Zmiany w reklamach tekstowych
Google rozbudowuje kampanie w sieci wyszukiwania dodatkowo umożliwiając prowadzenie zaawansowanych testów skuteczności słów, wyrażeń czy całych nagłówków.1. Dodatkowe pola w reklamach tekstowych
Google kolejny raz rozbudowuje reklamy tekstowe. W zeszłym roku zostały wprowadzone rozszerzone reklamy, które aktualnie zostały znacznie rozbudowane. Z wyjątkiem zeszłorocznych zmian Google dodatkowe pola ma wyświetlać opcjonalnie. Niemniej możemy przypuszczać, że jeśli testy giganta zostaną przeprowadzone pomyślnie to niedługo adsy będą zajmować znacznie więcej powierzchni niż dotychczas. Daje nam to dodatkowe możliwości copywriterskie, w których lepiej możemy przedstawić produkt, usługę, stronę docelową na którą zostanie przekierowany użytkownik. Nie tylko spodziewamy się wyższych CTR czy współczynników konwersji ale i większej konkurencyjności nad wynikami organicznymi.2. Odmiany reklam Google Ads
Kolejnym udogodnieniem w stronę reklamodawców są odmiany reklam tekstowych. Wychodzące z wcześniejszej bety odmiany mają służyć do dokładniejszego testowania różnych odmian fraz w treści reklam. Dzięki temu rozwiązaniu wspieranego przez Google AI optymalizacja reklam tekstowych będzie jeszcze dokładniejsza. Narzędzie daje możliwość testowania różnych wariantów wezwania do działania, promocji czy sloganów reklamowych.3. Reklamy elastyczne w search Google Ads
Znane z systemów samouczących się Google Display Network reklamy elastyczne zostały wprowadzone do sieci wyszukiwania. Tworząc jedną reklamę reklamodawca podaje wiele wariantów dla nagłówków oraz opisów, ustalając dodatkowo ich rotację. System samouczący będzie dobierał zróżnicowane warianty biorąc pod uwagę różne sygnały z sieci aby optymalnie wyświetlić reklamę dla określonego odbiorcy. Oczywiście im większy ruch w witrynie i im większa ilość konwersji tym system samouczący się działa dokładniej. Jedynym zauważonym przez nas minusem w tych odmianach reklam jest brak możliwości stosowania funkcji IF i personalizacji przekazów. Zakładam, że jest to nie celowy zabieg i dodatkowe możliwości będą rozbudowywane.4. Zmiany w reklamach dynamicznych
Zmiany wprowadzone w ostatnim czasie dotyczą również tego formatu reklam. Reklamodawcy otrzymają dodatkowe możliwości targetowania czy wyboru kategorii kierowania reklam. Reklamy tekstowe zostały również rozszerzone o dodatkowe pole opisu.Zmiany w reklamach w sieci reklamowej
Sieć reklamowa charakteryzuje się w większości przypadków mniejszą konwersją czy wyższym CPA w stosunku do sieci wyszukiwania. Google wprowadza zmiany poparte testami mające na celu zwiększenie skuteczności tego medium.1. Zmiany w reklamach elastycznych GDN
Podobne zmiany jak w przypadku reklam elastycznych w sieci wyszukiwania zostają wprowadzone do sieci reklamowej. Mamy możliwość dodania do maksymalnie 5 nagłówków oraz 5 tekstów reklam które będą wyświetlane rotacyjnie w celu wybrania optymalnej kombinacji mającej na celu podniesienie skuteczności reklamy. Według badań Google wynika, że wykorzystanie reklam elastycznych w sieci wyszukiwania zwiększyło średnio o 10% współczynnik konwersji przy zachowaniu tego samego CPA, co dodatkowo motywuje to przetestowania tego formatu reklamy. Przykład: Rakuten Travel to największe internetowe biuro podróży w Japonii. Dzięki zastosowaniu elastycznych reklam displayowych zwiększyło sprzedaż trzykrotnie w porównaniu z wynikami samych standardowych reklam graficznych. [caption id="attachment_7274" align="aligncenter" width="508"]2. Zmiana wyglądu reklam GDN
Aby zwiększyć skuteczność reklam elastycznych, również one zostały wzięte pod lupę. Najważniejsze zmiany to brak czystych reklam tekstowych - wprowadzono rozszerzenie o logo, o ile jest dodane do kampanii. Kolejne innowacje to zmiana czcionki oraz zaokrąglony button CTA.3. Inspirowanie niezdecydowanych klientów reklamami graficznymi z możliwością zakupu
Z obserwacji Google wynika, że wielu użytkowników przed dokonaniem zakupu wyszukuje produkty w grafikach. Jedna trzecia respondentów stwierdziła, że w okresie świątecznym przed dokonaniem zakupu w sklepie stacjonarnym wyszukiwała inspiracji w grafikach. Google wychodzi z nową usługą promocji produktów na stronach graficznych, która jest aktualnie dostępna dla wybranych reklamodawców.4. Pionowe reklamy YouTube są dostępne w kampaniach promujących aplikację oraz TrueView
Według badań Google za 2018 dotyczących oglądalności materiałów wideo wynika, że 70% użytkowników Youtube przegląda je na urządzeniach mobilnych. Aby zwiększyć komfort przeglądania materiałów wideo zostały wprowadzone nowe formaty: kwadratowy oraz pionowy.- orientacja pozioma: 16:9,
- orientacja pionowa 9:16, kwadrat 1:1 lub obie opcje.
Informacje o konwersjach polegających na wizycie w sklepie tradycyjnym
Nowy model liczenia konwersji polega na raportowaniu fizycznych odwiedzin w sklepie stacjonarnym. Model liczenia takich odwiedzin może być wyjątkowo przydatny w branży turystycznej, hotelarskiej, restauracjach, salonach piękności itp. Usługa jest dostępna dla wybranych reklamodawców. Aby móc z niej skorzystać należy spełnić określone wymagania jednak Google nie określa ich szczegółowo. Wymienione są:- Tysiące kliknięć reklam i widocznych wyświetleń.
- Bardzo dużo lokalizacji sklepów oraz połączenie z kontem Google Moja Firma.
- Wystarczające dane o wizytach w sklepach stacjonarnych, które można przypisać do kliknięć dla zabezpieczenia prywatności użytkowników. Google nie informuje wprost w jaki sposób będą zbierane dane ale zakładamy, że poprzez wizyty w sklepie użytkowników androida czy telefonów z aplikacją Google oraz Google AI.