CTA (Call to Action)

Co to jest CTA?

CTA (Call to Action) to wezwanie do działania, czyli sformułowania zachęcające odbiorcę do podjęcia określonej akcji, np. kliknięcia i wejścia na podlinkowany landing page. Jednocześnie informuje, co użytkownik ma zrobić na stronie, na jaką zostanie przekierowany. CTA może być zarówno krótkim tekstem w nagłówku reklamy, jak i interaktywnym przyciskiem na grafice czy wezwaniem stosowanym na stronie internetowej (np. zachęcając do zapisu do newslettera: „Zapisz się i odbierz 10% rabatu na pierwsze zakupy”). Stosuje się także zwroty w pierwszej osobie – „Zamawiam teraz”.

co to jest CTA

Jak stworzyć skuteczne Call to Action?

Im krócej tym lepiej, choć nie zawsze. Dobrze jest przeprowadzić testy A/B, z których dowiesz się, czy lepiej sprawdzają się u Ciebie wezwania krótkie „Kup teraz” czy dłuższe z informacją o dodatkowej korzyści np. „Kup teraz i skorzystaj z 15% rabatu”. Jeśli jest to wezwanie na banerze reklamowym lub stronie www, warto wyróżnić Call to Action kontrastującym z tłem przyciskiem.

Czy ta definicja była pomocna?
(6)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej