.animate-view{opacity: 1 !important;}

Niestandardowe filtrowanie w Google Search Console – nowy raport

2min.

Komentarze:1

Niestandardowe filtrowanie w Google Search Console – nowy raport
08 kwietnia 2021
Google wprowadziło opcję niestandardowego filtrowania, na którą czekaliśmy już od tamtego roku. Dzięki niej mamy możliwość dokładniejszego dopasowania raportu do naszych potrzeb. Zobacz, jak działa nowy raport.

2min.

Komentarze:1

Dziś rano doszły do nas wieści od Google o wdrożeniu kilku poprawek w raportach Google Search Console. Jedną ze zmian jest poprawka filtrowania danych w trybie porównywania 2 okresów (lepszy widok danych, możliwość porównywania kilku metryk). Jednak inną zmianą, która mnie osobiście bardziej zaciekawiła, jest nowa możliwość niestandardowego filtrowania danych (wyrażenie regularne). Opcja ta daje nam możliwość bardziej zaawansowanej analizy danych. Niestandardowy filtr można zobaczyć w raportach wyników wyszukiwania pod filtrami "Zapytanie" oraz "Strona". Niestandardowy filtr GSC

Co nam daje niestandardowy filtr danych w Google Search Console?

Przede wszystkim możemy wykorzystać wyrażenia regularne do filtrowania i lepiej dopasować jego wyniki do naszych potrzeb. Google na swoim blogu podaje przykład wykorzystania tego filtrowania. Załóżmy, że mamy sklep, który nazywa się "cats and dogs", ale wiele użytkowników wpisuje nazwę sklepu jako "cats & dogs" lub "c&d". Aby otrzymać dane o wyszukiwaniu frazy brandowej, należy wziąć pod uwagę wszystkie te frazy. Dzięki filtrowaniu niestandardowemu możemy otrzymać jeden raport z wszystkimi wynikami po wpisaniu w filtrze: "cats and dogs|cats & dogs|c&d". raport niestandardowy w gsc przykład

Jakiś przykład z rodzimego rynku? Proszę bardzo!

Weźmy bardzo popularny sklep meblowy "Black Red White", który użytkownicy wyszukują również pod nazwą "BRW". Po wpisaniu w filtr niestandardowy "black red white|brw" otrzymamy raport zawierający frazy, w których skład wchodzą: "brw" i "black red white" (również np. "brw meble", "brw sklep", "black red white meble" itp.). Dzięki temu firma ta będzie miała lepszy pogląd na wyszukiwanie frazy brandowej w Google. Inny przykład? Weźmy jednego z naszych klientów: U Pacjenta. Wiele użytkowników może wyszukiwać strony wpisując nazwę bez spacji. Dlatego na próbę stworzyłam filtr: u pacjenta - filtr Wyniki filtrowania pokazują obie frazy w różnych konfiguracjach: U pacjenta - frazy Filtr ten sprawdzi się też dobrze w przypadku nazw z polskimi znakami. Biorę na tapet klienta, którego case study możecie przeczytać na naszej stronie: Z Klocków. Użytkownik może wyszukiwać: Z Klocków, Zklocków, Z Klockow, Zklockow. Niestandardowe filtrowanie pozwoli mi zobaczyć wyniki z wszystkimi wersjami w jednym raporcie: Raport niestandardowy - z klocków Wyniki: Z klocków - frazy w raporcie W filtrze zastosowanie znajdą też inne wyrażenia regularne: [caption id="attachment_39303" align="aligncenter" width="525"]wyrażenia regularne Źródło: https://support.google.com/webmasters/answer/7576553#regex_filter[/caption] Jako osoba uwielbiająca analizę danych już szukam możliwości zastosowania tego filtra i wniosków, jakie mogę na jego podstawie wyciągnąć. To już kolejna zmiana w GCS w ostatnim czasie, o której piszę i przyznam, że podoba mi się ten kierunek ;)
Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Komentarze

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM