.animate-view{opacity: 1 !important;}

11 przykładów content marketingowych kreatywnych kampanii

11 przykładów content marketingowych kreatywnych kampanii
29 września 2022
W tym artykule przedstawiamy Ci przykłady content marketingu, które mogą być źródłem nowych pomysłów i inspiracji na kolejny rok w branży. Jak prezentować się w sieci, aby przyciągnąć klientów i zatrzymać ich na długo? Podpowiadają Ikea, HubSpot, Spotify i nie tylko.
Spis treści: Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że inspiracji, które poprawią nasz content marketing, warto szukać wśród udanych kampanii, także tych polskich, i to nie tylko u bardzo dużych marek, lecz także w bardziej niszowych branżach. Aby nie być gołosłownym, dziś przedstawimy Ci 11 przykładów content marketingu, które są cennym źródłem nowych pomysłów. Potrzebna pomoc z kreatywnością? Żaden problem! Nasz zespół z przyjemnością wesprze Cię w Twoich działaniach. Sprawdź, jakie usługi content marketingu oferujemy w Delante. optymalizacja treści baner

Content marketing - przykłady działań i kampanii

Canva Design School, Akademia HubSpot i Uniwersytet Shoper - wiedza na wyciągnięcie ręki

Wszyscy doskonale wiemy, że wiedza sprzedaje. Dużo mówi się o EAT oraz o tym, aby być prawdziwym specjalistą w swojej dziedzinie. Kiedy branżowy blog to za mało, marki wpadają na coraz ciekawsze pomysły, jak ugryźć temat dzielenia się wiedzą - tutaj opowiemy Ci o dużych projektach trzech firm: Canvy, HubSpota i Shopera. Canva ruszyła ze swoją darmową Szkołą Designu, aby szerzyć wiedzę na temat tego, jak samodzielnie projektować i publikować swoje prace. To założenie idzie w parze z nadrzędną ideą Canvy, czyli dostępnością - to proste narzędzie niewymagające wielu zdolności, nakładu finansowego ani nawet ściągnięcia aplikacji na swój komputer. Jest dostępna na desktop, tablet, smartfon. Canva to marka, która chce być dla każdego i pełna wartościowych treści szkoła ma służyć “demokratyzowaniu nauki projektowania”. Świetny sposób na wykorzystanie treści nie tylko w celu sprzedaży, lecz także kreowania konsekwentnego wizerunku - cenimy tę kampanię za jej spójność z marką zarówno od strony wizualnej, jak i osobowościowej. [caption id="attachment_58665" align="aligncenter" width="750"]content marketing przykłady a Canva Źródło: https://www.canva.com/designschool/[/caption] HubSpot jest firmą działającą w branży informatycznej. W ramach HubSpot Academy udostępnia użytkownikom przeróżne kursy z wielu dziedzin - nie tylko programowania czy IT, lecz także marketingu internetowego czy SEO, a także inbound marketingu, który to termin zawdzięczamy właśnie HubSpotowi. Akademia pozwala na zdobycie certyfikatów i udowadnia, że działania edukacyjne prowadzone przez HubSpot są prowadzone na naprawdę szeroką skalę. Kursy online, webinary, e-booki - to wszystko znajdziesz w Akademii. HubSpot skutecznie wykorzystuje strategię content marketingową opartą na dzieleniu się wiedzą, kreując bezpłatny produkt (Akademia) utwierdzający markę na pozycji lidera w branży. I takie przykłady content marketingu lubimy! Skutkuje to zwiększeniem zaufania do HubSpota wśród potencjalnych  klientów i ich otoczenia - skoro firma wie tak wiele na temat marketingu internetowego, CRM-ów czy sprzedaży, z pewnością jej usługi i produkty są warte swojej ceny. [caption id="attachment_58667" align="aligncenter" width="750"]przykład content marketingu hubspot Źródło: https://academy.hubspot.com/ [/caption] Na koniec bliska SEOwcom i osobom działającym w marketingu internetowym marka, czyli Shoper, dostawca CMS-ów dla e-commerce. Shoper stworzył swój własny uniwersytet (rzecz jasna online), czyli bazę wiedzy pełną artykułów, warsztatów online, wideoprzewodników czy poradników e-commerce. To także tutaj znajdziesz potężne kompendium wiedzy, jakim jest 10-rozdziałowy e-book Jak założyć sklep internetowy. Uniwersytet Shopera to świetny przykład content marketingu opartego na wiedzy i korzystającego ze strategii topic clusters. [caption id="attachment_58669" align="aligncenter" width="750"]Przykłady content marketingu a Shoper Źródło: https://www.shoper.pl/uniwersytet-ecommerce/[/caption]

Kuchnia Lidla

Chyba każdy kojarzy kuchnię Lidla - duży projekt, który jest mocno widoczny zarówno w sieci, jak i na ulicach (za sprawą banerów reklamowych) czy w telewizji. Lidl mógł pozwolić sobie także na współpracę z szeroko lubianymi, znanymi ze świata kuchni osobistościami, takimi jak Karol Okrasa czy Kinga Paruzel. Baza przepisów to mnóstwo contentu, który raczej tworzy społeczność niż sprzedaje konkretne produkty - nie znajdziesz tu nachalnie promowanych marek, konieczności kupienia jedynego słusznego majonezu, aby przepis się udał, czy tanich chwytów. Kuchnia Lidla jest też projektem, który pełni kilka funkcji:
  • pozycjonuje stronę w sieci (nasycając witrynę lidl.pl wartościowymi treściami, przepisami z możliwością zostawiania ocen, zdjęciami, wideo, tekstem; wyświetla się na dużą liczbę zapytań);
  • pozycjonuje markę (szukając przepisu, trafiasz na markę -> utrwala się w Twojej świadomości, może to tam zrobisz zakupy na sobotni obiad?);
  • kreuje wizerunek marki (Lidl ma swój ryneczek, winnicę i kuchnię - brzmi bardzo namacalnie i realistycznie, jest blisko odbiorcy, a do tego pozycjonuje się na bardziej lokalną, dbającą o zdrowie i kieszeń klienta firmę).
[caption id="attachment_58671" align="aligncenter" width="750"]przykłady content marketingu a kuchnia lidla Źródło: https://kuchnialidla.pl/[/caption]

Inspiracje wnętrzarskie Ikea

Wszyscy wiemy, że inspiracje dotyczące wnętrz są swietnym materialem na content marketingowe treści - ale mało która strona jest nimi tak nasycona jak sklep internetowy Ikea. Przepiękne, klimatyczne wnętrza na inspirujących, profesjonalnych zdjęciach skutecznie wzbudzają w klientach chęć posiadania podobnego mieszkania czy domu. Ujmująca spiżarnia, minimalistyczna sypialnia czy przytulny kącik dziecięcy sprytnie przemycają produkty, które możesz kupić w Ikei. [caption id="attachment_58673" align="aligncenter" width="750"]Przykłady content marketingu w Ikei Źródło: https://ikea.com/[/caption] Co więcej, zamiast typowego CTA szwedzka firma oferuje swoim odbiorcom znaczniki umieszczone na fotografiach, dzięki którym od razu mogą się przenieść na stronę z prezentowanym na zdjęciu produktem. Zero konieczności scrollowania - jeden impuls i dzieje się magia, a produkty same wlatują do koszyka. Oczywiście przesadzamy, ale nienachalna prezentacja towaru połączona z inspirującymi, magicznymi, estetycznymi zdjęciami działa doskonale na emocje użytkownika, a do tego jest UX friendly.

DuoLingo, Ryanair i Rossmann na Tiktoku

Czy social media muszą być nudne i wtórne? W żadnym wypadku! Chcesz zobaczyć, jak wygląda współcześne dobre przykłady content marketingu? Przykład tego, jak dotrzeć do młodszych pokoleń, można brać z kilku marek aktywnie obecnych w tiktokowych trendach, przede wszystkim - DuoLingo, Ryanairze i Rossmannie (tu jako przykład podamy polskie konto). Wiele marek nie do końca potrafi trafić w grupę docelową, które obecnie przejęła TikTok. Młodsi milenialsi i gen Z to wyjątkowe pokolenia, którym nie wystarczą zwykłe treści. Co wypada najlepiej? Wpisujące się w aktualne trendy (a to nie jest łatwe, bo trendy na TT przemijają w kilka dni!) treści z poczuciem humoru. Niekoniecznie wygórowanym. Często zupełnie niezrozumiałym dla innych. [caption id="attachment_58675" align="aligncenter" width="750"]ryanair a przykłady content marketingu Źródło: https://www.tiktok.com/@ryanair[/caption] A mimo tego, że treści składają się głównie z samolotu opowiadającego żarty i marek korespondujących między sobą w komentarzach, prawie dwa miliony osób obserwują to konto. Nieważne, ile z nich dokona zakupu biletów w tych liniach lotniczych, marka zyskuje rozgłos i udowadnia, że ma do siebie dystans. Spójrz tylko: [caption id="attachment_58677" align="aligncenter" width="382"]Tik Tok Ryanair Źródło: https://www.tiktok.com/@ryanair/video/71380713342438310461[/caption] Duolingo to z kolei prawie 5 milionów (!) obserwujących i 100 milionów polubień. A w opisie? “just an owl tryna vibe ” (czyli, w bardzo luźnym tłumaczeniu “zwykła sowa, która chce sobie vibe’ować ”, czyli być na luzie), bez wielkich liter, za to z emoji sowy. [caption id="attachment_58679" align="aligncenter" width="750"]przykład content marketing duolingo Źródło: https://www.tiktok.com/@duolingo[/caption] Rossmann z kolei radzi sobie świetnie z przekładaniem trendów nawet na język polski (co bywa wyzwaniem). Z ich TikToka dowiecie się, jakie kapibary możecie spotkać w Rossmannie, jak zostać jesieniarą oraz dlaczego Rossmann jest wyjątkowy do popularnego dźwięku It’s corn - gwarantujemy, że za pół roku nikt nie będzie rozumiał już, o co chodziło z tą kukurydzą, ale na ten moment trzyma się świetnie, i o to w TT chodzi.
@rossmannpl TO ROSSMANN!!! #itscorn #rossmannpolska #rossmannpl ♬ It's Corn - Tariq & The Gregory Brothers & Recess Therapy

Psiedszkole, czyli sprytny content marketingowy lejek

Jak działa branża szkoleniowa? Przyjrzyjmy się przykładowi z polskiego podwórka, marce, która oferuje kursy dla trenerów, behawiorystów, a także właścicieli psów. Instagram Psiedszkola pęka w szwach od wartościowych treści - seria psi alfabet, merytoryczne posty, a do tego regularne analizy psich zachowań na stories są cennymi próbkami tego, co marka może zaoferować. [caption id="attachment_58681" align="aligncenter" width="750"]content marketing przykład Psiedszkole Źródło: https://www.instagram.com/psiedszkole_wojtkowszkolenia/[/caption] A Instagram to dopiero pierwszy przykład content marketingu firmy. Mamy jeszcze grupę na Facebooku liczącą kilkanaście tysięcy aktywnych użytkowników, a po wejściu na stronę internetową zobaczysz zakładkę “Darmowe materiały”, w której znajdziesz bezpłatne wideo czy webinary. Całe mnóstwo wiedzy - całkowicie za darmo - przyciąga szerokie grono odbiorców. [caption id="attachment_58683" align="aligncenter" width="750"]przykłady content marketingu w branży szkoleniowej Źródło: https://www.wojtkowszkolenia.pl/sklep/[/caption] Dalej mamy już darmowe i płatne webinary, będące większym wycinkiem wiedzy, którą oferuje Psiedszkole, oraz świetną okazją do budowania społeczności z pomocą panelu Q&A. I tak przechodzimy do ostatniej warstwy, czyli sprzedaży najdroższych produktów w ofercie - kursów trenerskich i innych bardziej złożonych cyklów. [caption id="attachment_58685" align="aligncenter" width="750"]content marketing przykłady oferty Źródło: https://www.wojtkowszkolenia.pl/sklep/[/caption] Całkiem sprytne, prawda? A do tego jak najbardziej fair dla odbiorców, którzy - jeśli zainteresuje ich darmowa próbka wiedzy - chętnie sięgną po więcej z własnego wyboru.

Spotify Wrapped

Kto nie czeka na grudzień z wyjątkową niecierpliwością? Święta to jedno, ale koniec roku wiąże się też ze szczególnym wydarzeniem dla osób, które w jakiś sposób utożsamiają się z muzyką, której słuchają. Nie ma social mediów, które ominęłoby zalanie przez posty Spotify Wrapped. Facebook, Instagram, Twitter - wszystko wrze od screenów osób, które zobaczyły zestawienie swojego profilu muzycznego z danego roku. Kto by nie chciał się dowiedzieć, że był w samej czołówce osób słuchających danego artysty (szczególnie jeśli to ich ulubiony twórca) albo porównać ze znajomymi, jakie gatunki muzyczne pojawiały się w głośnikach najczęściej? Do tego wszystkie spersonalizowane ciekawostki od Spotify, dzięki którym dowiesz się, jakiej piosenki słuchałeś najdłużej bez przerwy, w jakich godzinach wybierałeś smutne utwory czy wreszcie ile minut łącznie spędziłeś odtwarzając ulubioną muzykę. [caption id="attachment_58687" align="aligncenter" width="750"]Spotify a przykłady content marketingu Źródło: https://www.groovypost.com/howto/find-and-share-your-spotify-wrapped-2021/[/caption] Wszystko ubrane w świetną grafikę (zawsze wyprzedzającą modowe trendy) i tak chwytliwe, że potencjał viralowy jest ogromny. Od 2017 każdy rok kończy się wielkim spotify’owym boom, po którym osoby, które nie mogły dołączyć, zostają z niedosytem, że omija je tak istotne społecznie wydarzenie. Spotify dzięki zestawieniu Wrapped buduje społeczność, do której aż chce się dołączyć, a do tego w tym przykładzie content marketingu Spotify sprytnie wykorzystuje dane użytkowników, aby poprawić ich doświadczenia związane z korzystaniem z aplikacji.

Capgemini #AmongOthers

Na koniec coś z podwórka EB (Employer Branding), czyli inkluzywna kampania Capgemini - #AmongOthers, w polskim - bardzo sprytnym - tłumaczeniu funkcjonująca jako #MiędzyInnymi. Bardzo ciekawa, bo multiplatformowa i obejmująca przeróżne formy contentu - od grafik w social mediach, przez wywiady w formie wideo, aż po ciekawe podcasty. Wszystko połączone wspólnym hasztagiem i nadrzędną misją, jaką jest pokazanie przyszłym pracownikom, jak różnorodni i wyjątkowi zarazem są pracownicy firmy. [caption id="attachment_58689" align="aligncenter" width="750"]Capgemini przykłady content marketing Źródło: https://www.capgemini.com/pl-pl/kariera/pracuj-z-nami/poznaj-nas/among-others/[/caption] Kampania jest zdecydowanie warta uwagi ze względu na to, że promuje markę za pomocą wartości, ubierając je w skuteczny storytelling, a do tego sprawnie korzysta z narzędzi, jakie oferuje współczesny content marketing - nie tylko tekstów (choć copy na stronie #AmongOthers jest bardzo dobre), lecz także treści wideo, audio i graficznych.

Podsumujmy!

Po przykłady udanych kampanii marketingowych nie trzeba sięgać daleko – jak widzisz, znaleźć je można i zagranicą, i w Polsce. Co ważnego można z nich wynieść? Co łączy te wszystkie przykłady content marketingu? Przede wszystkim to, że twórcy wiedzieli, co robią. Przeanalizuj dokładnie, co podoba Ci się w konkretnych kampaniach, i zastanów się, jak możesz to odtworzyć w swoich własnych działaniach content marketingowych. Na koniec zostawiamy Cię z krótką to-do list rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę przed rozpoczęciem kampanii. Co należy określić przed kampanią?
  • Cel - co chcesz osiągnąć? Czemu mają służyć te działania?
  • Grupa docelowa - do kogo chcesz trafić?
  • KPI - w jaki sposób sprawdzisz, czy kampania była sukcesem? Określ, czy efekty będziesz mierzyć we wzroście sprzedaży, polubieniach postów, liczbie odwiedzin stron czy częstotliwości wpisywania pewnych fraz w Google.
  • Harmonogram - kiedy, jak i gdzie będziesz publikować swoje treści? W jakich odstępach czasu? Co musisz zrobić, aby treści powstały?
  • Budżet - jakie są Twoje finanse na daną kampanię?
  • Kanały - z jakich platform będziesz korzystać? Jeśli social media - to które?
  • Forma contentu - webinary, infografiki, e-booki czy coś innego? Co ma zachwycić i przyciągnąć użytkowników?
Powodzenia! usługi content marketingu Delante Ten wpis jest aktualizacją treści z dnia 29 stycznia 2016 roku.
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Komentarze

  1. Bardzo ciekawe zestawienie. widać w którą stronę idą trendy: najważniejsze jest to, by pokazać użyteczność produktu lub usługi w prosty sposób, często z zaakcentowanym humorem.

Zostaw komentarz

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist

Przygotuj swoja stronę do Black Friday!

Zapisz się na bezpłatny webinar!