tylko przynosi owoce, ale także jest naprawdę przyjemna.
Naszą współpracę z MCS Rental Software rozpoczęliśmy od audytu. Dzięki temu udało nam się zidentyfikować elementy, które w pewien sposób uniemożliwiały dotarcie klientowi do szerszego grupy odbiorców. Kiedy już opracowaliśmy plan działania, wysyłaliśmy rekomendacje i sugestie do zespołu DEV klienta. MCS Rental Software samodzielnie wdraża wszystkie zmiany.
Na początek przyjrzeliśmy się tytułom i opisom meta, żeby sprawdzić, w jaki sposób są wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
W przypadku tytułów stron problem stanowiła ich długość – były albo zbyt długie, albo zbyt krótkie. Co więcej większość z nich nie zawierała żadnych kluczowych słów, które były istotne dla klienta.
Opisy meta również były na ogół za długie. Dodatkowo nie zawierały żadnych CTA , które zachęcałby użytkowników do wejścia na stronę.
Poniżej przykład opisów meta i tytułów stron po wprowadzeniu naszych zmian:
Kiedy wszystkie tytuły i opisy meta zostały już poprawione, mogliśmy zająć się opracowywaniem hierarchii nagłówków.
Struktura nagłówków na stronie MCS Software Rental była częściowo poprawna. Jednak dla lepszego SEO, wymagała wprowadzenia kilku znaczących poprawek.
W pierwszej kolejności skupiliśmy się na skonstruowaniu poprawnej hierarchii nagłówków, ponieważ ta zastosowana na stronie mogła być myląca dla botów Google i użytkowników. W wielu przypadkach nagłówki, które były oznaczone jako H3, powinny być H2, natomiast H4 powinny zostać zamienione na H3.
Poniżej przykład poprawnej struktury nagłówków:
Po drugie w większości nagłówków brakowało słów kluczowych, które byłyby dopasowane do poszczególnych podstron. Tam, gdzie było to stosowne, dodaliśmy frazy kluczowe.
Po trzecie poziom duplikacji treści zamieszczonych w nagłówkach był zdecydowanie za wysoki. Wiele identycznych nagłówków pojawiało się kilkukrotnie na różnych podstronach, czego na ogół powinno się unikać.
Poziom duplikacji nagłówków H1 – 14%
Poziom duplikacji nagłówków H2 – 90%
Nasz plan na optymalizację nagłówków składał się w dużej mierze z 3 kroków:
Struktura adresów URL na stronie MCS Rental Software nie wpływała korzystnie na zaufanie użytkowników. Nie usprawniła także indeksacji.
Z naszego audytu jasno wynikało, że ponad 23% adresów URL na stronie klienta zawierało powtarzające się fragmenty ścieżki. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, ponieważ nie spełnia obecnych standardów SEO. Dublujące się frazy nie pomagają tworzyć prostych i logicznych adresów URL.
Zleciliśmy klientowi wprowadzenie niezbędnych zmian w adresach URL. Nasze sugestie miały za zadanie uprościć URLe, głównie poprzez usunięcie powtarzających się elementów.
Kolejnym elementem wymagającym naszej uwagi były atrybuty HTML.
Strona internetowa MCS Software Rental działa na kilku rynkach zagranicznych. Dla każdego z nich ma dedykowaną wersję językową.
Zauważyliśmy cztery główne nieprawidłowości związane ze strukturą hreflangów: jedna z nich dotyczyła kompletnie niepotrzebnej linii, która nie powinna być częścią całego kodu; drugą rzeczą było to, że niektóre adresy URL dedykowane na rynek Amerykański tworzyły błędy 404; po trzecie wiele hreflangów nie było wcale dodanych. I wreszcie po czwarte, niektóre adresy nie posiadały atrybutu X-Default.
Zleciliśmy dokładniejsze przyjrzenie się hreflangom i ich właściwe wdrożenie. W ten sposób mogliśmy pomóc klientowi przeciwdziałać duplikacji treści w obrębie jego strony.
Jak się okazało, system zarządzania treścią klienta niestety mocno utrudnia poprawne zastosowanie hreflangów. W dalszym ciągu staramy się wypracować odpowiednią metodę na rozwiązanie tego problemu. Ostatecznym rozwiązaniem może być migracja strony do innego systemu zarządzania treścią.
Niemniej jednak przygotowaliśmy rekomendacje dotyczące poprawnego wdrożenia hreflangów. Żeby ułatwić monitorowanie postępów, stworzyliśmy specjalny dokument Excel z sugestiami i instrukcjami.
Jednym z najważniejszych zadań, które realizujemy dla firmy MCS Rental Software jest pomoc w procesie tworzenia i optymalizacji treści.
Podczas audytu strony odkryliśmy sporą, bo aż 46% duplikację wszystkich treści opublikowanych na stronie klienta.
Tak wysoki procent powtarzających się treści wynikał w dużej mierze z dwóch powodów. Jak już wspominaliśmy, hreflangi były źle wdrożone, w wyniku czego Google nie postrzegał wersji angielskich strony jako witryn skierowanych do różnych regionów (USA, Wielka Brytania i Australia), lecz jako zduplikowane wersje tej samej podstrony.
Po drugie większość opisów dotyczących oferowanych programów powtarzała się na wielu podstronach.
Przykład zduplikowanej treści:
Żeby pomóc klientowi osiągnąć jeden z jego celów biznesowych – zwiększyć widoczność i ruch na stronie – przygotowaliśmy dwuetapową strategię contentową. Pierwszy element tyczył się opracowania planu treści, drugi natomiast zakładał wyszukiwanie słów kluczowych, które miały ułatwić proces tworzenia treści. Przygotowaliśmy również zalecenia dotyczące optymalizacji tekstów, które były już opublikowane na stronie klienta.
Poniżej fragment przygotowanego arkusza, który zawierał informacje o wybranych słowach kluczowych:
Jedną z najważniejszych kwestii związanych z treściami na stronie Klienta był dość niski poziom ich zróżnicowania – problem ten był zdecydowanie najpoważniejszy na podstronach dedykowanym softwarowy. Choć z założenia miały opisywać różne opcje oprogramowania, treść na tych podstronach była prawie identyczna. To oczywiście prowadziło do wysokiej kanibalizacji treści.
Dla każdej z podstron zleciliśmy stworzenie nowych treści zoptymalizowanych pod konkretne słowa kluczowe. Zasugerowaliśmy również dodanie do treści w katalogu językowym informacji o regionie dla którego są kierowane dane opisy. W ten sposób łatwiej jest odróżnić treści między różnymi wersjami językowymi.
Poniżej przykład zoptymalizowanej treści na jednej z podstron prezentujących oprogramowanie stworzone przez MCS Rental Software:
Ponadto zasugerowaliśmy klientowi dodanie więcej tekstu na stronę główną, która pomogłaby osobom odwiedzającym stronę szybsze zrozumienie, czym zajmuje się firma i jakie usługi oferuje. Dobrym pomysłem jest wyeksponowanie celów i wartości firmy, co również poleciliśmy klientowi do dodania na stronę główną.
W momencie rozpoczęcia prac nad poprawą SEO dla MCS Rental Software, klient prowadził już bloga firmowego, co było ogromnym plusem. Minusem zaś było to, że wpisy na blogu nie były regularnie publikowane. Artykuły również pojawiały się dość sporadycznie.
Zleciliśmy publikowanie co najmniej 2-3 artykułów miesięcznie, korzystając jednocześnie z odpowiednio dobranych słów kluczowych. Określiliśmy również wagę poprawnego formatowania tekstu oraz używania linkowania wewnętrznego.
Nasze zalecenia obejmowały także dodanie kilku usprawnień UX i SEO do samego bloga – mało to na celu ułatwić i uprzyjemnić użytkownikom korzystanie i czytanie wpisów. To z kolei miało zachęcić użytkowników do pozostania na stronie dłużej, wzmacniając jej autorytet.
Zdecydowaliśmy się dodatkowo na usprawnienie nawigacji na stronie bloga poprzez dodanie co najmniej trzech wyróżników z najnowszymi wpisami na blogu, zlokalizowanych poniżej głównej sekcji. Zalecaliśmy również dodanie:
Cały czas prowadzimy działania związane z budowaniem linków zewnętrznych dla MCS Rental Software. W ten sposób stopniowo zwiększamy autorytet strony klienta oraz poprawiamy jej widoczność i ruch.
Ponad to co miesiąc tworzymy 2 artykuły sponsorowane i publikujemy je na renomowanych stronach internetowych należących do branży klienta. W ten sposób dodatkowo zwiększamy rozpoznawalność marki.
Przed rozpoczęciem naszej współpracy z MCS Rental Software, do strony https://mcsrentalsoftware.com/us prowadziło 161 linków zewnętrznych pochodzących z 31 domen.
Obecnie do strony https://mcsrentalsoftware.com/us prowadzi już 184 blaklinków z 26 domen. Strona klienta wyświetla się w TOP3 wynikach wyszukiwania na 401 słowa kluczowe.
WYNIK 1 70% wzrostu wyświetleń strony na rynku amerykańskim rok do roku
WYNIK 2 64% wzrostu słów kluczowych w TOP10 rok do roku
Widoczność strony i ruch organiczny (Semrush):