.animate-view{opacity: 1 !important;}

4 sygnały, że Twoja strona potrzebuje pozycjonowania

6min.

Komentarze:0

4 sygnały, że Twoja strona potrzebuje pozycjonowania
12 czerwca 2020
Coraz więcej osób, prowadzących sklep, czy inną działalność gospodarczą, decyduje się na przedstawienie swoich usług na łamach stron internetowych. Dziś zdanie “nie ma Cię w internecie, nie istniejesz” już nie jest śmieszną anegdotą. Prawda jest taka, że aby biznes się kręcił i przynosił dochody potrzebuje być widoczny w internecie, a pamiętajmy, że konkurencja nie śpi.

6min.

Komentarze:0

Warto pamiętać, że samo bycie w internecie to nie wszystko. Jest wiele przypadków, w których samo założenie strony internetowej wcale nie skutkuje zwiększeniem ilości klientów. No, a na pewno nie od razu. Załóżmy, że Twój znajomy prowadzi od lat warsztat samochodowy, który w swoich usługach posiada również lawetę. Na początku roku stworzył stronę internetową, na której szczegółowo opisał charakter swojej działalności. Po kilku miesiącach zdziwiony zastanawia się, dlaczego takie posunięcie nie przyniosło mu pożądanych wyników? Odpowiedzią na zaistniałą sytuację, jest pojęcie pozycjonowania stron internetowych.

Przedstawiamy 4 sygnały, które mogą wskazywać na to, że Twoja strona internetowa potrzebuje pozycjonowania:

1. Twoja strona nie jest jeszcze widoczna w internecie

Otwierasz nową działalność lub od dłuższego czasu jesteś jej właścicielem i chcesz zaistnieć w sieci. Na taki pomysł wpada wielu przedsiębiorców, przez co w dzisiejszych czasach sklepów internetowych jest prawie tyle co tych stacjonarnych. Sama obecność w internecie tak naprawdę nie zdaje egzaminu, ponieważ usługodawców takich jak Ty jest tysiące. Zainteresowany jakimś tematem użytkownik spędza na szukaniu konkretnej rzeczy kilka minut i zazwyczaj kończy swoje poszukiwania na pierwszej stronie wyszukiwarki. Statystyki pokazują, że na drugą stronę w wyszukiwarce wchodzi 5% użytkowników a na kolejne 3%, z czego wynika, że około 90% osób zostaje na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Niestety nawet najbardziej oryginalne pomysły na usługi czy też produkty w swoim asortymencie nie gwarantują tego, że łatwo będzie je odnaleźć w internecie. W momencie kiedy potencjalny klient nie wchodzi na naszą stronę nasza sprzedaż spada i biznes może po prostu upaść. W 90% przypadków użytkownicy wchodzą na stronę za pośrednictwem wyszukiwania organicznego. Bardzo mała ilość osób jest w stanie zapamiętać dokładny adres www, przez który wchodzi na dany portal. Wówczas należy pomyśleć o zwiększeniu ruchu na stronie poprzez możliwości jakie daje pozycjonowanie. Warto pamiętać, aby nasze działania były zgodne ze wskazówkami dla webmasterów i zasadami SEO . Ma to bardzo duże znaczenie, w związku z ciągłymi zmianami algorytmów Google. Warto wówczas zainwestować w pomoc specjalisty lub samemu podszkolić się w tej tematyce. Dzięki tzw. słowom kluczowym, po których użytkownicy szukają interesujących ich rzeczy, stajemy się bardziej widoczni. Co za tym idzie, potrzebujemy analizy takich fraz kluczowych, aby prawidłowo dobrać je do swojej branży. Więcej o doborze słów kluczowych przeczytasz w naszym wcześniejszym wpisie: Dobór słów kluczowych – czym się kierować?

Warto się przyłożyć do tego procesu i być cierpliwym, ponieważ wybicie fraz kluczowych to praca żmudna, aczkolwiek bardzo opłacalna. Słowa kluczowe składające się z jednego lub dwóch wyrazów i są mniej precyzyjne, np. sofa lub sofa narożna. Wpisanie takiej frazy wcale nie oznacza jeszcze chęć zakupów sofy, dlatego mało opłacalne jest skupianie się na pozycjonowaniu krótkich fraz. Innym rodzajem słów kluczowych są tzw. long tail’e, składające się z dwóch lub więcej słów. Frazy z długim ogonem cechuje większa szczegółowość, a ich pozycjonowanie jest łatwiejsze przez mniejszą konkurencyjność (o długim ogonie i zaletach pozycjonowania na długi opon możesz przeczytać we wpisie: pozycjonowanie szerokie – jakie zalety ma long-tail?). Słowa kluczowe powinny pojawić się w nazwie strony internetowej, w opisie witryny w szczególności w nagłówkach H1 i H2, w nazwie grafik i ich opisach alternatywnych oraz w linkach wewnętrznych – tzw. anchor text.

2. Nie wiesz jak sprawdza się Twoje pozycjonowanie – brak Ci odpowiednich narzędzi?

O tym, że twój biznes internetowy będzie dochodowy wówczas, gdy będzie on widoczny w wyszukiwarce już dobrze wiesz. Teraz pojawia się kwestia odpowiednich narzędzi, które będą śledziły poczynania SEO. Jeżeli zależy Ci na pomiarach efektów pozycjonowania i sam nie jesteś w stanie ich zmierzyć, warto zastanowić się nad współpracą z firmą specjalizującą się w tym zakresie. Eksperci mają dużo większe zaplecze programów i narzędzi, które sprawdzą czy pozycjonowanie w twoim przypadku jest efektywne i czy warto iść w danym kierunku. Dzięki temu dowiesz się, czy zainwestowane pieniądze przyczynią się do wzrostu dochodów z transakcji.

Zachęcamy również do wykonania samodzielnego audytu strony internetowej, czyli analizy podstawowych parametrów witryny i stopień dopasowania do wytycznych Google’a. Jest to dokument, który zawiera wskazówki, na co zwrócić uwagę, aby strona zyskała na widoczności w wynikach wyszukiwania oraz jakie optymalizacje warto wykonać. W samodzielnym audycie pomogą nam takie narzędzia jak: Google Search Console, Screaming Frog SEO Spider Tool, PageSpeed Insights, Siteliner, OSE Moz Rank, Seoptimer.

audyt-seo

Wszystkie programy dokładnie opisaliśmy w jednym z poprzednich artykułów: Jak wykonać prosty audyt SEO? 

3. Ruch na Twojej stronie nie konwertuje

Konwersja w internecie jest z punktu widzenia właściciela witryny, zachowaniem użytkownika na danej stronie. W przypadku e-commerce nie zależy nam tylko na odwiedzaniu i klikaniu, a o tym aby nasi odwiedzający stali się klientami i dokonali zakupów. Co może być przyczyną tego, że ruch na Twojej stronie nie przynosi nowych klientów? Przyczyn może być wiele. Odwiedzający stronę internetową musi mieć w tym zdefiniowany cel. Niezależnie od tego jaki on jest, droga do jego osiągnięcia musi być prosta i przejrzysta. Jeżeli Twoja witryna jest chaotyczna, a jej poszczególne sekcje wcale nie prowadzą do zakupów nie dziw się, że strona nie konwertuje. Możesz się wchodzić na stronę, przeglądać podstrony i zgadywać samodzielnie w czym tkwi problem. Często jednak nie zidentyfikujesz przyczyny poprawnie. Dlaczego? Przyczyna tkwi w braku odpowiednich danych. Z pomocą przychodzi narzędzie jakim jest Google Analytics, dzięki któremu zbadamy aktywność użytkowników, dowiemy się, które podstrony witryny są najrzadziej lub najczęściej odwiedzane, jaki jest stosunek nowo odwiedzających do tych powracających i tak dalej. Powyższe narzędzie analityczne pomoże wyciągnąć wnioski dotyczące ruchu na stronie.

Analiza strony w Google Analytics

Kolejnym pomocnym narzędziem do jeszcze bardziej wnikliwej analizy strony jest Yadex Metrica, dzięki któremu zbadasz tzw. hept mapę, czyli mapę kliknięć na witrynie, możesz nagrać jak przebiega wizyta użytkowników na Twojej stronie. Te wszystkie dane pomagają optymalizować stronę w kontekście User Experience. Ponadto program ma funkcję wysyłki powiadomienia SMS, w przypadku kiedy strona przestaje działać. Oprócz tego warto zastanowić się nad wykorzystaniem zasad UX w pozycjonowaniu. Takie posunięcie świadczy o dalekowzrocznych planach w stosunku do rozwoju witryny a nie jedynie pozyskiwaniu linków.

Na pozytywny odbiór Twojej strony internetowej przez użytkowników, a co za tym idzie zwiększenie jej ruchu wpływa szybkość wczytywania się strony, dlatego dobrze zadbać o dobry hosting witryny oraz o odpowiednią wagę obrazków. Ponadto ważne są atrakcyjne i unikalne treści jakie umieszczasz na swojej stronie i linkowanie wewnętrzne.

4. Strona internetowa była widoczna i nagle spadła

Spadek widoczności strony może być spowodowany wieloma czynnikami. Najważniejsze z nich to:
– zmiana algorytmów Google,
– nałożenie filtra na stronę,
– działania konkurencji.

Zmiana algorytmów zazwyczaj zaburza pozycje fraz, jednak duże zmiany pozycji mogą być spowodowane nałożeniem filtra (np. jeśli Twoje pozycjonowanie było prowadzone w sposób nie do końca zgodny z wytycznymi Google). W przypadku wahań należy dostosować stronę do nowych wymagań i ewentualnie zmienić strategię pozycjonowania. Wyciągnięcie domeny z filtra wymaga już dużo więcej wiedzy i doświadczenia. Może się to wiązać między innymi ze zmianami na stronie, zrzekaniem się linków przychodzących (poprzez narzędzie disavow) czy też poprawą indeksacji.

Dostosowanie strony do algorytmów Google

Jeśli spadek widoczności jest spowodowany przez działania konkurencji należy przede wszystkim ją zidentyfikować, a następnie, używając narzędzi analitycznych oraz przeglądając jej strony, sprawdzić jakie działania SEO są przez nią wykorzystywane. Z jakich miejsc linkuje Twoja konkurencja? Czy konkurenci dodali lub zmienili treści na stronie? Rozbudowali swój asortyment? A może zaczęli prowadzić bloga branżowego? Sprawdź co u nich działa i nie zostawaj w tyle. Sprawdź też, czego jeszcze nie robią i bądź zawsze krok do przodu!

Podsumowanie

Każdego dnia pojawiają się nowe sklepy i strony internetowe i to, że dziś jesteś na szczycie wyników wyszukiwania, nie oznacza, że jutro również tam się pojawisz. Warto uświadomić sobie, że SEO nie jest dodatkiem do prowadzenia biznesu internetowego, tylko dziedziną, dzięki której zwiększa się odwiedzalność witryny przez użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Unikalne treści, przyjazny użytkownikowi wygląd strony, zgodność z wytycznymi dotyczącymi pozycjonowania, dobór fraz kluczowych to elementy prowadzące do ruchu na stronie, który będzie konwertować. Każda branża ma szanse w pojawieniu się na najwyższych pozycjach wyszukiwarki i dzięki SEO łatwiej będzie Ci rywalizować z konkurencją.  

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM