CTA (Call to Action)

Czym jest CTA?

Call to Action to wezwanie do działania, czyli sformułowania zachęcające odbiorcę do podjęcia określonej akcji, np. kliknięcia i wejścia na podlinkowany landing page. Jednocześnie informuje, co użytkownik ma zrobić na stronie na jaką zostanie przekierowany. CTA może być zarówno krótkim tekstem w nagłówku reklamy, jak i interaktywnym przyciskiem na grafice czy wezwaniem stosowanym na stronie internetowej (np. zachęcając do zapisu do newslettera: „Zapisz się i odbierz 10% rabatu na pierwsze zakupy”). Stosuje się także zwroty w pierwszej osobie – „Zamawiam teraz”.

Call to Action

Jak tworzyć skuteczne wezwanie?

Im krócej tym lepiej, choć nie zawsze. Dobrze jest przeprowadzić testy A/B, z których dowiesz się czy lepiej sprawdzają się u Ciebie wezwania krótkie „Kup teraz”, czy dłuższe z informacją o dodatkowej korzyści np. „Kup teraz i skorzystaj z 15% rabatu”. Jeśli jest to wezwanie na banerze reklamowym lub stronie www, warto wyróżnić Call to Action kontrastującym z tłem przyciskiem.

  5,00 / 5 ( 2 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.