Reklamy produktowe w Grafice Google
Pod koniec marca Grafika Google zostanie zintegrowana z siecią wyszukiwania. Oznacza to, że dobrze znane reklamy produktowe (PLA) będą wyświetlane również w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich słów kluczowych w Grafice Google.
Co muszę zrobić, aby wyświetlać reklamy produktowe w Grafice Google?
Wszystkie reklamy PLA będą automatycznie kwalifikować się do wyświetlania w wyszukiwarce grafik Google. Nie musisz dodatkowo włączać sieci partnerów wyszukiwania, aby wyświetlać reklamy produktowe w ramach tej usługi.
Czy to działa?
Po eksperymentach Google na testowych sklepach zauważono znaczny wzrost ilości kliknięć z tego formatu, w niektórych przypadkach nawet o 40-50%. Dane Google jasno wskazują na potrzebę poszerzenia emisji reklam o nowe placementy jak Grafika Google. Okazało się, że użytkownicy bardzo często wyszukują w grafikach fraz dodając do nich zapytania o cenę lub dostępność typu “jaka cena?”, “gdzie mogę kupić?”, a więc poszukują konkretnych produktów, mają na to określony budżet i są zainteresowani ich zakupem. Teraz takie osoby będą mogły łatwo kliknąć w reklamę i kupić produkt właśnie w Twoim sklepie.
Jak jeszcze lepiej wykorzystać reklamy produktowe?
Zdjęcia
Zdjęcia produktów to pierwsza rzecz, którą użytkownicy widzą po wpisaniu słowa kluczowego, więc zadbaj o ich jak najwyższą jakość. Powinny być wyraźne, dostosowane zarówno do desktopów, jak i urządzeń mobilnych oraz powinny jak najlepiej przedstawiać wyszukiwany produkt. Warto wyróżnić grafiki na tle konkurencji, ale dbając o ogólne zasady Google dotyczące grafik. Nie należy umieszczać np. CTA lub innych napisów. To praktyka zabroniona przez Google. Pamiętaj, aby zdjęcie na reklamie pokrywało się ze zdjęciem na stronie docelowej.
Tytuł i Opis Produktu
Tytuł jest drugim (zaraz po zdjęciu) najbardziej widocznym elementem w reklamach PLA. To, na jakie frazy będą wyświetlać się reklamy Twoich produktów, określają słowa kluczowe zawarte zarówno w tytule, jak i opisie produktu. W związku z tym, na początku zastanów się, jakie cechy i atrybuty są dla użytkownika ważne przy wyszukiwaniu konkretnego produktu z Twojej oferty i poświęć chwilę na stworzenie dobrego jakościowo pliku. Wyeliminuj błędy ortograficzne, używanie języka obcego, nieuzasadnione używanie dużych liter. W tytule nie używaj nazwy sklepu – w reklamach produktowych i tak będzie ona wyświetlana jako osobny atrybut.
Cena
Użytkownicy często wybierają wyszukiwarkę Google jako porównywarkę cen, dlatego cena odgrywa kluczową rolę w przypadku podnoszenia CTR.
Jak dodać zdjęcie do pliku produktowego oraz jak zaktualizować atrybuty w pliku produktowym opisaliśmy w artykule: Specyfikacja pliku produktowego GMC.