Responsywne strony: co to takiego?
Popularność nowego rodzaju urządzeń wiąże się ze zmianami w sposobach korzystania z sieci. Na przykład, w przeliczeniu na jeden zakup, użytkownicy tabletów spędzają o 50% więcej czasu na stronie sklepu niż użytkownicy komputerów. Łatwo podejrzewać, że wielkość ruchu internetowego generowana przez użytkowników tabletów i smartfonów niedługo będzie większa, niż wielkość osiągana przez użytkowników komputerów. Przewagę wynikającą z dostosowania urządzeń do takich celów łatwo zaprzepaścić, używając niedopasowanej do mniejszego ekranu i dotykowego interfejsu strony. Istotność problemu zauważyło również Google, wprowadzając 21 kwietnia 2015 uaktualnienie algorytmu pozycjonującego strony. Wspomniana aktualizacja miała na celu podwyższenie rankingu stron, które, według Google, bez zarzutu działają na urządzeniach przenośnych. Choć istnieją trzy popularne metody radzenia sobie z kwestią wyświetlania strony na małym, dotykowym ekranie, Google będzie faworyzował responsywne strony, czyli takie, które płynnie zmieniają swój układ zależnie od rozmiaru ekranu. Warto zaznaczyć, że Google rzadko zdradza, zwłaszcza w tak otwartych słowach, tajniki swoich algorytmów. Czy responsywne strony i ich design, czyli RWD (Responsive Web Design), to aktualna moda czy finalne rozwiązanie problemu wyświetlania stron na ekranach o różnych przekątnych i rozdzielczościach?Jak rozwiązywano wprowadzenie stron responsywnych?
Jakie metody rozwiązywania tego problemu proponowano wcześniej? Oto trzy najpopularniejsze sposoby.- Responsywny, dopasowujący się design
- Strony generowane dynamicznie (dynamic serving) dla określonej rozdzielczości ekranu
- Osobne, mobilne wersje stron
Jakie korzyści dla optymalizacji SEO przynoszą responsywne strony?
Wiedząc, że najskuteczniejszą metodą dopasowywania witryn do urządzeń mobilnych jest tworzenie stron responsywnych, należy zastanowić się, jak stosowanie takiego designu wpływa na pozycjonowanie strony.- Responsywne strony są faworyzowane
- Google rozpoznaje użyteczne strony
- Jedna strona to przewaga liczebna w linkach
- Responsywne strony to krótkie czasy ładowania