Reklamy produktowe wyświetlane w Grafice Google

Reklamy produktowe wyświetlane w Grafice Google

Grafika Google to źródło obrazów, ale również istotny element ścieżki zakupowej milionów użytkowników. Potencjalni klienci bardzo często korzystają właśnie z tej usługi w poszukiwaniu pomysłów, poradników, produktów i obrazów związanych z najważniejszymi kategoriami zakupowymi, takimi jak moda, dom i uroda. Chciałbyś, aby Twoje reklamy trafiały do szerszego grona odbiorców i były również wyświetlane w wyszukiwarce grafik Google? Na jakie korzyści dla Twojego biznesu może się to przełożyć?

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Reklamy produktowe w Grafice Google

Pod koniec marca Grafika Google zostanie zintegrowana z siecią wyszukiwania. Oznacza to, że dobrze znane reklamy produktowe (PLA) będą wyświetlane również w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich słów kluczowych w Grafice Google.

reklamy produktowe w grafice google

Co muszę zrobić, aby wyświetlać reklamy produktowe w Grafice Google?

Wszystkie reklamy PLA będą automatycznie kwalifikować się do wyświetlania w wyszukiwarce grafik Google. Nie musisz dodatkowo włączać sieci partnerów wyszukiwania, aby wyświetlać reklamy produktowe w ramach tej usługi.

Czy to działa?

Po eksperymentach Google na testowych sklepach zauważono znaczny wzrost ilości kliknięć z tego formatu, w niektórych przypadkach nawet o 40-50%. Dane Google jasno wskazują na potrzebę poszerzenia emisji reklam o nowe placementy jak Grafika Google. Okazało się, że użytkownicy bardzo często wyszukują w grafikach fraz dodając do nich zapytania o cenę lub dostępność typu “jaka cena?”, “gdzie mogę kupić?”, a więc poszukują konkretnych produktów, mają na to określony budżet i są zainteresowani ich zakupem. Teraz takie osoby będą mogły łatwo kliknąć w reklamę i kupić produkt właśnie w Twoim sklepie.

Jak jeszcze lepiej wykorzystać reklamy produktowe?

Zdjęcia

Zdjęcia produktów to pierwsza rzecz, którą użytkownicy widzą po wpisaniu słowa kluczowego, więc zadbaj o ich jak najwyższą jakość. Powinny być wyraźne, dostosowane zarówno do desktopów, jak i urządzeń mobilnych oraz powinny jak najlepiej przedstawiać wyszukiwany produkt. Warto wyróżnić grafiki na tle konkurencji, ale dbając o ogólne zasady Google dotyczące grafik. Nie należy umieszczać np. CTA lub innych napisów. To praktyka zabroniona przez Google. Pamiętaj, aby zdjęcie na reklamie pokrywało się ze zdjęciem na stronie docelowej.

Tytuł i Opis Produktu

Tytuł jest drugim (zaraz po zdjęciu) najbardziej widocznym elementem w reklamach PLA. To, na jakie frazy będą wyświetlać się reklamy Twoich produktów, określają słowa kluczowe zawarte zarówno w tytule, jak i opisie produktu. W związku z tym, na początku zastanów się, jakie cechy i atrybuty są dla użytkownika ważne przy wyszukiwaniu konkretnego produktu z Twojej oferty i poświęć chwilę na stworzenie dobrego jakościowo pliku. Wyeliminuj błędy ortograficzne, używanie języka obcego, nieuzasadnione używanie dużych liter. W tytule nie używaj nazwy sklepu – w reklamach produktowych i tak będzie ona wyświetlana jako osobny atrybut.

Cena

Użytkownicy często wybierają wyszukiwarkę Google jako porównywarkę cen, dlatego cena odgrywa kluczową rolę w przypadku podnoszenia CTR.

Jak dodać zdjęcie do pliku produktowego oraz jak zaktualizować atrybuty w pliku produktowym opisaliśmy w artykule: Specyfikacja pliku produktowego GMC.

(4)
Autor
Junior PPC Specialist - Gosia

Junior PPC Specialist

Z wykształcenia matematyk, z zamiłowania marketingowiec. Z e-marketingiem i e-commerce związana od 2014 roku. Doświadczenie w pracy po stronie klienta pozwala jej lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe klientów Delante. Fanka siłowni, planszówek, gotowania, kabaretów i stand-upów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej