Poniżej znajdziesz zbiór najciekawszych konferencji i wydarzeń ze świata SEO i marketingu internetowego, które odbędą się w 2024 r. – listę przygotowali nasi specjaliści (szczególne podziękowania dla podróżującej po całym świecie za SEOwymi wydarzeniami Asi Nicpoń!).
Kalendarz konferencji i wydarzeń marketingowych 2024
Poniżej kalendarz wydarzeń SEO, a pod nim szerszy opis poszczególnych eventów. Do zobaczenia!
1. BrightonSEO – Brighton, UK ?? & San Diego, USA ??
BrightonSEO to idealne miejsce, aby poznać innych specjalistów SEO. Oryginalne wydarzenie w UK to jedna z największych konferencji tego typu na świecie, z historią sięgającą 2010 roku, kiedy to kilku entuzjastów spotkało się w pubie w Brighton, aby porozmawiać o SEO.
Teraz odbywa się w Brighton Centre z podziałem na 6 scen, regularnie dwa razy do roku (na wiosnę i na jesień). #DelanteTeam lata na nią już od 5 lat, z roku na rok coraz większym składem. 🙂
W tym roku byliśmy na Brighton SEO aż w 14 osób! Była to dla nas niezwykła edycja, ponieważ w szeregi prelegentów po raz pierwszy trafił nasz Specjalista – Wojciech Urban. Jak wygląda ta konferencja? Zobacz naszą relację ⬇️
Według nas to wydarzenie absolutnie obowiązkowe dla każdego z branży. Dlaczego?
Dzięki rzeczowym prelekcjom BrightonSEO pozwala na zapoznanie się z najnowszymi strategiami i nowinkami technicznymi. Dodatkowo, co roku pojawia się też więcej prezentacji o kompetencjach miękkich oraz tematach takich jak ekologia, zarządzanie zespołem i czasem, psychologia pracy…
To bardzo ciekawy kierunek, który pokazuje, że nie tylko samym wzrostem ruchu organicznego SEO-wiec żyje.
Poza tym Brighton to też miejsce pełne luzu, gdzie ludzie są bardzo otwarci i przyjaźni – jest to więc szansa na fantastyczny networking i poznanie ludzi z różnych zakątków świata.
W 2023 roku organizatorzy zdecydowali się też udać się za Atlantyk – i zorganizowali konferencję w San Diego. Planują kontynuować to w tym roku – 19/20 listopada odbędzie się tam kolejna edycja.
Wy na razie zostajemy w Europie, ale regularnie uczestniczymy w BrightonSEO, ponieważ naprawdę lubimy to wydarzenie, cenimy prelegentów i ogólną atmosferę.
2. SEO Vibes DubAI – Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie ??
SEO Vibes DubAI 2024 wprowadza swobodną atmosferę do świata SEO. W ciągu trzech dni będziesz miał okazję usłyszeć, jak sześciu prelegentów dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat wszystkiego, co w branży nowe, ciekawe, kontrowersyjne. Program obejmuje swobodną sesję mastermindową i ekskluzywne spotkanie VIP. Miejsc jest naprawdę niewiele – 102 dostępne bilety pozwalają na zachowanie absolutnie kameralnego charakteru.
3. MozCon – Seattle, USA ??
MozCon to miejsce, w którym doświadczeni prelegenci dzielą się praktycznymi spostrzeżeniami dotyczącymi tego, jak radzić sobie ze współczesnymi wyzwaniami marketingowymi.
Na MozCon dowiesz się, jak poprawić pozycje strony w SERPach, prowadzić data-driven SEO czy zabezpieczyć przyszłość firmy. Ta wyjątkowa konferencja jest szansą na nawiązanie kontaktu z międzynarodową społecznością digital marketingu, niezależnie od tego, czy zajmujesz się SEO, contentem, czy prowadzisz firmę. W odróżnieniu od typowych konferencji, MozCon nie ma sal wystawowych, zamiast tego skupia kilku ciekawych partnerów, agencje i marki.
4. SMX Munich – Monachium, Niemcy ??
Celem tej europejskiej konferencji SEO jest wyjście naprzeciw potrzebom klientów i marketerów – szczególnie w dobie rozwoju sztucznej inteligencji. Na SMX Munich poznasz podstawowe narzędzia i strategie zapewniające sukces biznesu zarówno teraz, jak i w nieco bardziej odległej przyszłości. Co ciekawe, SMX Monachium różni się od typowych konferencji – to przestrzeń neutralna, niepowiązana z żadną agencją czy dostawcą narzędzi. Możesz spodziewać się ponad 60 sesji i 80 prelegentów.
5. Friends of Search – Amsterdam, Holandia ??
W Kromhouthal w Amsterdamie odbywa się 11. edycja Friends of Search. Na tej konferencji SEO pojawią się wielkie nazwiska międzynarodowych liderów branży. To spotkanie konsultantów, marketerów i właścicieli firm, którzy chcą być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami SEO i SEM. Na tym wydarzeniu nie tylko zdobędziesz masę przydatnych informacji – nawiążesz też kontakt z międzynarodowymi liderami branży i uzyskasz odpowiedzi na swoje pytania.
6. Chiang Mai SEO Conference – Chiang Mai, Tajlandia ??
CMSEO uznawane jest za kluczowe wydarzenie dla liderów branży. Coroczne spotkanie gromadzi 800 najbardziej wpływowych przedsiębiorców zajmujących się SEO, liderów agencji i ważnych partnerów. To wpływowe osoby, które osiągają najwyższe pozycje w najbardziej wymagających niszach na całym świecie. Konferencja SEO w Chiang Mai koncentruje się na dzieleniu się skutecznymi pomysłami oraz networkingu. Nacisk kładziony jest na kontakt z najlepszymi specjalistami z branży i bycie na bieżąco z najnowszymi zmianami algorytmów Google.
7. The Next Web Conference – Amsterdam, Holandia ??
TNW ma na celu pokazanie najnowszych trendów technologicznych. Daje możliwość nawiązywania kontaktów, uczenia się i odkrywania nowych technologii w naprawdę wyjątkowym otoczeniu. Udaj się tam, aby podczas prostych sesji uczyć się od liderów branży na temat rozwoju zawodowego. Daje także możliwość nawiązywania kontaktu twarzą w twarz z klientami i współpracownikami, a sztuczna inteligencja pomaga poznawać ludzi o podobnych poglądach. The Next Web Conference w Amsterdamie to szansa na poznanie zupełnie nowych rynków, spotkanie przyjaciół z branży i pogawędkę o pomysłach biznesowych.
8. The International Search Summit – Barcelona, Hiszpania ??
International Search Summit to wydarzenie poświęcone marketingowi w wyszukiwarkach. Ten jednodniowy event obejmuje zwykle (byliśmy tam dwa razy – w 2023 i 2022) trzy ścieżki z wykładami: International SEO, International Content, Audience & Paid.
Dlatego to świetna i rozwijająca konferencja nie tylko dla SEO-wców czy content marketerów, ale i dla specjalistów SEM. Prezentacje oferują praktyczne wskazówki i spostrzeżenia, skupiające się na poprawie widoczności w wyszukiwarkach na rynkach globalnych i skutecznym angażowaniu różnorodnych odbiorców na całym świecie.
Pojawiają się też tematy związane np. z TikTokiem (który jest wykorzystywany jak wyszukiwarka i warto o tym pamiętać!). Na koniec dnia odbywa się też sesja panelowa – np. Q&A na żywo z Garym Illyesem z Google, lub panel dyskusyjny z najlepszymi specjalistami z branży. Warto podkreślić, że wydarzenie jest prowadzone w całości w języku angielskim, mimo że odbywa się w Hiszpanii – nie będziesz mieć więc problemów ze zrozumieniem prelegentów, o ile tylko mówisz po angielsku.
9. The Women in Tech SEO Festival – Londyn, UK ??
WTS Fest to globalne wydarzenie dla kobiet i osób niebinarnych działających w branży technologicznej. Bez względu na kraj, w którym się odbywa, zawsze jest to dzień wypełniony nauką i nawiązywaniem kontaktów, podzielony na cztery części – Analiza, Postęp, Innowacja i Wzmacnianie. To wydarzenie SEO jest owocem działań społeczności Women in Tech SEO, wspierającej kobiety w rozwoju w SEO i marketingu. Bilet pełnego dostępu obejmuje wstęp na całodniową konferencję, całodzienne wyżywienie, after-party i nagrania po wydarzeniu. Chociaż podczas sesji nie ma pytań i odpowiedzi ze względu na napięty harmonogram, prelegenci często są dostępni w przypadku pytań w czasie przerw.
10. Web Summit – Lizbona, Portugalia ??
Web Summit skupia ponad 70 000 (!) osób i firm kształtujących scenę technologiczną. Jednak nie chodzi tylko o rozmowy techniczne! Jeśli uda Ci się tam pojechać, będziesz miał okazję wysłuchać otwierających oczy rozmów na temat marketingu, pozyskiwania funduszy, projektowania, reklamy, a nawet przywództwa. To inspirujące wydarzenie dla ekspertów i osób z różnych środowisk, umożliwiające wymianę pomysłów i nawiązywanie kontaktów. Gdyby konferencję Web Summit można było podsumować zaledwie trzema frazami, byłyby to: networking, generowanie leadów i nauka.
11. SEO Vibes on Tour – Wiele miast na całym świecie ?
Weź udział w SEO Vibes on Tour po Europie, aby nawiązać kontakt z profesjonalistami z branży, porozmawiać ze specjalistami i nawiązać kontakt z prelegentami. Możesz się spozdiewać się lokalnego spojrzenia na światowe trendy w branży, wyjątkowych możliwości nawiązywania kontaktów i unikalnych smaczków danego kraju, takich jak tureckie śniadanie lub rumuński lunch. Seria koncentruje się na rozwoju lokalnych rynków SEO i dostarcza skondensowaną wiedzę.
12. SEO Vibes Poland – Polska, Białka Tatrzańska ??
Konferencja SEO Vibes Poland (którą możesz kojarzyć pod nazwą SEO & Content Camp) to prawdziwa gratka dla specjalistów SEO i entuzjastów marketingu internetowego. Choć nazwa i formuła wydarzenia zostały w tym roku zmienione, to WhitePress® zdecydowanie nie planuje zmienić jego poziomu. Tegoroczna edycja odbędzie się w Białce Tatrzańskiej, a w roli prelegentów wystąpi około 30 specjalistów branżowych z całego świata. To jedyny taki event w regionie CEE, który w cenie biletów oferuje nocleg, wyżywienie, ekspercką wiedzę, dobrą zabawę, dostęp do strefy Wellness & SPA hotelu Bania i wiele innych atrakcji. Już w maju spotkaj się z czołowymi ekspertami SEO, wymieniaj doświadczenia z managerami topowych e-commerców i agencji, a po wszystkim swobodnie chilluj w górskim klimacie.
13. SERP Conf. International – Sofia, Bułgaria ??
SERP Conf. International 2024 to dwudniowe wydarzenie SEO, w którym biorą udział najlepsi prelegenci z Google, Ahrefs i innych renomowanych firm z branży. Konferencja, w której udział może wziąć ponad 700 uczestników z czterech kontynentów, obejmuje szerokie spektrum tematów, w tym SEO, SEM, content marketing, zarządzanie sieciami społecznościowymi, e-handel i sztuczną inteligencję. SERP Conf. International to według doniesień jedno z najbardziej angażujących europejskich wydarzeń dla społeczności SEO, wnoszące znaczący wkład w tę dziedzinę – zdecydowanie warto tam być!
7 powodów, dla których warto brać udział w konferencjach SEO i marketingowych w 2024 roku
Zastanawiasz się, czy to najwyższa pora, aby ruszyć w trasę i dowiedzieć się nowych rzeczy na temat SEO czy innych zagadnieniach związanych z marketingiem? Często od najlepszych ludzi w branży? Poniżej podpowiadamy, dlaczego warto. Dołącz do wydarzeń SEO w 2024 r. i bądź na bieżąco!
#1 Zdobędziesz wiedzę z różnych obszarów ?
Wydarzenia i konferencje SEO poruszają nie tylko kwestie techniczne: mówią nie tylko o SEO czy copywritingu. Eventy te często oferują prawdziwy miks tematów, dlatego możesz dowiedzieć się więcej także o prowadzeniu biznesu, motywacji, psychologii (w tym poznać fascynujące schematy działania ludzkiego mózgu podczas przeglądania Internetu lub interakcji ze stroną internetową!). Nie do przecenienia są rozmowy na temat work-life balance oraz doskonalenia umiejętności miękkich.
#2 Nie musisz być specjalistą SEO, aby zrozumieć, co się dzieje ?
Konferencje nie są przeznaczone tylko dla profesjonalistów zajmujących się SEO. Dobrze będą czuć się na nich wszyscy zainteresowani marketingiem cyfrowym, technologią i biznesem online. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy jesteś:
marketerem poszukującym nowych pomysłów;
właścicielem sklepu internetowego zastanawiającym się, jak przyciągnąć więcej klientów;
projektantem stron lub designerem, chcącym dodać więcej wartości swoim projektom;
osobą na początku ścieżki kariery w marketingu, która chce poszerzać swoje horyzonty
… na wielu konferencjach SEO każdy znajdzie coś dla siebie. To mieszanka, która gwarantuje, że każdy dowie się czegoś pożytecznego.
#3 Poznasz najnowsze narzędzia i rozwiązania biznesowe ?️
Konferencje SEO to nie tylko prezentacje – to też miejsca dedykowane wystawcom i stoiska prezentujące narzędzia, które mogą zoptymalizować Twoje procesy w firmie i agencje chętne do współpracy. Jeśli chcesz rozszerzać swoje horyzonty technologiczne czy szukasz nowych partnerów biznesowych – na tego typu konferencjach znajdziesz ich w jednym miejscu, do tego na żywo. Możesz oczywiście po prostu zabrać wizytówkę i później pogłębić research, ale to też szansa na zobaczenie na własne oczy jak działa dane narzędzie, jakie są jego możliwości. Często wystawcy oferują kody rabatowe czy inne promocje.
Biorąc udział w konferencji SEO 2024, nie zapomnij sprawdzić stoisk! A razem z wizytówką warto zebrać gadżet czy dwa.
#4 Zdobędziesz świeże informacje od kolegów z branży?
Konferencje SEO to nie tylko okazja do zdobycia najnowszej wiedzy – networking oraz wymiana inspiracji i pomysłów to nieodzowny element najlepszych wydarzeń SEO. Niezależnie od tego, czy jesteś starszym specjalistą, czy stawiasz pierwsze kroki w SEO lub marketingu online, udział w konferencjach SEO w 2024 r. to szansa, aby nie tylko być na bieżąco, ale także wynieść coś dla siebie od społeczności, zdobywając świeże informacje spostrzeżenia, które mogą ukształtować Twoje podejście w nieoczekiwany sposób.
#5 Popłyniesz na fali trendów w SEO i marketingu cyfrowym ?
Marketing zmienia się tak szybko, że bardzo ważne jest, aby nadążać za trendami. Na konferencjach w 2024 możesz zyskać spostrzeżenia i informacje o faktycznych case study ekspertów branżowych mieszkających we wszystkich zakątkach świata.
#6 Wzmocnisz więzi w zespole ?
Udział w konferencji SEO to często też imprezy integracyjne i wspólnie spędzony czas. Można zebrać ekipę z pracy, w ciągu dnia zapoznać się z najnowszymi prelekcjami dotyczącymi SEO, a po godzinach odpocząć, wymienić się spostrzeżeniami, pointegrować.
Wydarzenia tego typu, szczególnie wyjazdowe, tworzą atmosferę, w której Twoi współpracownicy i Ty uczycie się i rozwijacie razem, budując relacje.
Jeśli prowadzisz agencję i zastanawiasz się nad wysłaniem kilku swoich pracowników na konferencje SEO w 2024 roku, pomyśl też o tym, że to ma świetny wpływ na teambuilding.
#7 Możesz połączyć naukę z turystyką ✈️
Uczestnictwo w konferencjach SEO to nie tylko praca, nauka i teambuilding – to również możliwość zwiedzenia świata. W ciągu dnia uczysz się o SEO, a po godzinach zwiedzasz ciekawe miasta, takie jak Brighton (a stamtąd już rzut beretem do Londynu!), Barcelona czy Monachium. Niezależnie od tego, czy spacerujesz malowniczym nabrzeżem, zwiedzasz zabytki, czy delektujesz się lokalną kuchnią, warto wziąć zapas czasu i zrobić sobie miniurlop.
To co? Przekonaliśmy Cię do wzięcia udziału w konferencjach SEO 2024? Daj znać, gdzie się zobaczymy!
specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu – najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.
Senior SEO Specialist. W Delante od sierpnia 2017 roku. Humanistka o zacięciu marketingowym, zainteresowana UX. Wie jak ważny w SEO jest content, rozwijała dział copywritingu i prowadzi w tym temacie szkolenia. A po pracy: kino, podróże, śniadania na mieście i Heroes III.
specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu – najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.
Senior SEO Specialist. W Delante od sierpnia 2017 roku. Humanistka o zacięciu marketingowym, zainteresowana UX. Wie jak ważny w SEO jest content, rozwijała dział copywritingu i prowadzi w tym temacie szkolenia. A po pracy: kino, podróże, śniadania na mieście i Heroes III.