Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron

Chcesz dotrzeć do większej ilości klientów? Sprawdź jak skuteczne pozycjonowanie zwiększy widoczność Twojej strony w internecie.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie, inaczej SEO (Search Engine Optimization – optymalizacja pod wyszukiwarkę internetową), to wszystkie działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Na pozycję strony w wyszukiwarce Google wpływa kilkaset parametrów, które są oceniane przez algorytmy Google. Pozycjonowanie to stały proces. Zbudowanie i utrzymanie wysokich pozycji strony internetowej wymaga ciągłej obserwacji algorytmów, działań konkurencji, a także trendów SEO.

Dla kogo jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest dla każdego, kto posiada stronę internetową i chce, aby była ona widoczna w internecie. Pozycjonowane najczęściej są to strony internetowe, które mają generować konwersję, np. sprzedawać produkty lub pozyskiwać klientów zainteresowanych daną usługą. SEO jest to więc absolutny must have dla sklepów internetowych oraz dla firm usługowych.
Jeżeli tu trafiłeś, to pewnie pozycjonowanie jest też dla Ciebie!

Jakie są korzyści z pozycjonowania?

W Polsce aż 85% osób ma stały dostęp do internetu (2018 rok) i aż 98% z nich korzysta z wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie daje więc możliwość dotarcia do około 30 mln osób w samej tylko Polsce! Niemało, prawda?

pozycjonowanie stron - Internet w Polsce

Niezaprzeczalną korzyścią jest wzrost widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google. Wyższa pozycja strony w wyszukiwarce to większy ruch na stronie. Dowodem są dane z 2018 roku, które mówią, że CTR (Click Through Rate) dla pierwszego wyniku wynosi 30%. Dla trzeciego już tylko 10%, a dla dziesiątego (nadal na pierwszej stronie!) to już tylko 2%.

Pozycjonowanie stron - Wynik vs. klikalność
Źródło: https://www.smartinsights.com/search-engine-optimisation-seo/seo-analytics/comparison-of-google-clickthrough-rates-by-position/

Ten sam raport dowodzi wyższości pozycjonowania szerokiego nad pozycjonowaniem na frazy. Okazuje się, że frazy long-tailowe nie tylko charakteryzują się większą konwersją już po wejściu użytkownika na stronę, ale także osiągają większe CTRy jeszcze w SERPach.

Pozycjonowanie stron - CTR dłuższych fraz
Pozycjonowanie to czasochłonny proces, ale jego efekty są długotrwałe, jeżeli tylko prowadzony jest konsekwentnie. Ciągle monitorowanie efektów, algorytmów i konkurencji pozwala na wprowadzanie potrzebnych zmian na czas i utrzymanie osiągniętych już wyników.

Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce?

Na pozycję strony w wyszukiwarce Google wpływa kilkaset parametrów, które są oceniane przez algorytmy Google. Główne parametry oceniane przez Google to:

  • Treść na stronie
  • Architektura strony
  • Kod HTML
  • Autorytet strony
  • Linkowanie zewnętrzne
  • Działania użytkowników

Pozycjonowanie - co wpływa na ranking

Kiedy pojawią się efekty pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron jest procesem, który powinien być prowadzony stale. W podejściu szerokim do pozycjonowania pierwsze efekty, w postaci zwiększającej się widoczności strony, można zauważyć już po 2-3 miesiącach od rozpoczęcia działań SEO. Jest to niewątpliwie zaleta tego podejścia, które skupia się na zwiększaniu ruchu organicznego na stronie, a nie tylko na podnoszeniu pozycji fraz. To właśnie wzrost ruchu organicznego jest kolejnym efektem, idącym za wzrostem widoczności. Wzrost ruchu można zauważyć zazwyczaj już po 4 miesiącach współpracy.

Pozycjonowanie stron - kiedy pojawią się efekty?

Jak mierzyć efekty pozycjonowania?

Najważniejszym i bezpośrednim efektem pozycjonowania jest wzrost widoczności strony w wyszukiwarce, który przekłada się na wzrost ruchu organicznego na stronie. Obecnie odchodzi się już od postrzegania jakości pozycjonowania poprzez pozycje wybranych fraz. W pozycjonowaniu szerokim liczba pozycjonowanych fraz jest bardzo duża (nawet kilkaset). Dobierane są one pod kątem ich wpływu na ruch na stronie i ukierunkowane na wzrost konwersji (sprzedaży).

W naszych raportach pokazujemy klientom zmiany w widoczności i ruchu na stronie, zmiany pozycji najważniejszych fraz kluczowych oraz wykonane działania. Efekty powinno się monitorować na bieżąco i podsumowywać minimum raz na miesiąc.

Efekty pozycjonowania powinno się porównywać nie tylko miesiąc do miesiąca, ale również rok do roku (szczególnie przy branżach sezonowych).

Aby zapewnić najwyższy poziom naszych usług oraz wiarygodne mierzenie efektów pracy, używamy między innymi następujących narzędzi zewnętrznych:

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Budżet pozycjonowania zależy od ilości pracy i czasu potrzebnych do osiągnięcia pożądanych wyników. Czas ten zależy od kilku istotnych czynników, między innymi od:

  • branży i jej konkurencyjności na danym rynku,
  • aktualnego poziomu optymalizacji technicznej strony,
  • aktualnej widoczności strony,
  • możliwości CMS’a,
  • historii domeny,
  • autorytetu domeny,
  • wielkości strony internetowej,
  • ilości treści na stronie,
  • stanu linkowania zewnętrznego.

Jak wygląda proces pozycjonowania w Delante?

1. Wybór słów kluczowych

Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.

2. Audyt SEO

Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.

3. Optymalizacja techniczna

Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.

4. Budowanie treści

Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.

5. Optymalizacja treści

Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

6. Jakościowy link building

W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.

7. Analiza i raportowanie

Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.

8. Konsultacje

Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny, dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.

Dlaczego warto to robić z Delante?

Jako Delante mamy doświadczenie z wieloma branżami. Pozycjonujemy strony lokalne, ogólnopolskie oraz zagraniczne. Stosujemy najbardziej efektywny model SEO – pozycjonowanie szerokie.

Dowodem owocnej współpracy są pozytywne opinie o naszej firmie w Google oraz na profilu Clutch. Na naszej stronie znajdziesz również wiele case study naszych klientów.

Przykłady naszych sukcesów:

Efekty pozycjonowania - rynek hiszpański
Wzrost ruchu organicznego na stronie money24.es – rynek hiszpański
Efekty pozycjonowania - rynek niemiecki
Wzrost ruchu organicznego na stronie superloko.de – rynek niemiecki
SEO - wzrost ruchu organicznego
Wzrost ruchu organicznego na stronie leason.pl – rynek polski

Wspierane technologie

Mamy doświadczenie z wieloma systemami zarządzania treści – polskimi i zagranicznymi, pracujemy również z wieloma indywidualnymi CMSami.