- Kupowanie linków - o co chodzi?
- Czy kupowanie linków w SEO się opłaca?
- Alternatywy dla kupowania linków – dobre praktyki
- Kupowanie linków – opinie i podsumowanie
Kupowanie linków – o co chodzi?
W idealnym scenariuszu Twoja strona powinna być na tyle wartościowa, aby internauci nie tylko chętnie zapoznawali się z jej treściami, ale również udostępniali je w serwisach społecznościowych, linkowali do nich ze swoich blogów, umieszczali do nich odnośniki na forach, podawali je jako źródło przy tworzonych artykułach i przekazywanych informacjach. Praktyka pokazuje jednak, że taka forma podejścia do link buildingu powoduje, że uzyskanie oczekiwanych efektów może zająć dużo czasu – w biznesie nie można sobie na to pozwolić, jako przedsiębiorca oczekujesz wyniku jak najszybciej. Właśnie z tego powodu, w zasadzie od momentu, kiedy pozycjonowanie w Google zaczęło stawać się popularne, właściciele stron pozyskiwali linki poprzez ich kupowanie. A co na to Google? W materiałach przygotowanych przez specjalistów tej firmy znajdziesz jednoznaczną ocenę takich praktyk: [caption id="attachment_46923" align="aligncenter" width="604"]Jakie linki można kupić?
W sieci możesz nabyć odnośniki przeróżnego typu, z różnych rodzajów stron. Należą do nich:- Linki z artykułów sponsorowanych – czyli wspomniana, najpopularniejsza w Polsce forma pozyskiwania odnośników.
- Linki z katalogów stron – często samo dodanie wpisu jest darmowe, a płacisz jedynie za usługę dodania osobie, która się tym zajmie lub robisz to sam.
- Linki na forach – we wpisach, w sygnaturach i w profilu.
- Linki z serwisów ogłoszeniowych.
- Odnośniki w księgach gości.
- Profile w różnych serwisach społecznościowych i nie tylko.
- Linki w komentarzach pod artykułami.