.animate-view{opacity: 1 !important;}

SEO is not dead! Google testuje nowy sposób wyświetlania wyników SGE

0min.

Komentarze:1

PPC
SEO is not dead! Google testuje nowy sposób wyświetlania wyników SGEd-tags
03 sierpnia 2023
Google ciągle rozwija stronę wyników wyszukiwania AI, czyli SGE — co nowego przyniosły ostatnie zmiany i dlaczego uważamy, że SEO is not dead?

0min.

Komentarze:1

Google testuje nowy sposób wyświetlania wyników SGE (Search Generative Experience), czyli tych generowanych przez AI — nie ma ich jeszcze w Polsce, ale wiemy, że to kwestia czasu, dlatego warto śledzić zmiany już teraz.

Na czym polegają zmiany?

Google zaczyna wyświetlać linki w bardziej jawny sposób. O potrzebie takiej zmiany od początku SGE mówiła branża SEO — najwyraźniej nie przeszło to bez echa.

Jak wyglądały wyniki SGE wcześniej? Poniżej dwa przykłady:

Stare wyniki Google SGE

Źródło: https://twitter.com/rustybrick/status/1686706158008999937?

Jak widzisz na powyższym screenie, żeby zobaczyć źródła, na podstawie których została wygenerowana odpowiedź na pytanie, trzeba było najechać na cudzysłów. Po pierwsze — mało transparentna praktyka, a po drugie — niekorzystna dla stron, które wyświetliły się na tej pozycji.

Drugi przykład:

Stary wygląd wyników SGE

Źródło: https://twitter.com/rustybrick/status/1686706158008999937?

Abyś sam wychwycił, co tutaj jest nie do końca w porządku, pokażemy Ci, jak sytuacja wygląda teraz.

Nowy wygląd wyników SGE

Źródło: https://twitter.com/rustybrick/status/1686706158008999937?

Widzisz różnicę? Każde stwierdzenie poparte jest teraz bardzo konkretnym przypisem, treści są bardziej wiarygodne, a strony, które dostarczyły wykorzystane informacje — wyróżnione.

Na poniższym screenie widać, że linki pojawiają się na samej górze oraz przy każdej informacji. Nie ma już konieczności szukania cudzysłowu, źródła przestają być anonimowe. Google najwyraźniej sam zastosował się do E-E-A-T 😉

Nowy wygląd Google SGE

Źródło: https://twitter.com/rustybrick/status/1686706158008999937?

Jak widać, strona wyników AI ciągle jest zmieniana, dlatego warto trzymać rękę na pulsie i obserwować, jak Google podchodzi do SGE – w ten sposób będziesz gotowy na jego wejście w Polsce. No i bez obaw, będziemy update’ować wszystkie zmiany!

Autor
Wojciech Urban SEO R&D Specialist
Autor
Wojciech Urban

SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Autor
Wojciech Urban SEO R&D Specialist
Autor
Wojciech Urban

SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022