.animate-view{opacity: 1 !important;}

Nie przegap tych nowości w Google Ads!

Nie przegap tych nowości w Google Ads!
25 października 2018
Jak pisaliśmy już wcześniej, Google Ads to nie tylko rebranding - Google wprowadził w tym roku wiele zmian w swojej platformie Google Ads, nie ograniczając się jedynie do zmiany nazwy. Kolejne, większe zmiany, wprowadzone nowości widzimy w ostatnich miesiącach. Przedstawię najważniejsze z nich.

Zmiany w reklamach tekstowych

Google rozbudowuje kampanie w sieci wyszukiwania dodatkowo umożliwiając prowadzenie zaawansowanych testów skuteczności słów, wyrażeń czy całych nagłówków.

1. Dodatkowe pola w reklamach tekstowych

Google kolejny raz rozbudowuje reklamy tekstowe. W zeszłym roku zostały wprowadzone rozszerzone reklamy, które aktualnie zostały znacznie rozbudowane. Z wyjątkiem zeszłorocznych zmian Google dodatkowe pola ma wyświetlać opcjonalnie. Niemniej możemy przypuszczać, że jeśli testy giganta zostaną przeprowadzone pomyślnie to niedługo adsy będą zajmować znacznie więcej powierzchni niż dotychczas. Daje nam to dodatkowe możliwości copywriterskie, w których lepiej możemy przedstawić produkt, usługę, stronę docelową na którą zostanie przekierowany użytkownik. Nie tylko spodziewamy się wyższych CTR czy współczynników konwersji ale i większej konkurencyjności nad wynikami organicznymi.

2Odmiany reklam Google Ads

Kolejnym udogodnieniem w stronę reklamodawców są odmiany reklam tekstowych. Wychodzące z wcześniejszej bety odmiany mają służyć do dokładniejszego testowania różnych odmian fraz w treści reklam. Dzięki temu rozwiązaniu wspieranego przez Google AI optymalizacja reklam tekstowych będzie jeszcze dokładniejsza. Narzędzie daje możliwość testowania różnych wariantów wezwania do działania, promocji czy sloganów reklamowych.

3. Reklamy elastyczne w search Google Ads

Znane z systemów samouczących się Google Display Network reklamy elastyczne zostały wprowadzone do sieci wyszukiwania. Tworząc jedną reklamę reklamodawca podaje wiele wariantów dla nagłówków oraz opisów, ustalając dodatkowo ich rotację. System samouczący będzie dobierał zróżnicowane warianty biorąc pod uwagę różne sygnały z sieci aby optymalnie wyświetlić reklamę dla określonego odbiorcy. Oczywiście im większy ruch w witrynie i im większa ilość konwersji tym system samouczący się działa dokładniej. Jedynym zauważonym przez nas minusem w tych odmianach reklam jest brak możliwości stosowania funkcji IF i personalizacji przekazów. Zakładam, że jest to nie celowy zabieg i dodatkowe możliwości będą rozbudowywane. Zmiany w reklamach elastycznych Aby móc podejmować trafne decyzje zostaną udostępnione dodatkowe panele statystyk pokazujące skuteczność poszczegółnych elementów reklamy.

4. Zmiany w reklamach dynamicznych

Zmiany wprowadzone w ostatnim czasie dotyczą również tego formatu reklam. Reklamodawcy otrzymają dodatkowe możliwości targetowania czy wyboru kategorii kierowania reklam. Reklamy tekstowe zostały również rozszerzone o dodatkowe pole opisu.

Zmiany w reklamach w sieci reklamowej

Sieć reklamowa charakteryzuje się w większości przypadków mniejszą konwersją czy wyższym CPA w stosunku do sieci wyszukiwania. Google wprowadza zmiany poparte testami mające na celu zwiększenie skuteczności tego medium.

1. Zmiany w reklamach elastycznych GDN

Podobne zmiany jak w przypadku reklam elastycznych w sieci wyszukiwania zostają wprowadzone do sieci reklamowej. Mamy możliwość dodania do maksymalnie 5 nagłówków oraz 5 tekstów reklam które będą wyświetlane rotacyjnie w celu wybrania optymalnej kombinacji mającej na celu podniesienie skuteczności reklamy. Według badań Google wynika, że wykorzystanie reklam elastycznych w sieci wyszukiwania zwiększyło średnio o 10% współczynnik konwersji przy zachowaniu tego samego CPA, co dodatkowo motywuje to przetestowania tego formatu reklamy. Przykład: Rakuten Travel to największe internetowe biuro podróży w Japonii. Dzięki zastosowaniu elastycznych reklam displayowych zwiększyło sprzedaż trzykrotnie w porównaniu z wynikami samych standardowych reklam graficznych. [caption id="attachment_7274" align="aligncenter" width="508"]Zmiany w reklamach elastycznych GDN źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9131153[/caption] Wszystkie zmienne będą mierzone i otrzymamy dodatkowy raport umożliwiający analizę skuteczności poszczególnych elementów reklamy.

2. Zmiana wyglądu reklam GDN

Aby zwiększyć skuteczność reklam elastycznych, również one zostały wzięte pod lupę.  Najważniejsze zmiany to brak czystych reklam tekstowych - wprowadzono rozszerzenie o logo, o ile jest dodane do kampanii. Kolejne innowacje to zmiana czcionki oraz zaokrąglony button CTA. Zmiana wyglądu reklam GDN W najbliższym czasie zostaną dodane opcje dostosowania kolorów standardowych do reklam. Niemniej systemy samouczące się dostosują tła do grafik oraz dostosują czcionkę w taki sposób, że będzie ona czytelna dla użytkowników. Reklamy będą łączyć się z reklamami elastycznymi o których pisałem wcześniej. Reklamy elastyczne GDN

3. Inspirowanie niezdecydowanych klientów reklamami graficznymi z możliwością zakupu

Z obserwacji Google wynika, że wielu użytkowników przed dokonaniem zakupu wyszukuje produkty w grafikach. Jedna trzecia respondentów stwierdziła, że w okresie świątecznym przed dokonaniem zakupu w sklepie stacjonarnym wyszukiwała inspiracji w grafikach. Google wychodzi z nową usługą promocji produktów na stronach graficznych, która jest aktualnie dostępna dla wybranych reklamodawców.

4. Pionowe reklamy YouTube są dostępne w kampaniach promujących aplikację oraz TrueView

Według badań Google za 2018 dotyczących oglądalności materiałów wideo wynika, że 70% użytkowników Youtube przegląda je na urządzeniach mobilnych. Aby zwiększyć komfort przeglądania materiałów wideo zostały wprowadzone nowe formaty: kwadratowy oraz pionowy. Pionowe reklamy na Youtube W przypadku orientacji pionowej obraz jest automatycznie dostosowywany do urządzenia zajmując 75% jego powierzchni, poniżej wyświetlając materiały bezpłatne. Po kliknięciu w pełen ekran obraz zajmuje 100% powierzchni pionowej. Aby skuteczniej docierać ze swoim przekazem do odbiorcy rekomenduję przesyłanie materiałów w każdej orientacji. Proporcje:
  • orientacja pozioma: 16:9,
  • orientacja pionowa 9:16, kwadrat 1:1 lub obie opcje.

Informacje o konwersjach polegających na wizycie w sklepie tradycyjnym

Nowy model liczenia konwersji polega na raportowaniu fizycznych odwiedzin w sklepie stacjonarnym. Model liczenia takich odwiedzin może być wyjątkowo przydatny w branży turystycznej, hotelarskiej, restauracjach, salonach piękności itp. Usługa jest dostępna dla wybranych reklamodawców. Aby móc z niej skorzystać należy spełnić określone wymagania jednak Google nie określa ich szczegółowo. Wymienione są:
  • Tysiące kliknięć reklam i widocznych wyświetleń.
  • Bardzo dużo lokalizacji sklepów oraz połączenie z kontem Google Moja Firma.
  • Wystarczające dane o wizytach w sklepach stacjonarnych, które można przypisać do kliknięć dla zabezpieczenia prywatności użytkowników. Google nie informuje wprost w jaki sposób będą zbierane dane ale zakładamy, że poprzez wizyty w sklepie użytkowników androida czy telefonów z aplikacją Google oraz Google AI.
Google informuje nas o najwyższych standardach bezpieczeństwa w określaniu wizyt w sklepach ale możemy się tylko domyślić, że w tym celu wykorzystywane są mechanizmy śledzące Android czy zainstalowanych aplikacji takich jak mapy Google. Google informuje również, że wizyty nie będą powiązane z kliknięciami - w sposób dostępny dla reklamodawców. Zmiany, jakie wprowadził w ostatnich 2 miesiącach Google, wymuszają na reklamodawcach znacznie większe nakłady pracy mające na celu dostosowanie kont do aktualnych zmian. Wszystkie zmiany dotyczące reklam tekstowych oraz reklam w sieci GDN dają reklamodawcom znacznie większe możliwości tworzenia eksperymentów i testów niedostępnych do tej pory.
Autor
Adrian

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist