.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak poprawnie skonfigurować zasoby w Meta Ads i przekazać dostęp partnerowi

5min.

Komentarze:0

PPC
Jak poprawnie skonfigurować zasoby w Meta Ads i przekazać dostęp partnerowid-tags
11 marca 2025
Zyskaj wiedzę, jak skutecznie rozpocząć przygodę z reklamowaniem za pomocą Meta Ads (dawniej Facebook Ads). Jeśli chcesz dotrzeć do swojej grupy docelowej, zwiększyć zasięgi swojej marki lub promować produkty w sieci, Meta Ads to narzędzie, które pomoże Ci osiągnąć te cele.
PPC

5min.

Komentarze:0

Wstęp

Z naszego artykułu dowiesz się, jak założyć stronę na Facebooku, co jest pierwszym krokiem do prowadzenia działań reklamowych. Następnie przejdziemy do omówienia, jak stworzyć portfolio firmowe oraz jakie pozostałe elementy są niezbędne do skutecznego zarządzania kampaniami reklamowymi. Dodatkowo dowiesz się, jak łatwo nadać dostęp do swojego konta np. agencji reklamowej czy freelancerowi, aby mogli skutecznie zarządzać Twoimi kampaniami.

Jak utworzyć stronę (fanpage) na Facebooku

  • Zaloguj się na swoje konto Facebook.
  • Przejdź do sekcji Strony znajdującej się w menu po lewej stronie.
menu strony meta ads

Źródło: panel Meta Ads

  • Kliknij przycisk Utwórz nową stronę. Zostaniesz przeniesiony do kreatora, który poprowadzi Cię przez kolejne etapy.
strona meta ads

Źródło: panel Meta Ads

  • Wprowadź podstawowe informacje o stronie:
    • nazwa strony – wpisz nazwę reprezentującą Twoją firmę, markę lub inicjatywę,
    • kategoria – wybierz kategorię najlepiej opisującą profil Twojej strony (np. restauracja, sklep internetowy, blog osobisty),
    • biogram – krótki opis działalności lub celu strony.

Po wprowadzeniu informacji kliknij Utwórz stronę.

  • Dodaj zdjęcia:
    • zdjęcie profilowe – najczęściej jest to logo firmy lub rozpoznawalny symbol,
    • zdjęcie w tle – obrazek przedstawiający charakter Twojej działalności, promocje lub inne istotne informacje.

Dodanie tych elementów jest opcjonalne, ale zalecane dla lepszej prezentacji strony.

  • Dostosuj stronę. Po jej utworzeniu możesz:
    • dodawać przyciski CTA (Call to Action), takie jak „Skontaktuj się z nami”, „Kup teraz” czy „Zarezerwuj”,
    • publikować posty – aktualności, oferty, wydarzenia i inne treści angażujące odbiorców,
    • uzupełnić dodatkowe informacje – godziny otwarcia, dane kontaktowe, lokalizację, itp.
  • Opublikuj stronę.

Pamiętaj, że regularne aktualizowanie treści i interakcja z obserwującymi to klucz do sukcesu Twojej strony na Facebooku.

Jak utworzyć portfolio firmowe  (Business Manager) na Facebooku 

Konto menedżera reklam (portfolio firmowe) pozwala na zarządzanie  w jednym miejscu wszystkimi zasobami biznesowymi, takimi jak strony na Facebooku, konta reklamowe czy piksele.

  • Wejdź na stronę Meta Business Suite.
  • Kliknij przycisk Utwórz nowe konto w prawej części strony.
tworzenie nowego konta w meta ads

Źródło: panel Meta Ads

  • Zaloguj się na swoje osobiste konto na Facebooku, jeśli nie jesteś jeszcze zalogowany.
  • Wypełnij formularz rejestracyjny, podając:
    • nazwę firmy,
    • swoje imię i nazwisko,
    • służbowy adres e-mail.
  • Kliknij Dalej i podaj informacje o swojej firmie, takie jak:
    • adres,
    • miasto,
    • kod pocztowy,
    • kraj,
    • numer telefonu
  • Kliknij Prześlij, aby zakończyć proces tworzenia konta.

Nadawanie dostępu agencji reklamowej do Twojego portfolia firmowego 

Po utworzeniu konta menedżera reklam możesz udostępnić swoje zasoby, takie jak konto reklamowe czy strona na Facebooku, agencji reklamowej, aby mogła zarządzać Twoimi kampaniami.

  • Zaloguj się do swojego Meta Business Suite.
  • Wybierz Ustawienia klikając w ikonę koła zębatego w lewym dolnym rogu.
ustawienia meta ads

Źródło: panel Meta Ads

  • W menu po lewej stronie, w sekcji Użytkownicy, wybierz Partnerzy, a następnie po prawej stronie kliknij Dodaj i wybierz Przyznaj partnerowi dostęp do swoich zasobów.
  • Wprowadź identyfikator partnera (numer ID portfolia firmowego agencji/freelancera), który powinieneś otrzymać od agencji.
nowy partner meta ads

Źródło: panel Meta Ads

PS Jeśli zastanawiasz się, gdzie znaleźć numer ID portfolio firmowego otrzymany od agencji/freelancera, będzie on tutaj:

informacje o portfolio firmowym meta ads

Źródło: panel Meta Ads

Kliknij Dalej, a następnie wybierz zasoby, które chcesz udostępnić agencji, takie jak:

    • strony,
    • konta reklamowe,
    • piksele (zestaw danych),
    • katalogi produktów.
  • Przyznaj odpowiednie uprawnienia dla każdego z zasobów, zazwyczaj na poziomie Pełna kontrola, aby dana osoba mogła w pełni zarządzać Twoimi kampaniami.
  • Kliknij Zapisz zmiany, aby zakończyć proces.

Po wykonaniu tych kroków agencja reklamowa (bądź freelancer) będzie miała dostęp do wskazanych przez Ciebie zasobów i będzie mogła efektywnie zarządzać Twoimi kampaniami reklamowymi w Meta Ads.

Pamiętaj, że zawsze możesz zarządzać dostępami i uprawnieniami w ustawieniach swojego Menedżera firmy, dodając lub usuwając partnerów oraz modyfikując ich uprawnienia.

Jak utworzyć konto reklamowe na Facebooku

Po utworzeniu konta Menedżera firmy (portfolio firmowe), możesz dodać konto reklamowe:

  • Zaloguj się do Meta Business Suite.
  • Wybierz Ustawienia klikając w ikonę koła zębatego w lewym dolnym rogu.
ustawienia meta ads

Źródło: panel Meta Ads

  • W menu po lewej stronie kliknij Konta, a następnie wybierz Konta reklamowe.
meta ads_konta_konta reklamowe

Źródło: panel Meta Ads

  • Kliknij przycisk Dodaj, a następnie wybierz Utwórz nowe konto reklamowe.
meta ads zakladanie konta

Źródło: panel Meta Ads

  • Wprowadź szczegóły konta reklamowego:
    • nazwę konta reklamowego,
    • strefę czasową,
    • walutę.
ustawienia konta reklamowego meta ads

Źródło: panel Meta Ads

  • Uwaga: Walutę konta można zmieniać tylko raz na 60 dni (jeśli aktualne saldo wynosi zero).
  • Kliknij Dalej i przypisz konto reklamowe do odpowiedniej strony lub pozostaw bez przypisania.
  • Przyznaj dostęp do konta reklamowego odpowiednim osobom w Twojej firmie, określając ich role i uprawnienia.
  • Kliknij Zapisz zmiany, aby zakończyć proces tworzenia konta reklamowego.

Dodanie metody płatności do konta

Aby rozpocząć emisję reklam, musisz dodać metodę płatności:

  • W Ustawieniach firmowych przejdź do sekcji Płatności.
  • Kliknij przycisk Dodaj metodę płatności.
  • Wprowadź dane karty kredytowej/debetowej lub wybierz inną dostępną metodę płatności.
  • Zapisz wprowadzone informacje.

Po wykonaniu powyższych kroków Twoje konto reklamowe będzie gotowe do tworzenia i zarządzania kampaniami reklamowymi w ekosystemie Meta.

Jak utworzyć Piksel na Facebooku (Meta Pixel)

Piksel Meta (dawniej Piksel Facebooka) to narzędzie analityczne, które umożliwia śledzenie działań użytkowników na Twojej stronie internetowej po interakcji z Twoimi reklamami na platformach Meta. Dzięki niemu możesz optymalizować kampanie reklamowe, tworzyć grupy odbiorców do remarketingu oraz analizować skuteczność swoich działań marketingowych.

Jak utworzyć Piksel Meta?

  • Przejdź do Meta Business Suite.
  • Wybierz Ustawienia, klikając w ikonę koła zębatego w lewym dolnym rogu.
ustawienia meta ads

Źródło: panel Meta Ads

  • W menu po lewej stronie w sekcji Źródła danych, wybierz Zestawy danych.

    meta ads zestawy danych

    Źródło: panel Meta Ads

  • Po prawej stronie kliknij przycisk Dodaj i wprowadź nazwę dla swojego Piksela.

Jak utworzyć katalog w Menedżerze sprzedaży na Facebooku  (dla e-commerce)

  • Zaloguj się do Meta Business Suite.
  • Wybierz Ustawienia, klikając w ikonę koła zębatego w lewym dolnym rogu.
ustawienia meta ads

Źródło: panel Meta Ads

  • W menu po lewej stronie w sekcji Źródła danych kliknij Katalogi > Dodaj > Utwórz nowy katalog. 
zalozenie katalogu meta ads

Źródło: Meta Ads

  • Kliknij Dodaj produkty.
dodawanie produktow do katalogu meta ads

Źródło: panel Meta Ads

  • Nazwij katalog i przypisz właściciela:
    • wprowadź nazwę katalogu, która będzie go jednoznacznie identyfikować,
    • wybierz konto firmowe, które będzie właścicielem katalogu.
tworzenie katalogu meta ads

Źródło: panel Meta Ads

Upewnij się, że masz odpowiednie uprawnienia do zarządzania wybranym kontem firmowym.

  • Zakończenie tworzenia katalogu.

Po wprowadzeniu wszystkich informacji kliknij Utwórz. Twój nowy katalog pojawi się teraz w Menedżerze sprzedaży, gotowy do dodawania produktów i dalszej konfiguracji.

Jak utworzyć domenę na Facebooku 

Ostatnim krokiem będzie utworzenie domeny, co stanowi kluczowy element potwierdzający Twoje powiązanie z firmą. Dopiero po jej weryfikacji będziesz mógł w pełni korzystać z powierzchni reklamowych Facebooka.

  • Zaloguj się do swojego Meta Business Suite.
  • Kliknij Ustawienia.
Ustawienia w Meta Business Suite

Źródło: panel Meta Ads

  • Kliknij w sekcję Bezpieczeństwo i dopasowanie marki, a następnie wybierz Domeny i kliknij Dodaj po prawej stronie u góry.
Domeny w Meta Ads

Źródło: panel Meta Ads

  • Kliknij Utwórz domenę.
Tworzenie domeny w Meta Ads

Źródło: panel Meta Ads

  • Dodaj adres Twojej domeny.
Dodawanie adresu domeny w Meta Ads

Źródło: panel Meta Ads

Nadanie dostępów w Portfolio firmowym na Facebooku 

Nadanie dostępu partnera

  • Zaloguj się do swojego Meta Business Suite.
  • Kliknij Ustawienia.
Ustawienia w Meta Business Suite

Źródło: panel Meta Ads

  • Przejdź do sekcji Użytkownicy, a następnie wybierz Partnerzy.
Partnerzy w Meta Ads

Źródło: panel Meta Ads

  • Przyznaj partnerowi (np. agencji) dostęp do swoich zasobów. Będziesz do tego potrzebował identyfikatora Menedżera firmy swojego partnera.
Przyznawanie dostępu partnerowi w Meta Ads

Źródło: panel Meta Ads

  • Po wpisaniu ID partnera kliknij Dalej. Następnie, w jednym miejscu przyznaj pełną kontrolą do następujących zasobów: strony (fanpage’a), konta reklamowego, katalogu (w przypadku e-commerce), konta na Instagramie oraz Pixela (zestawu danych), domeny. Przykład poniżej:
Przypisywanie zasobów w Meta Ads

Źródło: panel Meta Ads

Autor
Weronika Strzeżyk - Junior SEM Specialist
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W Delante od stażu SEM w sierpniu 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, a także poznawania kultury regionu Pienin i Górnego Śląska.

Autor
Michał Szydłowski - Junior SEM Specialist
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Karolina Pyznar - SEM Specialist
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Weronika Strzeżyk - Junior SEM Specialist
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W Delante od stażu SEM w sierpniu 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, a także poznawania kultury regionu Pienin i Górnego Śląska.

Autor
Michał Szydłowski - Junior SEM Specialist
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Karolina Pyznar - SEM Specialist
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.