Czy Linkhouse pomaga w link buildingu?

Czy Linkhouse pomaga w link buildingu?

Proces pozycjonowania składa się z elementów takich jak prace na stronie (SEO on-site), tworzenie treści oraz budowa zaplecza linków prowadzących do strony. Jak wiadomo każdy z tych czynników może być wyzwaniem. Ten ostatni element, czyli link building możemy sobie ułatwić, wykorzystując platformę Linkhouse.

Ostatnio na naszym blogu: Największe wyzwania właścicieli sklepów online

O samym linkowaniu możemy krótko napisać, że jest to jeden z podstawowych procesów wykorzystywanych do podniesienia pozycji witryny w wynikach wyszukiwań oraz budowanie odnośników do naszej strony. Na skuteczność link buildingu ma wpływ wiele czynników, a nieodpowiednie pozyskiwanie linków do strony może mieć negatywny skutek. We wpisie postaram się przybliżyć temat, jak przy pomocy Linkhouse możemy w prawidłowy sposób przygotować strategię linkowania.

Kilka słów o Linkhouse

Jak już wcześniej wspomniałem Linkhouse to platforma link buildingu, ale także content marketingu. W szerokiej ofercie portalu znajdziemy między innymi: artykuły sponsorowane, wpisy na forach, ogłoszenia, NAPy czy też dodawanie linków w istniejących już artykułach. Na platformie nie ma również problemu ze znalezieniem stron w innym języku niż polski, jeżeli wymaga tego nasza strategia link buildingu. Sama rejestracja jest całkowicie darmowa i przebiega bardzo sprawnie. Wszelkie płatności dokonuje się w momencie zamówienia publikacji lub linków.

Przegląd funkcji i narzędzi wykorzystywanych przy link buildingu

Linkhouse daje możliwość zlecania publikacji jako reklamodawca oraz udostępniania na swoich stronach jako wydawca. Dużym plusem samej platformy jest ciągły przyrost portali i serwisów z ofert, których możemy skorzystać w działaniach link buildingu. Ponadto korzystając z bazy Linkhouse, zyskujemy czas, który musielibyśmy samodzielnie poświęcić na szukanie odpowiedniego miejsca do publikacji oraz kontakt z potencjalnym wydawcą.

Baza ofert i Produkty

Jednym z najczęściej wykorzystywanych modułów w procesie pozyskiwania linków jest baza ofert licząca ponad 21 000 stron w kilkunastu językach oraz sekcja “Produkty”. Sam proces wyszukiwania odpowiedniego miejsca pod artykuł jest prosty dzięki umieszczonym filtrom. Bardzo szybko można w ten sposób wybrać tematykę portalu, język oraz cenę.

Linkhouse Baza Ofert i Produkty

Ponadto kolejnym dużym ułatwieniem, które udostępnia dla użytkowników Linkhouse, są aktualne parametry strony zebrane w jednym miejscu z narzędzi takich jak Majestic, Moz, Ahrefs, Senuto i Semstorm. Wymienione poniżej parametry są odświeżane regularnie co 7 dni. Jest to o tyle ważne dla zlecającego, że ma on pewność zawsze aktualnych danych o stronie bez dodatkowego korzystania z zewnętrznych narzędzi. Znając te parametry, możemy jeszcze lepiej wybrać i dopasować strony do naszej strategii link buildingu. Unikniemy dzięki temu miejsc o niskich parametrach, bez ruchu, które nie przełożą się na efekty.

Baza ofert linkhouse

Dobrą alternatywą dla płatnych publikacji, jeżeli nie potrzebujemy długiej treści, jest umieszczenie linku w istniejącym artykule, który już został opublikowany.

Link w istniejących artykułach linkhouse

Dużą część w link buildingu, poza artykułami sponsorowanymi, odgrywają także inne linki prowadzące do naszej strony. Należy pamiętać o tym, żeby wybierać strony jak najbardziej pasujące tematyką do profilu naszej witryny. Ważna jest także dywersyfikacja pozyskanych linków, aby były one zróżnicowane i nie pochodziły tylko z jednego kanału. Do najpopularniejszych miejsc, które również znajdziemy na Linkhouse, zaliczamy: katalogi, NAPy, profile, wpisy na forach oraz ogłoszenia.

oferta linkhouse - link building

Jak widać, oferta produktowa na platformie jest bogata i może stanowić świetny dodatek do płatnych artykułów.

Tworzenie własnych projektów

Tworzenie projektów to funkcjonalność, która pozwala na uporządkowanie i zarządzanie wszystkimi zleceniami z jednego miejsca. Dla każdego projektu mamy widoczne informacje, jaki ponieśliśmy koszt w danym okresie. Po wejściu w szczegóły każdego projektu dostajemy też dużą dawkę analitycznych danych oraz aktualne statystyki z kilku narzędzi. Jeżeli chcemy mieć również w projekcie dane z Google Analytics lub pozostałe linki zewnętrzne prowadzące do strony możemy wykonać import pliku.

Tworzenie własnych projektów link building

Pozyskiwanie linków z miejsc konkurencji

Kolejnym modułem, który możemy wykorzystać na platformie Linkhouse do naszej strategii link buildingowej, jest relinkowanie. W prosty sposób uzyskasz informacje na temat domen, gdzie twoi konkurenci posiadają link, a Ty jeszcze nie. Co jest bardzo przydatne w tym module to podział na domenę, kategorię lub frazę, na podstawie której będzie wykonana analiza serwisów.

Pozyskiwanie linków z miejsc konkurencji - linkhouse

Po dodaniu własnej domeny wybieramy konkurentów, z którymi mamy najwięcej wspólnych słów kluczowych lub możemy dopisać własne propozycje stron konkurencji. Po wygenerowaniu tabeli mamy możliwość zamówienia linków, z których wskazani konkurenci posiadają już odnośnik a nasza strona nie. Standardowo jak w przypadku płatnych publikacji oferty możemy sortować po rodzaju, parametrach oraz cenie.

Miejsca konkurencji link building

Linki tematyczne

Zbliżony sposób działania posiada dostępny moduł linki tematyczne. Umożliwia szybkie znalezienie domen widocznych na interesujące nas frazy kluczowe lub obsługiwanych przez nas klientów.

Całą analizę rozpoczynamy od wyboru fraz, na podstawie których chcemy wyszukać miejsca do linkowania. Nie znając najważniejszych słów kluczowych dla swojej strony, warto wybrać tryb Podstawowy. Jeżeli jednak mamy już listę fraz, na które chcemy, aby rankowała nasza strona, wybieramy tryb Zaawansowany.

Linki tematyczne linkhouse

Platforma Linkhouse jest w tym miejscu zintegrowana z Senuto, co ułatwia sam proces przygotowania listy interesujących nas fraz. Linki tematyczne to kolejny moduł, w którym możemy przy pomocy kilku kliknięć wybrać frazy z potencjałem, na które strona zajmuje pozycje od 11-50 lub te, których pozycje chcemy poprawić od 2-10 miejsca. Jeżeli nie znamy konkurentów strony, Linkhouse podaje tutaj także sugestie na podstawie największej ilości wspólnych słów kluczowych z Twoją stroną.

Linkhouse linki tematyczne

Stwórz własne zaplecze

Giełda stron to miejsce, w którym możesz nabyć na własność stronę i wykorzystać ją do stworzenia zaplecza. Każda domena wystawiona na giełdzie posiada wyszczególnione parametry, typ oraz tematykę. Poświęcając czas oraz zasoby na wzmocnienie parametrów takiej strony można stworzyć własne zaplecze, z którego zyskasz link do Twojej strony lub w przyszłości zostać wydawcą na platformie Linkhouse.

linkhouse własne zaplecze

Jeżeli jednak nie chcesz na stałe posiadać własnej domeny, warto skorzystać z Giełdy domen i 301. To miejsce pozwala na wykupienie przekierowania 301 z wyszczególnionej domeny do Twojej strony. Płatność za taką transakcję jest szybka i przejrzysta, ponieważ wygląda identycznie jak w przypadku płatności za artykuły sponsorowane.

własne zaplecze linkhouse

Zarządzaj treściami oraz copywriterami z jednego miejsca

Świetnym modułem do zarządzania wszystkimi stworzonymi przez nas lub copywriterów treściami jest Biblioteka Tekstów. W tym miejscu można dodawać teksty, które później wykorzystuje się w zlecaniu płatnych publikacji. Jeżeli nie masz czasu na samodzielne pisanie treści, wykorzystaj do tego wolne zasoby copywriterów, z którymi na co dzień współpracujesz. Przy pomocy jednego panelu możesz zlecić napisanie treści, następnie ją ocenić, a także w przypadku wątpliwości zareklamować. Ponadto masz ciągły monitoring kosztów, jakie ponosisz na wykonywanie treści.

Dobór odpowiedniego miejsca do publikacji

Jak wiadomo, w link buildingu istotne są miejsca, z których chcemy pozyskać linki do naszej strony. Dlatego ważnym procesem jest wybór odpowiedniego miejsca do naszej publikacji. Warto wiedzieć, że na jakość linków prowadzących do witryny wpływa kilka istotnych elementów.

Jako pierwszy możemy wyróżnić link juice, czyli moc przekazywaną przez link. Strony, które mają dobrą widoczność w wynikach wyszukiwań oraz są powiązane tematycznie, potrafią przenieść wartościową moc do naszej witryny.

Skoro już mowa o widoczności to możemy ją wskazać jako drugi ważny element. Tutaj warto wspomnieć, że widoczność domeny jest mniej istotna niż widoczność i ruch zbierany przez konkretną podstronę, na której może znaleźć się link.

Jako trzeci element wyszczególnić możemy wcześniej wspomniane powiązane tematycznie strony, z których chcemy pozyskać link. Badając parametry konkretnej witryny, sprawdź, czy rankuje ona na frazy, które są powiązane lub zbliżone z tą, której chcemy podnieść pozycje. Do sprawdzenia wymienionych elementów mogą posłużyć zewnętrzne narzędzia takie jak SemStorm, Ahrefs oraz Senuto.

Jak zmierzyć skuteczność linkowania?

Na rynku mamy wiele dostępnych narzędzi, które pomagają w mierzeniu skuteczności działań SEO zarówno on-site, jak i off-site. Część z nich jest dostępna po wykupieniu abonamentu lub subskrypcji, ale znajdziemy również takie, za które nie musimy płacić. Do darmowych narzędzi możemy zaliczyć tutaj Google Search Console przy pomocy którego sprawdzimy zarówno ruch i widoczność strony, jak i linki do niej prowadzące.

skuteczność linkowania linkhouse

Kolejnym narzędziem do sprawdzenia skuteczności linkowania oraz tego, czy parametry strony wzrosły jest wspomniany w artykule moduł Projekty na platformie Linkhouse. W tym miejscu mamy wszelkie dane w ujęciu czasowym, dzięki czemu możemy sprawdzić, jak kształtowały się parametry strony przed rozpoczęciem link buildingu, a także jak wyglądają po danym okresie.

Przechodząc do płatnych narzędzi, jednym z najlepszych do analizy linków jest Ahrefs. Narzędzie to umożliwia rozbudowaną analizę linków wewnętrznych, zewnętrznych oraz analizę linków konkurentów. Ponadto stały dostęp do liczby backlinków, domen linkujących oraz wskaźników DR i UR pozwala na analizę tych parametrów, które przy skutecznym link buildingu powinny wzrastać.

Jak zamówić artykuł sponsorowany na platformie Linkhouse?

Zamawianie płatnych publikacji na Linkhouse jest stosunkowo proste i intuicyjne. Wchodząc w Bazę ofert w panelu Reklamodawcy, pojawiają się wszystkie dostępne oferty wydawców. Wybierając tematykę, język strony, docelowy koszt publikacji oraz rodzaj linku (Artykuł sponsorowany, Linki w istniejących artykułach, Linki reklamowe) klikamy “Wyszukaj”. Wyświetlona lista ofert spełnia wszelkie założone filtry.

Po wejściu w wybraną ofertę dostajemy szczegółowe informacje o publikacji. Między innymi, jaka jest minimalna długość artykułu do publikacji, jaki jest czas publikacji (bezterminowy lub określony czasowo), czy artykuł zostanie napisany przez wydawcę oraz ile dni będzie na stronie głównej portalu i czy posiada dodatkową promocję np. na Facebooku. W przypadku artykułów, które nie zostaną napisane przez wydawcę, musimy sami dostarczyć tekst odpowiedniej długości lub skorzystać z napisania artykułu przez Linkhouse.

artykuł sponsorowany linkhouse

Następnym krokiem jest złożenie zamówienia oraz wybranie metody płatności.

linkhouse artykuły sponsorowane

Posiadając już opłacone zamówienie, możemy przypisać je do wybranego przez nas projektu oraz należy dodać wytyczne.

artykuły sponsorowane linkhouse

W tym miejscu określamy termin publikacji wpisu oraz najważniejszą część, czyli adresy URL ze słowami kluczowymi, które mają znaleźć się w treści artykułu. Dodatkowo do publikacji możemy dodać także słowa kluczowe, które mają pojawić się w treści. Jeżeli chcesz, aby twój artykuł prezentował się lepiej dla użytkowników odwiedzających dane miejsce, dodaj także zdjęcia (główne oraz w treści).

Podsumowanie

Link building to bardzo ważny element w procesie SEO. Odpowiednio dobrana strategia wpłynie pozytywnie na pozycje fraz oraz wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwań. Tworząc lub zlecając wykonanie linków do witryny, kierujemy się tym aby były unikalne i pochodziły z mocnych, wartościowych stron, które wpłyną na wzrost parametrów naszej strony. Korzystając z usług Linkhouse, nie tylko ułatwimy sobie proces link buildingu, ale także zaoszczędzimy wiele czasu, który musielibyśmy poświęcić na research oraz kontakt z wydawcami.

(5)
Autor
SEO Specialist - Przemek

SEO Specialist

Doświadczenie zdobyte w e-commerce przekłada na pozycjonowanie. W 2014 roku rozpoczął swoją przygodę z marketingiem internetowym, która trwa po dzień dzisiejszy. Wolny czas spędza na siłowni, grając w planszówki oraz oglądając seriale.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.