Pozycjonowanie bloga w Google – wskazówki dla początkujących

Pozycjonowanie bloga w Google – wskazówki dla początkujących

Po internecie krążą setki tysięcy stron, których nikt nie jest w stanie odszukać. Poświęcony czas i trud ich twórców przepadły, gdyż witryny te znajdują się na ostatnich pozycjach w wyszukiwarce. Kto zawinił? Najprawdopodobniej źle zoptymalizowana strona.

Ostatnio na naszym blogu: Ograniczenia w Google Moja Firma przez COVID-19

Po internecie krążą setki tysięcy stron, których nikt nie jest w stanie odszukać. Poświęcony czas i trud ich twórców przepadły, gdyż witryny te znajdują się na ostatnich pozycjach w wyszukiwarce.
Kto zawinił? Najprawdopodobniej źle zoptymalizowana strona.

Pozycjonowanie bloga: dlaczego to takie ważne?

Wejścia osób na daną stronę przez wyszukiwarkę Google zwane są ruchem organicznym i często stanowią najważniejsze źródło pozyskiwania czytelników. Źle pozycjonowana i niedostosowana do wymogów Google strona nie ma szans na znalezienie jej przez użytkowników, ponieważ roboty wyszukiwarki nie są w stanie poprawnie odczytać jej zawartości. Oto 3 sprawdzone wskazówki, dzięki którym będziesz wiedzieć, jak w pozycjonowaniu bloga zamiast strzału w stopę, zaliczyć strzał w dziesiątkę.

Skuteczne pozyskiwania bloga

1.Postaw na dobry CMS

  • Co to jest CMS?

To system zarządzania treścią, czyli oprogramowanie pozwalające stworzyć i prowadzić stronę WWW. CMS dostarcza gotowych szablonów, dzięki którym można w prosty sposób wygenerować własną stronę. Po wprowadzeniu na nią treści w postaci opisu nowej zakładki czy posta, system dynamicznie wprowadza dane i aktualizuje je na stronie. Dzięki temu tworzenie bloga jest znacznie przyjemniejsze i prostsze, bo często nie wymaga posiadania wiedzy informatycznej.

  • Który CMS jest najlepszy?

Prawdę mówiąc każdy nowszy system zarządzania treścią daje podobne możliwości. Nie każdy jednak jest równie prosty w użyciu. Najlepiej jest stworzyć stronę w oparciu o CMS, który jest aktualnie najpopularniejszy. Decydując się na taki wybór mamy większą szansę, że to w nim pierwsze pojawią się aktualizacje, nowości czy przydatne skrypty. W tej chwili najpopularniejszym systemem zarządzania treścią jest WordPress, którego polecamy ze względu na możliwość darmowego założenia bloga, prostotę w użyciu i ciągłe aktualizacje. Rosnącą lub malejącą popularność głównych systemów CMS możesz na bieżąco śledzić pod tym linkiem.

Pozycjonowanie Bloga - wybór CMSa

2. Zainstaluj odpowiedni plugin SEO

Jeśli już założyłeś bloga we właściwym systemie CMS – gratulacje! Pierwszy krok masz już za sobą. Kolejnym będzie instalacja właściwej wtyczki SEO, która pomoże szybko i bez szperania w kodzie zoptymalizować stronę. Dobrze sprawdzi się w tym WordPress SEO by Yoast lub All in One SEO.

WordPress SEO by Yoast to wtyczka o wielkich możliwościach. Korzystając z jej darmowych funkcji, można zmienić tytuły i opisy meta dla wszystkich stron, stworzyć mapę bloga, sprawdzić obecność słów kluczowych i połączyć domenę z profilami serwisów społecznościowych. Wszystkie te działania wpływają korzystnie na pozycjonowanie bloga, dlatego warto poświęcić kilka minut tej wtyczce.

All in One SEO posiada wszystkie niezbędne funkcje, potrzebne do wewnętrznej optymalizacji bloga. Swego czasu była jedną z pierwszych wtyczek pozycjonujących blogi i szybko zyskała na popularności. Dziś nadal jest aktualizowana do najnowszych standardów. Niektóre z jej narzędzi są dostępne w polskiej wersji językowej.

3. Zastanów się, czym zainteresujesz innych i działaj

Trudno o skuteczne prowadzenie bloga bez pomysłu na to, jak to zrobić. Dobra strona internetowa powinna przyciągać czytelników swoją unikalną i wartościową treścią, która dodawana jest systematycznie. Im częściej będziesz zamieszczać na swojej stronie nowe artykuły, posty czy oferty, tym lepiej. Google lubi, kiedy na stronie często coś się dzieje.

Jeśli przyjrzysz się uważnie naszym tytułom artykułów, to szybko zauważysz, że zawierają w sobie słowa kluczowe. To nie przypadek. Skuteczne pozycjonowanie bloga zachodzi także poprzez odpowiednie dostosowanie tekstu. Jednym ze sposobów na to jest zamieszczenie w tytule artykułu słowa kluczowego. Warto także pamiętać, aby nie pisać tekstów krótszych niż 300 słów.

Nie szukaj drogi na skróty. Jeśli masz mało czasu na prowadzenie bloga, to lepiej jest nic nie publikować niż uprawiać tak zwany duplicate content. Polega on na kopiowaniu artykułów z innych stron albo powielaniu treści w obrębie własnego bloga. W obu przypadkach takie działanie kończy się karą od Google, która zniweluje Twoje wcześniejsze wysiłki związane z pozycjonowaniem bloga.

Pozycjonowanie bloga: zasady

Oparcie strony o dobry CMS, instalacja wtyczek SEO i ciekawy content to mocne filary pozycjonowania. Warto zacząć od nich swoją przygodę z podwyższaniem pozycji bloga w wyszukiwarce. W dalszej perspektywie, połączone z bardziej zaawansowanymi technikami, te proste wskazówki mogą spowodować strzał w dziesiątkę… najwyżej wyświetlanych stron w Google.

  0 / 5 ( 0 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Comments (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.