.animate-view{opacity: 1 !important;}

Reklamy produktowe wyświetlane w Grafice Google

4min.

Komentarze:0

PPC
Reklamy produktowe wyświetlane w Grafice Googled-tags
24 kwietnia 2024
Grafika Google to źródło obrazów, ale również istotny element ścieżki zakupowej milionów użytkowników. Potencjalni klienci bardzo często korzystają właśnie z tej usługi w poszukiwaniu pomysłów, poradników, produktów i obrazów związanych z najważniejszymi kategoriami zakupowymi, takimi jak moda, dom i uroda.
PPC

4min.

Komentarze:0

Reklamy produktowe w Grafice Google

Pod koniec marca Grafika Google zostanie zintegrowana z siecią wyszukiwania. Oznacza to, że dobrze znane reklamy produktowe (PLA) będą wyświetlane również w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich słów kluczowych w Grafice Google.

reklamy produktowe w grafice google

Co muszę zrobić, aby wyświetlać reklamy produktowe w Grafice Google?

Wszystkie reklamy PLA będą automatycznie kwalifikować się do wyświetlania w wyszukiwarce grafik Google. Nie musisz dodatkowo włączać sieci partnerów wyszukiwania, aby wyświetlać reklamy produktowe w ramach tej usługi.

Czy to działa?

Po eksperymentach Google na testowych sklepach zauważono znaczny wzrost ilości kliknięć z tego formatu, w niektórych przypadkach nawet o 40-50%. Dane Google jasno wskazują na potrzebę poszerzenia emisji reklam o nowe placementy jak Grafika Google. Okazało się, że użytkownicy bardzo często wyszukują w grafikach fraz dodając do nich zapytania o cenę lub dostępność typu “jaka cena?”, “gdzie mogę kupić?”, a więc poszukują konkretnych produktów, mają na to określony budżet i są zainteresowani ich zakupem. Teraz takie osoby będą mogły łatwo kliknąć w reklamę i kupić produkt właśnie w Twoim sklepie.

Jak jeszcze lepiej wykorzystać reklamy produktowe?

Zdjęcia

Zdjęcia produktów to pierwsza rzecz, którą użytkownicy widzą po wpisaniu słowa kluczowego, więc zadbaj o ich jak najwyższą jakość. Powinny być wyraźne, dostosowane zarówno do desktopów, jak i urządzeń mobilnych oraz powinny jak najlepiej przedstawiać wyszukiwany produkt. Warto wyróżnić grafiki na tle konkurencji, ale dbając o ogólne zasady Google dotyczące grafik. Nie należy umieszczać np. CTA lub innych napisów. To praktyka zabroniona przez Google. Pamiętaj, aby zdjęcie na reklamie pokrywało się ze zdjęciem na stronie docelowej.

Tytuł i Opis Produktu

Tytuł jest drugim (zaraz po zdjęciu) najbardziej widocznym elementem w reklamach PLA. To, na jakie frazy będą wyświetlać się reklamy Twoich produktów, określają słowa kluczowe zawarte zarówno w tytule, jak i opisie produktu. W związku z tym, na początku zastanów się, jakie cechy i atrybuty są dla użytkownika ważne przy wyszukiwaniu konkretnego produktu z Twojej oferty i poświęć chwilę na stworzenie dobrego jakościowo pliku. Wyeliminuj błędy ortograficzne, używanie języka obcego, nieuzasadnione używanie dużych liter. W tytule nie używaj nazwy sklepu – w reklamach produktowych i tak będzie ona wyświetlana jako osobny atrybut.

Cena

Użytkownicy często wybierają wyszukiwarkę Google jako porównywarkę cen, dlatego cena odgrywa kluczową rolę w przypadku podnoszenia CTR.

Jak dodać zdjęcie do pliku produktowego oraz jak zaktualizować atrybuty w pliku produktowym opisaliśmy w artykule: Specyfikacja pliku produktowego GMC.

Reklamy produktowe w Grafice Google

Grafika Google jest zintegrowana z siecią wyszukiwania. Oznacza to, że dobrze znane reklamy produktowe (PLA) są wyświetlane również w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich słów kluczowych w Grafice Google.

reklamy produktowe w grafice google

Źródło: Grafika Google

Co muszę zrobić, aby wyświetlać reklamy produktowe w Grafice Google?

Wszystkie reklamy produktowe automatycznie kwalifikują się do wyświetlania w wyszukiwarce grafik Google. Nie musisz dodatkowo włączać sieci partnerów wyszukiwania, aby wyświetlać reklamy produktowe w ramach tej usługi.

Czy reklamowanie się w Grafice Google działa?

Poszerzenie emisji reklam o nowe umiejscowienia, takie jak Grafika Google, może być kluczowe dla osiągnięcia większego zasięgu i skuteczności kampanii reklamowych.  Ponadto, w kontekście coraz większej konkurencji na tradycyjnych platformach reklamowych, takich jak wyniki wyszukiwania tekstowego czy reklamy display, dodanie nowych umiejscowień reklamowych może pomóc w wyróżnieniu się oraz dotarciu do bardziej zróżnicowanej grupy odbiorców. Użytkownicy często korzystają z Grafiki Google do wyszukiwania produktów, ponieważ:

  • Wizualne wyszukiwanie: Grafika Google umożliwia użytkownikom szybkie przeglądanie produktów za pomocą obrazów, co ułatwia wizualne porównanie i wybór.
  • Inspiracja: Przeglądanie obrazów produktów może inspirować użytkowników do zakupów.
  • Konkretny wygląd produktu: Wyszukiwanie produktów za pomocą obrazów pozwala użytkownikom zobaczyć wygląd konkretnych produktów i ich szczegóły, co może być bardziej pomocne niż tylko opisy tekstowe.
  • Łatwość wyszukiwania: Często jest łatwiej znaleźć produkty za pomocą obrazów, szczególnie, gdy użytkownicy nie znają dokładnych nazw czy opisów produktów.
  • Trendy wizualne: Grafika Google może pomóc użytkownikom śledzić aktualne trendy wizualne i stylowe, co może wpłynąć na ich decyzje zakupowe.
  • Odkrywanie nowości: Przeglądanie obrazów produktów może pomóc użytkownikom odkryć nowe produkty i marki, których nie znali wcześniej.

Jak jeszcze lepiej wykorzystać reklamy produktowe?

Zdjęcia

Zdjęcia produktów to pierwsza rzecz, którą użytkownicy widzą po wpisaniu słowa kluczowego, więc zadbaj o ich jak najwyższą jakość. Powinny być wyraźne, dostosowane zarówno do desktopów, jak i urządzeń mobilnych oraz powinny jak najlepiej przedstawiać wyszukiwany produkt. Warto wyróżnić grafiki na tle konkurencji, ale dbając o ogólne zasady Google dotyczące grafik. Nie należy umieszczać na nich np. CTA lub innych napisów. To praktyka zabroniona przez Google. Pamiętaj, aby zdjęcie na reklamie pokrywało się ze zdjęciem na stronie docelowej.

Tytuł i opis produktu

Tytuł jest drugim (zaraz po zdjęciu) najbardziej widocznym elementem w reklamach PLA. To, na jakie frazy będą wyświetlać się reklamy Twoich produktów, określają słowa kluczowe zawarte zarówno w tytule, jak i opisie produktu. W związku z tym, na początku zastanów się, jakie cechy i atrybuty są dla użytkownika ważne przy wyszukiwaniu konkretnego produktu z Twojej oferty i poświęć chwilę na stworzenie dobrego jakościowo pliku. Wyeliminuj błędy ortograficzne, używanie języka obcego, nieuzasadnione używanie dużych liter. W tytule nie używaj nazwy sklepu – w reklamach produktowych i tak będzie ona wyświetlana jako osobny atrybut.

Cena

Użytkownicy często wybierają wyszukiwarkę Google jako porównywarkę cen, dlatego cena odgrywa kluczową rolę w przypadku podnoszenia CTR.

Podsumowanie

Grafika Google to nie tylko zbiór obrazków, ale także miejsce inspiracji i zakupów dla milionów użytkowników. Coraz częściej ludzie sięgają po Grafikę Google w poszukiwaniu pomysłów, porad czy po prostu konkretnych produktów, szczególnie, jeśli chodzi o branże takie jak moda, dom czy uroda. Dzięki wykorzystaniu reklam produktowych w Grafice Google możesz dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć świadomość marki w nowy, innowacyjny sposób. 

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022