.animate-view{opacity: 1 !important;}

SEO is not dead! Google testuje nowy sposób wyświetlania wyników SGE

SEO is not dead! Google testuje nowy sposób wyświetlania wyników SGE
03 sierpnia 2023
Google ciągle rozwija stronę wyników wyszukiwania AI, czyli SGE — co nowego przyniosły ostatnie zmiany i dlaczego uważamy, że SEO is not dead?

Google testuje nowy sposób wyświetlania wyników SGE (Search Generative Experience), czyli tych generowanych przez AI — nie ma ich jeszcze w Polsce, ale wiemy, że to kwestia czasu, dlatego warto śledzić zmiany już teraz.

Na czym polegają zmiany?

Google zaczyna wyświetlać linki w bardziej jawny sposób. O potrzebie takiej zmiany od początku SGE mówiła branża SEO — najwyraźniej nie przeszło to bez echa.

Jak wyglądały wyniki SGE wcześniej? Poniżej dwa przykłady:

Stare wyniki Google SGE

Źródło: https://twitter.com/rustybrick/status/1686706158008999937?

Jak widzisz na powyższym screenie, żeby zobaczyć źródła, na podstawie których została wygenerowana odpowiedź na pytanie, trzeba było najechać na cudzysłów. Po pierwsze — mało transparentna praktyka, a po drugie — niekorzystna dla stron, które wyświetliły się na tej pozycji.

Drugi przykład:

Stary wygląd wyników SGE

Źródło: https://twitter.com/rustybrick/status/1686706158008999937?

Abyś sam wychwycił, co tutaj jest nie do końca w porządku, pokażemy Ci, jak sytuacja wygląda teraz.

Nowy wygląd wyników SGE

Źródło: https://twitter.com/rustybrick/status/1686706158008999937?

Widzisz różnicę? Każde stwierdzenie poparte jest teraz bardzo konkretnym przypisem, treści są bardziej wiarygodne, a strony, które dostarczyły wykorzystane informacje — wyróżnione.

Na poniższym screenie widać, że linki pojawiają się na samej górze oraz przy każdej informacji. Nie ma już konieczności szukania cudzysłowu, źródła przestają być anonimowe. Google najwyraźniej sam zastosował się do E-E-A-T 😉

Nowy wygląd Google SGE

Źródło: https://twitter.com/rustybrick/status/1686706158008999937?

Jak widać, strona wyników AI ciągle jest zmieniana, dlatego warto trzymać rękę na pulsie i obserwować, jak Google podchodzi do SGE – w ten sposób będziesz gotowy na jego wejście w Polsce. No i bez obaw, będziemy update’ować wszystkie zmiany!

Autor
Wojciech Urban

SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Komentarze

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist