.animate-view{opacity: 1 !important;}

SEO Newsy Listopad 2024

3min.

Komentarze:0

SEO Newsy Listopad 2024d-tags
30 listopada 2024
Listopad 2024 z nie jednym, a dwoma długimi weekendami już za nami, więc najwyższa pora na podsumowanie newsów SEO! Będzie o Reddicie, SearchGPT, core updacie i widoczności Forbesa.

3min.

Komentarze:0

Listopad 2024, Google Core Update — co wiemy?

Najnowszy Core Update zaczął się 11 listopada. Początkowo nie zaobserwowaliśmy dużych zmian w wyszukiwarce, jednak w okolicach 17 listopada, około tydzień po wypuszczeniu aktualizacji, algorytm się nieco rozpędził. Semrush najwyższy poziom wahań w SERPach odnotował 17 i 26 listopada.

Źródło: https://www.semrush.com/sensor/

Co wiemy o najnowszej aktualizacji? Stosunkowo niewiele, bo Google dość lakonicznie wypowiada się na ten temat:

This update is designed to continue our work to improve the quality of our search results by showing more content that people find genuinely useful and less content that feels like it was made just to perform well on Search.

Więcej informacji na stronie Google dla deweloperów, sekcja Core Updates.

Przy okazji widzimy spadki tak ogromnych graczy jak Forbes czy CNN (Medium) powiązane z poprzednimi algorytmami i marketingiem afiliacyjnym – być może ta aktualizacja jeszcze to pogłębi.

ChatGPT Search w praktyce – co mówi nam listopad?

Jeszcze niedawno Sam Altman zapierał się, że nie planuje wdrażać w życie narzędzia pokroju SearchGPT, a teraz nie tylko mamy takiego toola w swoich rękach, ale też słyszymy o możliwości stworzenia przeglądarki! (Reuters) Znów znajdujemy się w sytuacji, gdzie z OpenAI jest pewne to, że nic nie jest pewne, i musimy trzymać rękę na pulsie, by nadążyć.

ChatGPT Search miał swoją premierę 31 października — póki co z funkcji mogą korzystać użytkownicy subskrypcji Plus i Team. W teorii narzędzie ma być Twoim asystentem, a nie zastępcą Google – różnice widzimy np. w tym, jakie frazy wpisują tam użytkownicy i czego szukają.

Interfejs wygląda całkiem ciekawie:

Źródło: https://www.searchenginejournal.com/chatgpt-search-may-have-a-shot-at-google/531796/

Widzę tu potencjał na całkiem przyjemne doświadczenia użytkownika, a optymiści uważają, że Chat GPT już za 2 lata prześcignie Google jeśli chodzi o ruch. Nie wiemy tego – zmiennych na rynku jest zbyt wiele. Ale zdecydowanie warto to śledzić i testować. A jeśli chcesz, żeby Twoje wyniki wyświetlały się w SearchGPT, sprawdź swój robots.txt pod kątem blokowania crawlerów OAI-SearchBot (za: SEJ; choć temat tego, czy ich blokowanie rzeczywiście działa, starczyłby na osobny wpis).

Ogromne wzrosty Reddita w kolejnych miesiącach

Reddit przekroczył w listopadzie 774 miliony wejść z wyszukiwania organicznego. W porównaniu do listopada ubiegłego roku, to o 535 milionów więcej. Sporo, prawda?

Nie bez powodu już kilka miesięcy temu w sieci zrobiło się głośno na temat Reddita, którego akcje szybko szybują w górę, teraz sytuacja nabiera tempa. O znaczeniu UGC na pewno nie musimy Ci przypominać, ale o tym, jak bardzo i nagle zwiększyła się widoczność Reddita (mimo zapewnień ze strony Google, że to nie za sprawą współpracy), jednak warto:

Źródło: https://www.sistrix.com/blog/reddit-domain-analysis/

Oczywiście może się okazać, że to tylko kwestia zmiany w algorytmach i fokus na contencie użytkownika (bo widzimy też wzrosty innych for), więc w żadnym wypadku nie planujemy tutaj siać zamętu, niemniej – jest to zjawisko, które zauważyli nie tylko SEOwcy, ale i przeciętny użytkownik sieci, który szukając czegoś w Google’u zaczął wpadać na Reddita. Już nie mówiąc o samych użytkownikach Reddita, którzy ze względu na nasilenie ochrony przed potencjalnym spamem nie mogą dzielić się linkami tak swobodnie jak wcześniej.

Udział Google w rynku wyszukiwarek spadł poniżej 90%!

No dobrze, może wydaje Ci się, że te 89,3%, o których mówimy, to nic, w końcu to wciąż prawie 90%, czyli niewątpliwy monopol na rynku, ale tendencja spadkowa świadczy jednak o pewnych zmianach. To, co jeszcze niedawno wydawało nam się niemożliwe, powoli staje się rzeczywistością – użytkownicy (szczególnie młodsze pokolenie) przerzucają się na alternatywne wyszukiwarki, szukają informacji bezpośrednio na TikToku, a w tym wszystkim gdzieś jest jeszcze SearchGPT i masa zmiennych spowodowanych AI. Polecam śledzić ten temat – na pewno będzie w najbliższych latach ważny dla marketingu, a także dla firm, które będą musiały pomyśleć o tym, gdzie i jak będą widoczne w sieci, jeśli nie tylko w Google’u.

Do zobaczenia w grudniu!

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.


Warning: Attempt to read property "url" on array in /home/platne/serwer311749/public_html/delante.co/wp-content/themes/delante/inc/config/json-schemas.php on line 127