.animate-view{opacity: 1 !important;}

SEO Newsy grudzień 2024

2min.

Komentarze:0

SEO Newsy grudzień 2024d-tags
31 grudnia 2024
Na święta Google sprezentowało nam nie lada podarunek: sporą aktualizację algorytmu (Core Update), która wywróciła wyniki do góry nogami. Ale my nie tylko o tym! Zobacz, jak Ahrefs robi konkurencję dla GA4, co będzie z tym TikTokowym banem i skąd wziął się kolejny spam update?

2min.

Komentarze:0

Rok 2024 kończy się w branży marketingu i technologii internetowych serią ciekawych (a może nawet trochę kontrowersyjnych) wydarzeń. Co będzie mieć wpływ na pracę specjalistów SEO, analityków i marketerów?

Ahrefs z konkurencją dla GA4?

Tim Soulo na Linkedinie przedstawił nową funkcjonalność Ahrefsa – prosty system analityki internetowej, który może być alternatywą dla Google Analytics 4. Produkt działa na zasadzie umieszczenia fragmentu kodu JavaScript w sekcji <head> strony, po czym zaczyna zbierać podstawowe dane o ruchu. Na razie brak zaawansowanych funkcji jak konwersje czy niestandardowe zdarzenia, ale to może się zmienić. Możliwość monitorowania ruchu z poziomu Ahrefsa brzmi dobrze – jednak pojawiają się pytania o zgodność z RODO, anonimizację danych i ich ewentualne wykorzystanie przez firmę.

Czy nowa usługa przyciągnie użytkowników rozczarowanych skomplikowaną konfiguracją GA4? Czas pokaże.

Źródło: https://www.linkedin.com/posts/timsoulo_we-just-added-a-simple-web-analytics-product-[…]325034074114-njGd

Core Update i Spam Update w jednym miesiącu

Grudzień najpierw zaskoczył nas Core Updatem (wdrożonym szybciej niż zapowiadano, bo w niespełna tydzień zamiast 14 dni). Potem nadszedł grudniowy Spam Update, ogłoszony 19 grudnia, który ma koncentrować się na eliminacji spamu w wynikach wyszukiwania. Specjaliści SEO zauważają, że tak bliskie czasowo wprowadzenie dwóch dużych aktualizacji może wywołać nieprzewidywalne zmiany w wynikach wyszukiwania.

Źródło: https://status.search.google.com/products/rGHU1u87FJnkP6W2GwMi/history

Wahania w SERPach wzrosły do tego stopnia, że Semrush Sensor ogłosił poziom 9.4 jako „Googlequake”.

Co z banem na TikToka?

Komisja Europejska ogłosiła postępowanie przeciwko TikTokowi z powodu podejrzeń o naruszenie unijnego prawa dotyczącego ingerencji zagranicznej w wybory prezydenckie w Rumunii. Jeśli zarzuty się potwierdzą, aplikacji mogą grozić surowe sankcje. Sąd apelacyjny w Stanach Zjednoczonych z kolei odrzucił skargę TikToka dotyczącą ustawy wymagającej sprzedaży platformy przez jej chińskiego właściciela. Jeśli sytuacja się nie zmieni, TikTok może zostać zablokowany w USA 19 stycznia 2025 roku.

Żródła:

https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/jednak-ban-na-tiktoka-w-usa-sad-odrzucil-skarge-firmy/q2sckhn

https://www.pap.pl/aktualnosci/ke-wszczela-postepowanie-przeciwko-tiktokowi

Nowe funkcje w GSC

Przypomnijmy jeszcze o tym, że od grudnia w Google Search Console możemy podglądać dane w widoku 24-godzinnym. Więcej o tym w naszym newsie: Nowa funkcja Google Search Console: 24-godzinny widok danych

A na deser – podobno najlepsza prezentacja o SEO w tym roku!

Żeby nie zostawiać Was w tym roku z samymi złymi wiadomościami, podrzucamy fajną treść – YouTube’ową prezentację Marka Williamsa-Cooka Improving your SEO with conceptual models. Nie jest łatwo, ale na pewno ciekawie!

Co można z niej wyciągnąć?

  1. Site Quality Scores – czyli o tym, że ocena jakości witryny bazuje m.in. na liczbie zapytań brandowych.
  2. SEO jako gra komputerowa – dlaczego możemy tak o tym myśleć?
  3. Consensus Scoring Google – jak algorytm pokazuje różnorodne wyniki w niektórych zapytaniach, a w innych wybiera tylko te zgodne z jego „wiedzą”.
  4. Klasyfikacja fraz kluczowych – jak Google interpretuje i kategoryzuje różne rodzaje zapytań.

Niezmiennie — warto trzymać rękę na pulsie!

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.


Warning: Attempt to read property "url" on array in /home/platne/serwer311749/public_html/delante.co/wp-content/themes/delante/inc/config/json-schemas.php on line 127