Komentarze sportowe i oceny filmów w wyszukiwarce – Google jako social media?

Komentarze sportowe i oceny filmów w wyszukiwarce – Google jako social media?

Czy wiedziałeś, że możesz dodać ocenę filmu czy serialu bezpośrednio w Google? Od niedawna Google testuje jeszcze jeden element dodawania komentarzy bezpośrednio w Google – komentarze programów telewizyjnych na żywo. Ale zacznijmy od początku.

Ostatnio na naszym blogu: Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

O tym, że Google chce zatrzymać użytkownika w wynikach wyszukiwania pisaliśmy już jakiś czas temu. Coraz więcej informacji dostajemy już w samej wyszukiwarce – wyniki sportowe, rozkład lotów, opis filmu czy hotele. Coraz więcej informacji dostajemy bez żadnego kliknięcia w wynik wyszukiwania. Już ponad połowa wyszukiwań to wyszukiwania bez przechodzenia na żadną stronę.

Paid organic zero click searches in google

Od niedawna Google testuje nowość – dodawanie ocen i komentarzy do filmów, seriali czy książek oraz komentowanie wydarzeń sportowych i (to najnowsza opcja) programów TV na żywo. To dowodzi, że Google zmierza w stronę społeczności i umożliwia wkład pojedynczej jednostki w to jak wyglądają wyniki wyszukiwania. Opcje dodawania komentarzy w Google znamy dobrze z Google Moja Firma, jednak teraz widzimy zdecydowanie większą skalę tego zjawiska.

Opinie w Wyszukiwarce Google

Możesz ocenić oraz zostawić komentarz wyszukiwanych: filmów, seriali, książek, gier wideo i albumów muzycznych. Opcja ta działa na razie tylko w języku angielskim.

Wszystkie opinie są publiczne i nie można dodawać ich anonimowo. Aby je dodać musisz być zalogowany na swoje konto Google. Dodane przez Ciebie opinie możesz zobaczyć na swoim profilu.

Przykład wyświetlanych opinii na temat kultowego filmu Forrest Gump:

Dodawanie opinii w Google

I serialu Dexter:

Opinie Google seriale

Komentowanie programów telewizyjnych na żywo w Google

Kolejną możliwością kontrybucji w Google jest dodawanie komentarzy do programów, które są na żywo w TV. W 2018 roku Google wprowadziło tę opcję dla wydarzeń sportowych i była ona już dostępna na Mundial 2018. Aktualnie działa dla wybranych sportów i w wybranych językach.

Jak to działa? Po wpisaniu wyszukiwania o danym wydarzeniu sportowym (np. France v. Croatia) należy kliknąć w “more about this game”, a następnie w prawym dolnym rogu na “comments”.

Uwaga: działa przy wyszukiwaniu z lokalizacji US, w Polsce ta opcja nie jest jeszcze dostępna.

Komentowanie w Google - rozgrywki sportowe

Działanie komentarzy jest również opisane w Pomocy Google.

Nowość – komentowanie programów na żywo

W ten wtorek (7.01), Google potwierdziło z Search Engine Land rozwój komentarzy i wprowadziło możliwość komentowania w wynikach wyszukiwania programów telewizyjnych emitowanych na żywo. Na razie dodawanie komentarzy jest w fazie testów i działa w wyszukiwaniach mobilnych w niektórych lokalizacjach.

Przykład podany na stronie Search Engine Land dotyczy popularnego w Stanach programu TV Bachelor (“Kawaler do wzięcia”), gdzie widzimy dodawane na żywo komentarze:

Komentowanie na żywo w Google

Czy Google zamieni się w sieć społecznościową? Raczej nie. Niewątpliwie jednak zmierza w kierunku zatrzymania użytkownika na jak najdłużej na stronie z wynikami wyszukiwania i podania mu wszystkich potrzebnych informacji na tacy. A udział wyszukiwań bez klikania wciąż wzrasta… dlatego w SEO musimy pracować nie tylko nad tym, na jakiej pozycji wyświetli się nasza strona, ale także w jaki sposób się wyświetli, ile miejsca zajmie w wyszukiwarce i jak zachęcić użytkownika do kliknięcia w link.

(3)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży, języków i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej