Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #1 Marzec 2024

Znacząca zmiana zaszła w kwestii raportów udostępnianych w panelu Google Analytics 4. Od teraz po wybraniu w panelu ikony “Reklamy”, w sekcji “Wydajność” znajdować będzie się zakładka “Google Ads”, która dedykowana została właśnie tej usłudze. Za jej pomocą łatwo sprawdzisz wyniki poszczególnych kampanii, grup reklam i nie tylko.
źródło: Panel Google Analytics 4
Co to dla Ciebie oznacza?
Teraz raport zawierający dane pochodzące jedynie z Google Ads znajdziesz bezpośrednio w panelu Google Analytics 4, bez potrzeby generowania go ręcznie. Dzięki niemu w szybki sposób sprawdzisz skuteczność wybranych kampanii Google Ads, co ułatwi kontrolę nad nimi.
Od 11 marca bieżącego roku Google planuje wprowadzić w życie zautomatyzowane wstrzymywanie grup reklam, które od 13 miesięcy nie wygenerowały żadnych wyświetleń. Wdrożenie tej funkcji ma na celu poprawienie wydajności budżetu i jakości kampanii reklamodawców – grupy reklam bez wyświetleń mogą ją obniżać.
Co to dla Ciebie oznacza?
Twoje grupy reklam, które pozostają aktywne, lecz nie generują żadnego ruchu, zostaną wyłączone samoistnie przez Google. Istnieje oczywiście opcja samodzielnego, ponownego włączenia wybranych grup – zalecane jest jednak, aby robić to tylko w przypadku spodziewania się przypływu wyświetleń.