CTA (Call to Action)

Co to jest CTA?

CTA (Call to Action) to wezwanie do działania, czyli sformułowania zachęcające odbiorcę do podjęcia określonej akcji, np. kliknięcia i wejścia na podlinkowany landing page. Jednocześnie informuje, co użytkownik ma zrobić na stronie, na jaką zostanie przekierowany. CTA może być zarówno krótkim tekstem w nagłówku reklamy, jak i interaktywnym przyciskiem na grafice czy wezwaniem stosowanym na stronie internetowej (np. zachęcając do zapisu do newslettera: „Zapisz się i odbierz 10% rabatu na pierwsze zakupy”). Stosuje się także zwroty w pierwszej osobie – „Zamawiam teraz”.

co to jest CTA

Jak stworzyć skuteczne Call to Action?

Im krócej tym lepiej, choć nie zawsze. Dobrze jest przeprowadzić testy A/B, z których dowiesz się, czy lepiej sprawdzają się u Ciebie wezwania krótkie „Kup teraz” czy dłuższe z informacją o dodatkowej korzyści np. „Kup teraz i skorzystaj z 15% rabatu”. Jeśli jest to wezwanie na banerze reklamowym lub stronie www, warto wyróżnić Call to Action kontrastującym z tłem przyciskiem.

Czy ta definicja była pomocna?
(6)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej