- Klient składa zamówienie w sklepie internetowym, płacąc za produkt cenę detaliczną,
- Sprzedawca składa zamówienie u dostawcy przez system lub manualnie,
- Dostawca kompletuje zamówienie,
- Sprzedawca płaci dostawcy za produkt cenę hurtową,
- Wysyłka produktu przez dostawcę do klienta.
Dropshipping: na co należy zwrócić uwagę, wykorzystując ten model?
Jak każdy biznes posiada jakieś ryzyko, tak samo występuje ono w sprzedaży dropshippingowej. Ryzyko pojawia się po przekazaniu zamówienia do dostawcy. Sklep internetowy traci w tym momencie kontrolę nad czasem dostawy oraz jakością produktu. Dlatego też jednym z ważniejszych czynników przy wyborze hurtowni lub producenta jest ustalenie warunków związanych z dostawą, obsługą reklamacji oraz zwrotami towarów bez podania przyczyny przez klienta. W przypadku wadliwego towaru czy też problemów związanych z dostawą, to właśnie przedsiębiorca, który sprzedaje w modelu dropshipingowym, odpowiada przed klientami. Wybór dostawcy powinien być uwarunkowany także ilością produktów, które jest nam w stanie zaoferować. Im więcej produktów od dostawcy znajduje się w ofercie sklepu, tym jest to cenniejszy kontrahent.Zalety i wady dropshippingu
Do głównych zalet rozwiązania, jakim jest dropshipping, możemy zaliczyć:- brak logistyki związanej z obsługą zamówienia,
- zmniejszenie kosztów prowadzenia sklepu poprzez brak konieczności posiadania powierzchni magazynowej,
- oszczędność czasu - nie trzeba zajmować się czynnościami związanymi z wysyłką paczek, rozliczaniem transakcji i zamawianiem towarów,
- szybkość dostawy produktu do klienta,
- rozpoczęcie sprzedaży z niskim nakładem finansowym.
- ryzyko braku zamówionego produktu na stanie dostawcy,
- wysoki koszt obsługi pojedynczego zamówienia,
- trudność w pozycjonowaniu sklepu,
- brak dywersyfikacji.