Niestandardowe filtrowanie w Google Search Console – nowy raport

Niestandardowe filtrowanie w Google Search Console – nowy raport

Google wprowadziło opcję niestandardowego filtrowania, na którą czekaliśmy już od tamtego roku. Dzięki niej mamy możliwość dokładniejszego dopasowania raportu do naszych potrzeb. Zobacz, jak działa nowy raport.

Ostatnio na naszym blogu: Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Dziś rano doszły do nas wieści od Google o wdrożeniu kilku poprawek w raportach Google Search Console. Jedną ze zmian jest poprawka filtrowania danych w trybie porównywania 2 okresów (lepszy widok danych, możliwość porównywania kilku metryk).

Jednak inną zmianą, która mnie osobiście bardziej zaciekawiła, jest nowa możliwość niestandardowego filtrowania danych (wyrażenie regularne). Opcja ta daje nam możliwość bardziej zaawansowanej analizy danych.

Niestandardowy filtr można zobaczyć w raportach wyników wyszukiwania pod filtrami „Zapytanie” oraz „Strona”.

Niestandardowy filtr GSC

Co nam daje niestandardowy filtr danych w Google Search Console?

Przede wszystkim możemy wykorzystać wyrażenia regularne do filtrowania i lepiej dopasować jego wyniki do naszych potrzeb. Google na swoim blogu podaje przykład wykorzystania tego filtrowania.

Załóżmy, że mamy sklep, który nazywa się „cats and dogs”, ale wiele użytkowników wpisuje nazwę sklepu jako „cats & dogs” lub „c&d”. Aby otrzymać dane o wyszukiwaniu frazy brandowej, należy wziąć pod uwagę wszystkie te frazy. Dzięki filtrowaniu niestandardowemu możemy otrzymać jeden raport z wszystkimi wynikami po wpisaniu w filtrze: „cats and dogs|cats & dogs|c&d”.

raport niestandardowy w gsc przykład

Jakiś przykład z rodzimego rynku? Proszę bardzo!

Weźmy bardzo popularny sklep meblowy „Black Red White”, który użytkownicy wyszukują również pod nazwą „BRW”. Po wpisaniu w filtr niestandardowy „black red white|brw” otrzymamy raport zawierający frazy, w których skład wchodzą: „brw” i „black red white” (również np. „brw meble”, „brw sklep”, „black red white meble” itp.). Dzięki temu firma ta będzie miała lepszy pogląd na wyszukiwanie frazy brandowej w Google.

Inny przykład? Weźmy jednego z naszych klientów: U Pacjenta. Wiele użytkowników może wyszukiwać strony wpisując nazwę bez spacji. Dlatego na próbę stworzyłam filtr:

u pacjenta - filtr

Wyniki filtrowania pokazują obie frazy w różnych konfiguracjach:

U pacjenta - frazy

Filtr ten sprawdzi się też dobrze w przypadku nazw z polskimi znakami.

Biorę na tapet klienta, którego case study możecie przeczytać na naszej stronie: Z Klocków. Użytkownik może wyszukiwać: Z Klocków, Zklocków, Z Klockow, Zklockow. Niestandardowe filtrowanie pozwoli mi zobaczyć wyniki z wszystkimi wersjami w jednym raporcie:

Raport niestandardowy - z klocków

Wyniki:

Z klocków - frazy w raporcie

W filtrze zastosowanie znajdą też inne wyrażenia regularne:

wyrażenia regularne
Źródło: https://support.google.com/webmasters/answer/7576553#regex_filter

Jako osoba uwielbiająca analizę danych już szukam możliwości zastosowania tego filtra i wniosków, jakie mogę na jego podstawie wyciągnąć. To już kolejna zmiana w GCS w ostatnim czasie, o której piszę i przyznam, że podoba mi się ten kierunek 😉

(1)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jeżeli rozważasz rozpoczęcie prowadzenia kampanii produktowych w Google Ads, niezbędne będzie utworzenie oraz poprawne skonfigurowanie konta Google Merchant Center. Nie jesteś pewien, jak się do tego zabrać? Nie martw się! Specjalnie dla Ciebie przygotowałam dokładną instrukcję zakładania takiego konta. Czytaj dalej!

Czytaj więcej